Nämä kaverit eivät pasko housuunsa kuten esimerkiksi edellinen sukupolvi Koivun, Peltosen ja kumppanien ohella teki. Mahtavaa!
Paskoivat kuitenkin -95 mestaruuden?
Nämä kaverit eivät pasko housuunsa kuten esimerkiksi edellinen sukupolvi Koivun, Peltosen ja kumppanien ohella teki. Mahtavaa!
Niin ja ero siihen viime vuoden sekamelskaan oli, no aika massiivinen. Kaikki kunnia Raipelle, suomikiekon legendalle, mutta olihan valmennuksissa snadisti eroa…
Kyllä vaan ja taisi sekin olla Suomen etu, että jatkoerä pelattiin neljällä neljää vastaan. Kentällä oli tilaa ja se sopi suomalaisille. Kuten jätkät haastatteluissa sanoivatkin, Ruotsilla on kaikki paineet ja Suomella vain voitettavaa. Se näkyi parhaiten juuri jatkoerässä.
Suomen jääkiekkoilussa kaivattaisiin edelleen enemmän yksilötaitoa ja maalintekotaitoa, kun verrataan muihin huippumaihin. Kuitenkin Suomi kykenee pelaamaan joukkueena huimia turnauksia kerta toisensa jälkeen ja - mikä ehkä tärkeintä - suomalaisten henkinen kantti on parantunut aivan helvetisti. Uskotaan siihen, että voidaan voittaa.
Suomea valmensi viime vuonna Harri Rindell.
1987
...
*Mikko Haapakoski (D)
...
Mikko Haapakoskella on nyt siis kaksi U20-kultamitalia, koska toinen tuli eilen kaulaan apulaisvalmentajana. Löytyyköhän muita, joilla on useampi kuin yksi? Nerokkaasti voi päätellä, että ei ainakaan pelaajana kenelläkään ei ole kahta.
Ei löydy Suomesta. Kanada on kahdesti voittanut viiden putken, joten heillä lienee tuplamestareita.
Joo, tarkoitin siis nimenomaan suomalaisia. Muista maista löytyy varmasti paljonkin vähintään tuplamestareita.
Tsn:n lähetyksessä puhuivat yhdestä kanadalaisesta triplamestarista, mutta nimi meni ohi. Kuka?
Jälkimmäisistä (aikuisten MM-kisoista) puhutaan halveeraavasti Skoda-kuppina tai vastaavana, ja perusteiksi mainitaan monesti se, ettei näihin ole kiinnostusta rapakon toisella puolella.
...Minä ainakin pystyn ymmärtämään vaikkapa olympialaisten ja mm-kisojen välisen eron ja silti nauttimaan myös jokakeväisistä IIHF-karkeloista.
Ja mitä noihin paitsio-juttuihin tulee, niin se kiekko on sinisen päällä ennen kuin toinen suomalainen pelaaja ennättää siniselle.
Minä olen todella väsynyt muutamiin kommentteihin tällä palstalla, jossa taas kerran vertaillaan ja rinnastetaan U20-kisoja miesten mm-skaboihin.
Jälkimmäisistä puhutaan halveeraavasti Skoda-kuppina tai vastaavana, ja perusteiksi mainitaan monesti se, ettei näihin ole kiinnostusta rapakon toisella puolella.
Minä taas en ole ikinä ymmärtänyt mitä hemmetin merkitystä arvostukseen sillä on, kuinka tiheään turnaus pelataan? Varsinkin kun joka tapauksessa puhutaan vuosista. Ratkotaanhan Suomen mestarikin vuosittain, samoin Ruotsin mestari, Tsekin mestari ja niin edespäin. Miksei sitten se kelpaa että maailmanmestari ratkotaan vuosittain? Ei se nyt liian tiheä sykli ole. Vuodessa kerkiää tapahtua paljon ja voimasuhteet muuttua jolloin on oikein että mestarin statuskin katsotaan joka vuosi uudelleen.Minusta MM-kisat voidaan pelata joka kerta samaan aikaan NHL:n pudotuspelien kanssa, mutta niin kauan kuin kisat on joka vuosi, ei kisojen arvostus tule minun silmissäni kasvamaan. Suomen alle 20-vuotiaiden MM-kulta on kovempi ja hienompi saavutus kuin kumpikaan aikuisten maailmanmestaruus.
Mikko Haapakoskella on nyt siis kaksi U20-kultamitalia, koska toinen tuli eilen kaulaan apulaisvalmentajana. Löytyyköhän muita, joilla on useampi kuin yksi?