Tarkoitukseni ei ollut missään tapauksessa syyllistää yksilöä siitä, että tienaa hyvin. Luonnollisesti se on hänen oikeutensa ja on käyttänyt mahdollisuutensa. Se ei ole hänen syntinsä. Yksilö toimii kuten parhaaksi näkee.Omalta osaltani pitää sanoa, vaikka sinua lainasinkin alkuperäisessä viestissäni, niin ihan yleisellä tasolla kirjoitin asiasta.
Ollaan niin tasa-arvoisia ja ihmisoikeudet kaikille tilipitappidippadappa, mutta jos olet lukion käymätön rasvanäppi ja tienaat. Se on synneistä pahin. Ärsyttää, kun tienaavat viisi tonnia, eivätkä osaa kirjoittaa tai lukea. Eivät ainakaan laskea. Koska vain korkeakoulun käynyt saa tienata Suomessa.
Ja kyllä, olen itse käynyt lukion ja korkeakoulun, enkä kuulu minkäänlaiseen liittoon.
Syyllistän yhteiskuntaa ja kansaa siitä, että eräillä aloilla tienataan minun mielestäni liikaa. Se on minun subjektiivinen mielipiteeni ja perustuu omiin arvoihini. Syyllistin myös tuota jotain ahtaajapikkupomoa, koska hänen mielestään ahtaajan peruspalkka "ei ole kummoinen". Se osoitti mielestäni harhaisuutta ympäröivästä maailmasta. Varmasti kaikki ahtaajat eivät näin ajattelekaan. Uskon (jälleen subjektiviinen mielipide), että korkeakoulutus ja sivistys kuitenkin korreloi tuonkin asian kanssa. Valitettavasti tosin löytyy myös korkeastikoulutettuja, jotka ovat aivan vitun daijuja. Ja siis tällä en missään tapauksessa tarkoita sinua. Ihan omastakin lähipiiristä löytyy tällaisia.
Kirjoitin provosoivasti ja se herättää tottakai tunteita.