Aleksi Valavuori – urheilupersoona

  • 3 601 166
  • 13 596

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kuva on siis feikki, mikä aika aukottomasti osoittaa, ettei se Valavuori oikeasti ole missään Losissa käynyt. Siitäs sai!

Kyllähän Valavuoren trackrecord on osoittanut sen, että kannattaa olla hieman kriittinen mitä tulee hänen materiaaliin mitä sosmediaan suoltaa... Esimerkkinä vaikka tämä twiitti joulukuulta 2013:

Aleksi Valavuori Twitterissä: "Vaimo valmiina tapaninpäivän viettoon. Vähän on sellainen olo, että meikäläisen tarttee nämä verkkarit kohta vaihtaa. http://t.co/bspL7nx3" ... kun kuva oli täältä: Imgur: The most awesome images on the Internet
 
Kyllähän Valavuoren trackrecord on osoittanut sen, että kannattaa olla hieman kriittinen mitä tulee hänen materiaaliin mitä sosmediaan suoltaa.

"Hieman kriittinen" on sangen mielenkiintoinen luonnehdinta näistä foliohatuista, jotka tunnetun maisemakuvan lataaminen someen innoitti "on siinä melkoinen virtuaalimatkailija" -tyylisiin viesteihin. Nuo tyypit ovat "hieman kriittisiä" Valavuorta kohtaan vähän samaan tapaan kuin Hakkaraisen Tepi on "hieman kriittinen" humanitaarista maahanmuuttoa kohtaan.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
"Hieman kriittinen" on sangen mielenkiintoinen luonnehdinta näistä foliohatuista, jotka tunnetun maisemakuvan lataaminen someen innoitti "on siinä melkoinen virtuaalimatkailija" -tyylisiin viesteihin. Nuo tyypit ovat "hieman kriittisiä" Valavuorta kohtaan vähän samaan tapaan kuin Hakkaraisen Tepi on "hieman kriittinen" humanitaarista maahanmuuttoa kohtaan.

Vertaat nettihassuttelua kansanedustaja Hakkaraisen puheisiin?

Sitäpaitsi, taitaa varainkeruumiehelle olla pahinta se ettei hänestä kirjoitettaisi ollenkaan.
 
Muistan kanssa joskus kun jotkut epäilivät ettei Valavuori olisikaan Niemisen agentti.

Epäilin itsekin. Siihen oli nimittäin aika hyvät perusteet. Mutta jos Allu olisi kertonut internetissä olevansa Teukan ja Jaken kanssa Calissa ja ladannut samaan viestiin kuvan Selänteestä Jokeri-paidassa vuonna 1992, en olisi ihan ensimmäisenä lähtenyt riekkumaan, että "hahhah, taas se kärähti, ei Selänne ole pelannut Jokereissa enää vuosiin, joten eihän Allu oikeasti missään Kaliforniassa oo äksdee äksdee". Sillä vaikka mulla on melko voimakkaita antipatioita Valavuorta kohtaan, eivät ne ole vielä järkeä täysin sumentaneet toisin kuin joillain.

Joku "hieman kriittinen" voisi varmaan vähän analysoida tätäkin kuvaa:
https://media.riemurasia.net/albumit/mmedia/77/xwl/ccqr/490260/1557041642.jpg

Kun tarpeeksi varjojen suuntia ja mittasuhteita pähkäilee, eiköhän tuostakin kuvasta näe, ettei se Allu oikeasti Litmasen kanssa pelissä käynyt.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Varmaan moni vähän turhan tarkkaan tulkitsee Valavuoren asioita, mutta kuten tuossa ylläkin sanottiin niin sattuneesta syystä kovin harva luottaa enää mihinkään mitä tuo kaveri tekee/sanoo.
 
Kun nyt eka reaktio Vallulta oli tuttuun tapaan poistella kommentteja kun joku kuvasta alkuun kaakatti, niin en hetkeäkään usko, että jatkuvan valehtelijan alkuperäinen suunnitelma olisi ollut virittää mitään ansaa. Paniikkiseivauksena käy ostamassa tai lainaa jostain lähihotlan seinältä taulua ja hekottelee, että voitinpas. Mitä voitti? Ei yhtään mitään, taaskaan. Hienosti on offlinevuosi mennyt, enemmän aikaa perheelle ja ittelle ja näin pois päin.

Juuri noin minäkin ajattelen tästä taulukeissistä eli viimeisimmästä offlinevuoden merkkipaalusta. En usko sekuntiakaan, että tuo olisi ollut mikään ennalta viritetty ansa. Ei Han niin fiksu ole.
 
Varmaan moni vähän turhan tarkkaan tulkitsee Valavuoren asioita, mutta kuten tuossa ylläkin sanottiin niin sattuneesta syystä kovin harva luottaa enää mihinkään mitä tuo kaveri tekee/sanoo.

Tämä on tullut selväksi. Jos Valavuori sanoo, että planeettamme ei ole litteä, aika monelle tämä on selkeä indikaattori siitä että maan täytyy olla litteä. Ehkä minäkin pääsen vielä joskus Valavuori-kriittisyydessäni tuolle tasolle.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Se riippuu varmaan vähän siitä, kuinka monta senttiä leveä ja korkea tämä tuleva lööppi on. Odotellaan nyt ensin otsikoita rauhassa, ja sitten voin mitata ne senttimetrimitalla. Sen jälkeen on helpompi sanoa, kuka voitti ja mitä.
Tuletko nyt kertomaan voittajan? Vai odotteletko vielä? Vai myönnätkö että Aleksi hävisi?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
voi helvetti mitä keskustelua. Kuitenkin sen verran osallistun itsekin, että kun olen joskus maisemajulisteita ulkomailta roudannut, niin olen todennut että on todella paljon helpompi ostaa ja kuljettaa rullalla olevia julisteita kuin kehystettyjä tauluja. Köyhänä hanhinaamana pidän sitä suorastaan tyhmänä, että lentokoneessa pitää maksaa noin sadan dollarin lisämaksu tuollaisesta ylikokoisesta esineestä ja ottaa riski, että se vahingoittuu kuljetuksen aikana.
 
Köyhänä hanhinaamana pidän sitä suorastaan tyhmänä, että lentokoneessa pitää maksaa noin sadan dollarin lisämaksu tuollaisesta ylikokoisesta esineestä j

Kaveri sai Torontosta tuotua fanikylästä voittamansa World Cup -lätkämailan Suomeen ilman lisämaksua. Olisi varmaan jättänyt mailan Pearsonin lentokentälle, jos sen roudaamisesta Suomeen olisi kovin suurta summaa ruvettu tinkaamaan.

Hieman huvitti se, että rightin mailassa oli Jevgeni Kuznetsovin nimmari.

Itse ihmettelen sitä, miksi joku haluaa jatkuvasti rampata Los Angelesissä. Olematon metroverkosto ja helvetilliset ruuhkat kuulostaa minusta todella huonolta yhdistelmältä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ensin pitäisi tietää, että saitko sä jonkun sinne Vantaan kentälle kytikselle odottamaan Allun saapumista? Vai lähditkö kenties peräti itse? Näkyikö siellä 230-senttistä Valavuorta missään?
Eikä pitäisi. Meidän piti seurata mittailla lööppisenttejä. Jos et tuon parempaa come backiä keksinyt, niin kannattaisi vaan olla hiljaa. Reaktiosi tosin ei yllätä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä helvettiä täällä nyt keskustellaan? Mulla on nimittäin oikea kysymys tähän ketjuun: Miten The valokuva, jonka Valavuori otti eilen, on voinut olla Ikean tauluissa jo iät ja ajat? Mistä Ikea on saanut tuon käsiinsä? Onko aikakone Valavuorella vai Ikealla?
Kuvista puuttuu aikaleimat. Jos ne olisivat, voisi niistä päätellä, että tuossa yhdessä konsultti on menossa esimerkkikappaleen, minkä on omasta valokuvastaa on väsännyt, kanssa neuvomaan Ikean länsirannikon pääkonttorille. Ikea on pistänyt töpinäksi ja nyt Aksun valokuva koristaa jo montaa olohuonetta.
 
Eikä pitäisi. Meidän piti seurata mittailla lööppisenttejä.

En ole nähnyt uusia lööppejä. Mutta olen vähän ajatellut, että jos joku palkkaisi nyt yksityisetsivän sekä Valavuoren että Lelu Ojansivun perään katsomaan, kyllä tähän asiaan varmaan saataisiin selvyys. Ainakin, jos ei teiltä folio lopu kesken. Ja miksipä se loppuisi.
 
Viimeksi muokattu:

Morgoth

Jäsen
Mitä voitti? Ei yhtään mitään, taaskaan.

Huomiota. Valavuori vaikuttaa sellaiselta persoonallisuudelta jolle kaikki mahdollinen julkisuus ja huomio tuntuu hyvältä. Ne ovat itsessään tavoittelemisen arvoisia asioita. Valavuoren psyyke voisi hajota täysin, jos kukaan ei reagoisi hänen tempauksiinsa millään tavalla. Yksinäiset twiitit sinkoilisivat vain keskellä yötä ilman että kukaan reagoisi niihin mitenkään. Se olisi varmaan Valavuoren pahin painajainen.
 
Valavuori vaikuttaa sellaiselta persoonallisuudelta jolle kaikki mahdollinen julkisuus ja huomio tuntuu hyvältä.

Kun katselin Valapaton haastattelua Veitolan ohjelmassa Espoosta saatujen potkujen jälkeen, minusta ei vaikuttanut lainkaan siltä, että se huomio olisi tuntunut Valapatosta hyvältä. Päinvastoin. Oli aika nöyrää poikaa. Sen sijaan uskon kyllä helposti sen, että tämä foliohattu-sherlockien innostuminen jostain Ikean rihkamataulusta tuntuu hänestä hyvältä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Vai voisiko olla että Allu vanhana narsistina olisi osannut esittää Veitolan haastateltavana tunteita joita oletti yleisön odottavan? Toki tiukkaa tekee tuollaiselta tyypiltä edes esittää katuvaa ja toki syytä pitää siirrellä että näkyy millaine uhri Han todellisuudessa on. Sitä en ymmärrä miten joku voi Allua vihata jos ei satu olemaan höynäytettyjen tai edes henkilökohtaisesti hepun tuntevien joukoissa. Itse ainakin lähinnä halveksin varainkeruumiestä, hieman samaan tyyliin kuin halveksin pyramidikusettajia ja vastaavaa väkeä. Suuren yleisön halveksinnan kohteeksi hankkiutuminen toki selittää nettikiusaamisen, missä porukka tarttuu innolla kaikkeen mitä tyyppi tekee, vaikka miten ilmiselvä vedätys olisi kyseessä (tosin aika vahvasti menee tuollaisista ansoistakin maku kun niin ilmiselviä on). Tosin Allun julkkisprofiilin perusteella kaverin luonnehäiriöt ovat sellaisella tasolla että melkoista teflonia on pinta eikä nettikirjoittelu sinänsä tyyppiä haittaa, niin kauan kun vaan kirjoitellaan.
 
Vai voisiko olla että Allu vanhana narsistina olisi osannut esittää Veitolan haastateltavana tunteita joita oletti yleisön odottavan?

Voisi kai se olla niin. Uskotko ihan oikeasti, että Valapatto nautti siitä haastattelusta? Minä en usko. Minä uskon, että hän koki sen todella kiusallisena tilanteena.

porukka tarttuu innolla kaikkeen mitä tyyppi tekee, vaikka miten ilmiselvä vedätys olisi kyseessä (tosin aika vahvasti menee tuollaisista ansoistakin maku kun niin ilmiselviä on).

Minun mielestäni taas vedätyksestä tekee maukkaan juuri se, että porukka menee noin helppoon. Eikä suuri osa noista foliohatuista pysty vieläkään myöntämään itselleen tai muille, että varainkeruumies vei heitä nyt kuin mätää kukkoa.

Melko todennäköisesti Valapatto toki tarjoaa taas pikapuoliin ihan validinkin perusteen naureskella typeryydelleen. Silloin liityn itsekin naurajien joukkoon.
 
Viimeksi muokattu:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Voisi kai se olla niin. Uskotko ihan oikeasti, että Valapatto nautti siitä haastattelusta? Minä en usko. Minä uskon, että hän koki sen todella kiusallisena tilanteena.
...
Ei välttämättä nauttinut, mutta koki sen pakollisena temppuna julkisuuskuvan kannalta. Hetkeäkään en usko että Allua olisi kuitenkaan koko tilanteessa harmittanut mikään muu kuin se miten hanhinaamat taas keksivät paskaa hänen pänsä menoksi.
...
Minun mielestäni taas vedätyksestä tekee maukkaan juuri se, että porukka menee noin helppoon. Eikä suuri osa noista foliohatuista pysty vieläkään myöntämään itselleen tai muille, että varainkeruumies vei heitä nyt kuin mätää kukkoa.
Toki hymyilyttää myös tuo miten helppoon useat ihmiset menivät, mutta lähinnä erittäin säälittävää että yleensä pitää tuollaisia twitter ansoja viritellä saadakseen osavoittoja jostain somekirjoittelijoista. Riippumatta yleisön reaktioista sanoisin että Allu hävisi tuonkin erän jo sillä että lähti pelaamaan. JOS ei olisi ollut noin ilmiselvä vedätys (eli jos olisi mitenkään uskottavasti ottanut reissukuvana sellaisen josta voi herätä epäilyksiä onko edes missään reissusa), niin voisi periaatteessa antaa Allulle pienen mahdollisuuden että kyseessä olisi ollut väärinkäsitys. En siinäkään tapauksessa tosin suurempia erävoittoja laskisi kellekään, mutta olisihan silloin edes hieman koomisempaa kun olisi saanut todistettua olleensa matkoilla.

