Ammattiyhdistysliikkeet – duunarin asialla?

  • 1 415 733
  • 15 517

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myönnän toki että vastaukseni sun viestiin oli provoavan tyylinen ja kärkäs, ja paljon mutkia vedetään suoraksi, mutta ei tässä tarkoitus ollut kuitenkaan teilata tai hyökätä. Arvostan että esitit konkreettisia vaihtoehtoja ja siks yleensäkin siihen vastasin. Helppoja ratkaisuja ei ole, ja ehdotettujen ratkaisujen kritisoiminen on kaksisuuntaista, kun jotain ehdotat niin joku ei tykkää.

Olen kyllä itekin sitä mieltä että hallituksen päätöksiä voisi avata tarkasteluun ja käydä aitoa keskustelua onko jotain ratkaisuista korvattavissa vaihtoehtoisilla, mutta ensin tarvitaan jotain muuta kuin lakkoilu kaikkea vastaan, mikä kohdistuu ensisijaisesti ihan vääriin tekijöihin, millä vaan tuhotaan sitä taloutta entisestään ja vaikeutetaan omia oloja.

Pitkälti joka paikasta leikatessa joku kärsii. Lähtökohtaisesti tasapuolisinta on että kaikki. Selvää on ainoastaan että jotain tarvii leikata, koska pelkästään verojen korottaminen ja keski/ylemmän palkkaluokan lisäverottaminen ei voi aina vaan olla se ratkaisu. Jossain kohtaa raja tulee vastaan, ja usein keino vesittää tarkoituksen. Näistäkin esittämistäsi vaihtoehdoista monissa loppupeleissä vahinko valuisi vähintään epäsuorasti sinne alaspäin, kuten ikuinen luksus/hyöty/ei tarpeellisten tuotteiden alv-prosentin nostaminen.

Sitä en ihan ymmärrä miten hallitus kaataa tämän "tietyn syyttömän kansanosan" niskaan. Suurinpiirtein ollaan kaikki ihan yhtä syyllisiä ja/tai syyttömiä Suomen paskaan talouteen. Pelkästään "hyvätuloisten" lisäverottaminen toisaalta osuu ihan yhtälailla vain yhteen kansanosaan, joka on tilanteeseen täysin syytön. Vastaavasti tuloerojen liiallinen tasaaminen ja hyvätuloisten/yrittäjien aseman heikentäminen ei kannusta tulevia kuin nykyisiäkään sukupolvia yrittämään ja työllistämään ja tienaamaan niitä veroeuroja. Miksi ottaa riskejä ja yrittää, jos saman voi saada ilmankin. Miksi investoida, miksi sijoittaa, miksi opiskella. Eikä se tarkoita että raha olisi ainoa motivaattori, mutta on se kiva palkinto. Suomessa tarvitaan jatkossakin isoja yrityksiä ja isoja yritysjohtajia, jotta saadaan mahdollisimman paljon väkeä töihin ja verotuloja laariin. Jos siinä sivussa joku yritysjohtaja tienaa vähän enemmän mitä ansaitsisi, niin se on aika pieni paha. Oma mielipide on että ennemmin tuetaan kuin rangotaan yrittämistä.
Kiitos vastauksesta. Mä en ihan taida kuitenkaan uskoa tuohon alati väitettyyn asiaan, että ihmistä ei motivoi kuin pelkkä raha, tai se, että oma palkka on isompi kuin toisen. Mutta jos näin on, niin se enemmän kertoo kyseisestä ihmisestä, kuin isosta kuvasta.

Minäkään en ole missään todennut, että kaikilla pitäisi olla sama palkka, mutta enpä itse äkkiseltään keksisi omalla kohdallani, että miksi voisin huonosti jos jollakin sama palkka olisi kuin minulla. Ei mun tartte kilpailla palkassa kenenkään kanssa, kunhan vaan itse tulisin toimeen, ja tietäisin, että yhteiskunta seisoo sitten tukena, jos se ei sitten esim eläkkeellä riitä.

Kuulun siis itse ehdottomasti siihen kansanosaan, jonka puolesta elläkekaton voisi säätää hyvinkin, ja omalla kohdallani näkisin jopa, että jos riittävä summa tulisi jostakin muualta, niin en sitä eläkettä yhteiskunnalta tarvitsisi lainkaan.
Samoin koen lapsilisän, että nyt viimeistään olisi aika nostaa siinäkin kissa pöydälle, että onko sitä nyky-yhteiskunnassa enää tarpeellista maksaa kaikille, ja kaikissa tilanteissa. Tasa-arvoisuutta voi tarkastella myös toisellakin tavalla, sillä koen, että oleellisempaa yhteiskunnassa on se, että ketään ei viskata rattailta.

Täällähän muuten joku jossakin ketjussa heitti myös esiin senkin, että miksi lapsettomien pitää rahoittaa toisten lapsien elämää makselemalla osaltaan heidän lapsilisiään. Ymmärrän pointin, ja on raadollisesti katsoen siinä jopa oikeassa. On vaan kovin vaikeaa tietenkin rakentaa yhteiskuntaa, jossa kaikki eivät kanna siitä tasapuolisesti huolta, tai ovat muuten vahvasti epätasa-arvoisessa asemassa.

Mielestäni siis kansanedustajien, ja sitä myötä myös hallitusten, tehtävänä on pyrkiä parhaansa mukaan luomaan mahdollisimman tasa-arvoiset edellytykset kaikille. Sitähän osin juuri koulutus tekee, mutta jotta sekin voisi optimisti toimia kaikkien kohdalla, pitää myös lapsen elämän fasiliteetit olla turvattuina siten, että se kannustaa siihen opiskeluun. Tähän vaikuttaa moni asia, eikä pidä kenenkään alkaa omahyväiseksi sen suhteem, jos elämässä on käynyt munkki, eikä ongelmia ole.
 

Lynx_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä näillä taloutta elvyttävillä ja "köyhiä kurjistavilla" teoilla tavoitellaan oikeasti sitä, että meillä olisi jatkossakin rikkaita ja hyvätuloisia ihmisiä, jotka voisivat antaa sitä rahaa ja tukea entistä enemmän niille kurjistettaville köyhille. Niin se vain hyvinvointiyhteiskunta pyörii. Sitä te ette vasemmalla tunnu oikein ymmärtävän, että mitä enemmän sitä rikasta kupataan, sitä enemmän se käytännössä näkyy köyhän kukkarossa.
Täällä kun rummutat menemään paatostasi, niin onko edellisen hallituksen jäljiltä mielestäsi yhtään mitään hyvää tapahtunut työmarkkinoilla?
 

hk65

Jäsen
Koulutusajatus ei ole lainkaan tyhmä, sillä aivovuotoa voidaan näin ainakin osin estää, että laskun saa matkaan jos vaihtaa maata koulutuksen jälkeen. Miksi tarjota ilmaista koulutusta uralle, jossa verot siirtyvä ihan muualle. Kun usein vielä on kyseessä henkilö, joka ei vielä ole tuottanut oikeastaan mitään veroja yhteiskunnalle. Toki ongelma on siinä, että jos ei työllisty koulutuksellaan, mutta siihenkin pitää alkaa jo puuttumaan, että koulutuksia jotka eivät työllistä, ei niin paljoa myöskään tueta ja edes aloituspaikkoja ole liikaa.
Noh, ei tuo kyllä järin fiksultakaan kuulosta. Jos koulutuksen saanut haluaa ulkomaille, niin täysi oikeus sillä on silloin ulkomaille lähteä. Viime näkemällä kuitenkin kun katsoin, niin emme elä Pohjois-Koreassa. Ehkäpä Suomessa olisi aivovuodon osalta hedelmällisempää miettiä sitä, miksi ihminen lähtee, kuin lähteä tällaiseen epätoivoiseen ryöstöyritykseen rajaa ylittäessä.

Mitäpä sitten myöskään onnistut todennäköisesti suht persaukiselta koulunsa juuri päättäneeltä myöskään perimään, niin en sano muuta kun että "onnea yritykseen". Ja tulet tällä sitten varmistamaan samalla, että takaisinmuuttoa ei Suomeen elämän aikana edes tarvitse harkita.

Jos koulutus halutaan suomalaisille maksulliseksi, niin sitten siitä tehdään maksullista. Jos maksutonta, niin sitten se pysyy maksuttomana.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Köyhiltä leikataan tukea, jotta he saisivat enemmän tukea. Ehtaa kokoomusmatematiikkaa.

Asumistuen leikkaukset ei sinänsä koske perseaukisia koska ne siirtyvät silloin toimeentulotuen piiriin jos niikseen on. Oma arvio on että tällä pyritään siihen että kun asumistukia pienennetään niin vuokranantajat joutuvat pudottaan vuokriaan ja/tai sitten jos asukkaalla ei ole varaa niin muuttaa halvempaan kämppään.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Täällä kun rummutat menemään paatostasi, niin onko edellisen hallituksen jäljiltä mielestäsi yhtään mitään hyvää tapahtunut työmarkkinoilla?
Aiheen otsikkoryhmän jatkuviin lakkoihin viitaten miten se olisi edes mahdollista kun jo ennen edellisten vaalien lopputuloksen varmistumista alettiin uhkailemaan lakoilla ja päätettiin ettei mikään tule kelpaamaan?

Ja sorry, mulla ei ole linkata aiheesta sulle tutkimustulosta.
 

Lynx_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aiheen otsikkoryhmän jatkuviin lakkoihin viitaten miten se olisi edes mahdollista kun jo ennen edellisten vaalien lopputuloksen varmistumista alettiin uhkailemaan lakoilla ja päätettiin ettei mikään tule kelpaamaan?

Ja sorry, mulla ei ole linkata aiheesta sulle tutkimustulosta.
Tästä tuskin löytyy tutkimustulosta, mutta mahdollisista lakkoukaaseista olisi mukava tietää lisää.
Ennen vaalien lopputuloksen varmistumista ei lakoilla uhkailtu, hallitusneuvottelujen ajalta muistan ainakin AKT:n maininneen, että torilla tavataan, kun hallitusohjelman työelämäheikennykset tulivat julki.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Aiheen otsikkoryhmän jatkuviin lakkoihin viitaten miten se olisi edes mahdollista kun jo ennen edellisten vaalien lopputuloksen varmistumista alettiin uhkailemaan lakoilla ja päätettiin ettei mikään tule kelpaamaan?

Ja sorry, mulla ei ole linkata aiheesta sulle tutkimustulosta.

Sulla ei myöskään ole linkata mitään missä liitot olisivat sanoneet "ettei mikään tule kelpaamaan". Hallitus on tässä se joka on koko ajan uhonnut että vaihtoehtoja ei ole.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Kiitos vastauksesta. Mä en ihan taida kuitenkaan uskoa tuohon alati väitettyyn asiaan, että ihmistä ei motivoi kuin pelkkä raha, tai se, että oma palkka on isompi kuin toisen. Mutta jos näin on, niin se enemmän kertoo kyseisestä ihmisestä, kuin isosta kuvasta.

Minäkään en ole missään todennut, että kaikilla pitäisi olla sama palkka, mutta enpä itse äkkiseltään keksisi omalla kohdallani, että miksi voisin huonosti jos jollakin sama palkka olisi kuin minulla. Ei mun tartte kilpailla palkassa kenenkään kanssa, kunhan vaan itse tulisin toimeen, ja tietäisin, että yhteiskunta seisoo sitten tukena, jos se ei sitten esim eläkkeellä riitä.

Kuulun siis itse ehdottomasti siihen kansanosaan, jonka puolesta elläkekaton voisi säätää hyvinkin, ja omalla kohdallani näkisin jopa, että jos riittävä summa tulisi jostakin muualta, niin en sitä eläkettä yhteiskunnalta tarvitsisi lainkaan.
Samoin koen lapsilisän, että nyt viimeistään olisi aika nostaa siinäkin kissa pöydälle, että onko sitä nyky-yhteiskunnassa enää tarpeellista maksaa kaikille, ja kaikissa tilanteissa. Tasa-arvoisuutta voi tarkastella myös toisellakin tavalla, sillä koen, että oleellisempaa yhteiskunnassa on se, että ketään ei viskata rattailta.

Täällähän muuten joku jossakin ketjussa heitti myös esiin senkin, että miksi lapsettomien pitää rahoittaa toisten lapsien elämää makselemalla osaltaan heidän lapsilisiään. Ymmärrän pointin, ja on raadollisesti katsoen siinä jopa oikeassa. On vaan kovin vaikeaa tietenkin rakentaa yhteiskuntaa, jossa kaikki eivät kanna siitä tasapuolisesti huolta, tai ovat muuten vahvasti epätasa-arvoisessa asemassa.

Mielestäni siis kansanedustajien, ja sitä myötä myös hallitusten, tehtävänä on pyrkiä parhaansa mukaan luomaan mahdollisimman tasa-arvoiset edellytykset kaikille. Sitähän osin juuri koulutus tekee, mutta jotta sekin voisi optimisti toimia kaikkien kohdalla, pitää myös lapsen elämän fasiliteetit olla turvattuina siten, että se kannustaa siihen opiskeluun. Tähän vaikuttaa moni asia, eikä pidä kenenkään alkaa omahyväiseksi sen suhteem, jos elämässä on käynyt munkki, eikä ongelmia ole.

Raha ei ole se motivaattori, vaan sen tuoma elintaso ja ympäristö, turva ja mukavuus.

Mua ei harmita yhtään kenenkään muun palkka, isompi sama tai pienempi (no harmittaa siltä osin että sitä tietty kaikille soisi enemmän). Mut toimivan yhteiskunnan pilareita ja terveen talouden ylläpitoa ei vaan ole tarjota samaa elintasoa kaikille tekemisistä ja tekemättömyyksistä välittämättä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tästä tuskin löytyy tutkimustulosta, mutta mahdollisista lakkoukaaseista olisi mukava tietää lisää.
Ennen vaalien lopputuloksen varmistumista ei lakoilla uhkailtu, hallitusneuvottelujen ajalta muistan ainakin AKT:n maininneen, että torilla tavataan, kun hallitusohjelman työelämäheikennykset tulivat julki.
Ja tämä lakkoaseen väläyttäminen on vasemmalta katsoen jotenkin eri asia kuin lakkoilulla uhkailu? Ok. Meillä on aihetta koskien näkemysero. Tätä asetta vilautettiin sinunkin sanojesi mukaan ennenkuin hallitus oli edes kasattu. Toki siinä olet oikeassa että se oli tuloksen selviämisen jälkeen. Melko hapanta ja vastuutonta puhetta vaalitappion jälkeen varsinkin kun SDP, tai pikemminkin muille maille luikkinut Sanna Marin, linjasi itse ettei hallitukseen halua.

Leikkaustarve sen kuin vain kasvaa kasvamistaan kun selviää koko ajan uutta tietoa siitä miten vääristyneillä kulu luvuilla edellinen ”rahaa on” hallitus nuiji Soten läpi. Varmaan riidellään ja lakkoillaan neljä vuotta ja sinä aikana AY-liikkeet saa ihmiset niin vittuuntuneiksi että äänestävät protestina persut vaalivoittoon.
 
Viimeksi muokattu:

Lynx_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja tämä lakkoaseen väläyttäminen on vasemmalta katsoen jotenkin eri asia kuin lakkoilulla uhkailu? Ok. Meillä on aihetta koskien näkemysero. Tätä asetta vilautettiin sinunkin sanojesi mukaan ennenkuin hallitus oli edes kasattu. Melko hapanta ja vastuutonta puhetta vaalitappion jälkeen varsinkin kun SDP linjasi itse ettei hallitukseen halua.

Leikkaustarve sen kuin vain kasvaa kasvamistaan kun selviää koko ajan uutta tietoa siitä miten vääristyneillä kulu luvuilla edellinen ”rahaa on” hallitus nuiji Soten läpi. Varmaan riidellään ja lakkoillaan neljä vuotta ja sinä aikana AY-liikkeet saa ihmiset niin vittuuntuneiksi että äänestävät protestina persut vaalivoittoon.
Sinä puhuit ajasta ennen vaaleja, silloin tuskin lakoilla uhkailtiin? Korjaa toki, jos olen väärässä. Sen sijaan hallitusneuvottelujen aikaan lakkoja väläyteltiin mm. AKT:n puolelta. Hallitusneuvottelut käydään vaalien lopputuloksen varmistumisen jälkeen. Tässäkin tapauksessa hallitus oli jo kasattu, kun hallitusohjelmaa valmisteltiin. Sen sijaan ajalta ennen vaaleja tai ”mikään ei kelpaa”-tyylisiä avauksia en ainakaan itse löytänyt. Tuo keskusteluun jotakin tietoa, äläkä omia mielikuviasi. Uskon kyllä väitteesi, jos pystyt osoittamaan lakoilla uhkailua ennen vaaleja tai jonkin liiton ilmoittaneen, että mikään ei kelpaa.


AKT siis aloitti lakkouhkailut kesäkuussa, kun hallitusneuvotteluista tihkui tietoa.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Aiheen otsikkoryhmän jatkuviin lakkoihin viitaten miten se olisi edes mahdollista kun jo ennen edellisten vaalien lopputuloksen varmistumista alettiin uhkailemaan lakoilla ja päätettiin ettei mikään tule kelpaamaan?

Ja sorry, mulla ei ole linkata aiheesta sulle tutkimustulosta.
Minulla on hämärästi tuo sama muistikuva, mutta minäkään en valitettavasti löydä siihen mitään linkkiä.
Muistaisin kuitenkin lukeneeni heti muutama päivä vaalien jälkeen, että joku vasemmistopoliitikko kehotti ihmisiä lakkoon tulevaa hallitusta vastaan.
Silloin jo ihmettelin, että miten eduskuntaan valittu kansanedustaja voi kehottaa ihmisiä lakkoilemaan demokraattisesti valittua eduskuntaa vastaan, missä itse asiassa itsekin on jäsenenä.
Mutta kuten sanottu en yrityksistäni huolimatta löytänyt tähän asiaan mitään linkkiä.
Olisiko sitten tuo kommentti kuulunut jostain TV:n A studiosta tai vastaavasta.
 

1313

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tästä hyvä esimerkki on tappiin asti pöhöttynyt julkinen sektori.
Yksittäinen, mutta kuvaava esimerkki.
Edellinen hallitus panosti "työllistämispalveluihin".
Tuon onnistumistahan olisi helppo mitata.
Työllistäjä X:n henkilöstökulut vuodessa 80 000€. Onko hänen kauttaan tullut vuodessa veroeuroja yli vai alle 80 000€?

Tuttavaperheen poika on nyt ollut tuossa "työllistämispalveluiden" mankelissa 2,5 vuotta. Sanoin silloin ja sanon edelleen, ettei sieltä tule työllistymään yhtään mihinkään.
 

Lynx_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yksittäinen, mutta kuvaava esimerkki.
Edellinen hallitus panosti "työllistämispalveluihin".
Tuon onnistumistahan olisi helppo mitata.
Työllistäjä X:n henkilöstökulut vuodessa 80 000€. Onko hänen kauttaan tullut vuodessa veroeuroja yli vai alle 80 000€?

Tuttavaperheen poika on nyt ollut tuossa "työllistämispalveluiden" mankelissa 2,5 vuotta. Sanoin silloin ja sanon edelleen, ettei sieltä tule työllistymään yhtään mihinkään.
Se on helppo mitata:


Tokihan täytyy muistaa maailmanmarkkinan vaikutus työllisyyteen, että tuliko työllisten määrän kasvu hallituksesta johtuen vai huolimatta. Kyllä sieltä kuitenkin ihan jaettavaa rahaakin valui, kun työllisyysrahasto oli 1,4 miljardia ylijäämäinen.

 

1313

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se on helppo mitata:


Tokihan täytyy muistaa maailmanmarkkinan vaikutus työllisyyteen, että tuliko työllisten määrän kasvu hallituksesta johtuen vai huolimatta. Kyllä sieltä kuitenkin ihan jaettavaa rahaakin valui, kun työllisyysrahasto oli 1,4 miljardia ylijäämäinen.

Tuo ei mittaa asioiden välistä yhteyttä mitenkään.

Varsinkin, jos työllisyyttä parannetaan luomalla lisää työpaikkoja julkiselle sektorille.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Tuo ei mittaa asioiden välistä yhteyttä mitenkään.

Varsinkin, jos työllisyyttä parannetaan luomalla lisää työpaikkoja julkiselle sektorille.
Monta näistä syntyi julkiselle - ja yksityiselle puolelle?

Toki koronan takia pumpattiin rahaa talouteen, niin se vaikuttaa. Toki Ukrainan sodan tukemista rahoitettiin.
 

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
Raha ei ole se motivaattori, vaan sen tuoma elintaso ja ympäristö, turva ja mukavuus.

Mua ei harmita yhtään kenenkään muun palkka, isompi sama tai pienempi (no harmittaa siltä osin että sitä tietty kaikille soisi enemmän). Mut toimivan yhteiskunnan pilareita ja terveen talouden ylläpitoa ei vaan ole tarjota samaa elintasoa kaikille tekemisistä ja tekemättömyyksistä välittämättä.

Hyvä olla rahaa, että voi rakentaa korkeammat aidat kotinsa ympärille ja palkata vartijat saattamaan lapset kouluun.

Kyllä se on myös rikkaiden etu, että ihmisille taataan ihmisarvoinen elämä.
 

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
On kyllä puolessa vuodessa saatu yhteiskunnan tilanne aivan sekaisin. Tästä lakkoilusta on turha syyttää yksin AY-liikettä. He käyttävät niitä laillisia keinoja, mitä pakista löytyy. Kyllä maan hallitus on luonut tämän umpisolmun osamattomuuttaan.

En todellakaan pidä lakkoilusta, mutta tämä oli tosiaan jo kesällä odotettavissa. Purra oikein odotteli soppatykkejä ikkunansa alle ja kerjäsi koko tilannetta. Asiat olisi voinut hoitaa paremmin, mutta Orpo ja kumppanit valitsivat vastakkainasettelun tien.

Toivottavasti vastakkainasettelu ei ylly väkivaltaiseksi. Tilanne on erittäin huolestuttava.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Täällä kun rummutat menemään paatostasi, niin onko edellisen hallituksen jäljiltä mielestäsi yhtään mitään hyvää tapahtunut työmarkkinoilla?
Korkeakoulujen aloituspaikkoja lisättiin. TKI-investointeja lisättiin. Infraan haetaan EU tukia. Digisiirtymään panostettiin. Vihreää siirtymää edistetään. Lasten ja nuorten hyvinvointiin panostettiin.

Osa kyllä näistä toimista on kyllä hyviä pitkälle aikavälille ajottuvia uudistuksia, joita toivottavasti tulevat hallituksetkin edistävät. Onneksi kehitysyhteistyö rahoja leikattiin, yritystuet samaan karsintaan.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä se on myös rikkaiden etu, että ihmisille taataan ihmisarvoinen elämä.

Toki.

Se ihmisarvoinen on toki käsitteenä vasemmistolaiselle ihan erilainen kuin oikeistolaiselle. Esimerkiksi vasemmistolaisen mielestä on ihmisarvoa loukkaavaa se, että joutuu menemään Kelan maksusitoumuksen kanssa kaupan kassalle. Oikeistolaisen näkemyksen mukaan sillä maksusitoumuksella juuri taataan sille henkilölle se ihmisarvoinen elämä. Kärjistetysti.
 

Lynx_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuo ei mittaa asioiden välistä yhteyttä mitenkään.

Varsinkin, jos työllisyyttä parannetaan luomalla lisää työpaikkoja julkiselle sektorille.
Mistä tuo 1,4 miljardin ylijäämä sitten työllisyysrahastoon kertyi?
Työllisyysrahaston rahat tulevat työttömyysvakuutusmaksuista, jota maksavat työnantajat ja työntekijät. Tai nykyisin pelkästään työntekijät nykyisen hallituksen päätöksillä.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Hyvä olla rahaa, että voi rakentaa korkeammat aidat kotinsa ympärille ja palkata vartijat saattamaan lapset kouluun.

Kyllä se on myös rikkaiden etu, että ihmisille taataan ihmisarvoinen elämä.

No tämähän nyt ei taas ole pelkästä rahasta riippuvainen, että elämässä ei nallekarkit mene tasan.

jos tänään kaikille jaettaisiin nyt maailman rahat tasan ja aidat matalaksi, niin siinä ei kauaa menisi kun korkeampia aitoja tarvittaisiin taas. Mut nämä on sitten itelle jo eri promillemäärän tarinatuokioita :)
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sitä te ette vasemmalla tunnu oikein ymmärtävän, että mitä enemmän sitä rikasta kupataan, sitä enemmän se käytännössä näkyy köyhän kukkarossa.

Köyhiltä leikataan tukea, jotta he saisivat enemmän tukea. Ehtaa kokoomusmatematiikkaa.

Ja sieltähän se tuli heti ensimmäinen vahvistuskin asialle.

Tästä lakkoilusta on turha syyttää yksin AY-liikettä. He käyttävät niitä laillisia keinoja, mitä pakista löytyy.

Ja juuri siitä syystä poliittista lakko-oikeutta halutaan kaventaa, jos sitä käyttävältä taholta ei tunnu löytyvän sitä vastuuta sen käyttämisestä. Osaatko sinä esimerkiksi perustella, miksei Suomessa toimisi kapeampi poliittinen lakko-oikeus, kun se kaikkialla muualla maailmassa toimii?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös