Aleksi Valavuori – urheilupersoona

  • 3 603 000
  • 13 596
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Itse en Valeksia Twintterissä seuraa, mutta taas tämä kikkare pulpahti pintaan kun alkoi (seuraamalleni) Vesa Rantaselle öyhöämään Helsinki Cupin yhteydessä tapahtuneesta joukkotappelusta. Vesku linjaa omissa viesteissään aika selvästi mitä on kaverista mieltä:


Totta kai Valeksi onnistui nyt tästä saamaan aikaiseksi jonkun maahanmuutto-öyhötyksen, jossa nyt Hanen korvanappiinsa on tullut tieto suoraan ytimestä, jonka mukaan tässä nyt Suomeen tunkeutuneet maahantulijat ovat käyneet täysin syyttömien turistien kimppuun.

Arvelisin, että poliisin selvityksessä tapahtumien kulku paljastunee hieman erilaiseksi, mutta vahinko on jo tapahtunut, kun sadat Valeksia fanittamat äärioikeistolaiset ovat jo omaksuneet "virallisen" version idoliltaan, siinä missä kommaripoliisi vain hyysää mamuja jne.
 

Vide68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, RoKi

”100m menis varmaan vieläkin alle 12 sekuntia”


Oivoi minkä atleetin Suomi on Aleksissa menettänyt. Sen sijaan saatiin jatkuvasti paskaa puhuva verorikollinen, parodiahorisonttia toistuvasti ylittävä oman elämänsä kolumnisti ja takinkäännön ennätysmies. Omasta mielestään toki menestyvä seurapomo, viihdealan moniosaaja sekä poliitikan kentällä jatkuvia kunnareita lyövä supliikkimies.

Onneksi Espanja on vastaanottanut tämän geenialtaan syvän päädyn valioyksilön avoimin sylin, ja sieltä Aleksin onkin mukava huudella ulosottomiehen kouran ulottumattomissa kuinka Suomi on hölmölä ja lähes kaikki suomalaiset idiootteja. Sikäli mikäli sikarinpolttelultaan ja PGA-turnauksiin verrattavissa olevilta golfinlätkimisiltään vain ehtii. Toki välillä pitää käydä Suomessa haastamassa riitaa poikansa jalkapallopeleissä ja tuottamassa someen materiaalia siitä, kuinka kurjaa ja pitkäveteistä on viettää tyttären kanssa aikaa.

Hattu - päästä!
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis mitä aktuaalista? Luulin aluksi että Allu kehuu jotakuta tunnettua suomalaista huippupesäpalloilijaa tuttuun tyyliinsä. Mutta tarkoittikin ilmeisesti itseään!?

Aina vain paranee. Varmaan myös penkistä nousee 150kg ja Cooperissa menee 3500m ihan milloin vain ja krapulassa. Paljonkohan lämäri, yltääkö Tamin 160 km/h lukemiin?
Jätkä riehuu samalla intohimolla kuin olisi käynnissä krokettipeli kilpailuhenkisten sisarusten kesken. Pelaamisen ilo yhdistettynä uhoon ja nöyryytyksiin toimii viihteenä omalle porukalle, mutta välttämättä ulkopuoliset eivät samaa riemua osaa jakaa.
 

Alejandro

Jäsen
Siis mitä aktuaalista? Luulin aluksi että Allu kehuu jotakuta tunnettua suomalaista huippupesäpalloilijaa tuttuun tyyliinsä. Mutta tarkoittikin ilmeisesti itseään!?

Aina vain paranee. Varmaan myös penkistä nousee 150kg ja Cooperissa menee 3500m ihan milloin vain ja krapulassa. Paljonkohan lämäri, yltääkö Tamin 160 km/h lukemiin?
Mielestäni Valavuorella on tässä tapauksessa ihan rehtiä pilkettä silmäkulmassa. Itse tulkitsen rivien välistä pientä provoamista ja hassuttelua. Ei mitään vakavampaa tällä kertaa.

En minä turhaan puolustelisi verorikollista, mutta Hanenkaan tekemisiä tarvitse katsoa aina suurennuslasin kanssa. Miehessä on vähän samaa vikaa paikoitellen, kuin Tuomas Enbuskessa sillä erotuksella, että Enbuske on tämän valtakunnan ykkösprovosoija. Kruunaamaton kuningas. Se pitaa pitää mielessä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Mielestäni Valavuorella on tässä tapauksessa ihan rehtiä pilkettä silmäkulmassa. Itse tulkitsen rivien välistä pientä provoamista ja hassuttelua. Ei mitään vakavampaa tällä kertaa.

En minä turhaan puolustelisi verorikollista, mutta Hanenkaan tekemisiä tarvitse katsoa aina suurennuslasin kanssa. Miehessä on vähän samaa vikaa paikoitellen, kuin Tuomas Enbuskessa sillä erotuksella, että Enbuske on tämän valtakunnan ykkösprovosoija. Kruunaamaton kuningas. Se pitaa pitää mielessä.
Se on totta, että reaktioita ja huomiota noilla postauksilla ennen kaikkea haetaan.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus

Nyt on kyllä pakko kysyä ihan aidosti, pitaa pahaa tuossa julkaisussa on? Käytännössä lähes kaikille tuli varmaan mieleen, että uutinen oli samaa jatkumoa kuin lähes kaikki vastaavat eli pääsarjatason ulkopuolisen jalkapallon yhteydessä tapahtuneet hölmöilyt.

Nyt yhteiskunta on menossa suuntaan, jossa tietyillä postinumeroalueilla pitäisi hupihöntsyturnauksiin olla järkkäreitä enemmän, kun jossain Mestis-pelissä. Mitä se tarkoittaa noiden turnausten tulevaisuuden kannalta?
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt on kyllä pakko kysyä ihan aidosti, pitaa pahaa tuossa julkaisussa on?
Han voisi vaikka suorittaa perehtymisensä kaikessa rauhassa ilman tällaista vihjailevaa viestiä, ja sitten jos se perehdytys johtaa siihen suuntaan kun Gary ja opetuslapsensa nöpöt pystyssä odottavat, niin sitten ei muuta kun maximum attack.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Han voisi vaikka suorittaa perehtymisensä kaikessa rauhassa ilman tällaista vihjailevaa viestiä, ja sitten jos se perehdytys johtaa siihen suuntaan kun Gary ja opetuslapsensa nöpöt pystyssä odottavat, niin sitten ei muuta kun maximum attack.

Ihan normaaliahan tuo on nykypäivänä, että sosiaalisessa mediassa kerrotaan mitä ollaan tehty, mitä tehdään juuri nyt ja mitä aiotaan tehdä. En minä ymmärrä, miksi Aleksi Valavuoren pitäisi tehdä jotenkin muusta SoMe-virrasta poikkeavalla tavalla.

Vihjailu, jolla kutsutaan kannattajat rasistiseen keskusteluun.

Niin. Samalla lailla myös vihervasemmisto syöttää sosiaaliseen mediaan sitä omiin kannattajiin iskevää rapalaa. Ja varmasti kaikki muutkin tahot ja instanssit mitä maa ja se some päällään kantaa. Mutta, kun AV niin tekee, on se väärin?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Niin. Samalla lailla myös vihervasemmisto syöttää sosiaaliseen mediaan sitä omiin kannattajiin iskevää rapalaa. Ja varmasti kaikki muutkin tahot ja instanssit mitä maa ja se some päällään kantaa. Mutta, kun AV niin tekee, on se väärin?

Mutkun vihervasemmisto... Etkö oikeasti pysty parempaan?

Minusta "koirapilli" taktiikka ala-arvoista toimintaa, oli pilliin puhaltaja sitten Sebastian Tynkkynen tai vaikka Johannes Koski.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mutkun vihervasemmisto... Etkö oikeasti pysty parempaan?

Minusta "koirapilli" taktiikka ala-arvoista toimintaa, oli pilliin puhaltaja sitten Sebastian Tynkkynen tai vaikka Johannes Koski.

Niin. Samalla lailla myös vihervasemmisto syöttää sosiaaliseen mediaan sitä omiin kannattajiin iskevää rapalaa. Ja varmasti kaikki muutkin tahot ja instanssit mitä maa ja se some päällään kantaa. Mutta, kun AV niin tekee, on se väärin?

Boldasin sinulle tuon olennaisen tuosta. Varmaan toki sen huomioitkin, mutta halusit vain tarttua tuohon yksittäiseen termiin?

Edelleen, Valavuoren some-käytös jakaa varmasti mielipiteet, mutta en minä tuossa postauksessa näe yhtään mitään tuomittavaa, valtavirrasta poikkeavaa tai muuta huomautettavaa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan normaaliahan tuo on nykypäivänä, että sosiaalisessa mediassa kerrotaan mitä ollaan tehty, mitä tehdään juuri nyt ja mitä aiotaan tehdä. En minä ymmärrä, miksi Aleksi Valavuoren pitäisi tehdä jotenkin muusta SoMe-virrasta poikkeavalla tavalla.
No kyllähän nyt Suomen Kansallistwiittaajan asema ja arvonimi velvoittaa keskiverto somehermannia ylevämpään toimintaan!

(Oikeastihan keskiverto somehermanni on kaukana Garyn somesekoilusta)
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Edelleen, Valavuoren some-käytös jakaa varmasti mielipiteet, mutta en minä tuossa postauksessa näe yhtään mitään tuomittavaa, valtavirrasta poikkeavaa tai muuta huomautettavaa.

Minulla on täysin erilainen käsitys valtavirrasta. Twitter on somen viemäri, jossa Valavuoren tyyppisiä provokaattoreita on tavallista enemmän. Väitän kuitenkin, että somessa yleisesti valtavirtaa on jokin muu kuin jatkuva provosointia. Laitetaan tarinoihin itselle tärkeitä juttuja, söpöjä koiria ja hauskoja tapahtumia

Aleksi Valavuoren toiminta somessa ei ole onneksi valtavirtaa.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Minulla on täysin erilainen käsitys valtavirrasta. Twitter on somen viemäri, jossa Valavuoren tyyppisiä provokaattoreita on tavallista enemmän. Väitän kuitenkin, että somessa yleisesti valtavirtaa on jokin muu kuin jatkuva provosointia. Laitetaan tarinoihin itselle tärkeitä juttuja, söpöjä koiria ja hauskoja tapahtumia

Aleksi Valavuoren toiminta somessa ei ole onneksi valtavirtaa.

Niin. Boldattuun kohtaan siis vielä kerran tiedustelen, että miten tämä Aleksin twiitti nyt on teille niin paljon pöyristystä aiheuttava, että siitä pitää juosta raportoimaan Jatkoajan viestiketjuun, jos kerran twitteristä yleisesti ottaen ajatellaan noin? Jos kerran twitter on somen viemäri, niin sitä suuremmalla perusteellahan tuossa twiitissä ei ole mitään vikaa. Vai oliko tässä nyt se klassinen "ei se mitä sanotaan, vaan kuka sanoo"..?

En minäkään Valavuoren ulostuloja kovin korkealle arvosta isossa kuvassa, mutta tällä kertaa en ymmärrä, miksi tästä nyt piti närkästyä. Ihan linjassahan tuo on muiden twitter-rapaloiden seassa, joita heittelee välillä persut, välillä Iikka Kivi, välillä Mikael Jungner. Ja välillä tosiaan myös ne vihervasemmiston edustajat.
 
Edelleen, Valavuoren some-käytös jakaa varmasti mielipiteet, mutta en minä tuossa postauksessa näe yhtään mitään tuomittavaa, valtavirrasta poikkeavaa tai muuta huomautettavaa.

Vihaan sanaa öyhötys, mutta sitähän tuo on. Jos se on Twitterissä valtavirtaa, niin sitten on, mutta helvetin rasittavaa joka tapauksessa. Varsinkaan sellaiselta, joka keskittyy vain urheiluun.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Se on tyypillistä Valavuoren laitaoikeistoöyhötykseen ja opportunismiin nojautuvaa ansaintalogiikkaa. Algoritmi nostaa seurannan ulkopuolelta tämäntyyppisiä esille, vaikka suosio perustuisi trollitilien peukutuksiin. Valtaosa ihmisistä ei pidä tätä hyväksyttävänä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vihaan sanaa öyhötys, mutta sitähän tuo on. Jos se on Twitterissä valtavirtaa, niin sitten on, mutta helvetin rasittavaa joka tapauksessa. Varsinkaan sellaiselta, joka keskittyy vain urheiluun.

Samaa mieltä öyhötyksestä. En tosin itse näe tätä twiittiä öyhötyksenä. Aleksihan sanoo vain perehtyvänsä tarkemmin asiaan. Mulle tulee heti kolme ajankohtaista asiaa (osin Valavuorta itseään koskevaa), joihin sillä voidaan viitata. Se etnisyys/jengiytymisongelma, järjestyksenvalvonnan taso tuolla ja sen alan tilanne yleensä ja tietysti harrastefutiksessa syntyvä riita/tappelutilanne.

Varmaan se on sitten se sama porukka, jotka näkee natseja kaikkialla, jotka pystyvät suoraan tuosta tulkitsemaan rasistisen sävyn tai öyhötyksen tuosta Aleksin kirjoituksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös