Mitenkäs nuo pakkiparit ovat leirityksessä tai aiemmin olleet?
Ensinnäkin pitää todeta se, että olen
@Barney'n kanssa samaa mieltä siitä, että leiritykseen valittiin täysin oikeat puolustajat. Niemelä oli kovin epävarma Ruotsi-pelissä, jonka näin livenä ja fysiikassa oli vielä liikaa raakilemaisuutta. Rindell puolestaan antoi niin järkyttävän määrän harhasyöttöjä, ettei putoaminen yllättänyt. Myös ryhmästä pudonneella Kukkosella oli samoja ongelmia tietynlaisen kulmikkuuden lisäksi.
Minä pitäisin ainakin yhdessä Helsingin turnauksessa pelanneen kakkosparin Hatakka-Honka. Ykköspariksi asettaisin Heinolan ja Thomsonin. Olettaen, että Suomi valitsee seitsemän puolustajaa, yksi pelaaja putoaisi nelikosta Nousiainen-Utunen-Seppälä-Kokkonen. Puhdas veikkaukseni on, että leikkuri kohdistuu joko Seppälään tai Kokkoseen, koska Nousiainen kellotti Helsingin turnauksessa ykkösparin minuutteja ja oli minun yhden livepelin otannalla hyvä. Liikkuvuutensa ansiosta hän pystyy pelaamaan isoja minuutteja taloudellisesti ja luomaan hyökkäysuhkaa siniviivatanssillaan myös kolmosparista. Utunen lienee puolestaan mukana siksi, että hän oli jo vuosi sitten mukana. Valitettavasti hän huilasi juuri sen pelin marraskuussa, jota olin katsomassa, mutta olen nähnyt hänet ainakin kerran aiemmin Tapparan paidassa Liigassa ja tuolloin hän ei rehellisesti sanottuna pelannut mitenkään kaksisesti ja oli fysiikaltaan raakile. U20-tasolla toki pärjää hieman helpommin ja vertailussa Kokkoseen ja Seppälään hän täyttänee kyllä paikkansa, mutta minä en ole ikinä pitänyt Utusta mitenkään kovin kaksisena jääkiekkoilijana kuin johtajaominaisuuksiltaan. Ilman sitä Kanadaa vastaan tehtyä jatkoaikamaalia viime kisatkin olisivat menneet ilman tehopisteitä. Tässäkin ryhmässä hänen roolinsa olisi toki olla alivoimaspesialisti, mutta Seppälä ja Kukkonenkin voivat hoitaa sen roolin, joten sikäli Utusenkaan paikka ei ole selviö mielestäni, koska myös hän pelasi Helsingin turnauksessa kolmos- ja nelospareissa Kukkosen ja Seppälän tavoin. Toki jokaisessa menestyvässä joukkueessa tulee olla oma
kukkoslasse ja häntä kieltämättä Utunen muistuttaa hyvin paljon ominaisuuksiltaan, joten eiköhän hänet mukana nähdä ja se on minulle ihan OK, jos vaihtoehtoina ovat Kukkonen ja Seppälä, mutta en siis ole shokissa, jos hän putoaisikin. Summa summarum, oma veikkaukseni alakerrasta on:
Heinola - Thomson
Hatakka - Honka
Nousiainen - Utunen
Seppälä/Kukkonen
Kesällä tosin Heinola pelasi Hongan kanssa ja Nousiainen Thomsonin, joten parit voivat olla myös Nousiainen-Thomson, Heinola-Honka ja Hatakka-Utunen esimerkiksi.
Kaikkia hyökkääjiä en sen sijaan ole livenä nähnyt, joten ketjujen pohtiminen on haastavampaa. Alaketjujen tutkaparit Helsingin turnauksessa olivat Rädyt ja Saarela-Petman. Lisäksi Erholtz pelasi pari peliä Petmanin vitjassa. Kärkikentissä puolestaan Maccelli, Puistola ja Oden lienevät ainakin laitureina. Kupari on tietysti ykkössentteri. Tanusta en ole livenä nähnyt, joten en osaa sanoa sitten hänen tasostaan Kivenmäkeen verrattuna, mutta tokkopa hän nyt ainakaan heikompi on ja kasassa on kuitenkin yhdeksän syöttöpistettä kuudessa U20-pelissä, kun Kivenmäellä on neljä syöttöä seitsemässä ottelussa. Helsingin turnauksessa puolestaan Haatanen oli laiturihierarkiassa nimellisesti Erholtzin edellä, joten sen perusteella hän voisi hyvin liikkuvana pelaajana jopa pelata kakkosketjun laidassa ja olla vähän niin kuin Ylönen viime kisoissa eli rightin maalintekijä. Killistäkään en ole livenä nähnyt, joten arvioiminen on haastavaa saatika Rantaa, joka on kuitenkin mättänyt neljä maalia tämän kauden U20-peleissä, joten paikka kisoissa lienee selviö, mutta nopean Youtube-scouttauksen perusteella ehkäpä isolla jäällä Haatanen olisi hyödyllisempi TOP6:ssa ja Ranta sitten Rätyjen seurana, mene ja tiedä. Runkoni olisi jotain seuraavanlaista eli pudottaisin Kivenmäen:
Oden - Kupari - Maccelli
Haatanen -
Tanus - Puistola
Ranta - AA Räty - AK Räty
Saarela - Petman - Erholtz
+ Killinen
Ylivoimat olisivat Helsingin turnauksesta hieman muokaten:
Kupari
Thomson Oden Maccelli
Heinola
Puistola
Honka Haatanen/Ranta Tanus