Alle 20-vuotiaiden MM-kisat Kanadassa 2011-12

  • 708 044
  • 1 674

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
http://www.youtube.com/watch?v=CaNxSdEPdJI

Linkki vie Youtubeen videoon, jossa naljaillaan Miken rankkarista. Myönnän että itse nauroin. Ei mua ainakaa ota yhtään pannuun vaikka Ruotsi nyt vittuilee kaikenlaisten postimerkkien muodossa. Kyllä ittee vitutti kun viimenen puoli vuotta kun kaikkialle netissä tungetaan kommentti "6-1". Naurattaa joidenkin ihmisten raget mm facebookissa parhaillaan :D
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ruotsalaismedia ja naurettavuus talsii käsi kädessä. Ja ruotsalaiset heittävät bensaa liekkeihin lukemalla näitä juttuja. Samalla tavalla siellä mollataan omia tappion hetkellä, esim. MM-finaalin jälkeiset "kaikkien aikojen MM-fiasko", "he nolasivat ruotsalaisen jääkiekon" jne.

Kyllähän suomalaismedia kulkee ihan samalla tavalla naurettavuuden kanssa lähekkäin, mikäli sitä näin määritellään. Mielestäni hienoa vittuilua puolin ja toisin.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
http://www.youtube.com/watch?v=CaNxSdEPdJI

Linkki vie Youtubeen videoon, jossa naljaillaan Miken rankkarista. Myönnän että itse nauroin. Ei mua ainakaa ota yhtään pannuun vaikka Ruotsi nyt vittuilee kaikenlaisten postimerkkien muodossa. Kyllä ittee vitutti kun viimenen puoli vuotta kun kaikkialle netissä tungetaan kommentti "6-1". Naurattaa joidenkin ihmisten raget mm facebookissa parhaillaan :D

Haha, nyt pääsi pieni naurumetakka myös täältä :D Uskomattoman hyvä video!
 
Viimeksi muokattu:

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Mielestäni kanadalaiset tuomarit olivat huonoja Kanadan pelissä Suomea vastaan. Ja Suomi vasta paska olikin, mutta tuomarointi oli kyllä Kanadan joukkuetta suosivaa.

Juuri näin. Kanada-fanithan eivät tätä usko, mutta arvokisoissa on ollut jo pitkään nähtävillä, varsinkin kun kisat pelataan Pohjois-Amerikassa, niin nämä vetävät kyllä pikkaisen kotiinpäin. Ei kukaan kehtaa liikaa, mutta kyllä sen huomaa siltikin ja se on kyllä niin päähän ottava ilmiö, kun pohjoisamerikan pelurit saavat lähestulkoon irroittaa vastustajan pään irti ja vastustaja joutuukin heti penaltiboksiin, kun vähän hipaisee kanukki- tai jenkkipoikaa.

Ilmiö on sama kuin futiksessa filmaaminen tämä pohjois-amerikkalaisten suosiminen. Ilmiö on ärsyttävä, mutta ei kukaan pysty sitä kitkemään, koska "se" kuuluu peliin.
 
Viimeksi muokattu:

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kummolan mielestä nykyinen nuorten MM-kisojen pelisysteemi on epäoikeudenmukainen:

Kummola jyrähtää MM-kisojen formaatista: "Epäoikeudenmukaista! - MTV3.fi - Urheilu - Jääkiekko - Uutiset

Toivoisi jatkossa 12 joukkueen kisoja ja ns. normaaleja puolivälieriä ja välieriä. Se vaan tarkoittaisi lisää turhia epätasaisia alkusarjaotteluita sekä kisojen pitenemistä. Siitä puolestaan ei SM-liigaseurat varmaankaan kovin mielissään ole jos kisat kestäisivät joulusta jonnekin tammikuun 10. päivän nurkille.

Omasta mielestä nykyinen systeemi on hyvä. Siinä palkitaan lohkovoitto, sekä samalla on todellista taistelua puolivälieräpaikoista, kuten tämän vuoden Usan putoaminen mitalipeleistä osoittaa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ihan niin kuin suomalaismediakin.

Niin, ja nimenomaan kummankin maan sonta-media. Pelkkää huomiotaloutta ja bisnestä, ei mitään henkilökohtaista sinänsä. Sääli vain että uppoaa suureen osaan kuluttajista. Täällähän oli jossain jos olisit diktaattori -ketju - diktaattorina kyllä surutta kieltäisin lailla iltapäivälehdet. Ja MTV3:n urheilutoimituksen. Ja Mika Saukkosen.
 

Oadie

Jäsen
Kyllähän suomalaismedia kulkee ihan samalla tavalla naurettavuuden kanssa lähekkäin, mikäli sitä näin määritellään. Mielestäni hienoa vittuilua puolin ja toisin.

Juurikin näin. Sieltähän tulee nyt takaisin se viime kevään vittuilu. Jokainen varmaan muistaa kuinka Ruotsin kustannuksella pelleiltiin. Hauskaa tuo on kunhan pysyy vaan homma käsissä. Tuon asteista uhoa/vittuilua pitää ollakin ettei tunne katoa.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
http://www.youtube.com/watch?v=CaNxSdEPdJI

Linkki vie Youtubeen videoon, jossa naljaillaan Miken rankkarista. Myönnän että itse nauroin. Ei mua ainakaa ota yhtään pannuun vaikka Ruotsi nyt vittuilee kaikenlaisten postimerkkien muodossa. Kyllä ittee vitutti kun viimenen puoli vuotta kun kaikkialle netissä tungetaan kommentti "6-1". Naurattaa joidenkin ihmisten raget mm facebookissa parhaillaan :D

Ei saisi nauraa, Granlund itse lienee Granlundin kovin mollaaja tällä hetkellä. Silti nauroin, oli kyllä hyvin taiteiltu tuo.

Kuten alla on kirjoitettuna, nyt ei auta kuin taistella kunnon peli Kanadan kanssa, mahdollisuudet pronssiin ovat kohtuulliset, sillä Kanadalle joku muu kuin kulta on tasan ei yhtään mitään näistä kisoista.

Suomen voi kuitenkin todeta pelanneen kohtuulliset kisat, kun alkuärsytys viime yöstä on voitettu kanta.
 
Hyvä vaan, kun "normaalit ihmiset" ei juuri pidä näitä U20:sten kisoja minään, joten eipä tuo vittuilu tavoita oikeastaan, kun meidät ja kyllähän se aika pahalta, mutta ansaitulta tuntuu.

Pronssi-ottelu himaan ja Raipelle patsas.
 

Oadie

Jäsen
Kummolan mielestä nykyinen nuorten MM-kisojen pelisysteemi on epäoikeudenmukainen:

Kummola jyrähtää MM-kisojen formaatista: "Epäoikeudenmukaista! - MTV3.fi - Urheilu - Jääkiekko - Uutiset

Toivoisi jatkossa 12 joukkueen kisoja ja ns. normaaleja puolivälieriä ja välieriä.

Minä taas puolestani toivoisin, että Kalervo pitäisi turpansa kiinni. Näinä aikoina aina joku tuon tyylinen kommentti irtoaa, mutta muuten äijän tekemiset on pitkälti pokaalien luovuttamista.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Ilmiö on sama kuin futiksessa filmaaminen tämä pohjois-amerikkalaisten suosiminen. Ilmiö on ärsyttävä, mutta ei kukaan pysty sitä kitkemään, koska "se" kuuluu peliin.
Ei "sen" tarvitse kuulua peliin. Ilmiön kitkeminen vaatisi vain riittävän vahvan opposition IIHF:n sisälle. Kun Venäjä näyttää useimmin joutuvan näiden "tuomarivirheiden" kohteiksi pitäisi Venäjän tehdä aloite IIHF:n sisällä ilmiön kitkemiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Kummolan mielestä nykyinen nuorten MM-kisojen pelisysteemi on epäoikeudenmukainen:
Ei ollenkaan epäoikeudenmukainen. Lohkovoitosta on hyvä olla olemassa palkinto (suora pääsy välieriin ja ylimääräinen lepopäivä).
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Kummolan mielestä nykyinen nuorten MM-kisojen pelisysteemi on epäoikeudenmukainen:

Kummola jyrähtää MM-kisojen formaatista: "Epäoikeudenmukaista! - MTV3.fi - Urheilu - Jääkiekko - Uutiset

Toivoisi jatkossa 12 joukkueen kisoja ja ns. normaaleja puolivälieriä ja välieriä. Se vaan tarkoittaisi lisää turhia epätasaisia alkusarjaotteluita sekä kisojen pitenemistä. Siitä puolestaan ei SM-liigaseurat varmaankaan kovin mielissään ole jos kisat kestäisivät joulusta jonnekin tammikuun 10. päivän nurkille.

Omasta mielestä nykyinen systeemi on hyvä. Siinä palkitaan lohkovoitto, sekä samalla on todellista taistelua puolivälieräpaikoista, kuten tämän vuoden Usan putoaminen mitalipeleistä osoittaa.

Omasta mielestäni muuta ongelmaa ei ollut kuin se, että puolivälierien ja välierien välillä oli liian vähän palautumisaikaa. Kaksi kuolemanottelua kahden päivän sisällä on hieman liikaa, kun kyseessä ovat kuitenkin junnukisat.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Ei "sen" tarvitse kuulua peliin. Ilmiön kitkeminen vaatisi vain riittävän vahvan opposition IIHF:n sisälle. Kun Venäjä näyttää useimmin joutuvan näiden "tuomarivirheiden" kohteiksi pitäisi Venäjän tehdä aloite IIHF:n sisällä ilmiön kitkemiseksi.

No ei Venäjä todellakaan ole ainoa, joka joutuu kärsimään Kanadaa tai USA:ya vastaan.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Näinkö alhaalla svedujen itsetunto on edelleen viime MM-kisojen finaalitappion jälkeen?

Mun mielestä tuo taas oli ihan hauska ja tuskimpa siinä oli kyse pilkata Mikkeä vaan Suomalaisia jotka hehkuttavat asioita aina liiakseen, olihan se imaveivipostimerkki nyt aika naurettava ja meni liian pitkälle vaikka todella upea maali olikin.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mun mielestä tuo taas oli ihan hauska ja tuskimpa siinä oli kyse pilkata Mikkeä vaan Suomalaisia jotka hehkuttavat asioita aina liiakseen, olihan se imaveivipostimerkki nyt aika naurettava ja meni liian pitkälle vaikka todella upea maali olikin.

Totta. Postimerkki oli hirvittävän mauton. Toivon todella, että tuo täysin järjettömät mittakaavat saanut Mikael Granlundin hehkutus iltapäivälehdissä nyt hiukan rauhoittuu viimeöisen kardinaalivirheen takia. Vaikka eihän se toki ole Granlundin vika, että kaveri on nostettu Jumalasta seuraavaksi.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Totta. Postimerkki oli hirvittävän mauton

Ootteko nyt tosissanne. Yksi mm-historian komeimmista yksilösuorituksista, jäätävään paikkaan nuorelta kaverilta mm-välierässä, kisoissa jotka päättyivät maailmanmestaruuteen 16 vuoden tauon jälkeen. Paljon turhemmistakin tilanteista on postimerkkejä väsäilty.

Roskalehdistön ja Maikkarin ilmaveivi-sössötys sitten onkin ihan oma lukunsa, mutta nää kaksi asiaa on hyvä erottaa toisistaan.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Paljon turhemmistakin tilanteista on postimerkkejä väsäilty.

Niin on ja ne ovat yhtä naurettavia, mun mielestä tuon postimerkkipelleilyn voi lopettaa Suomessa. Ja jos sillä postimerkillä haluttiin kunnioittaa Suomen mm kultaa niin Mikkekö sen yksin voitti? Mä olen tulkinnut niin että tuossa postimerkissä oli kyse vain ja ainoastaan ilmaveivistä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Muakin riipi aikalailla varsinkin Granlundin puolesta, varmasti aika paljon syö miestä ja ei oo helppo paikka miehellä. Tottakai jokaista joukkueen jäsentä vituttaa suuresti, mutta itsekin ex-veskarina (vastuullinen paikka kuten joukkueen liideri/kapteeni) tiedän miltä sillon tuntuu kun on "pettänyt joukkueensa".. Näin sitä tuossa tilanteessa vaan tuppaa ajattelemaan, vaikka kaverit ei ehkä samoin ajattelisikaan.

Tuota ilmettä kaipailin Granlundinkin kasvoille viime keväänä puolivälieräsarjassa, mutta ehkä nyt ei sitten kuitenkaan. No, vastoinkäymiset kasvattavat miestä ja eteenpäin vaan! Voi olla ettei ihan heti hymyilytä kyllä..

Kuitenkin Granlund oli oikea mies ottamaan tuon epäonnistujan roolin. Hänellä on ehkä enemmän henkistä kapasiteettia käsitellä asia kuin monella muulla ja kapteeni tottakai joukkuepelaajanakin on valmis ottamaan vastuuta vaikka paskaa tulisikin niskaan.

Olet oikeassa. Granlund on varmasti juuri se henkilö, joka pystyy parhaiten tällaisen epäonnistumisen kantamaaan ja kuitenkin on jo saavuttanut asioita, joita harva on koskaan saavuttanut, joten tämä unohtuu kyllä ja ehkä kasvattaakin miestä entisestään henkisesti. Toivotaan, että pronssi saataisiin kotiin, se on kuitenkin voitettu mitali ja mukavampi olisi kuitenkin tulla kotiin pronssikin kaulassa. Hienot kisat on jätkät pelannut ja olen ylpeä heistä. Meillä on helmiä, joista tulee vielä vuosiksi paljon iloa meille ja pitää olla onnellinen myös siitä, sillä nyt on viimeinen hetki saada näitä tähtiä Suomeen kun Selänne, Koivu, Timonen, Lehtinen ja kumppanit vetelevät viimeisiään, Lehtinen jo laittoikin luistimet naulaan.

En tiedä sitten ihme pompusta. Toi ei ole varsinaisesti mikään helppo paikka vetää rankkaria ja sanoisin, että hermot omaava pelaaja enemminkin epäonnistuu 999 kertaa tuhannesta. Granlundilla vielä kapteenina ja messiaana hirveät paineet tuossa paikassa. Luotti vielä omaan juttuunsa ja lähti vetämään perus Datsyukkeja :)

No itse olen nähnyt tai yleensäkään kuullut, että Mikke on ehkä epäonnistunut juurikin varmaan 3 kertaa rankkareissa koko aikana kun on pelannut miehissä tai nuorten kisoissa, eli ei niitä montaa tule mieleen. Ihme pomppua ei ehkä ollut, mutta kyllä toi kiekko yleensä Mikellä lavassa pysyy, joten huonojää tai mikä tahansa voi olla tossa syynä, ei ainakaan se, etteikö kaveri pystyisi koviin suorituksiin paineessa tai kiekko ei pysy lavassa. Yleensähän tuo rankkarialue ajetaan tällaisissa otteluissa, jos oikein muistan, mutta nyt se oli kunnon lumipenkka mihin kiekko jäi.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Yleensähän tuo rankkarialue ajetaan tällaisissa otteluissa, jos oikein muistan, mutta nyt se oli kunnon lumipenkka mihin kiekko jäi.

Kyllä sinne jäälle jatkoajan jälkeen tultiin, ei yhden - vaan kahden zambonin voimalla vetämään linjat puhtaaksi maalille. Mistä lie tuo lumipenkka nyt sitten ilmestynyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös