Minulle rehtori kommentoi kehityskeskustelussa, että olen liian negatiivinen, kun otan ongelmat esille. Työkaverit taas kiittelevät.
Työpyynnöt kirjataan sähköiseen järjestelmään, missä ne roikkuvat viikkoja tai kuukausia. Yhtäkkiä eräänä perjantai-iltapäivänä klo 15:45 joku tilakeskuksesta kerrankin tuli vilkaisemaan ilmanvaihtoa, "kun sattui ajamaan ohi". Totesi, että automatiikka on ohitettu tietyillä alueilla, minkä seurauksena osa iv-koneista on jatkuvasti täysillä. Toisiin paikkoihin tulee niin paljon ilmaa, että ovi lyö naamalle, kun sen avaa, ja toisissa paikoissa ilma loppuu. Tämä todettiin joskus marraskuussa. Kukaan ei ole osannut vieläkään korjata. Myrkkykaappien ilmanvaihdon päälle saaminen kesti 1,5 vuotta. Varastossa haisivat kemikaalit siihen asti. Katosta tippuvien, 2,5 kg painavien johtokelojen kiinnitys paremmin vei 4 kk. Sillä välin kaksi tippui oppilaan päälle. Tuuletusikkunoita ei saatu auki kemian luokasta, kun niiden päälle on rakennettu pimennysverhot. Tätä korjattiin n. vuosi. Luokan vetokaappia ei ole saatu vieläkään kuntoon, siitä on 1,5 vuotta reklamoitu, ja jopa timpuri käynyt ihmettelemässä... Tässä on pientä listaa asioista, joista olen joutunut työsuojeluun ilmoittamaan.
Luulen, että asioita pomputellaan ihmiseltä toiselle, väki vaihtuu ja kukaan ei ota vastuuta mistään. Julkisella puolella on paljon tekijöitä, mutta vähän pysyvyyttä ja osaamista. Sellainen olo nykymenosta tulee.