Viestin lähetti Haukka68
Lisättynä vielä kauppakoululla??
Viestin lähetti Salkkis
Tuli amis käytyä, sen jälkeen armeija, ja kun en saanut töitä kävin vielä tekunkin kaupan päälle, nyt olen insinööri ilman valkolakkia, eikä ole koskaan harmittanut etten mennyt lukioon.
Viestin lähetti Salkkis
Tuli amis käytyä, sen jälkeen armeija, ja kun en saanut töitä kävin vielä tekunkin kaupan päälle, nyt olen insinööri ilman valkolakkia, eikä ole koskaan harmittanut etten mennyt lukioon.
Viestin lähetti Chip
Ammattikoululaisia en väheksy, mutta ei valkolakkikaan pelkällä loikoilulla päähän hyppää.
Viestin lähetti Chip
Voisko joku kauppaopiston (vai mikäsenykyäänon) käynyt kertoa, että missä merkonomi oikein voi työskennellä? Mulla on jostain semmonen käsitys, että esim. kaupan kassalla tms...:confused:
Meillä tittelit olivat:Viestin lähetti vlad
bisnesman, Kiitos täydennyksestä! - niin se aika rientää ja vanha tippuu kärryiltä.
Muutos ilmeisesti tapahtunut niitä aikoja jolloin nämä ammattikorkeakoulut tulivat muotiin eli sen jälkeen ei lienee sitten ole noita merkantteja valmistunut.
No, tiedän minäkin merkonomeja jotka toimivat suurten firmojen myyntipäällikköinä tai alueellisina myyntipäällikköinä ja sitten ovat tietty nämä laskentatoimen merkonomit (toivoakseni vielä tällainen termi on olemassa) tai materiaalitalouden merkonomit puhumattakaan markkinointimerkonomeista - tai sitten ne "tittelit" on poistuneet ja uusia tullut tilalle.
vlad#16.
Juuri näin.
Merkonomi (kauppaopisto)
Tradenomi (AMK)
Ekonomi (Kauppakorkeakoulu
Viestin lähetti pernaveikko
Itse en ammattikoulua varmaankaan pääsisi noin vain läpi, koska se vaatii niitä kädentaitoja. Amiksen käynyt isoveljeni aina jaksaa huomauttaa kuinka ei kaikki korjaushommat ynnä muut aina välttämättä suju (=ei koskaan).
Mutta noin muuten se valkolakki todellakin tuli päähän ihan vain käymällä lukiossa kavereita moikkaamassa ja syömässä mahtavaa ruokaa (meidän lukiossa oli poikkeuksellisen hyvää).
Sen verran löytyy älliä päästä, että opiskelen yliopistossa ja olen hyvin perillä monista asioista, mutta meidän mökille rakennetaan savusauna ja siihen mä en osallistu ja ei pelkoa, että edes pyydettäisi apua.
Kirjoituksiin en lukenut, enkä tehnyt läksyjä lukiossa. Päästötodistuksen numerot olivat aika heikot, siinä seiskan kieppeillä, mutta kirjaimet olivat ämmän (M) luokkaa. Ei ollenkaan kehnommin.
Eli se pointti. Molemmat oppilaitokset menevät nauraen läpi, riippuu vain millainen ihminen olet.
Viestin lähetti ervatsalo
Sanottakoon, että itse pidän tällä menetelmällä valmistunutta inssiä paljon kovempana jätkänä, eli siis pätevämpänä, kuin tavallista lukiolähtöistä vastaavaa.