Viestin lähetti JHag
Maple Leaf: Pikku vinkki ihan ilmaiseksi; älä koskaan kilpaile lajissa, jossa et pärjää. Sarkasmi on yksi niistä.
Joo, sori, tulkitsin väärin Jokerit-ketjussa ollutta toteamustasi.
Et osaa vieläkään vastata asiallisiin kysymyksiin, suorastaan pyyntöihin, joita täällä sinulle sataa:
Saisiko yhdenkin (1 kpl) peliin liittyviä perusteita sille, miksi Alpo on hyvä valmentaja HIFKille? Yksikin riittää. Itse olen kertonut 5-10 peliin liittyvää faktaa päinvastaiselta kantilta. Samoin ovat Senior ja Johannes.
Tässä vaikka kolme:
-pelin lukeminen olematonta
-peluutus perseestä
-ottelun sisäisen suunnan kääntäminen ei onnistu
Et ilmeisesti käy matseissa ollenkaan, koska sinulta ei löydy vastauksia. Luulen tietäväni, tiedän luulevani, että olet pelkkä teoreetikko, joka kuvittelee keräävänsä irtopisteitä louskuttamalla omaa sanomaansa ilman mitään faktoja. Ja näköjään ilman käyntejä HIFKin matseissa. Ehkä et asuinpaikan vuoksi edes voisikaan niissä käydä? Mene tiedä. Mutta koeta opetella edes sellainen perussääntö asioista väittelemiselle, että perustele oma kantasi. Muuten et ole lihaa ja verta -siis lihaa ja verta edes palstalla- vaan pelkkä näppäimistöä hakkaava automaatti.
Ihan hatusta, mutu-menetelmällä kirjoituksiisi liittyen, vedän vielä muutaman muutaman oletuksen: meistä kahdesta minä olen se, joka on pelannut enemmän kiekkoa, meistä kahdesta minä olen se joka käy edelleen HIFKin matseissa, vaikkei Alpo miellytäkään, meistä kahdesta minä olen se, joka yrittää keskustella Alpo Suhonen -nimisessä ketjussa Alpo Suhosesta. Sinä yrität vinkua milloin Nielikäisestä, milloin politiikasta, milloin mistäkin.
Alivaltiosihteerin biisin nimeä mukaillen: Sinä olet huono keskustelija.
Mielipiteissäsi ei silti ole mitään vikaa.
JHag, olet oikeassa siinä, että sarkasmi on taitolaji, joten siinä ei tule valmiiksi koskaan, minkä monista viesteistä hyvin huomaa.
En ole koskaan sanonut Suhosen olevan ainoa ja oikea valmentaja HIFK:lle. Olen sanonut, että Suhosen täällä saama kritiikki on usein karannut täysin kohtuuttomaksi suhteessa valmentajan reaalisiin mahdollisuuksiin vaikuttaa pelin kulkuun. Tämä ei tarkoita sitä, ettenkö pitäisi Suhosta ammattitaitoisena, asiallisena ja jopa mielenkiintoisena valmentajana.
Puretaan hetki kolmen kohdan Ape-ohjelmaasi.
1) "Pelin lukeminen olematonta" - tämä kaipaisi Sinun puoleltasi hieman täsmentämistä. Tarkoitatko sitä, että Suhonen ei osaa lukea pelin henkeä tai oikeaa hetkeä tietylle ketjulle? Palataan tähän, kunhan tiedän, mitä tarkoitat.
2) "Peluutus perseestä" - tarkoitatko sitä, että Suhonen on surkea, koska ei laita maaliin Roy'ta, pakkipariksi Teppo Nummista ja Niklas Lidströmiä sekä hyökkääjiksi Mario Lemioux'ta, Peter Forsbergia ja Teemu Selännettä? Koko valmennustroikan on tultava toimeen niillä miehillä ja osaamisilla, joita jengistä löytyy. On vaikea kuvitella kenenkään HIFK:n valmentajista olevan suoranaisesti innoissaan nähdessään jäällä pakkiparin Hedberg-Saarinen, mutta minkäs teet? "Näillä mennään" on julmaa arkea faneille, mutta vielä julmempaa arkea, jopa työtä, se on valmentajille.
3) "Ottelun sisäisen suunnan kääntäminen ei onnistu" - tämä on hieno lause, mutta jääkiekkokielelle usein tyypillistä nollapuhetta, hieman kuten "tahtotila" tai "viisikkopeli". Valmentaja ei käännä ottelun sisäistä suuntaa, sen tekevät pelaajat, jos tekevät. Valmentaja voi antaa tähän eväitä, mutta viime kädessä pelistä ovat vastuussa pelaajat. Jos vastustajan pelaajat ovat yksinkertaisesti taitavampia, ei ottelun sisäisen suunnan kääntäminen onnistu, vaikka valmentajana olisi Scotty Bowman. Valmentajan tehtävä on antaa pelaajille mahdollisuus löytää oma osaamisensa ja puitteet sen toteuttamisessa. Tässä tehtävässä uskon Suhosen olevan aika hyvä, etenkin kun HIFK:n riveissä pelaa monta nuorta, vielä rajojaan etsivää pelaajaa.
Väitteesi siitä, että olen "irtopisteitä keräävä teoreetikko" on hauska. Mitä irtopisteitä minä Jatkoajasta keräisin? Ja mitä minä niillä tekisin? Ripustaisin seinälle? Ei minun elämäni tai itsetuntoni ole tästä bittiavaruudesta ja sen keskusteluista riippuvainen. Ja kyllä, käyn HIFK:n matseissa, olen käynyt jo vuosikymmeniä ja aion käydä vielä noin kolmenkymmenen vuoden ajan. Se, kumpi meistä on pelannut enemmän jääkiekkoa saa jäädä arvoitukseksi, jonka ratkaisemiseen meidän jälkeemme tulevat sukupolvet käyttävät suorastaan giganttisia älyllisiä ponnisteluja. Se, että vingun "milloin Nielikäisestä, milloin politiikasta, milloin mistäkin" johtuu siitä, että ne ovat kaikki Suhosen saamaan kritiikkiin liittyviä asioita. Vinkuminen johtuu puolestaan siitä, että se on kaltaiselleni pallittomalle luuserille ominainen tapa ilmaista itseään. Samasta syystä olen myös "huono keskustelija". Onneksi tässäkin itseilmaisun lajissa on mahdollista kasvaa.