Alle 20-vuotiaiden MM-kisat 2015–2016: Suomi

  • 282 034
  • 1 264
Tila
Viestiketju on suljettu.

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Upeat kisat, upea joukkue. Nuo pojat niin ansaitsivat tuon mestaruutensa. Aivan fantastista!
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ihan mahtavaa!
 

IceWalker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, K-Kissat, PiTa
Ihanaa Leijonat ihanaa! Kaksi viimeistä peliä Suomi pelasi kurinalaista peliä. Jos maalissa olisi ollut loistava maalivahti tyyliin Saros, se olisi ratkennut jo aiemmin. Nyt siellä oli hyvä maalivahti, joka ylitti itsensä, jolloin voitto tuli vasta jatkoajalla.

Suomi kasvoi maailmanmestariksi ja oli turnauksen lopussa absoluuttisesti paras joukkue näissä kisoissa. Mikään joukkue sitä ei enää olisi kyennyt voittamaan lopussa.

Joukkueen tahto oli terästä, itse en jaksanut uskoa voittoon ennen kolmatta erää tai 1-2 tilanteessa.

Kapanen oli paras hahmo ratkaisemaan voitto, todellinen elokuvakäsikirjoitus!

Suomi on uusi maailmanmestari!
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmeen kauan se Venäjä roikku mukana, ansaittu voitto!
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Rantanen ja Kapanen pesivät molemmat täydellisesti kasvonsa finaalissa. Tällä kertaa Kapanen ei kuskannut itseään kiekon kanssa umpikujaan, vaan maailmanmestaruuteen! Mahtava loppu.
Näiden viestien takia pitäisi olla tykkäys-toiminto tällä foorumilla. Ei lisättävää.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Uskomaton kasvutarina! Se ensimmäinen Venäjä-tappio teki hyvää tuolle jengille, siitä selkäranka kasvoi ja sen jälkeen joka matsissa noustiin tappiosta voittoon, uskomatonta sinnikkyyttä! Suoraan sanottuna ei paljoa edes jännittänyt tänään, kun Ruotsi kaatui, olin varma että tämä jengi menee päätyyn asti!

ONNEA LEIJONAT ja onnea Jalonen!! Melko kovat meriitit miehellä!

Kiitos Laine, Pulju, Aho, Juolevi ja hyvää matkaa kohti änäriä!
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllähän oli sellainen turnaus, että sanat loppuvat kesken. Suomi klaarasi kovia vastaan pelin toisensa jälkeen tappioasemista ja viime hetken tasoituksista huolimatta. Todella kova ja kypsä joukkue. Tosiaan kasvoivat turnauksen edetessä.

Innolla odotan, mitä vielä on Suomi-lätkässä luvassa, kun nämä ja edellisen mestaruuden voittaneet "kasvavat aikuisiksi".....
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rantanen ja Kapanen säästeli tosi pelejä varten.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Upeimmat lätkän arvokisat ikinä sai kyllä ansaitsemansa lopun :) Heeeeemmmmetin hienoa, että ratkaisun teki juuri Kasperi Kapanen!!!!

E: Pakko lisätä, että tykkäsin kyllä koko joukkueesta ihan hemmetisti!!! Pienemmän huomion nelosketju on hyvä nostaa esille, hitto että tuo ketju painoi pelin monesti vastustajan päätyyn!!!

Ja hyvä, että Puljujärvi ei rikkonut Jagrin ennätystä nyt, niin voi sitten rikkoa Jagrin uraennätyset. Siinä sitä riittääkin tavoitetta vähäksi aikaa :)
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Upeimmat lätkän arvokisat ikinä sai kyllä ansaitsemansa lopun :) Heeeeemmmmetin hienoa, että ratkaisun teki juuri Kasperi Kapanen!!!!
Kyllä. Upeinta hokia mitä itse on tullut todistettua. Kun ykkönen meni pimentoon, niin muut otti roolia ja sitten kun oli isoa roolia tarjolla, niin pula-aho nousi jälleen esiin. Ja kuin huikeimmassa draamassa, niin Kapanenhan sieltä sitten tekee ratkaisun ja vielä jatkoajalla. Siis sillä jatkoajalla, jonne jouduttiin kun naapuri teki 4 sekkaa ennen loppua tasoitusmaalin. Ei huono.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Kiitos Suomi! Ja Kapanen, oli koko matsin huono-onnisin ja mun mielestä paras pelaaja ja hyvä onni tuli sitten oikeeseen aikaan! Edelleenkin, MITÄ MÄ SANOIN??? Edelleenkin tänne saa tulla, mulle selvittää miten teidän arvioit noin niinku omasta mielestä meni!

Mä niin nautin ja biletän tänään, tänään on juhlapäivä ja huomenna varmaan kans! JIIHAAA!
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
35 tehtyä maalia 7 ottelussa. Ei paha! Eikä voida edes vedota siihen, että niistä valtaosa tuli Tanskaa, Norjaa ja Sloveniaa vastaan :D
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aivan käsittämättömän viihdyttävä, jännittävä ja huikea turnaus! Suomi mestariksi tuollaisella pelillä ja kaikkien mahdollisten käänteiden jälkeen! Turnaus oli parempi kuin yksikään urheiluelokuva, ei mitenkään enää todellista edes.

En usko, että elinaikanani yhtä hienoa turnauskokonaisuutta tulen näkemään. Nyt pitää nauttia, aivan mahtava fiilis ja joukkueella toivottavasti vielä potenssiin tämä sama ilon tunne. Kiitos ja kuitti.
 

Fordél

Jäsen
Tämän joukkueen kasvutarina liittyy hyvin pitkälti siihen, että loistavan hyökkäyspelaamisen lisäksi joukkue oppi puolustamaan. Aikalailla täysin päinvastainen tarina kuin yleensä suomalaisilla palloilujoukkueilla. Pakkien karkeista virheistä (kuten avauksista suoraan vastustajalle) päästiin eroon, viisikkona puolustaminen kehittyi ja joukkue löysi voittavan maalivahdin. Kanada-peli oli käännekohta. Sen jälkeen peli oli kokonaisuudessaan sillä tasolla, jolla voitiin kamppailla pytyn voitosta.

Ilman tätä puolustuspelaamisen ryhtiliikettä oltaisiin tuskin mitaleilla. Juuri tämän oppimisprosessin takia tämä joukkue ansaitsi kultaa. Jengi pystyi kaiken paineiden ja hälinän keskellä keskittymään olennaiseen eli pelaamisen ja oman tekemisen kehittämiseen eikä vain odottamaan pyttyä tarjottavaksi tarjottimella. Tällainen on voittavan joukkueen merkki. Kiitos tästä niin kaikille pelaajille ykköskentästä neloskenttään kuin valmennukselle. Teitte huikeaa työtä!
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
En usko, että elinaikanani yhtä hienoa turnauskokonaisuutta tulen näkemään. Nyt pitää nauttia, aivan mahtava fiilis ja joukkueella toivottavasti vielä potenssiin tämä sama ilon tunne. Kiitos ja kuitti.

Äläs nyt, 1998 tuntui samalta, että tämmöistä ei enää ikinä, mutta niin se vain....
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä. Upeinta hokia mitä itse on tullut todistettua. Kun ykkönen meni pimentoon, niin muut otti roolia ja sitten kun oli isoa roolia tarjolla, niin pula-aho nousi jälleen esiin. Ja kuin huikeimmassa draamassa, niin Kapanenhan sieltä sitten tekee ratkaisun ja vielä jatkoajalla. Siis sillä jatkoajalla, jonne jouduttiin kun naapuri teki 4 sekkaa ennen loppua tasoitusmaalin. Ei huono.
Oikeesti, ihan uskomatonta. Seuraavat kisat on kyl pakko katsoa alusta loppuun paikan päällä, missäköhän lie mahdetaan järjestää.

Ja pakko nostaa muuten peukku myös kokeneelle turnausvalmentajalle, kenelle kuuluu varmasti iso kiitos näistä karkeloista!
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Vaikka mr. Kunnas nyt nostikin kierroksia monessa kisojen seuraajassa, niin silti olen aika tyytyväinen, että nämä skabat oli YLE:llä ja YLE ne hoisi. Minä tykkäsin tästä pariviikkosesta.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
No hemmetin hyvä tsägä, että noinkin hienossa maassa :) Toivottavasti Saku pääsee sielläkin jakamaan jotain palkintoja, se kertoisi varmaan jo jotain Suomen turnauksesta.
Joka toinen vuosi aina Kanadassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös