Olen jo kauan ihmetellyt miksi kukaan edes haluaa kuulua näihin rikollisjärjestöihin verrattaviin liittoihin. Eihän tuolla johtoa oikeasti kiinnosta työntekijöiden edut tai yhteiskunnan pyöriminen, vaan pienen piirin omat tavoitteet ja hyötyminen alaisistaan.
Jokaisen itseään ja tämän maan tulevaisuutta ajattelevan kannattaisi viimeistään nyt lopettaa tuonkin pöljäilyn rahoittaminen ja erota liitosta. On niitä muitakin vaihtoehtoja saada tarvittaessa sitä ansiosidonnaista työttömyystukea, joten aivan turhaa maksaa palkastaan ylimääräistä pohjattomaan kaivoon.
Ylen haastattelemien ay-aktiivien mukaan Tehyssä vallitsee vaikenemisen kulttuuri, ja toisinajattelijat yritetään vaientaa. Puheenjohtaja Millariikka Rytkönen ei kommentoi väitteitä kiireisiin vedoten.
yle.fi
Osa kuvailee ilmapiiriä tulenaraksi ja räjähdysherkäksi. Osa puhuu pelon ilmapiiristä, yksi pohjoiskorealaisesta mentaliteetista, toinen vertaa tunnelmaa uskonlahkoon.
Kahden nimettömän lähteen mukaan Tehyn puheenjohtaja Millariikka Rytkönen ei kestä arvostelua. He kommentoivat nimettöminä, sillä eivät halua vaarantaa asemaansa.
Itse kuulun sen takia, että kun olen tämmöisen alan valinnut, niin ei siellä kyllä työnantajan puolelta ketään kiinnosta pitää sovituista asioista kiinni. Jumalaut, helvetin monta kinaa viety eteenpäin sen pienen esimiehen egon pönkityksen takia ja lopulta kaivetaan se työehtosopimus esiin ja ihmetellään, että mitä helvettiä täällä tehdään.
Yleensä tässä vaiheessa se esimies on itse kaikista eniten ihmeissään, että "Ei hän kyllä tiedä miksi täällä ollaan?"
Ja kas kummaa ja syynä oli se, ettei työntekijä suostunut tekemään sovittujen ehtojen vastaisesti jotain paskahommaa.
Sitten on vielä toisin päin näitä elämämgoululaisia, jotka vaativat kaikenlaista ylimääräistä ja sama homma.. mennään porukalla tavaamaan, että kyllä vaan, kyllä sun tarvis sopimusta noudattaa, että tässä paukkuu pian varoitus työstä kieltäytymisestä.
Oon sen verran hienojen firmojen listoilla ollut, että mielelläni kuulun liittoon, vaikka sitä sitten johtaisi kiukutteleva Rytkönen. Enkä mä sinne mitään hissuttelijaa kyl haluaisikaan.
Edit. Ja toi ansiosidonnaisuusläppä alkaa olemaan kyl jo niin loppuunkaluttu kykypuolueen puolelta, että lähinnä naurattaa
Ei liittoja olla 20 vuoteen ainakaan markkinoitu millään ansiosidonnaisuudella. Ainoa joka sitä näin jaksaa esittää on joku Mikael Pentikäinen tai muu vastaava - toisen puolen liittolainen.
...yhteiskuntaa kehittää... hah, salli mun nauraa... kyllä noi kiky-sekoilut riitti hetkeksi. Vitun hienoa oli kattella tiliotetta, että näin sitä suomea pelastetaan
Suostun heti uuteen kykyyn kun pääomaveroa nostetaan 5 pinnaa, yritystuet jyvitetään kohdistumaan Suomeen siten, että niillä tehdään hankintoja kotimaan markkinat edellä, eikä millään Viking line -meiningillä.
Ja viimeinen ehto on se, että Pentikäinen ei saa koskaa julkisesti twiitata tai somettaa lausettakaan, työtään saa tehdä siten miten tykkää, mutta ei somessa.
Edit. 2
Suosittelen tekemään useamman vuotta esim työsuojeluvaltuutettuna hommia tai tutustumaan sitä kautta tähän työelämään. Varisee nätisti lapsenusko silmäluomilta...