(Tosin yleensä se että hehkuttaa joistain reissuista kertoo kaiken tarvittavan tyypistä, tulee lähinnä tosiaan mieleen nämä kahvi/öljykauppiaat jotka kuvaavat youtubeen videoita joissa ollaan ihan ameriikoissa asti ja ajetaan porssella! Toki vuokratulla mutta silti PORSSELLA ja kyllä just ens vuonna on huvila Floridasta ja omia urheiluautoja talli täynnä.)
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Vai voisiko olla että Allu vanhana narsistina olisi osannut esittää Veitolan haastateltavana tunteita joita oletti yleisön odottavan?

Miksi jotenkin mietin samaa. Samoja kelasin myös, kun Valavuori juonsi Elämä lapselle -konserttia. Ehkä saattoi oikeasti olla herkillä hänkin, mutta jokin siinä haiskahti. Luontevasti kun samaa lähetystä juonsi herra Linnanahde.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Siis ei kai kukaan ole luullut tuon kuvan julkaisun jälkeen, että Valavuori on ollut koko ajan Suomessa eikä CÄLISSÄ? Itse ainakin käsitin tuon kuvan siten, että Valavuori twiittaa jostain kahden tähden motellista pyrkien luomaan kuvaa jostain huigeesta jetset-lifestä käyttäen hienoa maisemakuvaa taulusta.

Varmaan suurin osa matkustelevista somettajista on lisännyt kuvan reissustaan, mutta kovin harva käyttää toisten ottamia maisemakuvia. Täten en myöskään käsitä sitä kuinka jonkun mielestä Valavuori vei hanhinaamoja. Tuo taulusta kuvan ottaminen ja sen kuvan antaminen, että olisi omaottama (ei tätä tosin maininnut, mutta eiköhän tyhmempikin tajua) on melko noloa. Tuo "paikkaus" sitten ihan hauska, mutta en tajua miksi se olisi minkään erävoiton arvoinen. Jos joku luuli, että Valavuori on twiittaillut koko ajan Turusta/Espoosta, saa puolestani kyllä istahtaakin siihen mailaan.

Hauskaa oli myös tuo, että Valavuoren piti päivän varoajalla kiirehtiä Losiin koska sai työtarjouksen, josta ei voinut kieltäytyä. Kuitenkin tasan 2 viikon ja noin kymmenen #calilife -kuvan kuluttua takaisin Suomeen.
 
Siis ei kai kukaan ole luullut tuon kuvan julkaisun jälkeen, että Valavuori on ollut koko ajan Suomessa eikä CÄLISSÄ?

Tässä tiistainen sitaatti tältä palstalta: On se vittu doer! Onkohan tuo edes oikeasti ollut siellä Kaliforniassa?
Ja tässä eräältä toiselta foorumilta: Näinköhän se on Calissa ollenkaan. Porttilamaisesti kotisohvalta postailee vanhoja lomakuvia sosiaaliseen mediaan.

Tuo taulusta kuvan ottaminen ja sen kuvan antaminen, että olisi omaottama (ei tätä tosin maininnut, mutta eiköhän tyhmempikin tajua) on melko noloa.

Mnä en ymmärrä, missä siinä luodaan sellaista kuvaa, että kuva olisi omaottama. Ilmeisesti mielestäsi näiden "hassunhauskojen" vastausten postailijatkin yrittävät antaa kuvan, että nuo kuvat olisivat heidän itse ottamiaan:
Aleksi Valavuori Twitterissä: "Last night in LA, for now. What an adventure it has been. I gotta feeling that we'll meet sooner… https://t.co/ZdhYiSGOvd"

(Tosin yleensä se että hehkuttaa joistain reissuista kertoo kaiken tarvittavan tyypistä

Mun käsittääkseni nykypäivänä selkeä enemmistö ihmisistä lähettelee reissuiltaan kuvia someen. Itsekin laitan niitä WhatsApp-ryhmäämme, mikä ilmeisesti kertoo kaiken tarvittavan minusta. Varmaan lähettelisin Facebookiin ja Instagramiinkin, jos mulla olisi niissä tilit. Ja olen muuten saanut niistä kuvista vuolaita kiitoksiakin, sillä kännihölmöilymme ovat tarjonneet monille todella makeita nauruja. Ja nauruhan pidentää ikää.

Toki hymyilyttää myös tuo miten helppoon useat ihmiset menivät, mutta lähinnä erittäin säälittävää että yleensä pitää tuollaisia twitter ansoja viritellä saadakseen osavoittoja jostain somekirjoittelijoista.

Eikö tuollaisiin Twitter-ansoihin lankeaminen ole vähintään yhtä säälittävää? Minusta se on.
 
Viimeksi muokattu:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Mun käsittääkseni nykypäivänä selkeä enemmistö ihmisistä lähettelee reissuiltaan kuvia someen. Itsekin laitan niitä WhatsApp-ryhmäämme, mikä ilmeisesti kertoo kaiken tarvittavan minusta. Varmaan lähettelisin Facebookiin ja Instagramiinkin, jos mulla olisi niissä tilit. Ja olen muuten saanut niistä kuvista vuolaita kiitoksiakin, sillä kännihölmöilymme ovat tarjonneet monille todella makeita nauruja. Ja nauruhan pidentää ikää.
...
Lähinnä tarkoitin tyyliä jolla sitä reissua hehkutetaan. Aiemmin mainitsin nämä pyramidikusettajat ja itseään massipäällikköinä mainostamat (joka sekin sopii aika hyvin Alluun) ketkä kävivät ihan USA:ssa asti ja pistivät siitä youtubeen videoita joiden perusteella voisi olla kovinkin suuri saavutus ihmiselle että on päässyt ameriikkaan asti ja saanut jopa vuokra-auton hankituksi. Lisäksi vedetään yhtäläisyysviivat lomareissulla käymisen ja miljonääriksi ryhtymisen kaikkine Floridan huviloineen jne. Samaa toki nähty muissakin melkoisen onnettomissa tapauksissa kuten Tuksussa ("mäiämin penthauses livin tö driim!") ja nyt viimemmäksi Allu "Cälis" vastustamattomien työtarjousten perässä.

Luotan siihen ettet ainakaan tosissasi someen lataile lomakuviasi kuvateksteillä jotka kertovat sinun esimerkiksi "Livin' the dream!", olevasi "On top of the world, mother!" tai vastaavaa. Kertoisi joko harhaisesta maailmankuvasta tai vaihtoehtoisesti joko tarpeesta kompensoida tai kusettaa.

edit. Ei sillä että tätäkään olisi tarvinnut selittää.
 

Morgoth

Jäsen
Kun katselin Valapaton haastattelua Veitolan ohjelmassa Espoosta saatujen potkujen jälkeen, minusta ei vaikuttanut lainkaan siltä, että se huomio olisi tuntunut Valapatosta hyvältä. Päinvastoin. Oli aika nöyrää poikaa.

Mielestäni tyyppillistä narsistiläppää ja teeskentelyä koko haastattelu, jossa lopulta hän on kaiken keskiössä. Narsistit ovat taitavia tuossa ja saavat ihmiset uskomaan heitä ja osaavat manipuloida. Valitettavasti lähipiirissäni (onneksi ei ihan kovin läheinen kuitenkaan) on yksi narsisti ja kauan kesti tajuta mikä hän on oikeasti. Sen tajuaminen lopulta sitten selittikin monta asiaa. Tuota haastattelua katsoessa tuli vain vähän liian tuttu fiilis.

En minä tiedä onko Aleksi narsisti vai ei, mutta en olisi yllättänyt. Narsistin kanssa jankkaaminen on itsensä kiduttamista ja siinä terve ihminen menettää vain mielenrauhansa. Siltähän tämä someshow vaikuttaa Valavuoren ympärille. Ainoa järkevä ratkaisu on pysyä mahdollisimman kaukana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös