Kopioin tämän tuosta toisesta ketjusta:
Mielenkiintoinen tilanne tuo Salak-Hirvonen ja siitä aiheutuva maali. Maalin takana tapahtuneesta voi varmasti olla montaa eri mieltä, itse Salakin ulosajo on täysin selvä tapaus. Toisaalta kuitenkin Salak tuskin olisi hermostunut, jos maali olisi hyväksytty.
Ei Hirvonen tuossa yritä ajaa Salakin päälle, eikä hae mitään kontaktia. TPS-puolustajan taklaus on kevyt, mutta tasapaino näyttää menevän ja Hirvonen minun silmin ajautuu Salakin päälle, eikä hallitse enää liikettään. En oikein näe niinkään, että Hirvonen sinne täysin väkivalloin työnnetään, vaan hän ajautuu sinne tasapainonsa menettäneenä. Todellakin tulkinnan varainen tilanne. Erotuomaritarkkailijan mukaan tuokin tilanne meni tuomareilta oikein ja maali tuli hyväksyä sen takia, että TPS pelaaja ahdisti KalPan pelaajan Salakin päälle.
Oli miten oli, mutta idioottimainen ratkaisu Salakilta. Täysin selvä ja turha tönäisy tuomariin. Peli ratkeisi kuitenkin tuohon tönäisyyn, ei KalPan tulkinnan varaiseen maalin. Ei edes supertörkeä tuomarivirhe oikeuta tuollaista, saati sitten tuollainen epäselvä tilanne. Salak tuon ratkaisi hölmöilyllään, ei tuomari.
Kieltämättä tapahtumat maalin takana voidaan nähdä monelta eri kantilta. Itse Salakin ulosajon luulisi olevan värilaseillekin täysin selvä asia. TPS-puolustaja kuitenkin selvästi muuttaa Hirvosen liikerataa, josta törmäys ainakin osittain johtuu. Vaikea tilanne, en olisi hämmästynyt, jos tuo maalin takana tapahtunut olisi toisellakin tapaa tuomittu. No, erotuomaritarkkailija tosiaan oli tuomion takana, joten kai oikein meni. Enemmän se siltä myös omaan silmään näyttää.
Pelikieltoa pitäisi kyllä tulla enemmän kuin Laakkoselle, jonka kontakti tuomariin oli vahinko.