"Kuulustelun ja vaatteiden riisumisen jälkeen sain soittaa yhden puhelun kertoakseni missä olen, sitäkin valvottiin ja se piti hoitaa englanniksi. Jokaista liikettä valvottiin, jos et heti totellut meni poliisin käsi pampulle aika nopeasti. Kun kaksi poliisia tutki minua he naureskelivat samaan aikaan kuinka joku meksiloinen oli hetki sitten laskenut samassa paikassa alleen heidän kovistelujen edessä. Samalla he kysyivät olenko minä kova jätkä? Vastasin heille, että kuvailkaa mulle kovuus, jotta osaan vastata tarkemmin. Eivät kuvanneet, joten ei tarvinnut vastata. Samalla purin hammasta koko ajan, luonto meinasi ottaa vallan kahta näsäviisastelevaa pihatonttua kohtaan mutta samalla ymmärsin ettei tässä poliisivaltiossa kannata pelleillä yhtään, on vain hopeaa jaossa, joskus jopa henki kyseessä."
Koko tarinahan jo löytyy tästäkin ketjusta.
Aleksin iltasatu Mummorullasta: Valavuori: Unelmien jenkkimatka päätyi putkaan ja karkotukseen Oli kyllä yksi elämäni erikoisimmista kokemuksista viettää 24 tuntia pidätettynä Los Angelesin putkassa. Seuranani mulla oli noin 10 meksikolaista, pari kiinalaista ja muutama prostituoitu. Säilössä...
keskustelu.jatkoaika.com
Olenhan mä sitten koko tarinan lukenut, mutta en näköjään riittävän ajatuksella.
Hauska tuokin kohta, että saa soittaa yhden puhelun, mutta senkin englanniksi. Mitä tapahtuu niille, jotka eivät osaa englantia yhtään? Ja niitäkin on aivan varmasti ollut samassa tilanteessa. Odotetaan tulkkia? Kenelleköhän Valavuori soitti? Miksi muuten puhelun piti olla englanniksi, jos poliisit eivät osanneet englantia? Vai onko tämä väite vain urbaania legendaa? Eikö puhelun olisi pitänyt olla espanjaksi? Voisi kuvitella, että tämä kaikki on tapahtunut nimenomaan lentokentällä. Miksi Aleksi olisi viety johonkin muualle odottelemaan paluulentoa, kun lentokentällä nämä ovat ihan rutiiniasioita? Sehän menee käsittääkseni niin, että se lentoyhtiö, joka on henkilön maahan lennättänytkin, vastaa ensisijaisesti myös hänenn poiskuljetuksestaan, mutta ajatellaan vaikka tilannetta, että ko. lentoyhtiö lentää ko. kentälle kerran viikossa, eikö ole aika kohtuutonta, että tämä henkilö viruisi putkassa kokonaisen viikon? Luulenpa, että näissä tilanteissa on huomioitu myös eri allianssien lennot. Tai niin voisi ainakin kuvitella, koska jokaisesta kiinniottopäivästä aiheutuu myös kustannuksia, kun pitää sitä velliä tarjota joka päivä kuitenkin.
Olisikin kiva kuulla vähän yksityiskohtaisempia asioita, ihan Valavuoren itsensä kertomana, että miten tämä nyt oikeastaan menikään. Mikä oli ihan faktisesti se paikka, missä häntä säilytettiin ja minkä yhtiön lennoilla hän lenteli?
Ja täytyy kyllä sanoa, että olen vähän pettynyt T88muun. Olisin kuvitellut, että jeesaisi kaveriaan hädässä. Eiköhän sellaisessa tapauksessa Aleksi olisi saatu pidettyä siellä putkassa ainakin pari päivää pidempään, kun asianajajat perehtyvät tapaukseen?
Hauska tarina kyllä. Vähän on uskallettu kuitenkin vittuillakin, vaikka hammasta on toki purtu. Ehkä tämä on merkki henkisestä kasvusta? Buahahahaha.