Mainos

Amazon: Lord of the Rings -sarja

• 83 054
  • 498

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällaisissa "prequeleissa" ongelma on aina, että tietää mitkä hahmot säilyy hengissä. Joten siinä lähtee jo vähän draaman kaarta pois.
Tuossa yllä linkkaamassani videossa pureuduttiin tähän. Ongelmahan ei sinänsä ole, että tietää ketkä säilyvät hengissä. Muuten kukaan ei katsoisi leffoja uudestaan. Ja ei kai kukaan odota edes ensimmäisellä katsomisella, että se laser nyt varmaan leikkaa Bondin kahtia, ja leffa päättyy. Kiinnostava asia ei siten voi olla se, mitä tapahtuu, kuka selviää, missä Sauron on, kuka on hyvä tai paha, jne., vaan miten se tapahtui. Mainitsemasi Galadriel on erinomainen esimerkki, koska kaikki* tietävät, että Galadriel on myöhemmin läsnä, joten jännityksen rakentaminen sen ympärille, että meneeköhän se nyt Valinoriin, on yksinkertaisesti tyhmää. Draama prequelissa ei voi perustua kysymykseen, tuleeko Anakinista Darth Vader, selviääkö Vito Corleone hengissä tai alkaako Hannibal Lecter murhata ihmisiä. Nämä kaikki ovat selviöitä, prequelin pitää näyttää, kuinka se tapahtui, mielellään jollain kiinnostavalla tavalla. Jokainen voi mielessään arvioida, kuinka hyvin eri prequelit ovat tässä onnistuneet.

*: On mahdollista, että LoTRRoPpia on katsonut joku, joka ei ole nähnyt Jacksonin leffoja tai lukenut kirjoja, ja on muutenkin viettänyt viimeiset kolmekymmentä vuotta marxilaisten sissien panttivankina Väli-Amerikan viidakoissa. Sarja on kuitenkin ensisijaisesti tehty laajemmalle yleisölle, jonka voi olettaa tietävän leffoista jotain.

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Nyt kakkoskausi katsottuna. Joo selkeä parannus ykköskauteen verrattuna. Tykkäsin. Heti oli mielenkiintoisempi ja oikein odotti innolla seuraavaa jaksoa. Varsinkin talon timanttinen leidi oli täpinöissään kun tiesi, että uusi jakso on tullut. Pitääpä katsoa jossain vaiheessa tässä uusiksi ykköskauden kanssa. Seuraavaa kautta odotellessa.

Viimeksi muokattu:

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, juridiset esteet
Olihan tämäkin kausi nyt aivan karmeaa kuraa. Aika paljon pystyisi antamaan anteeksi, kun lähtevät tuollaista melko löyhästi kuvailtua ajanjaksoa tekemään tv-sarjaksi, mutta näin paljon ei pysty.

Tarinankerronnan perusasiat eivät ole kunnossa, vaan sarja on tähän mennessä ollut vain ketju rahalla kiillotettuja kohtauksia, jotka tapahtuvat siksi, että sarjan käsikirjoittajat haluavat, että näin tapahtuu, eikä siksi, että se kävisi järkeen maailmassa, johon tarina sijoittuu. Vieläkään sarjassa ei ole selkeää tarinankerronnan tapaa, jolla ennakoitaisiin tulevaa tai annettaisiin ymmärtää jonkin repliikin tai tapahtuman olevan merkityksellinen. Tuntuu, että mitään laadunvalvontaa käsikirjoittamiselle ei ole, ja kaikki mahdolliset ideat on vain täysin kritiikittä filmattu ja editoitu mukaan.

Sarjan tuottajakaksikko puhui aiemmin, että he ovat tekemässä vain omaa juttuaan, ja että he ovat vain "admirers from afar" Jacksonin elokuviin nähden. Tämähän oli silkkaa valehtelua, sillä niin moni konsepti, repliikki ja kohtaus on apinoitu suoraan nimenomaan Jacksonin elokuvista, eikä Tolkienin teksteistä. Niinkin surkeaksi meni, että viimeisessä jaksossa oli Harry Potterista pöllitty repliikki, eli että sauva valitsee velhon, eikä velho sauvaa. Mitä helvettiä. Ei siis lainaamisessa sinällään ole ongelmaa, mutta kun nyt näitä tuttuja repliikkejä on vain tökitty sinne tänne ilmiselvästi vain siksi, että yleisö ehkä muistaa ne elokuvista.

Hirveät kasat kritisoitavaa löytyisi, mutta sanotaan nyt näin, että varsinkin budjettiinsa nähden tämä sarja on kyllä ollut todella ideaköyhää ja alkeellista sontaa, josta löytyy jokaiselta mahdolliselta tekemisen osa-alueelta heikkoa suoritusta. Asiaa ei auta, että päähenkilö Galadrielin näyttelijävalinta (ja käsikirjoittaminen) on ollut törkeä huti.

Hyvää tässä on ollut ehkä Sauronin ja Celebrimborin juonikuvio, sekä kääpiöt ajoittain, vaikka nyt toisella kaudella siinäkin kiirehdittiin turhaan. Southlands, Numenor ja hobitit ovat olleet aivan pelkkää fillerivaahtoa.

Monoliitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siis nämä kaksi kautta ovat olleet ihan hyvää viihdettä, mutta...

Mielenkiinnolla odotin toisen kauden viimeisiä jaksoja. Hyvää mähinää ja taistelua ympäriinsä. Lähdekirjoja en ole lukenut, enkä siis tiedä, että onko haltioilla, jokin kuudes aisti nähdä että yksi heistä on kuolemassa tai jotain vastaavaa. Kohtaus toisen kauden viimeisessä jaksossa sai minut laittamaan kämmenet kasvoille. Galadriel tippuu vuorelta ja yhtäkkiä kuningas ja sankarillinen jouskarimies lopettavat taistelun kun huomaavat että kilometrin päästä vuorelta tipahtaa jokin vaalea nyytti ja seuraavassa kuvassa ovat siellä EA1-kortin omaavina auttamassa Galadrielia. Siis tyypit pyörittää monen sadan miljoonan juttua ja antavat ihmisille tällaista paskaa. Voin tulla miljoonalla eurolla kirjoittamaan parempaa.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan mukava kausi. Kaikki olisi toki voinut tehdä paremminkin, mutta sangen viihdyttävä pläjäys. Sauronista ei varmasti kaikki tykkää, mutta jotenkin tykkään tuosta varjoissa pyörivästä monikasvoisesta saatanasta.

Se pitkin metsää hölkkäävä Scholl eli Arondir on kyllä heikoin lenkki. Varsinainen Jar Jar Binks…

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ei tuo huono ollut, vähän ehkä laiskasti viljetiin lotr:n dialogeita osin "vihjaillakseen" osin varmaan kun ei jaksanut keksiä omaa. Tai mistä sen tietää jos TB potee alkavaa dementiaa ja käytännössä toistaa samat keskustelut kaikkien vieraiden kanssa :)

Kiintoisaa nähdä miten saavat tuota aikajännettä sovitettua tai, oikeastaan vain kutistettua, eikä pidä ajatella että Tolkienin kaanon olisi jotenkin ihan vettäpitävää, helpompi heittää tuhatlukuja rivitasolle kuin miettiä onko 1000v jonkun asian tapahtumiseen realistinen aikajänne vai ei. Arvaisin itse että storylinet kolmeen seuraavaan kauteen voisivat olla:
- S3 Sauronin nousu ja suursormuksen takominen, Morian sulku, Numenor strikes back ja kausi loppuu Sauronin tappioon ja vangitsemiseen Numenorille
- S4 Numenor hyökkää Valinoriin, Elendil ja Isildur perustavat gondorin, Numenor uppoaa
-S5 Sauron riehuu Keskimaassa, viimeinen liitto sarja päättyy ja loppuu sormukseen joessa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Vihdoin kausi katsottu ja kyllähän toi nyt posin puolelle jäi vaikka joitain yksittäisiä juoneen liittyviä juttuja olikin jotka olivat hivenen heikohkoa ratkaisuja. Jopa vaimo, joka ei yleensä jaksa puuttua pikkuasioihin, kysyi että mites se Arondir tuossa nyt vain tupsahti paikalle kun eikös edellisessä jaksossa ottanut aika huolella osumaa Adarilta.

Ymmärsin että sen Bronwynin kuolema kirjoitettiin kun näyttelijä oli itse kieltäytynyt jatkamasta sarjassa. Sinänsä jännä ettei korvattu kun Adarin näyttelijä kuitenkin vaihdettiin. No, tämä ja sen Isildurin suhde siihen naiseen olivat kokonaisuuden kannalta vähän turhia juttuja. Ja selvästi jälkimmäiseen vielä palataan.

En aio sen suuremmin tarttua itse loren muutoksiin, kun en niitä niin hyvin edes muista enää. Tavallaan ymmärrän että tuodaan tarinaan Gandalfia. Mielenkiintoinen hahmo ja näin. Mutta eihän koko heppu ollut vielä toisella ajalla Keski-Maassa. Kyllä mä ymmärrän kritiikin puristeilta. Mutta itse otan tämän kivana viihteenä. Toki nyt tuli iso tarve lukea kaikki kirjat uudestaan. Tiedän jo nyt että moni asia meni hyvin eri tavoin mitä on kirjoitettu.

Visuaalisesti todella hienoa tavaraa. Ekalle kaudelle olisin voinut antaa 2+/5. Tokalla ehkä 3/5. Paljon voidaan parantaa ja se todellinen eeppisyys vielä uupuu.

Kyllä mä tämän mielelläni katson toistamiseenkin jonkin ajan kuluessa.

Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mites muut JA:n Tolkien-fanit ovat ottaneet omakseen tämän sarjan? Itse katsoin pari hassua jaksoa ensimmäiseltä kaudelta ja vähän oli erikoinen. Mutta pitäisikö tälle antaa uusi mahdollisuus?

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mites muut JA:n Tolkien-fanit ovat ottaneet omakseen tämän sarjan? Itse katsoin pari hassua jaksoa ensimmäiseltä kaudelta ja vähän oli erikoinen. Mutta pitäisikö tälle antaa uusi mahdollisuus?
Enpä tiedä viitsinkö toista kautta katsoa. Kai sen voisi mutta ekalla kaudella tuli katsottua kaikki jaksot heti ilmestymisen jälkeen, nyt on jäänyt kokonaan välistä. Eihän siinä ensimmäisellä kaudella lähtenyt vaikka koitinkin antaa sarjalle mahdollisuuden.

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
Jaksoin katsoa noin puolisen tuntia kakkoskautta ja sinä aikanakin tuntui, että yritykset viritellä hahmojen välille draamaa oli kuin jostain teinisarjasta ja totesin, että ei tämä tuotos vaan toimi minulle edelleenkään. En usko palaavani tämän pariin enää missään vaiheessa, näytöt on jo annettu. Siirrän mieluummin odotukseni tammikuussa odottavaan Tampereen teatterinäytökseen.

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KouPa ( Kouvolan Paska)

Kaksi ekaa jaksoa katsoin. Arvosteluja ja kritiikkejä olen katsonut, joten olen aika hyvin kartalla tapahtumista. Tällä sarjalla ei ole mitään tekemistä Tolkienin kanssa. Kallista ja huonosti kirjoitettua fanifiktiota. Ehdoton skip tälle.

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ennen sarjan alkua puolustin täällä sarjaa, koska en nähnyt syytä lytätä sitä ennakkoon. Katsoin ensimmäisen kauden kokonaan, toista olen seurannut vain arvioiden ja keskustelujen kautta.

Adaptaatiota voi tarkastella adaptaationa, siis kuinka hyvin se siirtää yhdessä mediassa julkaisten tuotteen toiseen, tai sitten omana itsenään. Teos, joka ei ole hyvä tai ainakaan uskollinen adaptaatio, voi silti olla hyvä omana itsenään. Erinomainen esimerkki tästä on The Princess Bride (jossa toki kirjailija kirjoitti myös leffan käsikirjoituksen, eli tässä ei ollut mukana ulkopuolista näkemystä). Leffa ei ole millään tavalla uskollinen kirjan tyylille ja tarinallekin vain löyhästi, silti kirja on ehkä parhaimmillaankin kuriositeetti, kun taas leffa on kulttiklassikko.

Adaptaationa Rings of Power on huono. Se ei ole uskollinen tarinalle, henkilöhahmoille tai teemoille. Muutokset tarinaan ovat ymmärrettäviä kun siirrytään mediasta toiseen. Näille pitää kuitenkin olla muukin perustelu kuin vain ihmisten yllättäminen. Jackson teki elokuviinsa muutoksia, joista olen enemmän tai vähemmän samaa mieltä. Ymmärrän näiden perustelut, vaikka en ole kaikista samaa mieltä. Esimerkiksi Bombadil jätettiin pois, koska se olisi haitannut leffan rytmiä. Rings of Power tekee muutoksia, joilla ei saavuteta mitään, jotka ovat muutoksia muutosten takia. Pienenä esimerkkinä sormusten valmistamisen järjestys. On aivan selvää lähdemateriaalissa, että Kolme valmistettiin viimeisenä, ne olivat Celebrimborin taitojen huipentuma. Sarjassa ne valmistettiin ensimmäisenä, ja tällä saavutettiin... öö... ei mitään?

Adaptaation ongelmat voi jättää huomiotta, jos tuote on muuten hyvä. Rings of Power ei ole laadukas tuote, objektiivisesti tarkasteltuna. Tämä ei tarkoita, etteikö siitä voisi nauttia, mutta kaikilla on oma kipurajansa. Koska en ole ammattimainen kriitikko, perusteluina objektiiviselle laadun puutteelle olkoon yllä linkattu video sekä blogi Collections of Unmitigated Pedantry, joka selittää, mikä sarjan maailmassa on vialla, ja miten se vaikuttaa katsojaan. Koska sarja on laadullisesti huono, kaikki adaptaation ongelmat hyppäävät silmille, ja häiritsevät katsomista. Olen toki aika puristi, minulle Jacksonin leffojen parhaat palat ovat ne, jotka ovat kirjoille uskollisimmat, ja on kohtia, jotka aktiivisesti yritän unohtaa leffoja muistellessa. Mutta huolimatta kohdista, joista en pahemmin välitä, katson leffat aina uudelleen, koska kokonaisuutena ne ovat erinomaisia. Rings of Power ei ole.

Siis ei, en aio antaa uutta mahdollisuutta.

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ennen sarjan alkua puolustin täällä sarjaa, koska en nähnyt syytä lytätä sitä ennakkoon. Katsoin ensimmäisen kauden kokonaan, toista olen seurannut vain arvioiden ja keskustelujen kautta.

Adaptaatiota voi tarkastella adaptaationa, siis kuinka hyvin se siirtää yhdessä mediassa julkaisten tuotteen toiseen, tai sitten omana itsenään. Teos, joka ei ole hyvä tai ainakaan uskollinen adaptaatio, voi silti olla hyvä omana itsenään. Erinomainen esimerkki tästä on The Princess Bride (jossa toki kirjailija kirjoitti myös leffan käsikirjoituksen, eli tässä ei ollut mukana ulkopuolista näkemystä). Leffa ei ole millään tavalla uskollinen kirjan tyylille ja tarinallekin vain löyhästi, silti kirja on ehkä parhaimmillaankin kuriositeetti, kun taas leffa on kulttiklassikko.

Adaptaationa Rings of Power on huono. Se ei ole uskollinen tarinalle, henkilöhahmoille tai teemoille. Muutokset tarinaan ovat ymmärrettäviä kun siirrytään mediasta toiseen. Näille pitää kuitenkin olla muukin perustelu kuin vain ihmisten yllättäminen. Jackson teki elokuviinsa muutoksia, joista olen enemmän tai vähemmän samaa mieltä. Ymmärrän näiden perustelut, vaikka en ole kaikista samaa mieltä. Esimerkiksi Bombadil jätettiin pois, koska se olisi haitannut leffan rytmiä. Rings of Power tekee muutoksia, joilla ei saavuteta mitään, jotka ovat muutoksia muutosten takia. Pienenä esimerkkinä sormusten valmistamisen järjestys. On aivan selvää lähdemateriaalissa, että Kolme valmistettiin viimeisenä, ne olivat Celebrimborin taitojen huipentuma. Sarjassa ne valmistettiin ensimmäisenä, ja tällä saavutettiin... öö... ei mitään?

Adaptaation ongelmat voi jättää huomiotta, jos tuote on muuten hyvä. Rings of Power ei ole laadukas tuote, objektiivisesti tarkasteltuna. Tämä ei tarkoita, etteikö siitä voisi nauttia, mutta kaikilla on oma kipurajansa. Koska en ole ammattimainen kriitikko, perusteluina objektiiviselle laadun puutteelle olkoon yllä linkattu video sekä blogi Collections of Unmitigated Pedantry, joka selittää, mikä sarjan maailmassa on vialla, ja miten se vaikuttaa katsojaan. Koska sarja on laadullisesti huono, kaikki adaptaation ongelmat hyppäävät silmille, ja häiritsevät katsomista. Olen toki aika puristi, minulle Jacksonin leffojen parhaat palat ovat ne, jotka ovat kirjoille uskollisimmat, ja on kohtia, jotka aktiivisesti yritän unohtaa leffoja muistellessa. Mutta huolimatta kohdista, joista en pahemmin välitä, katson leffat aina uudelleen, koska kokonaisuutena ne ovat erinomaisia. Rings of Power ei ole.

Siis ei, en aio antaa uutta mahdollisuutta.
Jossainhan oli spekuloitu tuota sormusten valmistamisen muutettua järjestystä, että tekijät ovat lukeneet vain sen "sormusrunon" jossa ensimmäisenä mainitaan "kolme sormusta haltiakuninkaille alla auringon" ja he ovat luulleet sen tarkoittaneen järjestystä, jossa sormukset valmistettiin. Tiedä häntä paikkaansa pitävyydestä, mutta laaduntarkastus on tuossa sarjassa pettänyt kyllä pahemman kerran. Välillä käy mielessä kun näitä epäloogisuuksia ja outouksia käsikirjoituksen jatkumossa on näin paljon, että onko tätä sarjaa tarkoitettukin seurata sivusilmällä kun selaa vaikka jatkoaikaa tai kokkailee ruokaa.

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sisältyykö näihin Legolas ja kilpi? Itsellä ainakin ehdottomasti.
En muista tällaista kohtausta, sekoitat varmaan johonkin toiseen leffaan? ;)

Mutta joo, Legolaksen tietyt teot, Faramirin harharetket, enttien päätös olla auttamatta, neuvottelijan murha Aragornin toimesta, onhan noita. Kokonaisuus on kuitenkin plussan puolella, vaikka parhaatkin kohtaukset ovat parempia kirjassa ja päässäni.

Jossainhan oli spekuloitu tuota sormusten valmistamisen muutettua järjestystä, että tekijät ovat lukeneet vain sen "sormusrunon" jossa ensimmäisenä mainitaan "kolme sormusta haltiakuninkaille alla auringon" ja he ovat luulleet sen tarkoittaneen järjestystä, jossa sormukset valmistettiin.
Tämä on ihan hauska huomio, mutta en ihan osta sitä. Kuitenkin haastatteluissa tekijät ovat selvästi osoittaneet, että muutakin on luettu. En tiedä, ovatko ymmärtäneet lukemaansa, ja selvästikään eivät omaa kykyä tehdä kiinnostavaa sarjaa, mutta ovat kyllä tietoisia siitä, mitä teoksissa lukee.

Lopuista kyllä samaa mieltä. Luulen myös, että on haluttu nostattaa jotain hypeä sillä, että some täyttyy spekulaatioista että kukahan se Sauron on, näinhän monet suosituimmat sarjat keräävät huomiota. Valitettavasti se vain on harvinaisen mielenkiinnoton kysymys. Oikeastaan kaikessa tekijät eivät ole ymmärtäneet, mikä tarinasta tekee kiinnostavan, vaan poimineet aikaisemmista adaptaatioista asioita, joihin viitataan vailla mitään emotionaalista pohjaa.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jossainhan oli spekuloitu tuota sormusten valmistamisen muutettua järjestystä, että tekijät ovat lukeneet vain sen "sormusrunon" jossa ensimmäisenä mainitaan "kolme sormusta haltiakuninkaille alla auringon" ja he ovat luulleet sen tarkoittaneen järjestystä, jossa sormukset valmistettiin. Tiedä häntä paikkaansa pitävyydestä, mutta laaduntarkastus on tuossa sarjassa pettänyt kyllä pahemman kerran. Välillä käy mielessä kun näitä epäloogisuuksia ja outouksia käsikirjoituksen jatkumossa on näin paljon, että onko tätä sarjaa tarkoitettukin seurata sivusilmällä kun selaa vaikka jatkoaikaa tai kokkailee ruokaa.

Eikö syy ole selvä? Näin saatiin haltijoiden sormukset pysymään "puhtaina", kun Sauron ei pidellyt niitä .

Tarinalla on hyvin vähän tekemistä kirjojen kanssa, jonkinlaisen löyhän viitekehyksen ne antavat sarjan maailmalle. Tämä varmasti häiritsee HC faneja, ymmärrettävästi. Itseäni tämä ei häiritse, katselen mielelläni kevyttä fantasiaa.

Parasta kakkoskaudessa on ollut Celebrimborin ja Annatarin (Sauron) suhteen kehittyminen. Tämän noudattaa kohtuu hyvin Tolkienin tarinaa ja pidän näyttelijöistä. Muuten mukavaa sunnuntai viihdettä, semmoisen kasin antaisin kouluarvosanaksi.

Viimeksi muokattu:

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eikö syy ole selvä? Näin saatiin haltijoiden sormukset pysymään "puhtaina", kun Sauron ei pidellyt niitä .

Tarinalla on hyvin vähän tekemistä kirjojen kanssa, jonkinlaisen löyhän viitekehyksen ne antavat sarjan maailmalle. Tämä varmasti häiritsee HC faneja, ymmärrettävästi. Itseäni tämä ei häiritse, katselen mielelläni kevyttä fantasiaa.

Parasta kakkoskaudessa on ollut Celebrimborin ja Annatarin (Sauron) suhteen kehittyminen. Tämän noudattaa kohtuu hyvin Tolkienin tarinaa ja pidän näyttelijöistä. Muuten mukavaa sunnuntai viihdettä, semmoisen kasin antaisin kouluarvosanaksi.
Itse olen valmis kyllä hyväksymään jonkin verran omia sävellyksiä tarinaan, mutta silloin oletan näiden olevan toimivia ja loogisia. Kyseisessä sarjassa ne ovat kaikkea muuta. Kuten tuo nostamasi esimerkki, haltiasormukset olivat Celebrimborin osaamisen huipentuma, koska hän oli hionut jo taitonsa Annatarin kanssa tehdessään ihmisten ja kääpiöiden sormukset aiemmin. Välittyikö tuon hetken tunne ja arvokkuus, kun sarjassa ne tehtiin ensimmäisenä ja koko homma tuntui olevan mentaliteetilla "vähän mietittiin ja otettiin parit kaljat Halbrandin kanssa ja tämmöset tuli"?

Täällä on usea jo todennut mutta toistan vielä, sarjan huonous ei johdu pelkästään, tai edes suurimmaksi osaksi, meidän "hc-fanien" silmissä näistä isommista tai pienemmistä muutoksista, vaan koko käsikirjoituksen heikkoudesta. Tämä sitten heijastuu vähän kaikkeen, hahmoihin, turhiin "mysteereihin ja draamaan" ja yleisesti tarinankerrontaan.

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks

Haltijat loi kolme sormusta ensin pelastaakseen itsensä ja maailmansa kun se oli tuhoutumassa. Halbrand oli itse asiassa juuri edellisessä kohtauksessa paljastunut Galadrielille Sauroniksi, joten hän tai kaljat ei ollut mailla eikä halmaille. Galadriel sen sijaan joutui uhraamaan veljensä tikarin niiden tekemiseen, koska tarvittiin hienointa kultaa ja hopeaa.

Eilen tuli katsottua ensimmäinen kausi uudestaan loppuun niin oli hyvin muistissa ;)

Viimeksi muokattu:

Murskaaja

Jäsen
Kyseessä on sarja, joka perustuu J.R.R Tolkienin luomaan maailmaan ja hahmoihin, ei kirjojen filmatisointi.
Sarjaan on otettu vain Tolkienin maailmasta lavasteet ja hahmoista Keski-Maa All Stars höystettynä merkityksettömillä sivuhahmoilla. Juoni on keskinkertainen ja täynnä epäloogisuuksia, eikä Tolkienin luoman maailman hengestä ole tietoakaan.

En usko, että kenelläkään (HC-faneja lukuunottamatta) on ongelmana vapauksien ottaminen lähdemateriaaliin nähden, mutta kun lopputulos on kädenlämpöinen ja epäuskottava videopeli, niin mielestäni sarjan herättämää kritiikkiä on turha ihmetellä.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... En usko, että kenelläkään (HC-faneja lukuunottamatta) on ongelmana vapauksien ottaminen lähdemateriaaliin nähden, mutta kun lopputulos on kädenlämpöinen ja epäuskottava videopeli, niin mielestäni sarjan herättämää kritiikkiä on turha ihmetellä.

Kritiikki sarjan tasosta on ok, mutta sarjan juonen vertaaminen kirjojen juoneen on mielestäni hölmöä.

Ihmiset pitävät erilaisista asioista ja sarjoista, jokaisella on oma mielipiteensä ja jokaisen mielipide on itselleen se oikea

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy