Alle 20-vuotiaiden MM-kisat Kanadassa 2011-12

  • 711 925
  • 1 675

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pulkkinen ja Hännikäinen lähtevät sitten vielä Jokerien ET-höntsään mukaan.

Suoraan sanottuna täysin käsittämätön päätös. Auta armias, jos esimerkiksi Pulkkinen loukkaantu noissa peleissä ja MM-matka jää väliin. Muutenkin jokainen yhteinen harjoitus olisi tässä vaiheessa elintärkeä, mutta näköjään tuollaiset höntsäturnaukset ajavat edelle.
Westerlundin mukaan U20 viettää leiritaukoa tuolloin eli treenejä ei taida jäädä väliin. Hännikäisen olisi hyvin voinut jättää Suomeen, mutta Pulkkisella on aika iso rooli jokerihyökkäyksessä.

En tosiaan ole tämän ratkaisun kannalla, mutta minkäs teet kun isot pojat määrää.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Suoraan sanottuna täysin käsittämätön päätös. Auta armias, jos esimerkiksi Pulkkinen loukkaantu noissa peleissä ja MM-matka jää väliin. Muutenkin jokainen yhteinen harjoitus olisi tässä vaiheessa elintärkeä, mutta näköjään tuollaiset höntsäturnaukset ajavat edelle.

Ihan älytön juttu! Suorastaan todella perseestä ja syynähän on kalakaverit Kummola, Helminen & Hjallis ja Westerlund. Eihän tollasilla peleillä ole mitään merkitystä ja olisi ollut varmaan ihan hyvä tilaisuus antaa muille Pulkkisen tilalla peliaikaa kun kumminkin joutuvat liigaakin pelaamaan jonkun verran ilman häntä.

Ketjuissa ihmetyttää, että Aaltonen on laitettu neloseen, joka ei todellaakan ole hänelle sopivin rooli. Eli vaihtaisin ehdottomasti Aaltosen ja Hännikäisen paikkoja.

Sama ihmetys tuli minullekin, veikkaan näiden vielä kisoissa muuttuvan.

Harkitsisin myös vahvasti Donskoin ja Markus Granlundin paikkojen vaihtamista. Granlundit ovat kyllä löytäneet hyvän yhteisen sävelen, mutta tuollaisenaan ykkösketju tulee olemaan suurissa vaikeuksissa puolustussuuntaan. MaG ja Pulkkinen ovat hukassa omasa päässä, joten Granlundille jää liian iso tehtävä puolustussuuntaan.

Näyttöä ketjujen toimivuudesta saadan viikon päästä harjoitusottelussa Kanadaa vastaan.

Tästä olen täysin erimieltä, Granlund-Granlund ovat tehneet kovaa jälkeä liigassa, tuntevat toisensa kuin Grezky-Kurri ja ovat siis kuin paita ja perse!

Itse sensijaan nostaisin Barkovin 2 kenttään ja todellakin 2 YV kenttään, jossa toki varmaan pelaakin. Donskoin sensijaan tiputtaisin 3 kenttään, mutta nämä ovat tietysti mielipidekysymyksiä ja jos joku kenttä ei toimi, niin toivottavasti Raipella on ymmärrystä tehdä muutoksia kentällisiin.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ihan älytön juttu! Suorastaan todella perseestä ja syynähän on kalakaverit Kummola, Helminen & Hjallis ja Westerlund. Eihän tollasilla peleillä ole mitään merkitystä ja olisi ollut varmaan ihan hyvä tilaisuus antaa muille Pulkkisen tilalla peliaikaa kun kumminkin joutuvat liigaakin pelaamaan jonkun verran ilman häntä.
Vähemmän tämä Jokereiden vekslailu leirin välipäivinä joukkuetta haittaa kuin se, ettei MG osallistunut vuosi sitten kisoihin ollenkaan, vaikka liigaa pystyi samanaikaisesti pelaamaan. Tiedän kyllä, että syynsä siihen oli, mutta niin on Jokereillakin omat syynsä peluuttaa tähtipelaajaansa kun kyseessä on toinen kauden päätavoitteista, eli ET:n voitto. Pulu on junnuissa tottunut kovaan pelitahtiin, joten ei tuo mikään ongelma tule olemaan, ellei mitään havereita satu.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Vähemmän tämä Jokereiden vekslailu leirin välipäivinä joukkuetta haittaa kuin se, ettei MG osallistunut vuosi sitten kisoihin ollenkaan, vaikka liigaa pystyi samanaikaisesti pelaamaan. Tiedän kyllä, että syynsä siihen oli, mutta niin on Jokereillakin omat syynsä peluuttaa tähtipelaajaansa kun kyseessä on toinen kauden päätavoitteista, eli ET:n voitto. Pulu on junnuissa tottunut kovaan pelitahtiin, joten ei tuo mikään ongelma tule olemaan, ellei mitään havereita satu.

Pitikö tämäkin nyt ottaa Jokerit vs. HIFK kommenttina? Mikke oli loukkaantunut viimevuonna kun kisat alkoivat, ihan faktisesti. Jos nyt Mikke lähtisi johonkin paskaturnaukseen pelaamaan 2 ottelua Maken kanssa, niin olisi täysin samaa mieltä, että ei! Vaikka kannatankin HIFKiä ja pelottaa heidän loukkaantumisensa kisoissa, niin kannatan myös maajoukkuetta ja tällaisiin oikeisiin kisoihin tärkeidenkin HIFK pelaajien tulee lähteä, olen aina sitämieltä nyt, ennen ja tulevaisuudessa. Eri asiat ovat tällaiset pulipuli EHT- ta ET-turnaukset. Niissä en haluaisi kumpaakaan Granlundia nähdä.

Sen lisäksi tämä vaikeuttaa U20 joukkueen yhteen hitsautumista harjoituksissa sekä harjoituspelissä Kanadaa vastaan. Toisekseen Pulkkinen ja Hännikäinen joutuvat käymään Jet-lagin läpi myöskin. Jos jotain positiivistä, niin päästään kokeilemaan myös muita kenttävaihtoehtoja.
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Pitikö tämäkin nyt ottaa Jokerit vs. HIFK kommenttina?
Ei, hain vain esimerkin mahdollisimman läheltä.

Mikke oli loukkaantunut viimevuonna kun kisat alkoivat, ihan faktisesti. Jos nyt Mikke lähtisi johonkin paskaturnaukseen pelaamaan 2 ottelua Maken kanssa, niin olisi täysin samaa mieltä, että ei! Vaikka kannatankin HIFKiä ja pelottaa heidän loukkaantumisensa kisoissa, niin kannatan myös maajoukkuetta ja tällaisiin oikeisiin kisoihin tärkeidenkin HIFK pelaajien tulee lähteä, olen aina sitämieltä nyt, ennen ja tulevaisuudessa. Eri asiat ovat tällaiset pulipuli EHT- ta ET-turnaukset. Niissä en haluaisi kumpaakaan Granlundia nähdä.
Eihän se kaukana lopulta ollut, ettei HIFK:kin olisi ET:n lopputurnaukseen selvinnyt ja silloin kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä menettely olisi ollut sama, kuin Jokereilla nyt. Ei pelaajia EHT:lle ja junnumaajoukkueen edustajille välipäiviksi matka Itävaltaan. Jokereille, tai millekään muullekaan lopputurnausjoukkueelle ET ei ole mikään "pulipuli"-turnaus, vaan ihan totinen kilpailu, jossa on vieläpä rahapalkinnot.

Suomen ensimmäinen peli vuoden takaisissa kisoissa oli 29.12. ja Granlund oli HIFK:n kokoonpanossa 30.12. pelatussa HIFK-Kärpät-ottelussa, joten tämä loukkaantumisen faktisuus voitaisiin varmaan jonkun mielestä kyseenalaistaa. Se ei kuitenkaan ollut mun pointti, koska HIFK ei varmasti halunnut lähettää loukkaantumisista palautuvaa Granlundia väkisin Saskatooniin, vaan ajoi häntä joukkueen etujen nimissä mielummin sisään omassa kokoonpanossaan. Samaa omaa etua Jokerit tässä tavoittelee hieman eri keinoilla ja lähtökohdilla tosin. Mun mielestä se on täysin luonnollista, sillä ne pelaajat on töissä seurajoukkueissaan ja maajoukkueen edustaminen on enemmänkin kunnia-asia.
 
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
IL: Granlund ei toivu MM-kisoihin - MTV3.fi - Urheilu - Jääkiekko - Uutiset

"- En usko, että "Mikke" voi lähteä nuorten kisoihin. Toivomme, että hän pystyisi aloittamaan harjoittelun kanssamme joulutauolla, mutta sekään ei ole varmaa. Missään tapauksessa Mikke ei pysty pelaamaan ennen joulua, HIFK:n päävalmentaja Kari Jalonen sanoi Iltalehdelle."

Missä on valheet ja Granlundin loukkaantumisen liioittelu? Toki toivotaan nyt hyvää turnausta koko joukkueelle. Varsinkin heti ensimmäinen peli tulee olemaan koko joukkueelle kova näytön paikka sillä tuleehan vastaan Kanada joka on aina kova näissä U20-kisoissa. Vaikka tilasin juuri Canal+:n 6kk sopimuksella niin melkein tekisi mieli katsoa matsit Kanadalaisen streamin kautta. Kanadalaiset selostajat ovat olleet hemmetin hyviä viime kisoissa mitä olen katsonut lätkästreameja netistä.


Linkkiä vielä Canal+:n U20 kisojen sivuun:
Jääkiekon nuorten MM-kisat CANAL+:lla ~ CANAL+


Myös Katsomo.fi:n kautta näkyy kisat. Jos ei saukkosen "selostus" innosta niin aina voi ostaa myös hockeystreamistä ne matsit mitä haluaa katsoa.

linkit näihin palveluihin:
Katsomo - Ohjelmat - Leijonat
Hockey Streams - Live and Archived hockey games! Watch all the hockey games, preseason games, regular season, post season, drafts, player awards

-Tinke-80
 

Tempura

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Hämäläinen kiakko, Ässäsympatiat.
Hieman pettynyt olen, ettei alkusarjasta näytetä muita kuin suomen pelejä. Johan nyt on genitaalit. Itseäni toki syytän, kun canal+:n hommasin aivopierun aikana, mutta silti. Tältä tietokoneelta ei apinakaan katso yhtään mitään. Noo. Ehkä joku vuosi.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Hieman pettynyt olen, ettei alkusarjasta näytetä muita kuin suomen pelejä. Johan nyt on genitaalit. Itseäni toki syytän, kun canal+:n hommasin aivopierun aikana, mutta silti. Tältä tietokoneelta ei apinakaan katso yhtään mitään. Noo. Ehkä joku vuosi.

Hockeystreams muuten josta tuossa mainitaan ei mitään oikeuksia omista noihin peleihin, vaan siis laittomasti noita välittää. Tai ainakaan missään ei tuoda esille että joitain oikeuksia olisi. Itse en siis ainakaan lähtisi noille rahoja antamaan tai muuten tuollaista tukemaan. Varsinkaan sitten jos pitäisi jollain luottokorteilla tms. maksaa(en tiedä miten maksut toimii).

Ihan hyvä että edes näkyy Suomen pelit, useina vuosina näkynyt niitäkään. Toivotaan että U-18 kisoistakin aikanaan nähdään Canalilta noita pelejä.
 

Sakkoliha

Jäsen
Suomen ensimmäinen peli vuoden takaisissa kisoissa oli 29.12. ja Granlund oli HIFK:n kokoonpanossa 30.12. pelatussa HIFK-Kärpät-ottelussa, joten tämä loukkaantumisen faktisuus voitaisiin varmaan jonkun mielestä kyseenalaistaa. Se ei kuitenkaan ollut mun pointti, koska HIFK ei varmasti halunnut lähettää loukkaantumisista palautuvaa Granlundia väkisin Saskatooniin, vaan ajoi häntä joukkueen etujen nimissä mielummin sisään omassa kokoonpanossaan. Samaa omaa etua Jokerit tässä tavoittelee hieman eri keinoilla ja lähtökohdilla tosin. Mun mielestä se on täysin luonnollista, sillä ne pelaajat on töissä seurajoukkueissaan ja maajoukkueen edustaminen on enemmänkin kunnia-asia.

Olisiko toisaalta siinäkään ollut mitään järkeä, että Granlund ollut yli 2kk pelaamatta ja sitten lähtisi puolikuntoisena edustamaan nuorten MM-kisoihin. Luulen, että Granlundilla olisi ollut palava halu lähteä, kuten nytkin lähti, mutta ei maajoukkueeseen mennä puolikuntoisena.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Ihme itkemistä Pulkkisen reissusta Jokereiden kanssa. Tiettävästi Jokerit maksaa hänen palkan, ei Kale Kummola ja liitto. Korjatkaa jos olen väärässä.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
tsn.ca Kanadan rosteri kisoihin

Kanada julkaissut rosterinsa kisoihin ja pelkkä mestaruus jälleen tuolla porukalla tavoitteena.
Visentin jatkaa ykkösvahti ja kakkosen rooliin on otettu New Jerseyn prospecti Scott Wedgewood.
Pakiston johtotähtinä Dougie Hamilton, Brandon Gormley ja kivitalon kokoinen Dallas prospecti Jamie Oleksiak. Mukana myös tulevan draftin kärkipään varaus Ryan Murray.
Hyökkäysessä vastuun kantaa kokeneet Connolly, Smith-Pelley, Schwartz. Tulitukea on tulossa alkukauden komeetalta Tanner Pearsonilta jolla on nyt todellinen näytönpaikka ja uskonkin, että mies nostaa yli-ikäisenä osakkeitaan entisestään tulevaa draftia ajatellen. Kuinka korkealle sen vain aika näyttää. Mukana myös aina ikäluokan huiput Strome, Scheifele ja Huberdeau.
Omaa mielenkiintoa lisää ehkä hieman yllättäenkin valittu Freddie Hamilton. Hienoa, että Sharks prospectikin on kisoissa mukana.

Hamiltonin veljeksistä Freddiestä ja Dougiesta siis tuli nyt ensimmäinen veljespari vaahterapaidassa sitten vuoden -82.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ihme itkemistä Pulkkisen reissusta Jokereiden kanssa. Tiettävästi Jokerit maksaa hänen palkan, ei Kale Kummola ja liitto. Korjatkaa jos olen väärässä.

Leiri Vierumäellä mutkistanut MM-valintoja | Maajoukkue | Jääkiekko | YLE Urheilu | yle.fi

"- Jokerit kysyi lupaa. Oli varmaan huono päivä - tai hyvä päivä - kun annoin luvan mennä sinne pelaamaan. Minun hyvyyttä tai huonoutta se oli. Kaikki muut ovat tehneet oikeita päätöksiä - toivotaan, että minäkin tein tässä asiassa, Helminen selvitti oudoksuntaa herättänyttä päätöstä."

Ihme että Helminen antoi luvan. Itse en olisi antanut maajoukkueen 1-kentän pelaajalle lupaa lähteä minnekään näin lähellä kisoja.

-Tinke-80
 

jjoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Sen lisäksi tämä vaikeuttaa U20 joukkueen yhteen hitsautumista harjoituksissa sekä harjoituspelissä Kanadaa vastaan. Toisekseen Pulkkinen ja Hännikäinen joutuvat käymään Jet-lagin läpi myöskin. Jos jotain positiivistä, niin päästään kokeilemaan myös muita kenttävaihtoehtoja.
Kerrotko nyt vielä montako jääharjoitusta Pulkkinen ja Hännikäinen missaavat, kun pikkuleijonien leirityskin loppuu, perjantai ja lauantai on välipäiviä. Kerrotko myös kuinka Pulkkinen ja Hännikäinen kärsivät aikaerosta muuta joukkuetta enemmän, Itävallassa on käsittääkseni tunnin ero suomeen ja he lähtevät sunnuntaina samalla lennolla Kanadaan kuin koko muukin joukkue. Kaksi peliä viikonlopulle ei varmasti paljo vaikuta parin viikon päästä alkaviin kisoihin.
 
Viimeksi muokattu:

fourtyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onkohan näitä kisoja edeltäviä Suomen harjoitusotteluita mahdollista nähdä netistä? Suomihan pelaa Kanadaa ja Slovakiaa vastaan harjoitusottelut ennen joulua. Näkyikö esim. viime vuonna jostain?
 

Misi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga-Jokerit, St. Louis Blues, Teemu Pulkkinen
Eri asiat ovat tällaiset pulipuli EHT- ta ET-turnaukset. Niissä en haluaisi kumpaakaan Granlundia nähdä.

No eipäs sun onneksi tarvitsekaan Granlundejasi nähdä European Trophy -lopputurnauksessa siinä missä koko IFK:n joukkuettakaan! He tippuivat alkulohkoissa, katsos:)

Ylipäätään ihmettelen tätä IFK-fanien järkyttävää itkua siitä kuinka pulipuli tämä ET-lopputurnaus on (jossa kuitenkin on mittavat rahapalkinnot + pokaali + mainetta). Vielä kesäkauden alussa ylistitte kilpaa kuinka hienoa tälläinen turnaus on ja kuinka mukavaa olisi jos oma joukkue sinne pääsisi. Sitten kun Tsekin (?) reissunne meni pelillisesti siinä missä alkukautennekin niin takit kääntyivät niin että suhahdus vain kuului. Luulen kyllä että jos IFK olisi osallistunut vaikka siihen huhuttuun ryssäturnaukseen jossa oli kovat rahapalkinnot niin kyllä sinne varmaan nämä Granlundit olisi haluttu mukaan, vaikka olisi mitä maajoukkuekuvioita ollut samaan aikaan.

Ylipäätään siitä ei hirveästi haittaa ole jos leirin välipäivät menevät oman joukkueen mukana Keski-Euroopassa. Perustelemalla tuota jollain treenien väliinjäämisellä tai aikaeroilla on kyllä tuulesta temmattua. Loukkaantumisriskit ovat toki aina olemassa, tosin käsittämätöntä pelätä etukäteen loukkaantumisia kun kyseessä on kaksi peliä jotakin ihmeen "pulipuli"-turnausta. Ihan yhtä hyvinhän olisitte voineet paskoa allenne joka kerta kun Jokerit pelasi Sm-liigaa että "mitä jos nyt Pulkkinen tai Hännikäinen loukkaantuu" tai katsoa oman seuranne pelejä kauhunsekaisin tuntein (noin niinkuin muutenkin kuin peliesitysten suhteen) "voi ei nyt se Mikke on taas siellä kulmassa kahta päätä pidempien kanssa, tuleekohan se omin jaloin sieltä pois." Miten uskallatte päästää Pulkkisen tai kenenkään pelaamaan edes näitä U20-kisojen alkulohko -otteluita kun loukkaantumiset ovat uhkana, tärkeät pelithän pelataan vasta lopussa?

Eiköhän Jokerit itse ota sen suurimman ja tiedostetun riskin peluuttaessaan parasta miehistöään tässä pulipuli-turnauksessa. Riski on kuitenkin melko olematon ja tottakai näen hyvänä asiana, että paras porukka edustaa seuraani Euroopassa kun taistellaan Euroopan mestaruudesta.

Loppuun todettakoon että olen itsekin odottanut näitä kisoja pitkään kuin kuuta nousevaa ja tottakai haluaisin Pulkkisen kisoissa nähdä. Tässä nyt ei kuitenkaan mielestäni sitä riskeerata mitenkään suuremmin. Olen vain haistavinani pienoista katkeruutta naapurileiristä! Euroopan mestaruus kelpaa kyllä meille tähän alkuun, pitäkää vaan viime kevään suomenmestaruutenne;)
 

Acid

Jäsen
Ihme kitinää täällä. Pulkkinen ja Hännikäinen ovat Jokereiden pelaajia ja saavat palkkansa Jokereilta. Toisin kuin täällä jotkut luulevat ET:n lopputurnaus ei ole mikään höntsäturnaus. Ei ainakaan Jokereille. Toistaiseksi sinne pääsee kauden alussa pelattujen otteluiden perusteella, jotka ovat samalla harjoitusotteluita, mutta Jokereilla on kokoajan ollut tavoite pelata lopputurnauksessa. Keklu, Harkimo ja Westerlund ovat useampaan otteeseen todenneet kuinka tärkeä tuo turnaus on Jokereille. Joten totta hitossa pojat pelaavat palkan maksajansa mukana, koska he kerkeävät hyvin MM-kisoihin ET:n jälkeen. Jos Jokerit finaalissa pelaavat, niin kyllähän heidän täytyy vielä siinäkin pelata. Sinne Kanadaan kerkeää ihan hyvin turnauksen jälkeenkin. Epäilen vahvasti, että Helmiseltä olisi oikeasti mitään kysytty. Eiköhän ihan muut miehet ole tämän päättäneet.

Niin äärettömän hidas.
 
Viimeksi muokattu:

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ylipäätään ihmettelen tätä IFK-fanien järkyttävää itkua siitä kuinka pulipuli tämä ET-lopputurnaus on (jossa kuitenkin on mittavat rahapalkinnot + pokaali + mainetta). Vielä kesäkauden alussa ylistitte kilpaa kuinka hienoa tälläinen turnaus on ja kuinka mukavaa olisi jos oma joukkue sinne pääsisi.

Järkyttävää itkua? Missä täällä on järkyttävää itkua?

Itse en ole missään hehkuttanut ET-turnausta, joten älä ainakaan minuun viittaa. Varmasti siinä mielessä hyvä turnaus, jos siitä voitosta saa rahaa ja kyllä varmaan Jokereilla on osaltaan oikeus Pulkkinen tuonne ottaa, mutta itseasiassa jos jääkiekkoliitto olisi tästä kieltäytynyt, niin Jokereilla ei olisi ollut mitään sananvaltaa siihen vaikka olisi mikä palkanmaksaja.

Mitä tulee tuohon aikaeroon ja muuhun mistä puhuin, niin ymmärsin jostain, että pelit pelataan silloin kun muu joukkue on jo Kanadassa ja pelaa harjoitusottelun siellä Kanadaa vastaan, ilmeisesti olin väärässä?

Jos HIFK olisi kyseessä ja Mikke&Makke olisi terveinä, niin en missään nimessä haluaisi heidän menevän mihinkään Itävaltaan pelailemaan, siis tämä on vaan minun mielipiteeni, mutta pidän tuota turnausta pilipaliturnauksena ja loukkaantuminen siellä harmittaisi huomattavasti enemmän kuin loukkaantuminen MM-kisoissa Suomen paidassa, joka tosin harmittaisi sekin ihan järjettömästi.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Mukana myös aina ikäluokan huiput Strome, Scheifele ja Huberdeau.

Stromellahan meni joukkueen pre-camp aivan penkin alle, eikä vakuuttanut yhdessäkään kolmesta harjoitusottelusta. Vanhojen näyttöjen ja potentiaalin takia kuitenkin tietysti joukkueessa ja todennäköisesti pääsee aloittamaan kisat kakkosen keskeltä. Scheifele on luultavasti ykkössentteri.

Huberdeaun tilanne on mutkikkaampi, johtuen jalkavammasta, joka on pitänyt miehen sivussa peleistä käsittääkseni jo kuuden viikon ajan. Hänen kohdallaan kortti katsotaan tietysti loppun asti, mutta on hyvin mahdollista, ettei jalka kestä pelaamista ja Kanada joutuu kutsumaan takaisin jo jonkun pois potkituista pelaajista.

Pienenä kysymysmerkkinä on myös Quinton Howdenin pelikunto. Hänhän loukkaantui Brett Connollyn taklauksesta, joka on ollut ylivoimaisesti puhutuin tapahtuma leirillä. Joukkuekaverit ja analyytikot tuomitsivat taklauksen järjestäen, liikaa vauhtia ja intoa noinkin "merkityksettömässä" pelissä. Tässä tuo taklaus: http://www.youtube.com/watch?v=74dz-J89nPs
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Eiköhän Jokerit itse ota sen suurimman ja tiedostetun riskin peluuttaessaan parasta miehistöään tässä pulipuli-turnauksessa. Riski on kuitenkin melko olematon ja tottakai näen hyvänä asiana, että paras porukka edustaa seuraani Euroopassa kun taistellaan Euroopan mestaruudesta.

Ei tuolla kylläkään mistään Euroopan mestaruudesta pelata, vaan harjoitusotteluturnauksen nimeltä European Trophy-voitosta. Otteluita jossa "Euroopan mestaria" selvitetään on pelattu mm. Raahen, Kokkolan ja Kotkan ladoissa.

Esimerkiksi edelliset 7 kilpailtua seurajoukkueiden Euroopan mestaruutta voittaneet Venäjä (6) ja Sveitsi (1) ovat kokonaan ilman edustusta tässä kutsuturnauksessa ja Tshekistä mukana on peräti 7 joukkuetta, mutta hallitseva mestari puuttuu joukosta.


Tällä lopputurnauksella on ajan saatossa mahdollisuus haastaa Spengler Cup kovatasoisimpana kansainvälisenä seurajoukkueiden turnauksena, mutta ainakaan niin kauan kun turnauksen osallistujat määritellään kesäkeleillä pelatuissa höntsyissä (eli osallistujat käytännössä arvotaan ja lopputurnausisäntä saa erikoisoikeudella vaikka hävitä kaikki nämä kesähöntsätkin) ja osallistujajoukkueista puuttuvat maanosan parhaat seurat + edelliskauden mestareille ei välttämättä anneta mahdollisuutta edes osallistua kisaan, ei missään tapauksessa voida puhua edes epävirallisesta Euroopan mestaruudesta. "Mittava" rahapalkintokin on voittajalle 40 000 euroa, kun jo osallistuminen on maksanut 25 000 euroa + omakustanteiset lennot ympäri Eurooppaa. Salzburgin pelkästään turnausta varten Euroopasta lainaamat pelaajat taas ovat kuin suoraan sivu Spengler Cupin historiasta.
 
Viimeksi muokattu:

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
USA:lla on mukana joukkueessa muutamia mielenkiintoisia nimiä. Maalissa ovat Jack Campbell, ensimmäisenä vuonna 2010 NHL-draftissä otettu maalivahti (Dallas) ja Anaheimin Ankkojen John Gibson, joka draftattiin viime kesänä ensimmäisten maalivahtien joukossa. Puolustuksessa Carolina Hurricanesin pelaaja Justin Faulk, 15:nä 2010 NHL draftissa Kingsin ottama Derek Forbort. Hyökkäyksessä Nick Bjugstad, Minnesotan "Mr. Hockey":ksi valittu (paras lukion kiekkoilija 2009-2010 kaudella), ja Floridan Panttereihin ykköskierroksella viime vuonna valittu pelaaja, Charlie Coyle, edelleen 2010 ykkösroundin varauksia, Emerson Etem, Dubissa eli WHL:ssä dominoiva Anaheimin viime vuoden ykköskierroksen varaus, J.T. Miller, tämän vuoden draftissa 15:nä mennyt kaveri, Brandon Saad, toiselle kierrokselle pudonnut tämän vuoden drafti-pick, ja Austin Watson, Predatorsin viime vuonna 18:na varaama kyky. Joukkueesta jäi valitettavasti loukkaantumisen myötä pois hyökkääjäkyky Rocco Grimaldi (Floridan toisen kierroksen varaus tältä vuodelta).

Viime vuonnahan USA otti pronssia ja edellisvuonna peräti kultaa. Hyvää menestystä monet povaavat tänäkin vuonna. Unelmafinaalini olisi Suomi-USA.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisin kuin täällä jotkut luulevat ET:n lopputurnaus ei ole mikään höntsäturnaus. Ei ainakaan Jokereille. Toistaiseksi sinne pääsee kauden alussa pelattujen otteluiden perusteella, jotka ovat samalla harjoitusotteluita, mutta Jokereilla on kokoajan ollut tavoite pelata lopputurnauksessa.
Se tässä se ongelma onkin, että lopputurnaukseen pääsee harjoitusotteluiden menestyksen ansiosta. Tuossa vaiheessa kautta kun ajetaan sisään uusia pelaajia, kokeillaan ketjukoostumuksia ja monessa tapauksessa testataan ensimmäistä kertaa uutta pelitapaa. Paljon enemmän painoarvoa antaisin turnaukselle, johon osallistuisi vaikkapa Euroopan kärkimaiden edelliskauden mestarit + runkosarjan voittajat (jos sama joukkue, niin runkosarjan 2.) ja tuo viikon-puolentoista mittainen rykäisy pelattaisiin joulutauolla kuten nytkin ET-lopputurnaus.

Monen muun kirjoittajan tapaan olen vain iloinen, että meiltä esim. Granlundit eivät osallistu tähän, kuten myös yhtä suuresti toivon että Pulkkinen ei loukkaannu nyt kun kerrankin olisi sitten -82 -ikäluokan jälkeen äärimmäisen kova nippu tulevissa U20-kisoissa. Ei sota ehkä yhtä miestä kaipaa, mutta Suomessa nämä maalintekijät ovat niin kiven alla, että Pulkkista todellakin tarvitaan omalle paikalleen Granlundin tutkapariksi. Nimenomaan maajoukkuetta ajatellen kaikki tämä, tottakai ymmärrän että osalle Jokerifaneista ET on isompi juttu. Yhtä lailla meikäläistä vituttaa seurajoukkueen kannalta jos Mikke (tai Makke) loukkaantuu U20-kisoissa, mutta lähtökohtaisesti kyseessä on kuitenkin kovin nuorten turnaus tällä planeetalla joten se riski on vain otettava.
 

Schadowan

Jäsen
Stromellahan meni joukkueen pre-camp aivan penkin alle, eikä vakuuttanut yhdessäkään kolmesta harjoitusottelusta. Vanhojen näyttöjen ja potentiaalin takia kuitenkin tietysti joukkueessa ja todennäköisesti pääsee aloittamaan kisat kakkosen keskeltä. Scheifele on luultavasti ykkössentteri.

Huberdeaun tilanne on mutkikkaampi, johtuen jalkavammasta, joka on pitänyt miehen sivussa peleistä käsittääkseni jo kuuden viikon ajan. Hänen kohdallaan kortti katsotaan tietysti loppun asti, mutta on hyvin mahdollista, ettei jalka kestä pelaamista ja Kanada joutuu kutsumaan takaisin jo jonkun pois potkituista pelaajista.

Pienenä kysymysmerkkinä on myös Quinton Howdenin pelikunto. Hänhän loukkaantui Brett Connollyn taklauksesta, joka on ollut ylivoimaisesti puhutuin tapahtuma leirillä. Joukkuekaverit ja analyytikot tuomitsivat taklauksen järjestäen, liikaa vauhtia ja intoa noinkin "merkityksettömässä" pelissä. Tässä tuo taklaus: http://www.youtube.com/watch?v=74dz-J89nPs

Eipä tuo Connollyn niitti sinänsä yllätä, sen verran oudosta jannusta on kyse ainakin haastattelujen perusteella. Jotenkin tuntuu, että kyseisellä kaverilla ei pää tule kestämään NHL-uraa. No, mene ja tiedä. Tekee gutaa ainakin joukkuehengelle, kun joukkuetoveri vedetään levyiksi harjotusleirillä.

Muuten kun tuota Kanadan rosteria taas katsoo niin onhan se kova, muttei niin kova, etteikö muut maat voisi heitä yllättää. Hyökkäys on Kanadan mittapuulla hyvä, muttei erinomainen. Huberdeau olisi ykköshyökkääjä, mutta jos hän on puolikuntoinen niin kuka nousee tilalle? Scheifele on selkeä ykkössentteri ainakin omasta mielestäni, ja täyttää tuon tontin enemmän kuin hyvin. Strome on ollut tällä kaudella ja myös leirillä pettymys ja jotkut ovat olleet sitä mieltä, ettei häntä olisi pitänyt ottaa jengiin edes mukaan. No, aika jyrkkä mielipide, eikä Kanadalla ole oikeastaan parempaakaan tarjota kakkossentteriksi, pl. Huberdeau, joka on alkujaan sentteri mutta pelaa nykyään laidalla.

Laidoilta hyökkääviin rooleihin löytyy ainakin Connolly, Schwartz, Stone ja Huberdeau. Alemmista kentistä noussee "energia"pelaajia isompiin rooleihin turnauksen edetessä. Ehkä se terävin kärki hyökkäyksestä siis puuttuu tänä vuonna (Esim. Eberle, Tavares, Schenn, Hodgson), mutta laajuutta kyllä löytyy. Huberdeaun terveystilannetta seurataan varmaan intensiivisesti, koska hänen pelaamisellaan on todella suuri vaikutus kahden ensimmäisen kentän roolitukseen.

Pakisto on suhteessa parempi kuin hyökkäys. Gormley,Hamilton,Beaulieu ja Murray pelaavat luultavasti isoja minuutteja. Ainoa ennakkokaavailuissa heikompi pakki lienee Harrington, joka on joukkueen 7. pakki. Tietysti tuo heikkouskin on suhteellista, kun Kanadasta puhutaan. Kookas, hyvin liikkuva ja taitava puolustus siis Kanadalla...taas kerran. Kun miettii näitä Suomen pienikokoisia hyökkääjiä ja vaikka Oleksiakkia kapeassa kaukalossa niin kyllähän siinä äitiä tulee ikävä. Toivottavasti meidän pojilla luistin liikkuu.

Veskoista Visentin on ykkösveskari, Wedgewoodista ei ole mitään hajua.

BTW. Itse olisin tietysti toivonut, että MacKinnon oltaisiin valittu mukaan, mutta harvemmin Kanadalla näkee 16-18v pelaajia kisoissa, vaikka olisivat kuinka lahjakkaita pl harvinaisuudet kuten Crosby,Lindros,Spezza ja Bouwmeester.
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Kun noita Amerikanihmeen luettelemia nimiä funtsii, niin pakko tässä on nostaa Team USA jopa jonkinlaiseksi ennakkosuosikiksi. Kanadan materiaali on toki ainakin pakkien osalta taas jonkin verran tasokkaampi, mutta maalivahtipuolella on pakko laskea etu jenkeille. Visentin ailahteli viime vuoden kisoissa kuin Roberto Luongo. Vaikea uskoa, että vuodessa olisi henkisesti ja pelillisesti ottanut kauheita jättiharppauksia eteenpäin. Campbell taas torjui kultaa jo 2010.

Kanadan hyökkäys kärsii aika kohtuuttomasti taas siitä, että miehiä on paljon NHL:ssä. Siihen vielä päälle loukkaantumishuolet, niin kyllä kasassa on harvinaisen heikko hyökkäysnippu tällä kertaa Kanadalla. Silti Team Canada on jenkkien ohella kovin kultakandidaatti. Venäjä menettää suurimman osan viime vuoden voittajajuokkueestaan yli-ikäisinä. Toisaalta paikkaajiakin löytyy mm. Jakupovin muodossa. Jakupov onkin varmasti kisojen mielenkiintoisin pelaaja, saa nähdä miten ihmejunnu pärjää nyt ilman tutkapari Galchenyukia. Kuznetsov lienee kuitenkin se Venäjän ykköshyökkääjä.

Ruotsi kärsii tottakai Landeskogin ja Larssonin poissaoloista, mutta on sieltä taas kovaa prospektia tulossa mm. Filip Forsbergin muodossa. Viime kesän ykköskierroksen varauksiakin löytyy useampi ja ainakin Zibanejad tulee olemaan kova pelaaja näissä kekkereissä.

Suomen suhteen on aika ristiriitaiset fiilikset. Hyökkäys on yksi kovimmista ikinä ja kestää vertailun periaatteessa ihan keneen tahansa. Kulta-Mikke luonnollisesti ykkösstara, jonka pitäisi Pulkkisen kanssa latoa niitä maaleja oikein urakalla. Nyt Armialtakin vaaditaan kunnon panosta viime vuoden epäonnistumisen sijaan. Pakistossa on hirmuinen potentiaali, mutta valitettavasti aika pitkälti ollaan häkkipäiden varassa. Toivottavasti sieltä nousee esiin yllättäjiä tyyliin Jokipakka viimeksi. Maalivahteihin pätee vähän sama kuin pakkeihin, eli lupaavia mutta kovin kokemattomia jannuja.

Kokonaan oma lukunsa on sitten valmennus. En ole mitenkään vakuuttunut Raipen kyvyistä tuohon hommaan. Rehellisyyden nimissä Raipen valinta koutsiksi oli minulle aikamoinen järkytys. Annetaan legendalle kuitenkin rehti mahdollisuus.

Juuri kokemattomuudesta johtuen en lähtisi hehkuttamaan tätä minään kaikkien aikojen nuorten MM-joukkueena. Ihan lupaava porukka Suomella on kuitenkin kasassa. Tänä vuonna taso ei ole aivan niin hurja kuin joskus aikaisemmin, joten kyllä meillä voi olla aika hyvätkin yllätyssaumat.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Lyhyt päivitys käynnissä olevasta alle 20-vuotiaiden IA-divariturnauksesta Saksasta. Systeemiähän on muutettu niin, että IA-divarin voittaja nousee MM-kisoihin ja viimeinen tippuu IB-divariin (eli siis käytännössä I- ja II-divarit kyseessä, mutta IIHF on nimennyt ne näin päättömästi). Kotijoukkue Saksa on vienyt vakuuttavasti kolme ekaa peliä puhtaasti ja on erittäin todennäköinen nousija. Tänään on vastassa lohkon heittopussi Iso-Britannia. Siitä kolme pistettä Saksalle ja maa on käytännössä varmistanut nousun. Norja, Valko-Venäjä ja Slovenia taistelevat muista mitaleista ja Itävalta sekä Iso-Britannia ratkaisevat putoajan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös