Olen itse matkustellut vähän laajemminkin. Aina joku joskus kysyy miten siellä ulkomailla voi olla kun on niin turvatontakin.
Helsingin rautatieasema lauantaiyönä on ihan todella niitä vaarallisempia paikkoja. Tai jos ei suoraan vaarallinen, niin silti se yleissekoilu.
Samoja fiiliksiä tälläkin. Euroopassa en ole oikeastaan koskaan pelännyt missään, mutta minkä tahansa suomalaisen kaupungin yöelämässä tuntuu, että usein saa olla vähän varpaillaan. Monessa Euroopan maan kaupungissa on voinut suhteellisen huolettomasti kulkea verrattuna esim. Tampereen keskustaan, joskaan en sitäkään mitenkään erityisen turvattomaksi paikaksi koe. Mutta juurikin yleissekoilu, johon periaatteessa voi sivullisenakin joutua mukaan, on se, joka saa vähän varpailleen. Tähän asti olen onnistunut kyllä kaikki ongelmat välttämään, mutta aina noita ikäviä tapauksia kuulee.
Ainoastaan St.Louis ja Memphis ovat olleet paikkoja, joissa on oikeasti kokenut selvästi enemmän jännitystä verrattuna Suomeen. Noh, ehkä Tukholmakin menee jokseenkin samaan kategoriaan suomalaisten kaupunkien kanssa.