Alpo Suhonen

  • 113 687
  • 986

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Senior ehti ensin. Luonnollisesti täällä puhutaan yleisestä suunnasta, Tamin sanoin "tendenssistä". Yksittäiset heilahdukset suuntaan tai toiseen eivät vie junaa kiskoiltaan. Onhan Nikke Hedbergkin taklannut kerran, eikä silti ole fyysisyyslistan kärjessä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Iltaa odottaessa

Senior olen todellakin samoilla linjoilla kanssasi pelaajista ja ongelmista.Mutta en voi välttyä ajatukselta,jossa nämä nuoret urhot ovat eläneet kuherruskuukautensa ja liigan vaatima intesiteetti sekä kokemus eivät vielä ole tasolla,jolla vedetään kausiläpi tuloksia tuoden.Sanoisin että 1-2vuotta niin kundit ovat omaksuneet liigan rytmityksen ja sen minkä vanhat konkarit ovat oppineet eli tuntemaan itsensä ja sekä ajoituksen. Harvat suorittavat kauden läpi jatkuvalla nousujohteella,tätä taustaa vasten meillä tulisi olla vahvoja senttereitä ja laitureita.
Nyt on nuori huippusentteri ja 2-4 kovaa laituria sitten tulee tyhjää,mitä tulee huippusuorituksiin.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Iltaa odottaessa

Viestin lähetti VIHANNESKAAPPI

Nyt on nuori huippusentteri ja 2-4 kovaa laituria sitten tulee tyhjää,mitä tulee huippusuorituksiin.

Näin se on kyllä kaikilla jengeillä, jos rupeat koluamaan rostereita läpi. Huippuja ei monia ole. Hanuristahan on myös se, että kun nämä nuoret kypsyvät tasaiseen suorittamiseen, NHL vie osan.

Ensi kaudeksi tämä jengi kaipaa minusta LIIDEREITÄ. Karalahti on loistava alku, muttei yksin riitä. Kurkoja koppiin ja raivo päälle. Sieltä puuttuu purkanpysäyttäjäosasto nyt. Jätkiä messiin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jere on todellakin hyvä alku,mutta kun on kyse tämän hetken scauttaus kyvystä ifk:ssa niin tulijoissa saattaa olla lisää nikkejä ja salmisia.Saarisen ja söderholmin lisäksi muutama saman kaliperin jässikkää niin rajoja ei ylitetä maalinedessä.
Kesä näyttää mikä muuttuu,toivottavasti ammattimaisesti annetaan lausuntoja sekä edetään kohti päämäärää.
cool,cool,cool.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti JHag
Maple Leaf: Pikku vinkki ihan ilmaiseksi; älä koskaan kilpaile lajissa, jossa et pärjää. Sarkasmi on yksi niistä.

Joo, sori, tulkitsin väärin Jokerit-ketjussa ollutta toteamustasi.

Et osaa vieläkään vastata asiallisiin kysymyksiin, suorastaan pyyntöihin, joita täällä sinulle sataa:

Saisiko yhdenkin (1 kpl) peliin liittyviä perusteita sille, miksi Alpo on hyvä valmentaja HIFKille? Yksikin riittää. Itse olen kertonut 5-10 peliin liittyvää faktaa päinvastaiselta kantilta. Samoin ovat Senior ja Johannes.

Tässä vaikka kolme:

-pelin lukeminen olematonta
-peluutus perseestä
-ottelun sisäisen suunnan kääntäminen ei onnistu

Et ilmeisesti käy matseissa ollenkaan, koska sinulta ei löydy vastauksia. Luulen tietäväni, tiedän luulevani, että olet pelkkä teoreetikko, joka kuvittelee keräävänsä irtopisteitä louskuttamalla omaa sanomaansa ilman mitään faktoja. Ja näköjään ilman käyntejä HIFKin matseissa. Ehkä et asuinpaikan vuoksi edes voisikaan niissä käydä? Mene tiedä. Mutta koeta opetella edes sellainen perussääntö asioista väittelemiselle, että perustele oma kantasi. Muuten et ole lihaa ja verta -siis lihaa ja verta edes palstalla- vaan pelkkä näppäimistöä hakkaava automaatti.

Ihan hatusta, mutu-menetelmällä kirjoituksiisi liittyen, vedän vielä muutaman muutaman oletuksen: meistä kahdesta minä olen se, joka on pelannut enemmän kiekkoa, meistä kahdesta minä olen se joka käy edelleen HIFKin matseissa, vaikkei Alpo miellytäkään, meistä kahdesta minä olen se, joka yrittää keskustella Alpo Suhonen -nimisessä ketjussa Alpo Suhosesta. Sinä yrität vinkua milloin Nielikäisestä, milloin politiikasta, milloin mistäkin.

Alivaltiosihteerin biisin nimeä mukaillen: Sinä olet huono keskustelija.

Mielipiteissäsi ei silti ole mitään vikaa.

JHag, olet oikeassa siinä, että sarkasmi on taitolaji, joten siinä ei tule valmiiksi koskaan, minkä monista viesteistä hyvin huomaa.

En ole koskaan sanonut Suhosen olevan ainoa ja oikea valmentaja HIFK:lle. Olen sanonut, että Suhosen täällä saama kritiikki on usein karannut täysin kohtuuttomaksi suhteessa valmentajan reaalisiin mahdollisuuksiin vaikuttaa pelin kulkuun. Tämä ei tarkoita sitä, ettenkö pitäisi Suhosta ammattitaitoisena, asiallisena ja jopa mielenkiintoisena valmentajana.

Puretaan hetki kolmen kohdan Ape-ohjelmaasi.

1) "Pelin lukeminen olematonta" - tämä kaipaisi Sinun puoleltasi hieman täsmentämistä. Tarkoitatko sitä, että Suhonen ei osaa lukea pelin henkeä tai oikeaa hetkeä tietylle ketjulle? Palataan tähän, kunhan tiedän, mitä tarkoitat.

2) "Peluutus perseestä" - tarkoitatko sitä, että Suhonen on surkea, koska ei laita maaliin Roy'ta, pakkipariksi Teppo Nummista ja Niklas Lidströmiä sekä hyökkääjiksi Mario Lemioux'ta, Peter Forsbergia ja Teemu Selännettä? Koko valmennustroikan on tultava toimeen niillä miehillä ja osaamisilla, joita jengistä löytyy. On vaikea kuvitella kenenkään HIFK:n valmentajista olevan suoranaisesti innoissaan nähdessään jäällä pakkiparin Hedberg-Saarinen, mutta minkäs teet? "Näillä mennään" on julmaa arkea faneille, mutta vielä julmempaa arkea, jopa työtä, se on valmentajille.

3) "Ottelun sisäisen suunnan kääntäminen ei onnistu" - tämä on hieno lause, mutta jääkiekkokielelle usein tyypillistä nollapuhetta, hieman kuten "tahtotila" tai "viisikkopeli". Valmentaja ei käännä ottelun sisäistä suuntaa, sen tekevät pelaajat, jos tekevät. Valmentaja voi antaa tähän eväitä, mutta viime kädessä pelistä ovat vastuussa pelaajat. Jos vastustajan pelaajat ovat yksinkertaisesti taitavampia, ei ottelun sisäisen suunnan kääntäminen onnistu, vaikka valmentajana olisi Scotty Bowman. Valmentajan tehtävä on antaa pelaajille mahdollisuus löytää oma osaamisensa ja puitteet sen toteuttamisessa. Tässä tehtävässä uskon Suhosen olevan aika hyvä, etenkin kun HIFK:n riveissä pelaa monta nuorta, vielä rajojaan etsivää pelaajaa.

Väitteesi siitä, että olen "irtopisteitä keräävä teoreetikko" on hauska. Mitä irtopisteitä minä Jatkoajasta keräisin? Ja mitä minä niillä tekisin? Ripustaisin seinälle? Ei minun elämäni tai itsetuntoni ole tästä bittiavaruudesta ja sen keskusteluista riippuvainen. Ja kyllä, käyn HIFK:n matseissa, olen käynyt jo vuosikymmeniä ja aion käydä vielä noin kolmenkymmenen vuoden ajan. Se, kumpi meistä on pelannut enemmän jääkiekkoa saa jäädä arvoitukseksi, jonka ratkaisemiseen meidän jälkeemme tulevat sukupolvet käyttävät suorastaan giganttisia älyllisiä ponnisteluja. Se, että vingun "milloin Nielikäisestä, milloin politiikasta, milloin mistäkin" johtuu siitä, että ne ovat kaikki Suhosen saamaan kritiikkiin liittyviä asioita. Vinkuminen johtuu puolestaan siitä, että se on kaltaiselleni pallittomalle luuserille ominainen tapa ilmaista itseään. Samasta syystä olen myös "huono keskustelija". Onneksi tässäkin itseilmaisun lajissa on mahdollista kasvaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
ML

1) Kaikki on sanottu jo aiemmissa viesteissä, mutta vielä kerran:
ei aikalisiä, ei veskarin poisottamista ajoissa, ei lisää peliaikaa kuumille pelaajille kun aika käy vähiin, ylivoimaan huoletta myös Hirsovitchin ketju, Laaksoharju maaliin Stathosin voitokkaan ottelun jälkeen (Jyp)

2) Liittyy aika paljon edelliseen, oikeastaan sisältyy siihen. Nicceä ja Pasia ei olisi kuitenkaan pakko peluuttaa samassa parissa koko ajan, vaikka molempia olisikin pakko peluuttaa. Erikoistilanneosaaminen, kuten yv ja av huonoa, löytyy tilastoista.

3) Täyttä paskaa, että pelaajat yksin kääntävät ottelun suunnan. Tästä huomaa, että pelikokemuksesi on Stiga-pöytälätkästä tai ypäjäläisestä pihalätkästä. Valmentajan kuuluu antaa tähän kohtaan jonkunlainen kartta tai suuntaviivat. Siksi hyvät valmentajat ottavat aikalisiä, tekevät ketjumuutoksia, pistävät alisuorittajat penkille, antavat lisäaikaa kuumille pelaajille. Tietenkin, loppujen lopuksi, pelaajathan sen tekevät, mutta senhän kaikki tiesivätkin. Tietenkin Stiga-pelissä saa olla yhtä aikaa pelaaja ja valmentaja.

Edelleen odotan (odotamme) selviä pelillisiä syitä, miksi Suhonen on hyvä valmentaja HIFKille juuri nyt. Vittu, tässä tulee Snaksteria ja kumppaneita ikävä, ne sentään puhuvat kiekosta, eikä jonninjoutavista asioista.

Se, pelaako Nielikäinen jonkun valmentajan joukkueessa, ei ole koskaan eikä missään viestissäni ollut mittari valmentajan hyvyydelle. Vain puupää lukee asioita niin. Nielikäinen ei kelvannut Summaselle. Hänestä ei silti tullut hetkessä huonoa valmentajaa minun silmissäni.

Mutta riivi sinä vaan esiin sinulle sopivat yksityiskohdat, äläkä missään tapauksessa puhu kokonaisuuksista tai asioista niiden oikeilla nimillä. Pateettista paatosta kyllä riittää, mutta kun pitäisi laittaa hokkarien nauhat kiinni, tulee itku. Tämä oli metafora.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: ML

Viestin lähetti JHag
3) Täyttä paskaa, että pelaajat yksin kääntävät ottelun suunnan. Tästä huomaa, että pelikokemuksesi on Stiga-pöytälätkästä tai ypäjäläisestä pihalätkästä. Valmentajan kuuluu antaa tähän kohtaan jonkunlainen kartta tai suuntaviivat. Siksi hyvät valmentajat ottavat aikalisiä, tekevät ketjumuutoksia, pistävät alisuorittajat penkille, antavat lisäaikaa kuumille pelaajille. Tietenkin, loppujen lopuksi, pelaajathan sen tekevät, mutta senhän kaikki tiesivätkin. Tietenkin Stiga-pelissä saa olla yhtä aikaa pelaaja ja valmentaja.

Mutta riivi sinä vaan esiin sinulle sopivat yksityiskohdat, äläkä missään tapauksessa puhu kokonaisuuksista tai asioista niiden oikeilla nimillä. Pateettista paatosta kyllä riittää, mutta kun pitäisi laittaa hokkarien nauhat kiinni, tulee itku. Tämä oli metafora.

Onko siis niin, etteivät Suhonen, Rindell ja Sakke ole a) antaneet pelaajille "jonkunlaista karttaa tai suuntaviivoja", vaan heittäneet pojat kaukaloon vailla opasteita? Ja jos valmentajat eivät ole tehneet ketjumuutoksia, niin miksi sitten joissakin lehdissä esimerkiksi Summasen ketjumuutoksia kehutaan "loistavaksi pelin lukemiseksi", kun taas HIFK:n ketjumuutoksia "paniikinomaiseksi toiminnaksi"? Eikö HIFK:n peleissä ole ns. "alisuorittajia" penkitetty? Oliko esimerkiksi Häppölä viime matsissa pois kaukalosta siksi, että Simicek loukkaantui? Ja miksi Ruutu ja Pärssinen ovat joissain viime peleissä pelanneet paikoin lähes joka toisen vaihdon? Tämä nyt oli tällaista pateettista paatosta, mutta parempaan en juuri nyt pysty, koska sormet ovat sotkeentuneet hokkarinnauhoihin ja silmiä kirveltää itku. Tämä ei ollut metafora, mutta ostan ainaski sata sellaista heti kun saan viikkorahat äitiltä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun kaikesta päätellen näillä mennään kaikista maailman mielipiteistä huolimatta, lienee paikallaa yrittää rauhoitella peliä ja tuoda esiin oma naivi uskoni siitä, että kyllä tämä tästä.

Totta on, että Apen peluutus on ollut perseestä eikä pelin sisäisiin nopeasti vaihtuviin tilanteisiin ole reagoitu riittävästi. Tästä parhaana esimerkkinä eräskin ylivoima, jossa kaikki kentät kävivät jäällä 2 minuutin aikana sekä Z:n korvaaminen ulosajon jälkeen Nicellä myös ykkösylivoimassa.

On myös totta, että erityisesti tiukkojen otteluiden kolmansissa erissä pitäisi tehdä (ja on tehtävissä) monenlaisia kikkoja, joilla meininkiä voi kohentaa niin, että pinnat jää himaan. Esim. aikalisiä ei ole juuri otettu.

Sitten positiivinen ja toiveikas osuus: uskon jostain itsellenikin vieraasta syystä, että Ape on kuitenkin jollain tavalla miettinyt tämän homman ja ratkaisupelien lähestyessä kaikki em. keinot otetaan käyttöön. Apen uraa seuranneena ja miehen kirjat lukeneena minun on vaikea uskoa, että kaveri olisi niin tyhmä ja lapsellinen (lue huono valmentaja), että ei käyttäisi kaikkia keinoja. Luulen että Apella on selkeä suunnitelma, vaikka vaikea sitä on itsenikään uskoa. Mukavampi on kuitenkin näin kuvitella, sillä näillä mennään.

Ps.
Maple Leaf ja JHag laittakaahan kaverit jäitä ja hattuun tai ainakin lopettakaa ne henkilökohtaisuudet. Väitellähän sopii kyllä.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iltalehdessä on edustava kuva seurue Sokka-Suhonen-Anderssonista.

Ape virnuilee grappapäissään Cleasin tiiraillessa Sinikkatätin hymyä :DDD
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti bisnesman
Ape virnuilee grappapäissään Cleasin tiiraillessa Sinikkatätin hymyä :DDD

Minusta tuntuu -olen melkein varma- että Claes, pianisti ja futismies, tiirailee ennemminkin Sinikan kaula-aukkoon.

Meikäläinen muuten tuuletti, kun Alphonse kätteli Linnassa. Sen verran pitää vetää HIFKiin päin, vaikkei ko. valmentaja suosikkeihini kuulukaan. Siis valmentajana.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Minusta tuntuu -olen melkein varma- että Claes, pianisti ja futismies, tiirailee ennemminkin Sinikan kaula-aukkoon.

Meikäläinen muuten tuuletti, kun Alphonse kätteli Linnassa. Sen verran pitää vetää HIFKiin päin, vaikkei ko. valmentaja suosikkeihini kuulukaan. Siis valmentajana.

Tsekkasin tarkasti, ja aika kyräilijä saa olla, jos kaula-aukkoon näkee. Ape on kyllä jo elementissään, liekko sammunut tohon. Claesin silmissä on SE polte, mikä kokeneella naistennaurattajalla lienee must. En tiedä mutta isot pojat on näin kertonu.

Minäkin olin iloinen Alpon kättelyjutusta. Mut, mitä sivari tekee itsenäisyysjuhlissa! Prkl, ja vielä Pekka Saurikin oli..
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Meikäläinen muuten tuuletti, kun Alphonse kätteli Linnassa. Sen verran pitää vetää HIFKiin päin, vaikkei ko. valmentaja suosikkeihini kuulukaan. Siis valmentajana.

Hienointa olisi jos IFK:lla olisi valmentaja, joka sekä lipuilisi jouhevasti frakissa pressan linnassa että käskyttäisi jäällä joukkonsa tyhmä-tyhmempi-IFK sloganeihin oikeuttaviin suorituksiin. Tuo ristiriita sopisi meille kuin nakutettu. Jos vain...
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mutta Snakster hyvä, eihän se olisi mikään ristiriita, vaan kauppaneuvos Paukku! Olisi kyllä hellyttävää kuulla matsin aikana Hifk-aitiosta tuo kuuluisa HOPI! HOPI! Voisivat olla taktisina komentoina tarpeeksi vähän oivallusta vaativia, että kannu olis varma ja valkulta sais kaupanpäälle nakit! Oiskohan kakkosena sitten tämä tollo? Tästäkun ajatusta johtaa edelleen, vois valkkujen myötä siirtyä telkkuun koko brändi, niinkun tää hevimieskin. Olis taas töllössä pitkästä aikaa kunnon komedia,
 

#76

Jäsen
Ape antaa pelaajille vapauksia, eikä laita heitä tiukkaan muottiin kuten Summanen. Nyky-HIFKssa on joukko taitavia liikkuvia pelaajia, jotka kykenevät ratkaisuihin laajalla rintamalla, mikäli saavat mahdollisuuden. Ape antaa tämän mahdollisuuden, koska meiltä puuttuvat yksiulotteiset pelaajat. Sen sijaan meidän nuoret ja kokemattomat pelaajat saavat runsaasti peliaikaa ja nyt odotellaan, josko heistä joku puhkeaa kukkaan kuten Somervuori on tehnyt, kun sai vastuuta ja peliaikaa. Samoin kävi Hagmanille.

Tämä vastuunjako on kivuliasprosessi, koska kaikki nuoret pelaajt eivät koskaan tule olemaan SM-liigaan sopivia pelaajia. Osaaminen ei vain riitä. Mikäli Ape jatkaa ensi kaudella ja saamme pidettyä nuoret lupaukset, olemme kova luu ensi kaudella. Nyt olemme nähneet kovaa heittelyä pelin sisälläkin, mutta viime viikkoina suunta on ollut ylöspäin ja kohti parempaa pistekeskiarvoa. Mälkiälle ei annettu aikaa rakenta joukkuetta, toivottavasti Ape saa nyt aikaa.

Olisi kiva kuulla pelaajien mielipiteitä Apesta vrt Raato.

Pelinlukutaidosta, HIFK-Pelicans pelissä Nicce-Narri kävi hyvin lyhyttä vaihtoa kentällä ja muut parit pelasivat leijonanosan pelistä. NN-kaksikon peliaika väheni loppua kohden. Viime peleissä meillä on vasta löytynyt kuumia pelaajia ja ykkösvitja saa mielestäni enemmän peliaikaa kuin muut. Peliaika vertailuja ei ole näkynyt tukemaan joko JHagin mielipidettä tai sitä kumoamaaan.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tännekin vielä

(eka lainattu IFK-TAP-matsiosiosta)
Viestin lähetti Le Banner
Ahminut liigasta ja ALPOLTA.Kunniaa myös sille kenelle se kuuluu.
Herra varjele meitä Kahvakorvelta.

Juu ja muistakaatten, että suuri JHag on jo aikoja sitten ilmoittanut että mr. Kaffa on sitten HIFK:n seuraava päävalmentaja ja että tämä on sitten kuulemma hyvä asia. Alpohan on kaikkien TIETÄVIEN mielestä hanurista, sivari ja grapanjuoja (yök).

- Sopii siis sitten kaikkien kahva- & JYP-kiekonvastustajien kääntää takkia heti noin (max.) viiden kuukauden päästä kun tuo uusi nimi julkaistaan!
 

#76

Jäsen
Pena kiltti, en toivo joulupukilta Kahvakorpea meille, en.

Eilen yv:llä ollessa Ape käskytti Kurvisen luokseen antoi kommenttia ja Kurvinen luisteli Ruudun luo ja aloitti keskustelun. Ape ei käytä fläppitaulua, vaan kykenee keskustelemaan asiat pelaajien kanssa läpi. Osoittaa verbaalista lahjakkuutta, kun voi sanoa "menet B-pisteeltä maalille" ilman, että tarvitsee piirtää taululle reittiä. Kertoo sekä valmentajasta että pelaajista paljon. Jääkiekko on yksinkertaisten miesten älykäs peli, mutta meillä pyritään älykkäiden miesten yksinkertaiseen peliin. Nuoret tosin voisivat tehdä maaleja, eikä yrittää koko ajan kauden highlight-pätkiin.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
ojasta allikkoon...

... eli koiranruoasta jöröjukkaiseen, kahvaavaan rautakankeen...

OK - heti kärkeen - Kyseessä oli luonnollisesti vain yksi peli, mutta sekin riitti muistuttamaan niistä 'realiteeteista', joita Rautakorven mukana IFK:hon mahdollisesti siirtyisi.

Hemmetti, eikö tässä voisi kurkistella niiden joukkueiden valkkujen perään, jossa ruoho aidan takana todellakin on vihreämpää.

HPK:n Jalonen on alkanut miellyttää minua päivä päivältä enemmän valmentajana. HPK pelaa iloista, hyökkäysvoittoista kiekkoa, ja jopa taklaa. Ainoa asia ritaripaidoillakin on puolustus, jolla ei taideta mestaruutta voittaa, mutta mahtaakohan senkään suhteen 'syy' olla Jalosen? Niin, ja kaupan päälle vielä värikkäät kommentit, vaikkapa tyyliin Summasesta eilisen HPK-Jokerit pelin jälkimainingeissa JATKOAJAN OTTELURAPORTISTA:


- "Yleensä kun täällä on voitettu Tepsi, Jokerit tai Tappara, niin valmentajalla ei löydy munaa kuunnella meikäläisen juttuja. Ensi vuonna, kun Rami on maajoukkueen valmentaja, niin hän ei voi lähteä heti omien kommenttiensa jälkeen pois, vaan hänen tarvitsee kuunnella mitä vastustajan valmentajalla on sanottavana. Minulle on kotikasvatuksessa opetettu tällainen asia, mutta kaikille se ei oikein tunnu käyvän millään. Muutaman seuran valmentajat eivät hirveästi kunnioita kollegojaan tai ainakin siltä vaikuttaa, Jalonen pauhasi".
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Olen tällä palstalla puuttunut muutamaan otteeseen Suhosen saamaan, mielestäni ajoittain kohtuuttomaan kritiikkiin. Koska HIFK:n peli näyttää tällä hetkellä kulkevan, haluan korostaa myös sitä, ettei Suhosesta mielestäni ole äkisti, kuin taikaiskusta, tullut aiempaa parempaa valmentajaa, aivan kuten hän ei ollut nykyistä surkeampi silloin, kun joukkue rämpi. Uskon edelleen, että ennen kaikkea pelaajat ratkaisevat ottelut, ja ilmeistä on, että Suhosen suosima kiekko sopii (ainakin tällä hetkellä) joukkueelle.

Ei kai Summasestakaan ole äkisti tullut aikaisempaa "huonompaa" valmentajaa, vaikka Jokerit nyt murheen laaksossa kulkevatkin? Tosin ihmettelen, miksi hän peluuttaa jääräpäisesti Lehtosta. Antaisi nyt pojalle aikaa hengähtää ennen nuorten MM-kisoja...
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Juu en ole tähän Rautakorpi-keskusteluun muuta heittänyt kun silloin kun Ape-antipatia alkoi nostaa päätään ja silloin totesin etten halua nähdä IFK:ssa Hannu Kapasta, Aravirtsaa, Juhani Pammista, enkä perkele vieköön ainakaan tätä Rautakorpea, eikä Jortikkakaan pahemmin kiinnosta minua IFK:n valmentajana. Muutoinkin luulen että esim Jortikka ei ole Jokereiden ensi vuoden valmentaja vaan Hannu menee Hampuriin ja Jokereita valmentaa joko Aravirtsa tai Takatukka ja hyvä niin. eiköhän toi Alppu mun puolesta voi hyvinkin jatkaa meneepä tää kausi nyt loppuun miten menee, kakkoseksi pitää saada joku järkevämpi ukko, vaikkapa Kuitunen, ei ehkä tänä vuonna kannata pilata A-pelejä repimällä Kuitusta sieltä. Juu ja niitä pakkeja kun vielä saisi pari kappaletta täksi kaudeksi...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pieni ja ei-niin mahtava #12 jakaa antipatiaansa täälläkin. Muita ketjuja en jaksa käydä tsekkaamassa, mutta laitetaan tännekin samat jorinat Otsatukasta kuin matsiketjuunkin:

-----
12: Kiitos mahtavasta syyllistämisestä. Ei kai se minun vikani ole, että tiedän HIFKin neuvotelleen Otsatukan ja Makkosen kanssa. Asiaa ei ole kieltänyt edes HIFK itse. Ei esimerkiksi The Animal, joka sanoi tarkkaan ottaen, että "mitään nimiä ei ole missään sopimuksissa". Tämä on mielestäni hyvä vaihe neuvotteluissa ja soisin sen jäävänkin sille asteelle. Ehkä eilinen sai HIFKin hallituksen toisiin ajatuksiin seuraajista ja heidän tarpeestaan ylipäätään. Ainakin minut se sai toisiin ajatuksiin. Toisaalta: ammattivalmentajat tekevät sitä, mitä pyydetään. Enkä usko HIFKin tilaavan Otsikselta kahvakiekkoa, jos hän meille ilmestyy.

En ole muuten koskaan kertonut tällä palstalla -enkä kerro- yhtään hatusta vedettyä huhua siitä, mitä pelaajien/valmentajien NEUVOTTELUrintamalla tapahtuu. Sille en voi mitään -kun en kerran itse neuvottele- että neuvottelut eivät läheskään aina johda lopputulokseen HIFKin kannalta. En voi sillekään mitään, että joskus ne johtavat lopputulokseen HIFKin kannalta (esim. Draper, Otsatukka mahdollisesti). Todella luottamuksellinen tieto, esimerkiksi jo tehdyt sopimukset, ei kuulu tälle palstalle, sitä varten ovat -tietenkin harkinnan mukaan- yv:t ja tekstarit.
----

Olen sanonut ennenkin, myös tässä ketjussa, että HIFKiä voi valmentaa mielestäni vaikka sukupuolensa vaihtanut feministilesbo parinaan kommunistiterroristi, kunhan HIFK pelaa sellaista kiekkoa, mistä tykkään. Joten et sä viitsis, viitsisitsä #12 jättää nuo sivarijorinat helvettiin? Jessus mikä pönttö. Lue ensin henkilön mielipiteitä, ennenkuin vingut vastinetta. Aloita vaikka tästä Alpo Suhonen -ketjusta, pistä vaikka hakusanaksi JHag-Suhonen. Sieltä ne löytyvät.

Nyt näyttää 90%:sesti hyvältä. Arvaattekin, mikä on se puuttuva 10%:...sikakiek...eikun siis vähän rankempi suhtautuminen kuittailuihin.

Mutta matka tyvestä huipulle ja päinvastoin on jääkiekossa kiusallisen lyhyt. Vain noin viiden ottelun mittainen.

Jäitä hattuun ja malttia kaikille osapuolille. Katsotaan keväällä, miten meni. Ja toivotaan parasta. Siis parasta kiekkoa, sijoituksella ei niin väliä.

(edellinen mielipide edustaa vain omaa kantaani, sitä ei voi eikä saa yleistää kaikkia koskevaksi)

EDIT: prof. Puck: yllättäen myös minun ehdotukseni HIFKin valmennukseen tulevaisuudessa on ollut koko ajan (senkin voi tsekata) Jukka Jalonen. Mies, jonka joukkue pelaa suurella sydämellä viihteellistä kiekkoa.

EDIT2: Lukaisin juuri hieman Tamin opusta ja siellä oli pari aika hyvää slogania:
-on vain kahdenlaisia valmentajia; niitä, jotka ovat saaneet potkut ja niitä, jotka eivät vielä ole saaneet potkuja
-valmentaja on juuri niin hyvä, kuin hänen edellinen pelinsä on
 
Viimeksi muokattu:

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hei iso 'J'!

No ei sitä nyt noin itseensä tarvitse ottaa. Luulisi, että ilmeisen kokenut nettikeskustelija osaisi suhtautua toistenkin teksteihin edes jotenkin puoliasiallisesti.

Tietenkään ei ole sinun vikasi jos kuulet mahdollisista pelaaja- tai valmentajavaihdoksista, ja raportoit niistä täällä.

Tosta Tamin toisesta prinsiipistä poikkeaa vain ilmeisesti meidän hardcorefaniosasto, joka ei Apen HIFK:sta taida vieläkään tunnustaa löytävänsä mitään myönteistä. Sinä vaikutat kuitenkin jo 90%:sti tyytyväiseltä? Onko takki kääntynyt? [hymelö]
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Hei iso 'J'!

Viestin lähetti #12

Tosta Tamin toisesta prinsiipistä poikkeaa vain ilmeisesti meidän hardcorefaniosasto, joka ei Apen HIFK:sta taida vieläkään tunnustaa löytävänsä mitään myönteistä.

Vastaan oletuksella, että luet meitsin ''hardcorefaniosastoon'.

Tällä hetkellä IFKssa on taas tekemisen meininki. Minulle ei aiheuta tuskaa myöntää, että valoa näkyy nyt tunnelin päässä. Jos näin jatkuu, niin jatkakoon nykyvalmennuskin. TEKEMISTÄ tai sen puutetta olen kritisoinut, en henkilöä. Mullekin on ihan sama, vaikka siellä olisi valmentajana kuka tahansa. IFK ja sen jääkiekko kiinnostaa paljon enemmän, kuin yksittäiset henkilöt.

Takinkääntövihjailuja ei kässää ollenkaan. Jotkut puhuvat aidoista ja toiset aidan seipäistä. Nyt yhtäkkiä jälkiviisaille on hyvä muistuttaa seurattavan perspektiivin olevan tällä hetkellä 29 ottelun mittainen. Viimeiset muutamat matsia ovat menneet lentäen. Hienoa. Koko alkukausi as a kokonaisuus saa minulta arvosanan tyydyttävä miinus. Vähän aiemmin se oli välttävä miinus. Nykyvauhtia se muuttuu kohta hyväksi. Esimerkiksi silloin, kun olemme ilmoitetussa kotietutavoitteessa käyttäen itsellemme ominaista peliä. Vasta keväällä on jaettavana arvosana: kiitettävä. Niihin peleihin on monta kuukautta aikaa. Ehtinee nähdä vielä monenlaista kiekkoa ennen sitä.

On aika helppoa heittää näppikselle kaikkitietävä -no mitäs nyt sanotte- irvistely. Silloin kuukausi sitten, kun kritisoijat pyysivät perusteluja puolustajilta valmentajien tekemättömyydelle, oli aika hiljaista. Mikään ei ole niin helppoa, kun jälkiviisaus. Se osaa kaikki.

Jos nykytekeminen jatkuu, niin ei juuri jää asiakritiikille sijaa. Tyytyväisyyten ei ole minusta aihetta vielä. Kapeat ovat marginaalit sarjapaikkamme molemmin puolin. Kassellaan ja toivotaan parasta.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johdonmukaisuudesta

Seniorin kanssa samaa mieltä. Tarkoituksenani ei ollutkaan elvistellä millään jälkiviisaudella, eikä sen aika olisikaan kesken kauden, vaan hieman kysellä "Ape-ulos!"-leirin nykykäsityksiä.

Syksyn taaperrusvaiheen aikana rinnastettiin Ape usein ekan kautensa söhrineeseen Kekluun, joka kyllä sitten toisen kauden jälkeen olikin jo puolijumala. Samaa mahkua aika harva oli ainakaan ääneen antamassa Apelle ja "todistusaineistoksi" Apen paskuudesta riitti esim. töpseleiltä 3-0 turpaansaanti (joka sinänsä alun hallinnan ja muutaman maukkaan paikan jälkeen olikin hirvittävin kotipeli miesmuistiin). Nyt kun on muutama matsi ollut ihan kivan näköistä ja tulosta on tullut, luulisi että ainakin johdonmukaisimmat meuhkaajat olisivat kääntäneet kelkkansa, eikö?

Mullahan tätä ongelmaa ei ole, kun kannustan niitä punaisia ihan joka tapauksessa. Jopa NarriSaarista, niin kauan kun rosterissa on.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ape ulos (teelle vai kahvituttaako), ei enää

Hardcore-osasto (johon kai kuulun minäkin) kritisoi Alpoa seuraavista asioista:

- joukkueesta ei saada irti sitä suoritusta mitä pitäisi - no nyt on saatu muutaman pelin ajan. Olenko onnellinen. Kyllä. Toivottavasti voittaminen jatkuu edelleen.

- Alpo ei ota aikalisää ottelun aikana - ei ota vieläkään. Eilen tapparaa vastaan minä olisin ottanut toisen erän lopussa 4-2 johdossa aikalisän ajassa 37.45, kun ifk pääsi pelaamaan 5-3 tilannetta. Ihan vain lepuuttaakseni avainpelaajia.

- Alpo ei harrasta peluutusta - kun kaikki hyökkää-peli toimii, ei peluutusta tarvita. Pelityyli on varmaan niin kuluttavakin, ettei pelaajien määrää voi ottelun aikana vähentää.

- Alpo ei reagoi vaihtuviin tilanteisiin - ei eilenkään peliä yritetty jäädyttää kuin viiden viimeisen minuutin aikana.

- joukkue on kehnosti roolitettu - minä en usko menestykseen loppupeleissä ilman oikein roolitettua nelosketjua. 1-2 isoa jätkää mukaan, niin oltaisiin pitkällä.

En usko, että kukaan on potkimassa Alpoa pihalle tällä hetkellä ifk:sta. 6 voittoa 7:stä pelistä rauhoittaa keskustelua kummasti.

Olen toki tyytyväinen viimeisiin peleihin, mutta me olemme vieläkin sarjassa vasta sijalla 7. Kokonaisuutena alkukausi on mennyt selvästi huonommin kuin oli odotettavissa.

Parisssa viime pelissä on ollut oikein mukavaa. Toivottavasti loisto-otteet jatkuvat vielä pari peliä. Joulun jälkeen pelit aloitetaan uudesta tilanteesta kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Hei iso 'J'!

Viestin lähetti #12
No ei sitä nyt noin itseensä tarvitse ottaa. Luulisi, että ilmeisen kokenut nettikeskustelija osaisi suhtautua toistenkin teksteihin edes jotenkin puoliasiallisesti.

Tietenkään ei ole sinun vikasi jos kuulet mahdollisista pelaaja- tai valmentajavaihdoksista, ja raportoit niistä täällä.

Tosta Tamin toisesta prinsiipistä poikkeaa vain ilmeisesti meidän hardcorefaniosasto, joka ei Apen HIFK:sta taida vieläkään tunnustaa löytävänsä mitään myönteistä. Sinä vaikutat kuitenkin jo 90%:sti tyytyväiseltä? Onko takki kääntynyt? [hymelö]

En ottanut itseeni edellisestä, mutta tuosta takin kääntymisestä voisin ottaakin.

Olen nimittäin yhtä johdonmukaisesti kuin olen Apea vastustanut jaksanut aina mainita, että jos äijä jostain syystä saa HIFKin pelaamaan "oman näköistä" kiekkoa, niin sitten hän on miehemme. Tässä yhteydessä mainitsin myös täälläkin usein lainatun: "ennemmin rytinäpronssi kuin neppailukulta". Olen vieläkin -itse asiassa aina- sitä mieltä.

Minusta aika Apen kanssa, kevät ja syksy so far, on ollut 80%:sesti juuri sellaista, mitä odotinkin: neppaileva sukkahousu-HIFK. Ajanjakso on kuitenkin sisältänyt jo 5-10 ottelua, joista olen vilpittömästi tykännyt. Toisessa vaakakupissa on noin 40 muunlaista ottelua. Mutta totuuden nimissä on sanottava, että yksikään noista 5-10 hyvästä Ape-matsista ei ole lähelläkään SW:n hyviä matseja, joita jaksaa muistella jokaisen kiekon- ja jätkänsiirron tarkkuudella. Myös Kuulan HIFK oli parhaimmillaan (esim. Tapparan pudottaminen -00 pleijareissa) valovuoden edellä Apen so far parasta HIFKiä. Mielipide on omani, vastaan siitä yksin, ei ole tarvis yleistää.

Jos Alphonse antaisi vielä vauhdin ja energian lisäksi luvan fyysisen voiman a.k.a pelotteen käyttöön ja myös toteuttaisi tämän käytännössä ja johdonmukaisesti, niin a´vot. Silloinhan originaalitavoite eli HIFKin pelaaminen sillä tavoin kuin minä toivon, olisi saavutettu Apen kanssa. Pitäisi sanoa Apesta huolimatta. En kuitenkaan usko tähän. Luulen, että nyt on nähty Apen HIFK kovimmillaan. Otan siitä irti, mitä saan.

Enkä ole menestyksen perässä juoksija. Minulle edes kulta ei merkitse hevonvittua, jos se tulee passiivisella muniinpuhaltelulla. Koeta kestää, se on minun näkemykseni. Pidä sinä omasi.

Näin hardcore-osaston JHag -jaosto: varovaista hyväksymistä Apelle olosuhteet huomioon ottaen. Mutta älkää viitsikö jokaisen HIFKin voiton jälkeen kuittailla, että "mitäs nyt?? Apelle kenkää?". Minä katson ENSIN pelityylin, sitten vasta tuloksen. Kuittailkaa sitten, kun Apen HIFK poistuu jäältä kolmen tappeluvoiton ja vastustajan ylenpalttisen fyysisen nöyryytyksen jälkeen!! (terveiset veli Brewerille!).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös