Aleksi Valavuori – urheilupersoona

  • 3 624 430
  • 13 616

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Toki näinkin, mutta samaan aikaan pitää muistaa sekin, että on vapaaehtoista olla nimimerkkinä JAssa ja kirjoitella täällä ja jos kokee ettei tämä yhteisö edusta omaa ajatusmaailmaa niin onhan näitä keskustelupalstoja muitakin olemassa.
Ei kysymys ole siitä että edustaako yhteisö omaa ajatusmaailmaani (minun kantani siihen asiaan jonka takana yhteisö kuulemma oli voi tarkastaa vaikka tästä postauksesta). Viestinnällisesti Antti Wenströmm voi ilmoittaa että "verkkolehti" on jotain mieltä, mutta muiden mielipiteitä hän ei voi keksiä ja ratsastaa Jatkoajan keskustelupalstan suosiolla (kts liite).Tuolloin kritisoin sanavalintaa "Jatkoaika ilmoittautuu yhteisönä mukaan yhdenvertaisuutta edistävään kampanjaan"

Minusta SAAB forumin ei tule ottaa vahvasti kantaa turkistarhausta vastaan/puolesta, koska syy miksi ne ihmiset ovat siellä SAAB-foorumilla on se saabismi, eikä joku poliittinen hanke X.

Vuonna 2014 tuo oli tietty ymmärrettävää, koska tuo avioliittohanke oli ns. helppo mielipide. Sosiaalisia brownie pointseja tiedossa.

Tässä linkki siihen tiedotteeseen:

Jatkoaika mukaan tasa-arvokampanjaan: "Haastamme jääkiekkoseurat mukaan" - SM-LIIGA - 14.11.2014 - Uutiset - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta

Tämän tarkoitus ei ollut palata vuoteen 2014 vaan antaa synninpäästä Wennströmille. Verkkolehti saa antaa vaikka mainosta Petteri Orpolle kuten hänen vaalityössään ollut ex-päätoimittaja Emilo Elo joskus teki tehdessään haastattelun Petteri Orposta Jatkoaikaan. Oma tupa, oma lupa.
 

Liitteet

  • JA_verkkolehti_vs_palsta.JPG
    JA_verkkolehti_vs_palsta.JPG
    36 KB · kertaa luettu: 394

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ei kysymys ole siitä että edustaako yhteisö omaa ajatusmaailmaani (minun kantani siihen asiaan jonka takana yhteisö kuulemma oli voi tarkastaa vaikka tästä postauksesta).

Kyllä se loppu kädestä on juuri se kysymys. Tottakai Jatkoaika.comin mediahallinnalla /ja -strategialla on oma roolinsa tässä mistä kirjoititkin ja siitä voi olla myös montaa mieltä.

Mutta viime kädessä sinä itse teet valinnan oletko tavalla tai toisella mukana tässä yhteisössä ja millä tavoin haluat tulla yhdistetyksi tähän yhteisöön. Tämä on valinnanvapaus.

Toki tuohon mainitsemaasi SAAB-esimerkkiin viitaten, niin "helpoin vaihtoehto" olisi lakkauttaa Vapaa Keskustelu-puoli.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mutta eihän suurin osa suomalaisista kommentoi somessa myöskään puhtaan urheilun tai tasa-arvon puolesta, vaikka siitä jotain (enemmistön) mieltä olisivatkin...

Edelleen, kannattaa kiinnittää huomiota Selänteen - tai siis tuon Selänteen twitterin - retoriikkaan. Pakolaiskeskusteluun voi ottaa maltillisesti kantaa ja vaikka sanoa tilanteen olevan huolestuttava. Selänteen tweetit ovat huomattavasti kärjekkäämpiä ja noh, tuovat mieleen mv-lehden, joka tietysti asiasta heti innostuikin.

Aika harva suomalainen kuitenkaan hirveän innoissaan näkee omaa nimeään mv-lehden julkaisuissa, tämä on toki vain oma mielipiteeni. Puhumattakaan julkisuuden henkilöstä, jonka pitäisi samalla myydä brändiään ja esiintyä positiivisessa pr-valossa.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Edelleen, kannattaa kiinnittää huomiota Selänteen - tai siis tuon Selänteen twitterin - retoriikkaan. Pakolaiskeskusteluun voi ottaa maltillisesti kantaa ja vaikka sanoa tilanteen olevan huolestuttava. Selänteen tweetit ovat huomattavasti kärjekkäämpiä ja noh, tuovat mieleen mv-lehden, joka tietysti asiasta heti innostuikin.

Aika harva suomalainen kuitenkaan hirveän innoissaan näkee omaa nimeään mv-lehden julkaisuissa, tämä on toki vain oma mielipiteeni. Puhumattakaan julkisuuden henkilöstä, jonka pitäisi samalla myydä brändiään ja esiintyä positiivisessa pr-valossa.

Miksi sitten vaikkapa Amirkhanin huomattavasti jyrkemmistä kommenteista ja esiintymisestä mv-lehden "mannekiinina" kukaan ei nostanut paskamyrskyä tai heiluttanut rasistikorttia (paitsi Fahad Firas)
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Niin muistutettakoon, että nämä kaksi skenariota ovat täysin sinun mielikuvituksen tuotetta.

Totta. Samaa sarjaa kuin öyhötys 30-luvusta, hihamerkeistä ja uunien lämmittämisestä.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Niin, Teemu maksaa siitä sitten itse hintaa, jos jotain maksettavaa on. Wennström taas vetää tuekseen koko Jatkoaika-yhteisön ja kyllä palautteesta voi tulkita, ettei kaikki jaa Wennströmin näkemyksiä.

Se on kolumni. Jos sen tulkitsee joksikin muuksi, niin sille minä en voi mitään. En myöskään koe kuuluvani mihinkään yhteisöön kirjoittaessani suositulle jääkiekkopalstalle nimimerkillä saati että se määrittelisi minua jotenkin. Mutta jos koit tässä asiassa vääryyttä niin se on tottakai ikävää.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Totta. Samaa sarjaa kuin öyhötys 30-luvusta, hihamerkeistä ja uunien lämmittämisestä.

Vahvasti taitaa mennä off-topicin puolelle, mutta jos kärjistäminen ja pelottelu toimii toiseen suuntaan, niin on luonnollista että samoja keinoja käytetään myös toiseenkin suuntaan.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Niin muistutettakoon, että nämä kaksi skenariota ovat täysin sinun mielikuvituksen tuotetta.

Onko noin? Kyllä minä olen lukenut Makwanilta huomattavasti jyrkempää tavaraa, mitä tämä Valavuoren kirjoitus tai Selänteen kommentti siihen. Edelleen kysyn, että missä paskamyrsky? Jopa Mestari Paskoliin kumarsi nöyrästi Amirkhanin kriittisten lausuntojen edessä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Miksi sitten vaikkapa Amirkhanin huomattavasti jyrkemmistä kommenteista ja esiintymisestä mv-lehden "mannekiinina" kukaan ei nostanut paskamyrskyä tai heiluttanut rasistikorttia (paitsi Fahad Firas)

Voisin kuvitella, että Amirkhani tuskin ihan hirveän innoissaan on nimensä yhdistämisestä mv-lehteen, vaikka onkin antanut runtua Firasille ja muille elintasopakolaisille.

Amirkhani on toki huippu-urheilija, mutta profiililtaan varsin kaukana Selänteestä, joka on ollut ehkäpä jopa Suomen suosituin henkilö. Rohkenen väittää, että kyllä mamu-kriittisillekin tuli aika isona yllätyksenä tämä Selänteen twitteri-tilin avautuminen ja nythän iltapulujen sivut ovat asiaan tarttuneet.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.

On. Tämä on edelleen tapahtunut vain sinun päässäsi.

Kyllä minä olen lukenut Makwanilta huomattavasti jyrkempää tavaraa, mitä tämä Valavuoren kirjoitus tai Selänteen kommentti siihen. Edelleen kysyn, että missä paskamyrsky?

Jos nyt lähdetään tähän sinun mielikuvitusleikkiin mukaan, niin sanottakoon se, että joku Makwan ja Selänne eivät ole samassa sarjassa mitä tulee esimerkiksi mediaan* Kuten MustatKortit tuossa yllä kirjoittikin.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@Dee Snider

omaa kansanryhmäänsä vastaan ei voi kiihottaa kuulemma. Siksi Amirkhani saa laukoa mitä laukoo ilman että siihen puututaan. Eikö hän joku pakolainen tai pakolaisen poika ole?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Vahvasti taitaa mennä off-topicin puolelle, mutta jos kärjistäminen ja pelottelu toimii toiseen suuntaan, niin on luonnollista että samoja keinoja käytetään myös toiseenkin suuntaan.

Niinpä taitaa mennä. Kävipähän kuitenkin varsin ripeästi selväksi, että Valavuorta moittivat harrastavat ja hyväksyvät kärjistämisen sekä pelottelun oman asiansa ajamisessa. Pata kattilaa soimaa, musta kyljys kummassakin - vai miten se oli?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Toki tuohon mainitsemaasi SAAB-esimerkkiin viitaten, niin "helpoin vaihtoehto" olisi lakkauttaa Vapaa Keskustelu-puoli.
Outo ajatus. Se että Jatkoajan keskustelupalstan kirjoittajilla on useita eri mielipiteitä asioista on ongelma, mutta ei se että RY puhuu sellaisten suulla jotka eivät ole RY:n jäseniä? Suljetaan Vapaa Keskustelu, että Wensström saa keksiä meille kaikille mielipiteitä?

Minä olen monista jääkiekollista asioista eri mieltä kuin Jatkoajan kolumnistit. En koe tarpeelliseksi "allekirjoittaa" mitään arvomaailmaa liittyi se sitten maalivahtien varusteiden pienentämiseen tai Itämeren lohikalastukseen että voin keskustella palstalla jääkiekosta tai ajankohtaisista ilmiöistä.

Niin, Teemu maksaa siitä sitten itse hintaa, jos jotain maksettavaa on. Wennström taas vetää tuekseen koko Jatkoaika-yhteisön ja kyllä palautteesta voi tulkita, ettei kaikki jaa Wennströmin näkemyksiä.
Eri. En kyllä bongaa tuosta Wennströmin kolumnista yhtään sanaa "yhteisö"

Tarkoitukseni oli alunperin sanoa, että Wennströmin poliittinen ulostulo on ihan Wenströmin ja hänen edustamansa RY:n asia eikä ollut todellakaan pahimmasta päästä. Wennström saa olla mitä mieltä lystää vaikka siitä Itämeren lohikalastuksesta.

Yksi hauska kohta muuten tuosta kolumnista:

Tammikuun viimeisellä viikolla 2016 Selänne on jo yhtäkkiä mukana turvapaikanhakijoita koskevassa keskustelussa. Kovin uhkarohkeaa.

Selänteen ulostulo on tosiaan rohkeaa. Sukupuolineutraalin avioliittohankkeen kannattaminen taas ei ole.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Ottamatta tuohon itse keskusteluun sen enempää kantaa, mutta kyllä tästä tulee hieman sellainen kuva, että Antti Wennström käyttää tässä tapauksessa Jatkoaika.com sivustoa aika railakkaasti omien tarkoitusperiensä ajamiseen jopa hieman kyseenalaiselle tavalla.

Ihan alkuun anteeksi, en ole lukenut koko ketjua.

Niin. Wennström myös sanoi Twitterissä Selänteen hyökänneen "unelman" kimppuun. Miten? Siis oikeastiko raaistuneiden raiskausten ja niistä saatujen, ainakin omaan silmääni/oikeustajuuni suhteuttaen, lievien tuomioiden arvostelu on "unelman kimppuun käymistä"? Miettiköhän herra päätoimittaja ihan loppuun asti mitä kirjoitti?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Outo ajatus. Se että Jatkoajan keskustelupalstan kirjoittajilla on useita eri mielipiteitä asioista on ongelma, mutta ei se että RY puhuu sellaisten suulla jotka eivät ole RY:n jäseniä? Suljetaan Vapaa Keskustelu, että Wensström saa keksiä meille kaikille mielipiteitä?

Ah joo sori. Unohdin että sinun pihvi on nimenomaan tuossa kolumnissa.

Mutta kuten olen jo aiemminkin todennut niin toki sinulla on oikeus ilmaista oma mielipiteesi ja samalla sinulla on vapaus kirjoittaa tai olla kirjoittamatta tänne. Siinä vaiheessa, kun kokee että "yhteisö" ei edusta omaa ajatusmaailmaansa, niin sitten voi joko jatkaa kirjoittelua - antamalla esimerkiksi kritiikkiä tai jopa kiukuttelemalla jos haluaa. Ja sitten loppukädessä voi poistua toiseen, itselleen sopivampaan yhteisöön viimeisenä keinona. Joku hurja saattaisi perustaa vaikka oman sivuston. Vaihtoehtoja on monia.
 
Viimeksi muokattu:

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kiitos linkistä. Itse en halua olla mukana yhteisössä, jonka nimissä otetaan kantaa erilaisiin poliittisiin kysymyksiin. Tai jos otetaan, niin kysymysten pitäisi olla täysin itsestäänselviä, joihin esimerkiksi tahdon -kampanja ei mielestäni kuulu. Ei kuulu myöskään maahanmuuttopolitiikka, vaikka vastaavalla tavalla ei koko yhteisöä ole tähän asiaan ainakaan vielä valjastettu.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Amirkhani on toki huippu-urheilija, mutta profiililtaan varsin kaukana Selänteestä, joka on ollut ehkäpä jopa Suomen suosituin henkilö. Rohkenen väittää, että kyllä mamu-kriittisillekin tuli aika isona yllätyksenä tämä Selänteen twitteri-tilin avautuminen ja nythän iltapulujen sivut ovat asiaan tarttuneet.

Tottakai koko kansan Teemu on ihan eri sarjassa kun oikeastaan kaikki muut Suomen urheilijat ja varmasti moni yllättyi. Tosin ei Teemun twiiteissä mitään rasistista ole tai mitään muutakaan mistä voi vetää hernettä nenään ellei ole täysin hurahtanut uskoonsa. Minusta ainakin näyttää siltä että Amirkhanin kimppuun ei uskalleta käydä koska silloin todennäköisesti omat #unelma veljet ja siskot olisi ensimmäisenä lynkkaamassa Makua arvostelevaa, sillä onhan hän maahanmuuttaja.

Varsin iso juttuhan tästä tuli joten eiköhän tässä vielä tule viihdyttäviä käänteitä.

Henkilökohtaisesti minulle on ihan sama olisiko Teemu kannattanut unelmaa tai sitten ei.
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvää keskustelua Aleksi Valavuoresta.

Tuli nähtyä Valavuori pääkaupunkiseudulla pari viikkoa sitten, en mennyt tietenkään mitään sönköttämään mutta sivusta seurattuna ihan leppoista meininkiä tuntui olevan.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Hyvää keskustelua Aleksi Valavuoresta.

Tuli nähtyä Valavuori pääkaupunkiseudulla pari viikkoa sitten, en mennyt tietenkään mitään sönköttämään mutta sivusta seurattuna ihan leppoista meininkiä tuntui olevan.

Varmastikin kun betsitilille virtaa verottajalta salaa jonneja koukuttamalla tienattua affirahaa ja K8si-krääsästä tulee vielä omat korvaukset suuremmin mitään tekemättä. Tai no, tekihän Valeksi sen rallienglantisivun osittain.
 
Valavuori on varmasti hoitanut asian niin, että voi sanoa, ettei itse päivitä Selänteen Twitteriä. Se on selvää, että aiheet tulevat häneltä ja varmaan hyväksyntäkin, mutta joku kaverinsa painaa "lähetä".
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Heh, Valavuori ihmettelee twitterissä kun hänen mielipiteensä ei ole saanut suurta paskamyrskyä osakseen. No, kun on tosiaan bannannut tuhansia tilejä ensin pois väärien mielipiteiden takia, niin tuskin sitä vastakkaista mielipidettä tässäkään tilanteessa näkee.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Nyt jos ei vuorokauden sisään olen joku toimittaja soittanut Selänteelle ja kysynyt kommenttia, niin on kyllä munatonta touhua.
 

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Paistaa kyllä tästäkin keskustelusta läpi, että "Selänteellä" on väärä mielipide ja "Selänteen" olisi pitänyt pitää turpansa kiinni asioista, jotka ovat aika lailla ongelma(/unelma). Voi voi, nyt se Selänne lynkataan julkisesti, kun kehtasi avata suunsa.

Joo, samaa mieltä olen siinä, että aika törkeästi Camavuori käyttää Selännettä hyväkseen. Tai Camavuoren veli. Tai joka tapauksessa Valavuori on tässä jotenkin mukana.

Propsit muuten Valavuorelle siitä, että ihan omissa nimissään voitti Arhinmäen väittelyssä. On se kova sepu.

Tämä näytelmä tulee kyllä vielä esittämään tragikoomisia piirteitä lisää.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Paistaa kyllä tästäkin keskustelusta läpi, että "Selänteellä" on väärä mielipide ja "Selänteen" olisi pitänyt pitää turpansa kiinni asioista, jotka ovat aika lailla ongelma(/unelma). Voi voi, nyt se Selänne lynkataan julkisesti, kun kehtasi avata suunsa.

Minusta on hyväksyttävää, että entinen kiekkoilija avaa suunsa ja kertoo mielipiteensä asioista. Tällainen teko on kuitenkin riski julkisuuskuvan kanssa, koska kaikki eivät jaa samoja ajatuksia. Selänteen kohdalla ongelma kuitenkin on se, että mikään aiempi teko tai lausunto ei osoita Selänteen olevan yhteiskunnallisesti riittävän pätevä tai kiinnostunut ottamaan kantaa tällaisiin asioihin. Selänne asuu maahanmuuttajana suljetulla asuinalueella Kaliforniassa (eli hän jos joku asuu kuplassa), mikä ei minun mielestäni vakuuta Selänteen olevan oikea henkilö ottamaan kantaa pakolaistilanteeseen tuhansien kilometrien päässä kuplasta, jossa hän asuu.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös