TuleeEnnenaikaisesti
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara
Onko btw, esim sinulla jonkinlainen etuoikeus mahdollisestikin päättää siitä, mitä on se "lapsellinen retoriikka", ja onko siis niin, että jos ei näe ja ajttele kuten vaikkapa sinä, niin sitten se on lapsellista retoriikkaa?
Lukijan etuoikeus. Tähän ketjuun postaamien viestiesi perusteella maailmankuvasi on suhteellisen naiivin mustavalkoinen ja luokittelet ihmisryhmät karrikoidun kategorisesti kuin Hullunkurisissa Perheissä, ja yleistät ennakkoasenteellisesti niille yksiulotteiset käyttäytymismallit. On munattomia perijöitä, ahneita sijoittajia, riistäjäkapitalistisia yrittäjiä, työnsankareita, etc.
Ehkä yhteiskunta ei kuitenkaan ole niin joko-tai.
Ja ei, en näe vaurastumisessa mitään pahaa, mutta kuten sanoinkin jo, niin ylisukupolvisten rahojen siirtyileminen ei juurikaan palvele ketään muuta kuin perijää. Se myös vähentää osaltaan sitä suorittavaa työtä, sekä sen tekijöitä, kun osin jo mihinkään kyvytön sukupolvi odottaa vain lisää tuottoa rahalle, jonka eteen eivät ole tehneet yhtään mitään, kun voisivat toisaalta ihan itse rakentaa oman toimeentulonsa.
Niinkuin perijöiden tituleeraaminen osin jo mihinkään kyvyttömäksi sukupolveksi, joka odottaa vain lisää tuottoa rahalle, jonka eteen eivät ole tehneet mitään. Moni perijä vois olla erimieltä.
Jos kerran rahan eteen pitää tehdä jotain ja rakentaa ihan itse oma toimeentulonsa, niin mitäs esim. työttömät? Pitäisikö samalla perusteella tehdä jotain rahansa eteen vai päteekö tuo ehto vain perinnönsaajiin?
Ja kiitos kun kaivoit esiin tuon kiinteistönhuollon mediaanin, joka sekään ei vielä ole mitenkään kovin hyvä, ja näkyy myös sen työn laadussa ajoittain erinomaisesti. Mutta mietin kuitenkin juuri ennen postausta, että olisiko ammatti pitänyt vaihtaa, mutta syytä en löytänyt, sillä hyvin on tullut nähtyä nykyisen kiinteistöhuollon tila, jossa eittämättä palkkaus lienee yksi motivaatio sille, ettei se kautta linjan ole innostanut tekijöitään.
Kai heillä on se sama tauti ettei työ maistu, mutta sillä erolla kuitenkin, että eivät niin keskity siihen, onko muilla sama palkka, vaan enemmänkin siihen, että se oma palkka olisi riittävä sen tulevaisuuden rakentamiseen.
Se mitä itse olen ollut kiinteistönhoitajien kanssa tekemisissä, ei ole synnyttänyt tarvetta moittia heidän ammattitaitoa tai työnlaatua. Yhdenkään en ole koskaan kuullut ilmaisseen, että tekevät työnsä huonosti matalan palkkansa takia ja keskittyvänsä siihen, että se riittää tulevaisuutensa rakentamiseen, eivätkä siksi keskity muiden palkkatasoon. Ehkä sinulle sitten ovat kertoneet.
Ihmetyttää vain, että jos tiesit kiinteistönhoitajien tekevän noin, miksi sitten erikseen ensin spesifioit keskiluokkaiset ja siitä ylöspäin. Kiinteistönhoitajat harvemmin kuuluvat noihin viiteryhmiin.
Tokihan minä joudun varmaankin sinuun nähden ja verraten, katsomaan asioita enemmän sieltä kokemusperäisestä perpektiivistä, enkä niinkään siitä miten se vaikkapa koulukirjassa lukee.
Jaa... mikäs se minun 'kokemusperäinen perspektiivini' sitten on?