Amatöörinä ammattilaiskehissä

  • 17 393
  • 124

Plastinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onpas mahtava ketjunavaus! Näitä kun luin ja mietin millä itse lähtisin, voi olla varma että ens yönä meikäläinen painaa mestareiden liigan fiinalissa Messin kanssa tutkaparina tai upotan Federerille pallon kenttään ja tuhatpäinen yleisö laulaa hallelujaa.

Jos oikeasti tällaisen valinnan pääsisi tekemään niin ei sillä rahalla kyllä olisi pienintäkään merkitystä, ei tommosia juttuja voi rahalla ostaa. Jos valinta mahdollisuutena olisi Nhl-matsiin pukeutuminen maalivahtina niin ehdottomasti se olisi mun valinta. Todennäköisesti silloinkin kaukalosta lähtisin paareilla joko pussissa tai siteissä, mutta olisi se sen arvoista. Verrattavissa mielestäni melkein tuohon uutisoituun yksisuuntaiseen mars-lentoon. Säkällä vois pelin aikana 5-10 vetoa osua rintapanssariin, omiin menis siis pauttirallaa 20 + kaappia.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
En tiedä millä tasolla olet tennistä pelannut, mutta hyvä muistaa että Federerin 2.syöttö on luokkaa ~170km/h ja tähän päälle hyvä suuntaus/kierre. En usko että kukaan ns. "sunnuntaipelaaja" saisi yhtään peliä kyllä syötössä. Itseasiassa en usko että kukaan saisi edes palautettua syöttöä takaisin peliin.

Onko se tosiaan noinkin kova... No siltikin, tarkoitin että tavoitteena on Rogerin ykkössyötössä ehtiä pois alta, mutta kyllä lähtisin silti kakkossyöttöön yrittämään mailaa väliin. Tämän jälkeen säkällä voi piste tai pari tullakin. Kokonaisesta pelistä turha haaveillakaan, ihan niin kuin yllä mainitsit.
 
Suosikkijoukkue
KK
Onko se tosiaan noinkin kova... No siltikin, tarkoitin että tavoitteena on Rogerin ykkössyötössä ehtiä pois alta, mutta kyllä lähtisin silti kakkossyöttöön yrittämään mailaa väliin. Tämän jälkeen säkällä voi piste tai pari tullakin. Kokonaisesta pelistä turha haaveillakaan, ihan niin kuin yllä mainitsit.
Edelleen et saa edes säkällä pistettä. Vaikka saisit pallon palautettua, tulisi se niin kovaa ja sellaiseen paikkaan takaisin, että sinulla ei ole pienintäkään saumaa saada pisteen pistettä edes Jarkko Niemistä vastaan.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko se tosiaan noinkin kova... No siltikin, tarkoitin että tavoitteena on Rogerin ykkössyötössä ehtiä pois alta, mutta kyllä lähtisin silti kakkossyöttöön yrittämään mailaa väliin. Tämän jälkeen säkällä voi piste tai pari tullakin. Kokonaisesta pelistä turha haaveillakaan, ihan niin kuin yllä mainitsit.

Riippu tasostasi. Jos olet ollut kilpavalmennuksessa ja tasosi on ranking -järjestelmässä vähintään ~miesten C-luokkaa (D huonoin, A paras) niin varmasti saat osan kakkossyötöistä palautettua takaisin kenttään. Jos taas olet "sunnuntaipelaaja", tuskin saat yhtään palloa takaisin, tuurilla voi joku mennä. Kunnon palautukseen (kakkossyötössä) pystyäkseen pitää olla sitten jo ihan oikeasti tosissaan tennistä pelannut, vähintään B -luokan kärkipään pelaaja. Itse uskoisin pystyväni palauttamaan n. 50% Federerin ykkösistä alakierteisellä safetyllä, kakkoseen pystyisin varmasti lyömään ihan kunnon lyönnin suurimpaan osaan.

Tenniksessä tasoerot on oikeasti ihan älyttömän suuret, porukka ei niitä kunnolla ymmärrä. Kun olen käynyt pelaamassa kavereiden kanssa, jotka siis eivät ole itse tennistä harrastaneet niin erot ovat huimat. Käytännössä mun ykköstä ei kukaan ikinä saa takaisin ja itse lyön suoran läpilyönnin kaverin syöttöön 75% kerroista (silloin kun kaveri haluaa että tosissaan lyön). Jatkoajan nimimerkki Hekon voitin vasemmalla kädellä 6-0, 6-0! ;D
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
No, tunnustan etten tuota avausviestin tarkennusta tilanteeseen sisäistänyt - olisi pitänyt lukea tarkemmin!

Ei noita nyt kirjaimellisesti tarvitse miettiä. Mulla oli ajatuksena tässä se, että voitaisiin samalla mietiskellä ja ihailla näiden lajien vaativuutta nimenomaan amatöörin kannalta. Hyvää pohdiskelua on myös tullut! Hienoa, että jotkut valitsevat myös tunteen perusteella unohtaen rahan.

Reaalimaailmassa tällaista simulaatiota on lähes mahdotonta järjestää. Voisiko ajatella vaikka siten, että vaikka pesäpallopelin alussa vastustaja suhtautuu sinuun kuin mihin tahansa pelaajaan ja mukautuu taipumuksiisi pelin edetessä. Eli jos vaikka huomaavat, että ei tuo jaksa edes takarajalle, niin muuttavat peliä sen mukaan. Sama jalkapallossa, jääkiekossa ja muissa joukkuepeleissä, sillä erotuksella, että oma joukkuekaveri ei lopeta sulle syöttämistä sillä perusteella, että "kuitenkin menetetään sitten pallo", vaan sulle tulee syöttöjä jos olet vapaana tai oikeassa paikassa pelin kannalta. Sulkapallossa ja tenniksessä voisi ajatella samoin, että nollasta lähdetään, mutta vastustaja ei halua hävitä yhtään palloa. Vaikka siten, että Federer joutuisi maksamaan omasta pussista jokaisen menetetyn kymppitonnin. Eli siinä myös mukautuisivat pelityyliisi ja tasoosi. Tajusikohan kukaan mitä ajan takaa?

Tylsästi jos ajattelee, niin tässähän on kyse onnistumisprosentin ja voitetun rahasumman suhteesta. Jos vaikka harrastelija ajattelee onnistuvansa saamaan keilailussa yhden täyskaadon/sarja 50% kerroista, ei yhtään kaatoa 20% kerroista, kaksi täyskaatoa 20% kerroista ja kolme täyskaatoa 10% kerroista, niin rahaa olisi tulossa keskimäärin (5x1000e + 2x2000e+1x3000e)/10=1200e per kierros. Jos taas jalkapallossa ajattelee tekevänsä maalin kerran sadassa pelissä, niin expected value (onko oikea termi?) olisi 300 000e/100=3000e. Menikö oikein?

Ja joo, kyllä tenniksessä pitäisi saada se kakkossyöttökin takaisin lujaa rajan tuntumaan, jos meinaa pisteen saada. Jonkin verran pitää osata lyödä. Siltikin väitän yhä, että tenniksessä mahdollisuudet ovat paremmat kuin sulkapallossa. Tuossa eka sivulla oli hyvä esimerkki niitä tyttöjä vastaan pelatusta sulkapallopelistä.

Baseballia käsittelevästä ketjusta tämä idea lähti ja olisi kiva kuulla peliä seuraavilta arvioita tämän lajin tiimoilta. Lajia seuraamattomastahan helposti tuntuisi, että jos siellä kolmospesällä on joku, niin riittää että osuu siihen palloon. Helppoa :)
 

J.Rita

Jäsen
Jääkiekko-jalkapallo-vertailussa täytyy huomioida, että jääkiekossahan oma kentällinen käytännössä pelaisi alivoimaa koko ottelun, eikä siten saisi montaakaan maalipaikkaa luotua. Jalkapallossa saa sentään 10-11-asetelmalla rakennettua hyökkäyksiä. Jos oma taso verrattuna huippuihin on sama molemmissa lajeissa, on suunnilleen yhtä suuri todennäköisyys onnistua maalinteossa tasakentällisin. Tässä esimerkissä kuitenkin kolminkertainen korvaus jalkapallossa. Jääkiekossa toki jopa realistinen mahdollisuus maalintekoon jos saa pelata maskimiehenä pari minuuttia 5-3-ylivoimaa.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Edelleen et saa edes säkällä pistettä. Vaikka saisit pallon palautettua, tulisi se niin kovaa ja sellaiseen paikkaan takaisin, että sinulla ei ole pienintäkään saumaa saada pisteen pistettä edes Jarkko Niemistä vastaan.

Edelleen väitän että jos sen mailan saa jollain ihmeen konstilla pallon eteen, niin nimenomaan säkällä se palautus voi pyörähtää verkkonauhan yli tai osua mailan kehykseen sopivassa kulmassa niin että sielä se sitten Roogeri ihmettelee verkon toispuolella että jumaleissön mikä munkki kaverilla kävi. Ja se, että näin käy kerran kolmen erän aikana, on epätodennäköistä, mutta mahdollista. Tajusitko?
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Edelleen et saa edes säkällä pistettä. Vaikka saisit pallon palautettua, tulisi se niin kovaa ja sellaiseen paikkaan takaisin, että sinulla ei ole pienintäkään saumaa saada pisteen pistettä edes Jarkko Niemistä vastaan.

Kyllä se nyt säkällä voi tippua vaikka verkkonauhan kautta sunnuntaipelaajallakin. Ja toisaalta jos osaa lyödä, niin hirveitä moukareita vaan palautuksiin ja toivoo, että joku osuu kohdalleen. Todennäköisyydet eivät ole kovin suuret, mutta pinnaa paria voi toivoa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Edelleen väitän että jos sen mailan saa jollain ihmeen konstilla pallon eteen, niin nimenomaan säkällä se palautus voi pyörähtää verkkonauhan yli tai osua mailan kehykseen sopivassa kulmassa niin että sielä se sitten Roogeri ihmettelee verkon toispuolella että jumaleissön mikä munkki kaverilla kävi. Ja se, että näin käy kerran kolmen erän aikana, on epätodennäköistä, mutta mahdollista. Tajusitko?
Ymmärsin kyllä. Mutta kun itse valitsit tuon Rogerin siihen vastustajaksi, niin en usko millään, että saisit pisteen pistettä. Kyllä ne syötöt ovat jotain niin mahdottomia saada palautettua tavalliselle sunnuntai tai jopa SM-tason tenniksen pelaajalle. Mielestäni mahdollisuus tuohon on jotain luokkaa lottovoitto.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Ymmärsin kyllä. Mutta kun itse valitsit tuon Rogerin siihen vastustajaksi, niin en usko millään, että saisit pisteen pistettä. Kyllä ne syötöt ovat jotain niin mahdottomia saada palautettua tavalliselle sunnuntai tai jopa SM-tason tenniksen pelaajalle. Mielestäni mahdollisuus tuohon on jotain luokkaa lottovoitto.

En valinnut, vaan arpa heitti meidät vastakkain tämän ketjun avausviestissä.

No joo eiköhän me kaikki olla samaa mieltä että tuskin viidettä erää tarvitaan. (mutta edelleen pidän kiinni veretseisauttavan syötönpalautuksen mahdollisuudesta, kjäh ;))
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Ihan tällaisena välikysymyksenä: kuvitteleeko joku ketjun skribenteistä pystyvänsä ylipäätään palauttamaan Federerin syöttöjä millään tavalla kontrolloidusti? Uskoisin maailman kärkien syöttöjen olevan sellaisia, ettei niihin jatkislaisilla ole asiaa edes vähää alusta ja pisteen saaminen olisikin täysin sen varassa, että Federer itse syöttelee kaksoisvirheen. Ehkä siitä sen satatonnia voi justiinsa sitten kertaalleen tienata.

Noinkohan edes maailman huippujen syötöistä selviäisi käsi ehjänä jos sen mailan sinne eteen juuri ehtisi päin seiniä ujuttamaan?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ihan tällaisena välikysymyksenä: kuvitteleeko joku ketjun skribenteistä pystyvänsä ylipäätään palauttamaan Federerin syöttöjä millään tavalla kontrolloidusti? Uskoisin maailman kärkien syöttöjen olevan sellaisia, ettei niihin jatkislaisilla ole asiaa edes vähää alusta ja pisteen saaminen olisikin täysin sen varassa, että Federer itse syöttelee kaksoisvirheen. Ehkä siitä sen satatonnia voi justiinsa sitten kertaalleen tienata.

Noinkohan edes maailman huippujen syötöistä selviäisi käsi ehjänä jos sen mailan sinne eteen juuri ehtisi päin seiniä ujuttamaan?

Olikohan radio Rockin haastattelussa Jarkko Nieminen ja joku haastattalijoista kysyi miten tälläinen amatööripelaaja (tarkoitti itseään) pärjäisi häntä vastaan. Jarkko totesi että tuskin saisi yhtään peliä, vaikka annettaisiin 40-0 eteen.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Ihan tällaisena välikysymyksenä: kuvitteleeko joku ketjun skribenteistä pystyvänsä ylipäätään palauttamaan Federerin syöttöjä millään tavalla kontrolloidusti?

Eikös ylempänä nimimerkki paki77 palauttele puolet Federerin ykkösistä ja suurimman osan kakkosista ihan kunnon lyönnillä takaisin. Tuossahan liikutaan jo lähellä Uuno Turhapuron tasoa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselläni on noin 15 vuotta kokemusta kamppailulajeista ja nostan kyllä sinulle hattua. Moni ei menisi kehään, kuten sinä, vaikka pro vain ottaisikin puolella teholla.
Kiitokset, mikäs siinä oli kehään noustessa. Alkulämmöksi lyöntejä ja potkuja patjoihin, sitten hammassuojat suuhun, kypärä päähän ja kongi soi.

Kaverit vielä kehän vierellä kannustivat alusta lähtien, että " jaksaa jaksaa, enää 9 erää... enää 8 erää" jne, eli luulin alusta alkaen matsin kestävän 10 erää ja mietin ettei siitä helvetti sentään selviydy millään, kun alkoi olla niin nopeasti aivan hapoilla. Viidennen erän käynnistyessä sitten selvisi, että alkaa viimeinen erä, eikä touhu loppunut yhtään liian aikaisin.

Ja tähän liittyen, väitän olevani ihan hyvässä kondiksessa kestävyyden ja lihaskunnon jne. suhteen, mutta siinä kun yrittää yhtäkkiä täysin vieraassa lajissa ja tilanteessa suojata, lyödä ja potkia ja ennen kaikkea samaan aikaan ottaa niitä vastustajan suoria päähän, potkuja reisiin ja koukkuja vatsaan, on hengitys jatkuvasti aivan sekaisin ja siinä alkaa kertakaikkiaan kondis muutenkin loppua aivan törkeän nopeasti.

Aika paljon on säkkiä tullut aikanaan hakattua ja jopa välillä potkittua, mutta kyllähän se kaveri niitä patjoja rankaisi hieman erilaisella voimalla ja väkevyydellä kun aluksi niitä läiskittiin.

Edelleen, ihan sama mikä laji, huippukaverin touhuja on aina kiva seurata vieressä. Myllypurossa joskus osui sulkisvuoron alkajaisiksi silmään, että oli tenniksen SM-kisat käynnissä. Jarkko Nieminen pelasi jotain tuntematonta nuorukaista vastaan, ja sitä pääsi hetken katselemaan aivan kentän ja Niemisen selän takaa. Siinä jo totesi lajin olevan lyönneiltään ja liikkuvuudeltaan ratkaisevasti erinäköistä, kun mitä ne omat pelit isoveljeäni vastaan todennäköisesti ovat ulkopuolisen silmin. Voi vaan kuvitella, kun siinä olisi ollut kaksi top-10 -kaveria, olisi näyttänyt vielä hurjemmalta.
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Riippu tasostasi. Jos olet ollut kilpavalmennuksessa ja tasosi on ranking -järjestelmässä vähintään ~miesten C-luokkaa (D huonoin, A paras) niin varmasti saat osan kakkossyötöistä palautettua takaisin kenttään. Jos taas olet "sunnuntaipelaaja", tuskin saat yhtään palloa takaisin, tuurilla voi joku mennä. Kunnon palautukseen (kakkossyötössä) pystyäkseen pitää olla sitten jo ihan oikeasti tosissaan tennistä pelannut, vähintään B -luokan kärkipään pelaaja. Itse uskoisin pystyväni palauttamaan n. 50% Federerin ykkösistä alakierteisellä safetyllä, kakkoseen pystyisin varmasti lyömään ihan kunnon lyönnin suurimpaan osaan.

Tenniksessä tasoerot on oikeasti ihan älyttömän suuret, porukka ei niitä kunnolla ymmärrä.

Noin kovilla prosenteilla kyllä taidat olla tosi kovalla tasolla, siis Suomen tasolla. Mutta ei siitä enempää.

Tuo jälkimmäinen on todellakin juuri noin. Itse olen koko elämäni pelannut, mutta en koskaan ollut varsinaisessa valmennuksessa. Silti tiedostan hyvin tasoerot, koska tunnen muutaman jotka ovat pelanneet B-tasollakin. Samoin olen käynyt katsomassa Tampere Openia ja varmaan tänä kesänänkin tulee kaseltua, jos aikatauluihin sopii. Suosittelenkin jokaiselle jonkun vastaavan tapahtuman katsomista livenä, niin käsittää kuinka kovaa syöttö ja peruslyönnit tulevat. Sen jälkeen voi miettiä mahdollisuuksia pärjätä.

Noin esimerkkinä voisin pistää youtubesta pätkän missä Anna Kournikova syöttää "tavikselle" 5 syöttöä. Jenkkien diilissä tuo aikanaan ollut. Jokainen voi tuosta päätellä kuinka helppoa palauttaa edes tuollaisen (entisen) top-10 naispelaajan syöttöä. Tässä video: The Apprentice - s02e05p04 - YouTube
 

Obloquy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bluesit, ManUtd, Jets
Sulkkiksessa olen noista lajeista ylivoimaisesti paras verrattuna keskivertoharrastajaan ja sitä en ainakaan valitsisi. Pisteen saaminen vaatisi todella onnekkaan pokan/verkkokiipurin tilanteesta, jossa et ole valmiiksi jo täysin mankelissa. Valtaosa palloista loppuisi tosin käytännössä heti ensimmäiseen ei-täydelliseen lyöntiin tai sitä seuranneesta palautuksesta. Kansainvälisen tason sulkkispeluri (puhumattakaan maailman parhaasta) on yksinkertaisesti niin paljon edellä hyvää harrastajapeluria kaikessa mitä kentällä tapahtuu.

Parhaan odotusarvon omalta osaltani tarjoaisi ehdottomasti golf, vaikka en sitä ole vuosiin kunnolla pelannutkaan ja tasoitus on luokkaa "ei singeli". Tuo pirkusta saatava potti on kuitenkin niin suuri suhteessa sen tekemisen vaikeuteen. Keskimäärin noita pirkkuja tulee/tuli keskivaikeilla suomalaisilla kentillä 2-4/kierros, joten eiköhän yksi tai kaksi voisi haastavammallakin kentällä sujahtaa tuloskortille.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kaiketi se olisi palstan teeman mukaisesti NHL ja maskimiehenä liki kaksimetrisenä olisin ja todennäköisin maali syntyisi mun perseen kautta. Voisin tyhjiinkin laittaa takatolpalta tai ihan keskeltä viime sekunneilla kun byyri on tyhjä.

Lisäyksenä vielä että sulkikseen olen saanut saanut ihan huippukoutsausta ja harrastellut sitä kohtuu tosissaan yhdet 10 vuotta, mutta kokemukseni on vähän vastaavanlaiset kun joku tänne jo kirjoittelikin. Kentällä olen leikitellyt sm-pelaajien kanssa jotka koutsas meitä, ei tietenkään mitään saumaa. Firma-liigan huippupelaajaltakin sain vain parhaimmillaan pari pistettä ja olin huippukunnossa, tekniikat ja lyönnit hallussa jne.

Tuohon viitaten tämä ensimmäinen vaihtoehto on suorastaan lastenleikkiä tehdä maali vaikkapa Stanley Cup-finaalissa.

_
 
Viimeksi muokattu:

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Noin kovilla prosenteilla kyllä taidat olla tosi kovalla tasolla, siis Suomen tasolla. Mutta ei siitä enempää.

Muutama matsi on tullut pelattua Challenger -tason pelaajia vastaan ja muutamia geimejä olen saanut (6-1, 6-1 ja 6-2, 6-1). Pisteitä sain yllättävinkin paljon, geimit oli aina tasaisia ja käytännössä parempi pallovarmuus (pelin tempo "normaalia" kovempaa, joka aiheutti minulle virheitä) käänsi ne vastustajalle. Syötönpalautuksissa ei ollut mitään ongelmia, vähän perus A-luokan pelaajaa kierteisempiä kakkossyöttöjä sieltä tuli mutta muuten ihan normaalipeliä. A-luokan puolivälissä (A2) on tasoitus parhaimmillaan ollut, 18-v SM-kisoissa olin top8:ssa.


Noin esimerkkinä voisin pistää youtubesta pätkän missä Anna Kournikova syöttää "tavikselle" 5 syöttöä. Jenkkien diilissä tuo aikanaan ollut. Jokainen voi tuosta päätellä kuinka helppoa palauttaa edes tuollaisen (entisen) top-10 naispelaajan syöttöä. Tässä video: The Apprentice - s02e05p04 - YouTube

Ihan hyvä video, josta näkee miten realistista taviksen on mahdollista palauttaa jonkun Federerin syöttö kenttään. Mutta tuossa heilumassa oli kyllä täydellinen tavis, eli "lyönneistä" päätellen ei ole edes sunnuntaipelailua harrastanut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
18-v SM-kisoissa olin top8:ssa.

Et olekaan sitten enää varsinaisesti ketjun otsikon tarkoittama amatööri, et toki niin väittänytkään. Jääkiekossa olisit ollut esim U18-maajoukkueeen parhaimmistoa tai Pohjola-Leirin All Starsissa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Muutama matsi on tullut pelattua Challenger -tason pelaajia vastaan ja muutamia geimejä olen saanut (6-1, 6-1 ja 6-2, 6-1). Pisteitä sain yllättävinkin paljon, geimit oli aina tasaisia ja käytännössä parempi pallovarmuus (pelin tempo "normaalia" kovempaa, joka aiheutti minulle virheitä) käänsi ne vastustajalle. Syötönpalautuksissa ei ollut mitään ongelmia, vähän perus A-luokan pelaajaa kierteisempiä kakkossyöttöjä sieltä tuli mutta muuten ihan normaalipeliä. A-luokan puolivälissä (A2) on tasoitus parhaimmillaan ollut, 18-v SM-kisoissa olin top8:ssa.
Väitän silti kivenkovaa, että edes noilla saavutuksillasi et saa pistettäkään Rogeria vastaan. Toki se todella minimaalinen tsäänssi siihen verkkoon osuvaan palautukseen, mutta se on edelleen se lottovoitto. Eiköhän laiteta tämä asia nyt katki poikki ja pinoon. Jos joskus pääset edes Jarkko Niemistä vastaan pisteelle niin tarjoan sinulle illan valitsemassani ravintolassa.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Väitän silti kivenkovaa, että edes noilla saavutuksillasi et saa pistettäkään Rogeria vastaan. Toki se todella minimaalinen tsäänssi siihen verkkoon osuvaan palautukseen, mutta se on edelleen se lottovoitto. Eiköhän laiteta tämä asia nyt katki poikki ja pinoon. Jos joskus pääset edes Jarkko Niemistä vastaan pisteelle niin tarjoan sinulle illan valitsemassani ravintolassa.

Nämä on yllättävän paljon keskustelua herättäviä ja mielenkiintoisia asioita. Aika paljon tennispiireissä on näitä tullut pohdittua ja saunailloissa mietitty lämpimikseen tulisiko huippupelaajia vastaan pisteitä vai ei. Rohkeimmat ovat uskoneet mahdollisuuksiinsa saada geimi nopealla alustalla omalla syöttövuorolla.

Itse en tuon kovempia pelaajia vastaan ole päässyt pelaamaan, tennis on niin huikean kilpailtu laji, että Top100 -pelaajatkin ovat jo ihan eri tasolla kuin nämä Challenger -tason miehet joita Suomesta nyt löytyy jonkin verran. Top100 -pelaajia Suomessa on viimeiseen kymmeneen vuoteen ollut tasan yksi, joten melko harvinaista herkkua olisi sellaista vastaan päästä koittamaan. Kontisen (joka ei vielä ainakaan ole top100 pelaaja kylläkään) kanssa olen samaan turnaukseen osallistunut, mutta vastakkain en päässyt pelaamaan ikävä kyllä.

Mutta itse uskon yhä siihen n. 10 pisteeseen ottelussa, voimme sopia olevamme eri mieltä asiasta, ja jos joskus tulee mahdollisuus tuohon Niemisen kohtaamiseen niin otan yhteyttä :D Voin kyllä tarjota sinulle illallisen, mikäli jään täysin ilman pisteitä, sen verran luottoa omiin kykyihin löytyy ;)
 

K3sis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Venäläinen taitokiekko, Caps
Tuosta vähän lisää osviittaa tenniksessä pärjäämiseen. Kun vastustaja todennäköisesti ensimmäisen pallon jälkeen huomaisi vastuksen tason, niin ei niitä virheitä siellä oikeilla välineillä pelatessa tule. (Linkki urheilulehden artikkeliin)

Ihan mielenkiintoinen ketju ja kyllähän tuo omallakin kohdalla menisi riskin välttelyksi eli keilaamaan mentäisiin.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuosta vähän lisää osviittaa tenniksessä pärjäämiseen. Kun vastustaja todennäköisesti ensimmäisen pallon jälkeen huomaisi vastuksen tason, niin ei niitä virheitä siellä oikeilla välineillä pelatessa tule. (Linkki urheilulehden artikkeliin)

Ihan mielenkiintoinen ketju ja kyllähän tuo omallakin kohdalla menisi riskin välttelyksi eli keilaamaan mentäisiin.

Eerikäinen näyttäisi olevan keskitason C-luokan tennispelaaja: http://www.tennisassa.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=7&VID=default&SID=836441937423398&A=open%3akj%3aPelaaja_detail%3a1478&S=1&C=38603 (tennisliiton tulospalvelujärjestelmä)

En usko että Nurmisen ja Federerin tasoerolla (joka on sekin valtava) on enää käytännön merkitystä, kun verrataan heidän tasoaan tuon tason vastustajaan. Eli varmaan sunnutailyöjälle joku 2p Federeriltä on ihan maksimi.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Toi Eerikäistä koskeva juttu oli tehty 2006 jolloin hän oli D-tasoa ja siitä löytyy mielestäni koko homman pointti, eli kun Nurminen rupesi pelaamaan täysillä, niin virheitäkin tuli ja Eerikäinen sai jopa geimin.

Itse siellä B:n ja C:n välimaastossa seilaavana pelailijana voisin uskoakkin paki 77:n noin kymmeneen pisteeseen Federeriä vastaan sillä oletuksella, että Federer ei pelaisi sillä mentaliteetilla, että ei halua hävitä yhtään pistettä vaan pelaa ns. omaa peliään.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mutta itse uskon yhä siihen n. 10 pisteeseen ottelussa, voimme sopia olevamme eri mieltä asiasta, ja jos joskus tulee mahdollisuus tuohon Niemisen kohtaamiseen niin otan yhteyttä :D Voin kyllä tarjota sinulle illallisen, mikäli jään täysin ilman pisteitä, sen verran luottoa omiin kykyihin löytyy ;)

Millainen syöttö sinulta löytyy. Sehän on jo aika ratkaisevaa. Kolmessa erässä tulee yhdeksän omaa syöttövuoroa ja vastustajan pitäisi voittaa 36 palloa putkeen. Jos omaat hyvän syötön, niin ei millään mene kaikki pallot vastustajalle.

Olen joskus ollut samalla kentällä top 500 -pelaajan kanssa. Ykkössyötössä pallo tuli kovaa, mutta sitä oli jollain tavalla helpompi yrittää palauttaa kuin hirveällä kierteellä tulevaa kakkosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös