Re: Re: Re: Re: Nyt riittää Alpoilu !!
Viestin lähetti Snakster
Semmoisella asialla tässä vielä vaan häiritsen, että onko jääkiekkojoukkueella kuten IFK:lla oikeasti mitään yhtenäistä arvomaailmaa pelin ulkopuolisiin asioihin. Eli onko IFK esimerkiksi armeijamyönteisempi kuin joku toinen joukkue. Entä on IFK antanut jotain suosituksia teatterissa käymisestä. Jne. Tämähän ei nyt liity enää mitenkään Alpon valmennukseen vaan tuohon JHagin peräänkuuluttamaan arvomaailmaan. Kuka sen pelin ulkopuolisen arvomaailman tekee ja pitääkö sitä noudattaa? Voinko enää tulla hallille ollenkaan kun työskentelenkin (hyi helvetti) naisvaltaisella hoiva-alalla? Pitääkö nyt valita teatterin ja kirjallisuuden ja IFK:n välillä?
Teet tällä kommentilla ilmeisesti tahallaan itsestäsi tyhmän?
Olen sanonut sata kertaa, ja väännetään rautalangasta vielä kerran, käsitykseni arvomaailmoista ja Apesta:
1) HIFKin arvomaailmalla tarkoitan HIFKin arvomaailmaa JÄÄKIEKKOKAUKALOSSA. Aggressiivisuus, ylpeys, oma juttu valtavirtaa vastaan, peräänantamattomuus tilanteessa kuin tilanteessa, hanskaaminen tarvittaessa ja haasteisiin vastaaminen, ei häntä koipien välissä pois luikkiminen.
HIFK on muuten niinkuin muutkin työnantajat; se antaa työntekijöilleen vapauden OMALLA AJALLAAN noudattaa sellaista arvomaailmaa kuin jokainen parhaaksi katsoo. HIFKissä on vuosien varrella pelannut vegaaneja, sivareita, yliopisto-opiskelijoita, valmiita juristeja, ekonomeja, peruskoulun käyneitä, tyhmiä ihmisiä, älykkäitä ihmisiä...etc. Ja kaikki ovat olleet helvetin tervetulleita, kunhan homma KAUKALOSSA toimii. Mikä perkele tässä on niin vaikea ymmärtää?
2) Apen arvomaailma KAUKALON ULKOPUOLELLA on hänen asiansa. Apen arvomaailma JÄÄKIEKKOKAUKALOSSA on täysin vastaan HIFKin arvomaailmaa JÄÄKIEKKOKAUKALOSSA (ks. kohta nro 1)
Olen, Snakster, meistä kahdesta se, joka on viettänyt aikaansa Apen kanssa privaatisti hyvän aterian äärellä tai haastattelutilanteessa varmasti enemmän kuin sinä. Pidän Apen siviiliminästä, kaveri on hyvä keskustelija ja omaa mainion yleissivistyksen. Olen jopa kiekkokaukalossa "törmännyt" Apeen.
Meillä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia tulla toimeen. Ape tietää fiksuna kaverina, että puhuessani hänestä HIFKin YKKÖSVALMENTAJANA kritisoin hänen työtään, en häntä ihmisenä. Minulla on ollut munaa sanoa Apelle päin naamaa, että hänen saavutuksensa valmentajana eivät tilastojen valossa ole kummoiset. Apella on ollut munaa ottaa vastaan kritiikki ja esittää vastineeksi omia näkökulmiaan. Mm. se, että hänen jäljiltään moni pelaaja on saanut uransa jälkeen myös hyvän siviiliuran.
3) Ape voi minun puolestani valmentaa vaikka vihreässä maiharissa ja Peace-merkki otsassaan, jos hänen HIFKinsä pelaa niinkuin itse odotan HIFKin pelaavan.
Kääntäen: En ilahdu automaattisesti, jos kuulen, että HIFKin uusi valmentaja on väkivaltainen natsi. Pelkään, että hän on näin ollen myös tyhmä, eikä osaa esimerkiksi lukea peliä oikein. Minua kiinnostaa valmentajassa vain ja ainoastaan se, miten hänen joukkueensa pelaa. Siksi annoin Apellekin mahdollisuuden keväällä ja jopa pidin hänen esityksistään keväällä. Nyt minulla on mielestäni täysi oikeus kritisoida hänen valmennustaan ilman, että joku pahvipää luulee olevansa itse ei-tervetullut HIFKin matsiin, koska on hoitoalalla??
Mitä ihmettä on päässäsi liikkunut, kun olet tuollaisen logiikan kehittänyt? Jos se on mielestäsi ongelma, että olet naisvaltaisella hoitoalalla, niin voin vakuuttaa, että ongelma on kokonaan sinun pääkopassasi. Turha yrittää jakaa sitä toisten kanssa, tai siis vastuuta siitä.
Olen itsekin tehnyt töitä opiskeluaikana hoitoalalla. Luulen, että kovemmissa paikoissa kuin sinä, mm. mielisairaalan suljetulla osastolla ja huumeaddiktien vieroitusklinikalla. En arvosta juuri mitään muuta niin paljon kuin ihmisiä, jotka raatavat itsensä hengiltä "ei mielenkiintoisilla" aloilla rankasti alipalkattuina. Hoitoalan lisäksi lasken tähän opettajat ja jopa poliisitkin. Kaikkia duuneja yhdistää raskaus ja se, että kukaan ei anna kehuja. Ainoastaan virheet huomataan.
Voinkohan tulla potilaaksi sairaalaan ollenkaan, kun kannatan (hyi helvetti!) rymistelevää HIFKiä? Siellähän on hoitoalan ihmisiä, joilla on pehmeät arvot?