Aleksi Valavuori – urheilupersoona

  • 3 600 797
  • 13 596

Fit tucker

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pesäpallo ei kiinnosta Suomessa ketään kepukuntien ulkopuolella eikä ketään edes vähää alusta Suomen ulkopuolella. On se varmaan huikeata viihdettä.
Kirittärien pelaaja (oliko viime kaudella) avautui paikallislehdessä, että peleissä käy vaan keski-ikäisiä tuijottamassa perseitä. Oli erittäin älykäs kommentti, jos haluaa katsomoon lisää väkeä. Valavuoren kunnioitus kanssaihmisiä kohtaan vaikuttaisi olevan aika nollissa. Mutta olen täysin erimieltä tästä affiliate jutusta, jopa vanhana ongelmapelaajana. Ei juttu ole mielestäni sen moraalittomampi, kuin minkä tahansa uhkapelifirman pyörittäminen, tai minkä tahansa asian mainostaminen. Ja käsittääkseni affit eivät saa rahaa toisten tappiosta vaan joko osan pelaajan talletuksista tai vastaavasti pelaajien rekisteröitymisestä. Jokainen kuitenkin itse pelaa rahansa ja siitä on aivan turha ketään muuta syytellä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus olen kieltämättä pohtinut, mikäli pesäpalloon käytetyt taloudelliset voimavarat, lukemattomat talkootunnit +lahjakkaat urheilijat jne. ohjautuisivat kansainvälisesti kilpailtuihin lajeihin, kuten kesälajeista (kotimaisittain) jalkapalloon ja yleisurheiluun, voisi tämä realisoitua suomalaisittain hivenen parempana menestyksenä näissä.

Pesäpalloa lajina vastaan minulla ei ole yhtään mitään, päinvastoin huipputasolla niin miehissä kuin naisissa viihdyttävä yleisölaji, mutta kun kyseessä on käytännössä vain ja ainoastaan Suomessa kilpailtu laji, harmittaa tähän käytetyt resurssit. Jo esimerkiksi salibandyn osalta tilanne on täysin eri ja olen pikemminkin ylpeä Suomen statuksesta TOP2-maana.

Tai sitten kannattaisi muuttaa pesäpallo vastamaan suoraan baseballia. Muutama tällainen* pelaaja, kun tuotettaisiin, niin saataisiin rahat takaisin edellyttäen, että pelaajat kuluttaisivat ja sijoittaisivat varojaan Suomeen ja palaisivat urien päätyttyä tänne.

*https://www.washingtonpost.com/sports/2022/07/16/juan-soto-contract-offer-nationals/

Lätkä on kansainvälisesti marginaalissa, mutta tuottanut enemmän suomalaisia miljonäärejä kuin mikään muu ala. Urheilun kontekstissa varmaan useampia miljonäärejä kuin muut lajit yhteensä. Sijoitukset lajiin ovat siis olleet varmaankin ihan fiksuja ihan valtionkin näkökulmasta. Tosin huolestuttava trendi on se, että menestyneimmät ja parhaiten tienanneet NHL-pelaajat ovat alkaneet jäädä perheineen PA:aan pelaajaurien päätyttyä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Valavuori heittää pesisrapalaa ja Jatkiksen ÄIJÄT nielevät. Hyvä te.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Joskus olen kieltämättä pohtinut, mikäli pesäpalloon käytetyt taloudelliset voimavarat, lukemattomat talkootunnit +lahjakkaat urheilijat jne. ohjautuisivat kansainvälisesti kilpailtuihin lajeihin, kuten kesälajeista (kotimaisittain) jalkapalloon ja yleisurheiluun, voisi tämä realisoitua suomalaisittain hivenen parempana menestyksenä näissä.

Pesäpalloa lajina vastaan minulla ei ole yhtään mitään, päinvastoin huipputasolla niin miehissä kuin naisissa viihdyttävä yleisölaji, mutta kun kyseessä on käytännössä vain ja ainoastaan Suomessa kilpailtu laji, harmittaa tähän käytetyt resurssit. Jo esimerkiksi salibandyn osalta tilanne on täysin eri ja olen pikemminkin ylpeä Suomen statuksesta TOP2-maana.
Ei ne harrastajamäärät nyt niin isot ole, että merkittävää vahinkoa muille lajeille tulee. Toki nämä ihan huiput olisivat olleet potentiaalisia huippuja jossain muussakin lajissa. On paljon muitakin pienempiä lajeja, jotka vie harrastajia muutamalta isolta, mutta ennemmin mä laajan lajikirjon näen rikkautena.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Liittyy se sikäli, että eihän Valeksi ole vaatinut hallituksen jäseniä osallistumaan eukonkannon, saappaanheiton, mölkyn, poroajojen ja suopotkupallon lajilegendojen merkkipaaluotteluihin.
No, pesis taitaa nyt kuitenkin olla aika korkealla eri joukkuelajien yleisömääriä vertailtaessa. Vähän ihmetyttää asenteesi, ei minua kovin korpea, jos joku sattuu eri lajista tykkäämään kuin minä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Luulenpa ettei ole ongelma. Allu esiintyy ko. biisin musavideolla pienessä roolissa, joten kyseessä lienee ihan vaan läppä frendien kesken. Kappale on tullut vuonna 2014 ja silloin Valavuorella oli korispiireissä vielä jotain uskottavuutta jäljellä.

Jep.





Ajat ovat muuttuneet tuosta, mutta tuskin ko. läppä nyt Valavuoren suurin ongelma on, vaikka riimi ei olekaan vanhentunut kovin hyvin.
 

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Valavuori jatkaa poliittisia kannanottojaan, tällä kertaa tulilinjalla pääministeri. Twiitillä haetaan näköjään kielestä päätellen ihan kansainvälistä huomiota.

 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
On tää huikea ketju. Varainkerjuumies on ainoa ihminen maailmassa kuka saa tällaista aikaan. Mennään kaikista mahdollisita petoksista pesäpallo-väittelyyn nopeampaa ku..Mikä?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
On tää huikea ketju. Varainkerjuumies on ainoa ihminen maailmassa kuka saa tällaista aikaan. Mennään kaikista mahdollisita petoksista pesäpallo-väittelyyn nopeampaa ku..Mikä?
Valavuori veroviraston aulasta sinne vahingossa mentyään.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hei Valeksi hyva,jata nyt herrajumala Marin rauhaan ja keskity johonkin muuhun asiaan ,vai pitaa pahaa PM on sulle tehnyt?!
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
En vaan käsitä tässä kaikessa sitä, miten jaksaa noin paljon hakkaa tuota Twiittiä menemään? Kauhee duuni kun aina pitää olla valmiina päivystämässä, jos voisi johonki käydä vähän näpäyttämässä. Ja myös niihin jos joku hanhinaama tulee kysymään missä olet töissä ja instant block.

Ottais vähän happea. Pitäisi vaan lapsen kanssa hauskaa. Mut ei.
 

Rektor

Jäsen
En vaan käsitä tässä kaikessa sitä, miten jaksaa noin paljon hakkaa tuota Twiittiä menemään? Kauhee duuni kun aina pitää olla valmiina päivystämässä, jos voisi johonki käydä vähän näpäyttämässä. Ja myös niihin jos joku hanhinaama tulee kysymään missä olet töissä ja instant block.

Ottais vähän happea. Pitäisi vaan lapsen kanssa hauskaa. Mut ei.
Naulankantaan. Helvetin hyvä isä, toki varmasti onkin, mutta kuinka vahvasti henkisesti läsnä?

Oman pojan jatkuva hehkuttaminen somessa ei minun sukupolvelle ole sitä suurinta vanhemmutta. Ai niin, Allun kanssahan me tietääkseni olemme aika samaa ikäluokkaa. Toinen vaan on boomer.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Valavuori jatkaa poliittisia kannanottojaan, tällä kertaa tulilinjalla pääministeri. Twiitillä haetaan näköjään kielestä päätellen ihan kansainvälistä huomiota.


Velaksi viimeinen ihminen tässä maassa puhumassa muiden vastuullisuudesta. :D
 

Fit tucker

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
;)
 

Liitteet

  • Screenshot (6).png
    Screenshot (6).png
    642,1 KB · kertaa luettu: 183

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Sitten odottelemaan milloin alkaa Murron hehkutus/nuolenta
Odottelen jotain "Kaikkien aikojen" -hehkutusta mieheltä, joka vielä viime viikolla öyhötti, etteivät kaikkien aikojen parhaat naisurheilijat voi päästä "Kaikkien aikojen" -listoilla top2000, koska miesurheilijat tekevät kovempia suorituksia.

e: Jaa, no siinähän se on näemmä yllä jo tullut. Valeksin perseennuoleminen tapahtuu valonnopeudella.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
"Vaikea asettaa perspektiiviin", jonka viime viikolla jo loi ulostamalla näppikselleen naisurheilijoita alentavaa tuubaa. Voisiko siis puhua persektiivistä?
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love

Bianconeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Juventus
Valavuori jatkaa poliittisia kannanottojaan, tällä kertaa tulilinjalla pääministeri. Twiitillä haetaan näköjään kielestä päätellen ihan kansainvälistä huomiota.



Ymmärtääkö botit (seuraajat) paremmin englantia ja saa enemmän tykkäyksiä ja uudelleen twiittauksia?

Ja tänään voi olla kova meno kiitos Marinin videon ja päälle yksi kaikkien aikojen urheiluauorituksista Murron muodossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös