Alle 20-vuotiaiden MM-kisat Kanadassa 2011-12

  • 710 958
  • 1 675

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Eniten tuossa yv:ssä ihmetyttää se, että 5vs3 tilanteet pelattiin Pulu ja MiG viivassa. Tuollaisessa systeemissä yksi maailman luovimmista pelaajista alistetaan joksikin tennispallokoneeksi, eihän siinä ole Mikellä mitään muuta mahdollisuutta kuin työntää se kiekko Pulkkiselle, joka sitten vetelee sen johonkin, lujaa. Kyllä kahden miehen ylivoimalla pitää päästä rakentamaan peliä lähelle maalia. Miken pitäisi olla P-pisteen alakaarella, jolloin mahdollisuus sakukoivumaiseen poikittaissyöttöön maalineditse olisi olemassa. Eikä tarvitse edes olla mikään Mikke, että saa tuoltakin lätyllä Pululle aina silloin tällöin sen onetimerin, vrt. Markus yöllä viimeisessä maalissa.

Todella käsittämätön systeemi mielestäni. Ja kaiken kukkuraksi siellä on maskissa Joel Armia, josta nyt näkee Tampereelle asti, ettei sitä se touhu hirveästi kiinnosta. Ruuttu tai Salomäki sinne maalille, ja Armia hiihtelemään pointille tai neliön/kolmion keskelle.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Todella käsittämätön systeemi mielestäni. Ja kaiken kukkuraksi siellä on maskissa Joel Armia, josta nyt näkee Tampereelle asti, ettei sitä se touhu hirveästi kiinnosta. Ruuttu tai Salomäki sinne maalille, ja Armia hiihtelemään pointille tai neliön/kolmion keskelle.

Armia maskissa on sama asia kuin siellä olisi Pulu tai Mikke, erotuksena vain koko. Joppe ei todellakaan ole mikään sota-alueen maskimies vaan se kenelle sitä veto pitäisi pedata neliön keskelle. Empä yhtään ihmettele ettei kiinnosta siellä seistä ja se, niin kuten sanoit, näkyy hyvin. Mutta tämä on lähinnä valmennuksen jääräpäisyyttä laittaa poika sinne.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Onpas aikamoinen itkumyräkkä taas käynyt Jatkoajassa meidän joukkueesta ja varsinkin pelaajista. Nyt olemme yhden voiton päässä finaalista ja omat asettamani tavoitteet joukkueelle sekä Mikael Granlundille kuten myöskin Helmiselle ovat täyttyneet. Itse olen hemmetin iloinen ja hyvin on joukkue pelannut vaikka pystyvät vieläkin parempaan, eli 100% ei olla lähellekään nähty.

Yllättävän tiukoille Venäjä joutui kyllä Tsekin kanssa, mutta silti odotan tuon ottelun olevan yksi kauden parhaimmista. Suomen pelissä toivon vain maalivahdin seisovan päällään ja Miken järjestävän ne tarvittavat;)

Itseäni ei yllätä yhtää. Venäjä on kuriton joukkue, toki siellä on yksittäisiä tähtiä, mutta tuo 2 lohko on kyllä ollut todella paljon heikompi ja uskoin, että Tsekit saattavat hyvinkin voittaa Venäjän. Ruotsi-Venäjä ottelu antoi tästä jo viitteitä, joka ei todellakaan ollut kummaltakaan hyvätasoinen ottelu vaikka viihdyttävä ottelu olikin. Molemmilta joukkueilta ihan järjettömiä puolustuspäänvirheitä ja kummalllakaan joukkueella ei ole palikat täysin kasassa ja toisin kuin Suomi, itse en paljon parannettavaa heillä nähnyt.

En kyllä ymmärrä miksi juuri nyt tämä pistepörssi nostettiin esille kun Suomi on pelannut yhden ottelun enemmän kuin Ruotsi ja Kanada. Toki onhan se hienoa, että meillä on kärjessä pelaajia, mutta jos toiset ovat pelanneet 20% enemmän matseja kuin toiset pelaajat on tilastojen vertaileminen epäreilua. Toki sopii Granlund-maniaan ja mikäs siinä.

Kyllä, mutta toinen lohko on pelannut paljon helpomman alkulohkon, todella paljon helpomman ja Kuznetsovin ei pitäisi edes olla tuolla pistepörssissä, mitään ei ole saanut aikaan edes kohtalaisen hyviä Tsekkejä ja Ruotsia vastaan vaan kaikki pisteet Latvia ottelusta.

No, esimerkiksi Venäjään ja Ruotsiin verraten Suomella oli varmasti vaikeampi alkulohko, ja jollain Kuznetsovilla taitaa edelleen olla kaikki pisteensä Latvia-ottelusta. Kyllähän pelatut ottelut myös merkitään eli kukin voi sitten laskeskella pistekeskiarvoja ottelua kohti, vaikka eipä niitä taideta kauheasti jälkikäteen muistella.

Juuri näin. Katsokaa noita otteluiden tuloksia (sen lisäksi olen katsonut suurimman osan otteluista). Esimerkiksi Ruotsi-Slovakkia matsi, jonka Ruotsi voitti 9-1 oli Slovakkialta ainoastaan valmistautumista Sveitsi otteluun, tämä kyseinen Sveitsihän pelasi tasan Ruotsin kanssa ja melkein onnistui häviämään superpaskalle Tanskalle.

Eilen, jos olisimme pelanneet täysillä ja puolustuspeli olisi ollut vähän parempaa, olisi voitto ollut jotain 8,9-1,2,3 ja nyt Slovakkia pelasi tosissaan. Tuomaripeliin on naurettava vedota, Suomella ei ollut hätäpäivääkään koko ottelussa ja vaikka Aaltosen tyhmän selänkääntämisen takia hankki 5 minuuttia Slovakkialle, niin ei se ottelua ratkaissut, se ainoastaan lopetti sen. Tosiaan, suurin osa Ruotsin ja Venäjän pelaajien pisteistä, kuten Kuznetsovin, ovat tulleet heikkoja maita vastaan ja Ruotsalaisille vielä heikosti pelannutta Slovakiaa vastaan joka tuossa pelissä (katsoin sen) todellakin nukkui, eikä jättänyt oikeastaan mitään kentälle.

P.s. Kai kaikki huomasi miten pihalla Kanadassa oli palkintoraati:

Slovakia-ottelun parhaan pelaajan palkinnon sai Suomen joukkueesta Joel Armia!

Mielestäni Armia pelasi loistavan ottelun vaikka pisteitä ei hirveästi tullutkaan. Minun käsittääkseni näissä palkinnoissa annetaan palkinnot pääsääntöisesti pelaajalle, joka ei sellaista ole vielä saanut, mutta ehkä tässä tilanteessa olisin antanut sen Markus Granlundille vaikka Mikke sen ansaitsi, silti Armia oli hyvä vaihtoehto tähän.

Tämänpäiväisestä ottelusta en ole ollenkaan huolissani. Ruotsi on ollut paska, 3 ottelua olen heiltä nähnyt. Tosin heillä on muutamia todella vaarallisia hyökkääjiä, mutta niin on meilläkin. Sen lisäksi Ruotsi on pääsääntöisesti joukkuepeli joukkue, kuten Suomikin, joten tasoissa ollaan siinä viivalla, mutta nähtyjen ottelujen perusteella olemme mielestäni selkeästi edellä Ruotsia joukkueena ja yksilöinä, jopa puolustuksen osalta - viisikkopuolustusta pitää tihentää, mutta uskon sen tihentyvän tähän otteluun ihan itsestään. Suomi-Ruotsi ottelut ovat aina vaikeita, otteluun syttymistä ja keskittymistä ei tarvitse painottaa sillä Ruotsia vastaan sytytään aina. Tämä on sama kuin HIFK-Jokerit, joissa otteluissa voi tapahtua mitä vaan vaikka toinen joukkue johtaisi liigaa ja toinen liigan viimeisenä.
 
Viimeksi muokattu:

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Todella käsittämätön systeemi mielestäni. Ja kaiken kukkuraksi siellä on maskissa Joel Armia, josta nyt näkee Tampereelle asti, ettei sitä se touhu hirveästi kiinnosta. Ruuttu tai Salomäki sinne maalille, ja Armia hiihtelemään pointille tai neliön/kolmion keskelle.

Tämä on tosiaan täysin uskomatonta Raimo Helmiseltä. Armia maskissa on niin tyhmä teko, ettei sanat riitä... vastustajakin jo nauraa. Armia on iso kaveri, mutta kun reagointikyky on etanan luokkaa, niin... niinpä niin.

Järkyttävää toimintaa Suomen Jääkiekkoliitolta (ts. Kummolalta) palkata Helminen valmentajaksi. Tämän ymmmärtää lähes kaikki.

Herää Helminen! Sulla on kasassa huikea nippu, potentiaali pitää saada avattua.
 

tomukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
Tämä on tosiaan täysin uskomatonta Raimo Helmiseltä. Armia maskissa on niin tyhmä teko, ettei sanat riitä... vastustajakin jo nauraa. Armia on iso kaveri, mutta kun reagointikyky on etanan luokkaa, niin... niinpä niin.

Järkyttävää toimintaa Suomen Jääkiekkoliitolta (ts. Kummolalta) palkata Helminen valmentajaksi. Tämän ymmmärtää lähes kaikki.

Herää Helminen! Sulla on kasassa huikea nippu, potentiaali pitää saada avattua.

Onhan tuossa joukkueessa paljon seivaamista, ketjut koottu sillä tavalla että niiden toimivuudesta on edes joku varmuus.

Armia ja MiG yhteen. Pulkkinen pystyy ottamaan monipuolisemman roolin pelintekijänä toisessa kentässä. Barkov ylivoimaan ja Pulkkinen puolustajan paikalle ylivoimaan.
 

Sambody

Jäsen
Detroitin organisaation näkee hänet potentiaalisena maalintekijänä, NHL-paikkaan otetaan varovasti kantaa, Detroitin, organisaation joka varasi hänet. Mitä muuta he voisivat sanoa?

Lontoonkielen luetun ymmärtäminen ei taida olla vahvuuksiasi? Eihän tuossa FutureHockeyn artikkelissa ota Pulkkiseen kantaa Detroitin organisaatioon kuuluvat tahot vaan NHL-prospecteihin erikoistunut verkkosivu.

En ole kyllä vielä sinulta yhtään hyvää argumenttia lukenut siitä miksi Pulkkinen ei voisi NHL:ssä pärjätä. Itseasiassa, jos tekisi referaatin kaikista niistä hyvistä ominaisuuksista, jotka luettelet Pulkkisen vahvuuksiksi niin joku voisi sanoa, että kaveri on saletisti tulevaisuuden kahden ensimmäisen kentän maalintekijä NHL:ssä. Toki niistäkin pitäisi karsia ne täyttä paskaa olevat huomiot, kuten käsityksesi Pulkkisen pelin perustumisesta rautaiseen fysiikkaan tai tasapainoiseen luisteluun. Crosbyllä on vahvat jalat ja on äärrimmäisen tasapainoinen luistelussaan, joten vertaappa hetki hänen ja Pulun luistelua ja näet Pulun ehkä suurimman heikkouden.

Ja en ole itsekkään sanomassa, että tuo on saletti NHL-starba vaan lähinnä pistää vihaksi ne jatkuvat asiavirheet joita viljelet viesti toisensa perään. Ehkäpä maukka saa kohta seuraa ignore-listalle, niin voi tätäkin ketjua lukea jatkossakin.
 

Teroin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken Kärpät
Onpas kiva tulla lukemaan palstalaisten ajatuksia kisoista kun täällä eräs herra vääntää muuta maailmaa vastaan case Pulkkisesta sivutolkulla. Pululla on muuten omakin topicinsa Narrien osiossa, winkwink.
 

tomukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
Onpas kiva tulla lukemaan palstalaisten ajatuksia kisoista kun täällä eräs herra vääntää muuta maailmaa vastaan case Pulkkisesta sivutolkulla. Pululla on muuten omakin topicinsa Narrien osiossa, winkwink.

Tänään on mielenkiintoista peluuttamisen näkökulmasta että ketä ottaa Ruotsin ykkösen vastaansa.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Onpas kiva tulla lukemaan palstalaisten ajatuksia kisoista kun täällä eräs herra vääntää muuta maailmaa vastaan case Pulkkisesta sivutolkulla. Pululla on muuten omakin topicinsa Narrien osiossa, winkwink.

Sanos muuta, ei auta ignorekaan kun muut kommentoi ja lainailee sitä.. :D
 

Misi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga-Jokerit, St. Louis Blues, Teemu Pulkkinen
Joskus aikoinaan pelasi FOPS:n junnuissa mies nimeltä Kulonen. hän pelasi 15 vuotiaan 1 divari, koska teki edellisellä kaudella C-junnuissa 25 pelissä 130 pistettä. Silloihin puhuttiin ylivoimasta, täydellisestä tulevaisuudesta jne. Mutta jätkä ei päässyt edes SM-liigaan.

Sinä itse? Sehän selittäisikin katkeruutesi Pulkkista kohtaan.. Ja kenties siirto Jokereihin tai HIFKiin, muutto Helsinkiin, tuhosi urasi.. Sut on nähty tomukku!

edit. Ainiin sanoitko tosissasi että nimesi on Tom Ukku? Ukku-sukunimeä ei ainakaan väestörekisteristä löydy.

Niinkuin joku tossa ylempänä sanoi puhut itseäsi totaalisesti pussiin. Jos kerää kaikki vahvuudet jota Pulkkisesta olet sanonut yhteen, voisi kuvitella kyseessä olevan jo valmis NHL-tähti. Vastaavasti heikkoudet listaamalla (luultavasti heikkoudet ja vahvuudet samat jos tarpeeksi ison otannan viesteistäsi ottaa, olet kuin tuuliviiri ja mielipiteesi muuttuu) voi ihmetellä mitä kaveri edes tekee Sm-liigassa tuon ikäisenä. Joku sanoi että kirjoitat paljon asiaa Pulkkisen ominaisuuksista, mutta jos hakuammunnalla tulitat jokaisen ominaisuuden vahvuudeksi, ja jokaisen heikkoudeksi pakkohan siellä jotain on oikeinkin osua, mutta seassa on kyllä aika paljon puppua. Ainut asia melkein mistä et ole vaihtanut mielipidettäsi on se että Pulkkinen ei ole potentiaalinen tai edes lahjakas, vaan armotonta duunia tehnyt, fysiikallaan ja räjähtävyydellään pärjäävä junnu. Ja ne onkin nimenomaan ehkä ne suurimmat epäkohdat kirjoituksissasi. Sanoit jossain vaiheessa Pulkkisen luistelun olevan loistavaa ja että hän ei kaadu ikinä. Tule joskus katsomaan Hartwall-Areenaan kun hän pelaa miesten pelejä. Kaverihan on koko ajan katollaan.

Jos jotakuta jostain syystä kiinnostaa perehtyä tämän kaverin kirjoituksiin lisää kannattaa aloittaa se vaikka Jokerit-osion Teemu Pulkkinen -ketjusta viestit sieltä heinä-elokuun paikkeilta..

Ja niinkuin joku todella sanoi ja minäkin kauan sitten, olisi ehkä asiallista siirtyä Teemu Pulkkisen omaan ketjuun?

edit2. Jos todella haluat tietää nimeni, pistä yv:ä, en levittele yksityistietojani keskustelupalstoilla.
 
Viimeksi muokattu:

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pelasihan Kulonen kolme täyttä kautta JYP:ssä. Mutta aika pitkälle on keskustelu lähtenyt pelkästään siitä että yhdellä kirjoittajalla on ongelma. Nyt syyllistyin itsekin tähän mutta piti tuo virhe korjata.
 

tomukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
Sinä itse? Sehän selittäisikin katkeruutesi Pulkkista kohtaan.. Ja kenties siirto Jokereihin tai HIFKiin, muutto Helsinkiin, tuhosi urasi.. Sut on nähty tomukku!

Ei sen nimi oli Jouni Kulonen, alempien ikäkausimaajoukkueiden suurin tähti. Mun nimi on Tom Ukku, kirjoitan aina omalla nimelläni. Tekisitkö kiitos samoin.

Minua mietityttää Aittokallio, kokoaako se itsensä. Tuleeko ketjuihin kuitenkin muutoksia? Aika pirun jännä ilta tulossa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Itseäni ei yllätä yhtää. Venäjä on kuriton joukkue, toki siellä on yksittäisiä tähtiä, mutta tuo 2 lohko on kyllä ollut todella paljon heikompi ja uskoin, että Tsekit saattavat hyvinkin voittaa Venäjän. Ruotsi-Venäjä ottelu antoi tästä jo viitteitä, joka ei todellakaan ollut kummaltakaan hyvätasoinen ottelu vaikka viihdyttävä ottelu olikin. Molemmilta joukkueilta ihan järjettömiä puolustuspäänvirheitä ja kummalllakaan joukkueella ei ole palikat täysin kasassa ja toisin kuin Suomi, itse en paljon parannettavaa heillä nähnyt.

OK, itse olen ollut lähinnä etukäteisarvioiden varassa toisen lohkon suhteen, kun olen rajoittanut yövalvomiset Suomen otteluihin. Ensi yön Kanada-Venäjä on ensimmäinen ei-leijonapeli, minkä kisoissa näen. Toivottavasti olet oikeassa Ruotsin puolustuksen suhteen, Suomella on nimittäin hyvät edellytykset tehokkaisiin vastahyökkäyksiin.
 
Tästä ketjusta on hyvää vauhtia tulossa yksi huonommista, mitä tällä palstalla on koskaan nähty.

Nyt jokainen keskittyy vain ja ainoastaan otsikon mukaiseen keskusteluun ja miettii ennen lähetä-napin painallusta, onko minulla oikeasti jotain annettavaa ketjuun. Kaikki turhuudet kannattaa nyt todellakin jättää pois.

Mikäli asia ei mene jakeluun, koko maajoukkueosio suljetaan tänä iltana loppuviikoksi.

Aiemmin tulleet turhuudet ovat moderaattorien käsittelyssä.

Moderaattorit
 

Jeffrey

Jäsen
Case Slovakia peli

Case Armia

Loistavia pointteja Ck:lta!

Tosiaan Slovakia pelistä on varmasti jo kaikki sanottu. Täällä nyt väännetään paljon turhasta. Slovakia pelistä voi oikeastaan kaiken tiivistää Keklun toteamuksilla "Slovakialle voisi lähes joka vaihdossa viheltää jäähyn", ja "mikäli Suomen puolustuksen karkeat virheet olisi otettu pois lukemat olisi olleet todella rumat". Okei, sattuihan sitä Slovakiankin puolustukselle karkeita virheitä, mutta tuollaisessa pelissä jossa pelataan käytännössä yhtä maalia. Puolustukselle käy helposti helppoja omissa, se on nähty joka tasolla ja jokaisessa ikäryhmässä. Tiukoissa peleissä puolustuksen pelaaminen on tietyllä tapaa helpompaa.

Armialta tosiaan loistava ottelu. Minun mielestäni hänen paras ottelunsa näissä kisoissa. Vähän pelin ulkopuolella vielä kikkaili, mutta saisiko Suomen kiekkoilu hänestä rikkaan miehen Aaltosen?

Kaikenkaikkiaan suomalaiselle kiekkoilulle erittäin epätyypillinen joukkue nyt kasassa. Mieletöntä yksilötaitoa, maalintekotaitoa, silkkisiä käsiä, pelisilmää ja jopa sitä tarvittavaa kovuutta.
 

tomukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
OK, itse olen ollut lähinnä etukäteisarvioiden varassa toisen lohkon suhteen, kun olen rajoittanut yövalvomiset Suomen otteluihin. Ensi yön Kanada-Venäjä on ensimmäinen ei-leijonapeli, minkä kisoissa näen. Toivottavasti olet oikeassa Ruotsin puolustuksen suhteen, Suomella on nimittäin hyvät edellytykset tehokkaisiin vastahyökkäyksiin.

On ja todellakin pitäisi saada suoraviivaisuus kunniaan Ruotsia vastaan. Kova kutina on edelleen että ne pystyttäisiin murtamaan kahdella nopealla alkuun. Hirveä lataus kotikatsomossa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
OK, itse olen ollut lähinnä etukäteisarvioiden varassa toisen lohkon suhteen, kun olen rajoittanut yövalvomiset Suomen otteluihin. Ensi yön Kanada-Venäjä on ensimmäinen ei-leijonapeli, minkä kisoissa näen. Toivottavasti olet oikeassa Ruotsin puolustuksen suhteen, Suomella on nimittäin hyvät edellytykset tehokkaisiin vastahyökkäyksiin.

Joo, vaikea matsi tulee varmasti, mutta yhtä levollinen Ruotsi pelistä olen elämässäni ollut tasan 2 kertaa aikaisemmin, 1995 ja 2011 MM-kisoissa. Mielestäni heillä on myöskin ollut ongelmia viisikkopuolustuksessa ja joukkue ei todellakaan ole niin hyvä kuin monet puhuvat, mielestäni ei edes paperilla, mutta vielä vähemmin näytöillä. Toki, aina voi käydä niin, että Suomi häviää tai voittaa 6-0 ottelun tai tiukka matsi, jossa hannuhanhet pomputtaa kiekon viimeisellä sekuntilla maaliin.

Venäjä ottelussa Ruotsi hallitsi laiskasti pelanneita Venäläisiä vastaan, mutta ottelun taso oli mielestäni Mestispeli änäri tyyliin kunnon Hawaijikiekkoa, jossa käytännössä kaikki Ruotsin maalit oli jotain ihmeellisiä pomppuja, ne voi käydä vielä katsomassa tuolta highlighteista.

Silti, ei tietenkään voida aliarvioda Ruotsia, varsinkin kun Suomi sytyttää heidät samanlailla kuin Ruotsi Suomen. Toinen asia on sitten, miten vaikuttaa eilinen Suomen peli pelaajiin, ovatko he valmiimpia vai väsyneempiä ja lähteekö Ruotsi ylimielisesti Suomea vastaan ajatellen heidän olevan parempia (miinus Granlund)?

Ainoa asia, mikä puhuu Ruotsin puolesta koko turnauksen mestaruuteen (ajattelin tätä jo ensimmäisen Fribergin pelin nähneenä), on Max Friberg, täydellinen Eero Somervuori klooni ja siksi tuosta joukkueesta tulee mieleen vähän 1998 Suomen joukkue.

Ruotsilla on Fribergin lisäksi hyvin pelanneita hyökkääjiä Zibanejad (isokokoinen "Olli Jokinen"), Rickard Rakell, Sebastian Collberg sekä Johan Larsson (joka on todella köyhänmiehen Granlund, ei pitäisi puhua edes samassa lauseessa vaikka hyvä pelaaja onkin). Silti mielestäni Suomen hyökkäyksen kärki on parempi ja varsinkin 3-4 kenttien esiintyminen ollut parempaa. Puolustuksesta mielestäni vain Jonas Brodin on todella esiintynyt edukseen ja on oikeasti hemmetin hyvä puolustaja, mutta tuo muu puolustus ei kyllä ole yhtään parempi kuin Suomella eikä myöskään heidän viisikkopuolustus, näkemissäni otteluissa. Myöskään Ruotsin Gustafsson ei ole pelannut maalilla kovin ihmeellisesti ja ennen kisoja tämä pelaaja eniten itseäni pelotti tuossa joukkueessa.

Paljon hehkutetut Victor Rask ja Filip Forsberg ovat olleet todella köykäistä kamaa tähän mennessä. Varsinkin Forsberg, joka pelaa todella laiskasti ja yrittää pikkunäppäriä, ehkä verrattavissa Armiaan, mutta Armia on pelannut noin 100 kertaa paremmin, kovempaa, tehokkaammin jne.

Silti, kuten sanoin, mitä tahansa näissä kohtaamisissa voi käydä, meidän pitää käyttää omat monenttumimme hyödyksi ja estää Ruotsin vastaavat. Uskon silti Suomen voittoon.

Edit: Sen verran vielä unohtui, että Ruotsin puolustuksesta Nemeth on pelannut kyllä myöskin hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mikäli asia ei mene jakeluun, koko maajoukkueosio suljetaan tänä iltana loppuviikoksi.

Onko Jumala sittenkin olemassa? Mutta huonouden suhteen olen kyllä sitä mieltä, ettei tämä vielä vedä lähellekään vertoja Aravirran aikaisille MM-turnausketjuille - ne määrittävät absoluuttisen huonouden tason eli jos haluaa sanoa jostakin, että on absoluuttisen huono asia niin sanoo se on "yhtä huono kuin JA:n maajoukkueosio Aravirran valmentajakaudella". Anyways, from your keyboard to God's ears!
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Onko Jumala sittenkin olemassa? Mutta huonouden suhteen olen kyllä sitä mieltä, ettei tämä vielä vedä lähellekään vertoja Aravirran aikaisille MM-turnausketjuille - ne määrittävät absoluuttisen huonouden tason. Anyways, from your keyboard to God's ears!

Et ilmeisesti (onneksesi?) perehtynyt kesällä ketjuun "Suomalainen keihäänheitto", jossa pari tuttua trollia yritti laittaa vieläkin "paremmaksi". Siitä(kin) seurasi sitten tosin ihan kunnon banni, muiden seuraamusten muassa... mutta so not:).

Asiaan: kiitos Ruotsin touhuja valaisseille nimimerkeille. Oma käsitys niiden tämän vuoden jengistä ollut vähän samansuuntainen, mutta luvattoman hatara. Jäädään mielenkiinnolla odottamaan.
Nyt näyttää, että homma on eniten poikien korvienvälistä kiinni, muuten kaikki riittää (pl. ehkä pakiston avaus- ja yleinen suoritusvarmuus, mutta sillekin voi sekä hyökkäys että valmennus tarjota tiettyä apua).
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
...Nyt näyttää, että homma on eniten poikien korvienvälistä kiinni, muuten kaikki riittää (pl. ehkä pakiston avaus- ja yleinen suoritusvarmuus, mutta sillekin voi sekä hyökkäys että valmennus tarjota tiettyä apua).

Kyllä nimenomaan pakkien pelaaminen avaustilanteessa on se Suomen suurin heikko kohta, ja jos siihen swedut iskevät voimakkaalla karvauksella, niin saattaa kylmät käydä tosi nopeasti. Kanada murskasi Suomen juuri sillä tyylillä, ja jopa Slovakia ensimmäisessä erässä piti meitä todella tiukoilla. Onneksi pakit yrittävät pelata yksinkertaisesti omalla alueella, mutta aina se ei onnistu.

Mutta urputtamisestani huolimatta fiilis on hyvä ja odotukset korkealla, eikä vähiten näiden Ruotsi-asiantuntijoiden viestien ansiosta. Josko se avauspelikin olisi viimein kunnossa...
 

JJ#36

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Katkeraa...mutta kai se on suurimman järkytyksen laannuttua sanottava että kyllähän Ruotsi kuitenkin pelitapahtumia hallitsi. Jonkinlaista omaakin hyökkäyspeliä olisi pitänyt pystyä luomaan, puolustustaistelu oli uhrautuvaa mutta kyllä lopussa alkoi näkyä että varsinkin ykkösketju oli puhki. Puolustajat siivosivat hyvin valtavan määrän reboundeja mutta toisaalta avauspelaaminen tökki edelleen.

Kaikenkaikkiaan, se mikä tässä kai eniten ärsyttää, on se että tuolla joukkueella olisi voinut tässä turnauksessa pystyä hienoon kiekolliseen peliin jos viisikkopeli, vaihtorytmi ja hyökkäyksiinlähdöt olisivat olleet kunnossa. Sitä kautta Suomella olisi ollut aivan realistiset menestysmahdollisuudet. Noh, pronssiottelu on vielä jäljellä eikä noita mitaleita näistä kisoista Suomella liikaa ole. Se voi vielä kirkastaa kokonaiskuvaa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Katkeraa...mutta kai se on suurimman järkytyksen laannuttua sanottava että kyllähän Ruotsi kuitenkin pelitapahtumia hallitsi. Jonkinlaista omaakin hyökkäyspeliä olisi pitänyt pystyä luomaan, puolustustaistelu oli uhrautuvaa mutta kyllä lopussa alkoi näkyä että varsinkin ykkösketju oli puhki. Puolustajat siivosivat hyvin valtavan määrän reboundeja mutta toisaalta avauspelaaminen tökki edelleen.

Olin niin väärässä, niin väärässä. Täytyy rehellisesti myöntää. Suomi oli susipaska vaikka taistelikin, mutta kyllähän Ruotsi vei meitä kuin pässiä narussa. Hieno ja hyvä jengi heillä, ei voi muuta sanoa. Ainoa asia mikä vituttaa eniten, ei edes Ruotsin voitto koska he todella ansaitsivat sen, mutta jälleen tämä sama vuosittainen malli hävitä Ruotsille, miten tämä on mahdollista - toivottavasti Helminen ei tuo tätä kulttuuria Suomen nuorille, sillä hänellä jos kellä on kokemusta siitä. Silti, Helmiselle peukku ylös, vähintäänkin hyvin on suoriutunut, kuten koko Suomen jengi. Nyt tuli vaan järkyttävän paljon parempi jengi vastaan ja en voi ymmärtää, miten olen voinut katsoa noita aikaisempia otteluita niin väärin tai sitten Ruotsi on pelannut puolivaloilla niissä.
 

Misi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga-Jokerit, St. Louis Blues, Teemu Pulkkinen
Olin niin väärässä, niin väärässä. Täytyy rehellisesti myöntää. Suomi oli susipaska vaikka taistelikin, mutta kyllähän Ruotsi vei meitä kuin pässiä narussa. Hieno ja hyvä jengi heillä, ei voi muuta sanoa. Ainoa asia mikä vituttaa eniten, ei edes Ruotsin voitto koska he todella ansaitsivat sen, mutta jälleen tämä sama vuosittainen malli hävitä Ruotsille, miten tämä on mahdollista - toivottavasti Helminen ei tuo tätä kulttuuria Suomen nuorille, sillä hänellä jos kellä on kokemusta siitä. Silti, Helmiselle peukku ylös, vähintäänkin hyvin on suoriutunut, kuten koko Suomen jengi. Nyt tuli vaan järkyttävän paljon parempi jengi vastaan ja en voi ymmärtää, miten olen voinut katsoa noita aikaisempia otteluita niin väärin tai sitten Ruotsi on pelannut puolivaloilla niissä.

Itse iskin muuten rahani ennen turnausta Ruotsin mestaruudelle ;) Mutta kyllä jaan ajatuksesi, eivät he ole terävimmillään olleet tässä turnauksessa ja paras peli Ruotsilta tuli tänään, joskin vieläkin heillä on paljon kasvuvaraa peliesityksissä.

edit. Täähän menee niinkuin tällä ikäluokalla alle kahdeksissatoista sillä erotuksella että USA floppasi ja parhaat pelaajansa (no ei nyt ihan, mutta ero U18 you know) saanut Kanada ottanut paikkansa. Eli finaali Kanada-Ruotsi, pronssipeli Suomi-Venäjä. Pronssit Suomeen, tää ikäluokka on tehnyt sen enennkin Venäjän kustannuksella. Sanokaa mun sanoneen Pulkkinen herää pronssipelissä todelliseen liekkiin (isojen pelien mies) ja on tärkeässä roolissa pronssien metsästyksessä. Granlunditkin pelaavat upean ottelun ja koko ykkösketjun peli toimii.

Mallia siitä kahden vuoden takaisesta... Maalissa taitaa muuten olla tuolla sama alaikäinen Vasilyevskiy joka nytkin maalia vartioi.
 
Viimeksi muokattu:

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Itse iskin muuten rahani ennen turnausta Ruotsin mestaruudelle ;) Mutta kyllä jaan ajatuksesi, eivät he ole terävimmillään olleet tässä turnauksessa ja paras peli Ruotsilta tuli tänään, joskin vieläkin heillä on paljon kasvuvaraa peliesityksissä.

Kyllä ja oli sillä lepoajallakin varmasti merkityksensä, kyllä Suomen pelaajilla painoi jalka eikä lähellekään sellaiseen luisteluun pystytty, mihin on varsinkin hyökkäyksen osalta pystytty. Tällä en halua selitellä, enkä ottaa Ruotsin voitolta mitään pois. Mutta toi tapa millä hävitä, ei voi aina Ruotsia vastaan hävitä noin, ei vaan voi... mutta silti niin vaan käy? :( Harmittaa myös -92 puolesta, he ovat helmiä, mutta nämä olivat viimeiset kisat, missä oli mahdollisuus voittaa U20 mestaruus, tosin harva yleensäkään maailman huipuista sitä on koskaan voittanut. Toisaalta oli kyllä sydäntäsärkevää nähdä Miken epäonnistuminen, hyvät kisat pelannut ja sitten ihme pomppu, tilanne mitä ei käy Mikelle kuin kerran 1000 jos silloinkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös