Kovin fiksu kaveri ei aja itseään tuollaiseen kurimukseen. Omalta osaltaan ihan nokkela kaveri, mutta aivan saatanan tyhmää hommata itsensä loppuelämän velkavankeuteen kun käteen ei jäänyt kuin tuulen huuhtoma perse.
Tunnen muutaman tyypin. Oikein mukavia ja ihmisläheisiä äijiä. Antavat pienestäkin muille, sekä antavat aina kotinsa esim mulle käyttöön. Kun olen ollut kylässä, niin ruuat tuodaan eteen, saunat lämpiävät ja jutellaan henkeviä. Ystäviä siis vimosen päälle.
Se vaan, että verovelkaa on tyyliin Valavuoren verran ja parilla hieman enemmänkin. Tuomitsenko nämä kamut tämän vuoksi? No en vitussa. Itse maksoin vastaavat verot ja ulosotot pois, mutta niitä ei ollut, kuin noin 30-40K. On helkkarin kiva täällä tuomita ihmisiä, kun omat asiat ovat kunnossa. Tosin ne ovat varmasti kunnossa siksikin, että ollaan eletty ns normaalia elämää perheen kanssa. Ne, jotka ottavat riskejä ja yrittävät, ovat tietenkin liipasimella ja sortuvat usein yrittäjyyden kompastuskiviin. Tää on yleisesti maksamattomat alvit.
Valavuoresta voidaan olla monta mieltä. Ei hän minunkaan suosikkeisiin kuitenkaan kuulu. Mutta ei siksi, että äijä ei ole hoitanut yritystoimintaa kunnolla. Kukapa olisi, kun monet verot maksetaan johonkin paratiisisaarelle tai ei. En vaan pidä miehestä. Liekö kemiaa tai jotain. Hyvin neutraali tyyppi, mutta tämä dissaaminen mua ärsyttää. Jäbä yrittää kuitenkin tehdä asioita ja saada edes jotain aikaan. Jatkoajassa sitten luurien takana annetaan tuomioita ja haukutaan. Koittakaa saakeli itse kaiken tuon jälkeen.