Mitäs olette mieltä tästä turkulaisen yleislääketieteen tohtorin väitteestä, että suomalaisen alkoholinkulutuksen kohtuukäytön rajat olisivatkin liian korkeat?
Linkki aiheeseen:
T - MTV3.fi - Uutiset - Kotimaa
Toki, voihan tuossa olla niinkin, että tuommoisella uutisella yritetään saada mahdollisimman paljon kohua ja lukijoita, mutta toisaalta sekin on totta, että Suomessa on paljon mm. työssäkäyviä/perheellisiä, joille tuo 24 annosta viikossa ei ole määrä eikä mikään ja mun mielestä se kuulostaa aika paljolta. Niin ja eikä tosiaan tarvitse olla mikään erityinen viikko edes. Kuitenkin, aavistuksen verran ehkäpä jeesusteluksi tuota yritetään viedä, mutta sinänsä hyvä, että asiaa pohditaan.
Mun mielestä viini on juomana varsin petollinen siinä mielessä, että se on vähintään yhtä helppo juoma tissuteltavaksi suurinakin määrinä siinä missä olutkin, etenkin naisille. Oluesta vain kohistaa paljon enemmän. Mulle ei ole ikinä selvinnyt puolestaan vähäisten alkoholimäärien tieteellista etua esimerkiksi sydän- ja verisuonitauteihin, mitä tuossakin jutussa tuodaan esille. Ehkäpä Suomessa nuo kohtuukäytön rajat ovat alenemaan päin tulevaisuudessa, muttei ehkä vielä aivan lähitulevaisuudessa kuitenkaan. Näyttöä tarvittaneen lisää.