Miksi työnantajien pitäisi laittaa kaupat kiinni ja miksi heidän pitäisi tukea lakkoilua? Tää on varmaan taas jotain korkeampaa ajattelua.
Kertoo tuon yhden henkilön älyllisestä kapasiteetistä aika paljon.
Ei kuulu enää kuin ohuen aasinsillan kautta ketjuun, mutta on sekin jotenkin outoa miten vaikka 10000€ kuussa tienaavan kirurgin kannattaa rakennella (huonosti) omaa taloa kun ei pysty maksamaan 3000€ tienaavaa timpuria tekemään sen viimeisen päälle hyvin. Luulis että jos se leikkaa päivässä kaks tuntia enemmän, niin se sais myös sen timpurin sinne edes pariksi tunniksi mutta kun ei saa edes liki. Kirurgi maalaa sitten aitansa itse, ainakin kotitalousvähennyksen tultua täyteen. Tuloksena leikkausjono, kuollut potilas, päin vittua ja väärällä maalilla maalattu aita, kirurgin silmään mennyt maali sekä liiton päivillä kortistossa könöttävä timpuri. Tarttis tähän nyt joku tolkku saada että yhtään mitään palveluita olis mahdollista käyttää, voisi sitten tehdä vähän enemmän sitä mitä osaa.
Tästä on muitakin hauskoja esimerkkejä, itse sijoitun tienesteissä mediaanin yläpuolelle ja kun perheessä on kaksi autoa, niin rengashotelli on ainakin 150€ per kausi, tiedä riittääkö edes nykyisin. Niin rahan puolesta minun on järkevämpää ottaa töistä päivä palkattomaksi vapaaksi ja vaihtaa renkaat. Vaikka heräisi myöhään, tekisi hommat rauhallisesti, niin silti nuo olisi vaihdettu ennenkuin "työaika" loppuu. Jos yläkanttiin laskee, että tuo ottaisi aikaa 3h, niin se on kuitenkin 50€/h.
Sama sitten noissa timpureissa ja muissa, järkevämpää ottaa palkatonta vapaata ja koittaa itse tehdä. Kun kysyin tarjousta yhdestä projektista, niin laskutus on 80€/h, vaikka siitä kotitalousvähennystä saisi 40%, niin ei se hirveästi auta. Jos kotitalousvähennys olisi vaikka 75%, niin kyllä joka vuosi sen vetäisi maksimiin, kyllä sen verran töitä tästä talosta löytyy. Nyt on parempi nikkaroida itse.