Juu DaDa on mielenkiintoinen levy. Teemalevy, jonka juoni hakee vertaansa (!). Tuottajana hääri itse Bob Ezrin, kitaristina BDB:stä napattu vakiojäsen Dick Wagner. Levy floppasi pahasti, mutta jäi lähtemättömästi ns. hardcorefanin mieleen. Todellinen mestariteos, hyvässä, mutta etenkin pahassa!
Levyt:
Flush the Fashion
Special Forces
Zipper Catches Skin
DaDa
Kuuluvat ns. "kadotettuihin" Alicen levyihin. Tästä nelikosta hän itse kertoo, kuinka ei oikein muista niitä tehneensä. Huomioikaa ettei hän koskaan ole levyjä mollannut. Itse kävin miehen kanssa nopean jutustelun aikanaan DaDa-levystä (kun hain kokoelmaani nimikirjoitukset), ja hän oli hämmästynyt, kun joku muukin näytti siitä hänen lisäksi pitävän.
Pientä nippelitietoa tähän väliin.
- Special Forces-kiertue Euroopassa oli yllätysmenestys. Englannissa Hammersmith muistaakseni myytiin koko viikon putkeen loppuun ja Ranskassa mm. filmattiin lähes koko albumi videolle, jonkinmoisen studioliven ja uudelleenlevytyksen välimuotona. Tästä leijailee netissä versioita, etsivä löytää, suosittelen. Tämän kiertueen lopussa oli Alicella tapana leikkisästi viiltää miehistönsä kurkut auki...
- Flush the Fashion sai tarttuvalla "clones (we're all)" hitillään Alicelle pienehkön hitin aikaan Jenkeissä/Kanadassa. Kiertuekin menestyi hyvin. Eräs konsertti peruutettiin ja tästä aiheutui suuret mellakat, mikä oli iso uutinen aikanaan.
- Raise your Fist and Yell-on yksi suosikkilevyistäni myös, unohdin tämän. Laitan tästä pitkänkin arvostelun tuota pikaa.
- From the Inside - alun pelottavan vanhehtuneista soundeista huolimatta yllättävän kokonainen ja loistokas albumi. Juonellinen, kuinkas muutenkaan. Omaelämäkerrallinen albumi mielisairaalasta kuuluu jokaisen Alice-fanin pakko-opiskeluun.
Mainittakoon tänne vielä settilistasta, että onhan siellä niitä pakkopullia, mutta helmiäkin löytyy. Minulle niitä edustavat "It's hot tonight" ja "Devil's food".