Tämä ei nyt oikeasti liity tähän ay-ketjuun, mutta kun kovasti on nämäkin jutut nousseet ylös tässä ketjussa erilaisiin perusteluin. Sopisi lienee paremmin
Ketju eettisesti ja moraalisesti monimuotoisille kysymyksille abortista eutanasiaan ketjuun.
Mutta "hoitakoot kaikki vanhempansa itse, niin siinäpä tiedätte!!"
Miksi kukaan olisi vastuussa vanhemmistaan? Tämä siis ihan näin yleisesti. Minusta vanhemmat huolehtivat lapsistaan ja jos hankkivat lapsia vain siksi, että he huolehtisivat heistä aikanaa on minusta aika itsekästä.
Tai "kukapa sinunkaan paska vaippasi vaihtaa sitten kun et siihen itse pysty". No ei varmaan kukaan ja tarvitseeko kenenkään tuommoiseen hommaan ryhtyä?
Minusta on ihan hyvä tarjota ihmisille "ihmisarvoinen" elämä. Tähän sisältyy minusta myös kehitysvammaisten ns. normaalin elämän mahdollistaminen, muttei vaikka +90v monisairaan sätkiminen sängyssä.
Ja klassikko "ai tämä ei saisi elää" niin joku hinta sitä on jokaisella ihmiselämällä. Jos vaikka Tarja Halosen (tai minun/kenen vaan) maksaa 100 miljoonaa, niin miksi häntä pitää pitää hengissä koska "etsä voi ihmishengelle laskee hintaa".
Kyllä voit. Mielummin pistän sen 100 miljoonaa ja koitan hoitaa vaikka lapsia sillä rahalla. oli niitä yksi tai tuhat.
Tiedän arvovalintoja. Ja väärä ketju.