Swearengen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Fortress Europe, turvattomat tilat
Verkkolehti tietty saa tehdä mitä haluaa. Itse en ole tosin koskaan oikein ymmärtänyt miksi lehti julkistaa olevansa tiettyä mieltä koska se sotii minun käsitystäni siitä mitä journalismi on. Tämä pätee niin Hesarin ilmoitukseen olevansa EY-jäsenyyden kannalla (jota itse silloin kannatin kiihkeästi) kuin Uuden Suomen ilmoitukseen "puolen valitsemisesta". Minusta lehdet eivät ole yhteiskunnallisia keskustelijoita enkä ymmärrä miksi jääkiekkopalsta ilmoittaa kannattavansa homoadoptiota.
No onhan mielipidevallankäyttö kivaa kaikkien mielestä, eli siksi. Joitain yksittäisiä artikkeleita lukuunottamatta, mitään ihanteellista ja objektiivista journalismia on lopulta hyvin vähän missään päin maailmaa, varsinkin kun puhutaan yhteiskuntaa käsittelevistä uutismedioista. Ne ovat joko avoimesti puolueellisia (esim. puoluelehdet) tai sitten ajavat toimituksen kulloistakin agendaa journalismin varjolla, esim. mainittu Helsingin Sanomat. On siis enemmän sääntö kuin poikkeus, että lehdet nimenomaan pyrkivät olemaan "yhteiskunnallisia keskustelijoita" aseenteellisine juttuineen aiheesta kuin aiheesta. Eikä tuo ole välttämättä ongelma, kunhan tietoa ei tahallisesti vääristellä.
.Mitä ketjun aiheeseen tulee, niin ymmärtääkseni Glenn Anderson sai Edmonton Oilersin dynastiassa toteuttaa pelaajauraansa siinä missä muutkin, vaikka elettiin 80-lukua. Ei hän tarvinnut suvaitsevaiston omaa erinomaisuuttaan ja muodikkuuttaan homojen varjolla toitottavia mediatempauksia. Jossain Venäjällä tai muslimimaissa näille jutuille voisikin nähdä tarvetta ihmisoikeusnäkökulmasta, mutta paikallinen väestö voi olla vähän toista mieltä.