Aleksi Valavuori – urheilupersoona

  • 3 600 314
  • 13 596

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Muistuttajia riittää varmaan niin pitkään kuin itse jaksaa toisten verojen maksusta ja vapaamatkustajista itse twitterissä sun muissa kuittailla.

Jep. Vitsi voi olla jo aika väsynyt, mutta niin kauan kuin Valavuori itse alkaa kertomaan tuota vitsiä, niin onhan se nyt vaan oikeus ja kohtuus, että joku käy viimeistelemässä sen punchlinella.
 

teppana

Jäsen
Nuollaan persettä? Onko mitään välimuotoa vittuilulla ja perseen nuolemisella? Mua ainakin vituttaa nuo mukahauskat länkyttäjät ihan yhtä paljon kuin A.Valavuori itse. Nää on just näitä ihmisiä, joiden pitää jokaisessa mahdollisessa välissä päästä hauskana toteamaan se aina niin ratkiriemukas "mita pahaa han...".

Valavuori ja hänen verot on vähän kuin vanha vitsikirja. Aikansa se oli hauska ja sille naurettiin, mutta nyt samat jutut on luettu jo niin monta kertaa, että ei se enää ole hauskaa, vaan voisi olla aika laittaa se teos kirjahyllyyn pölyttymään.

Niin kauan kun kaveri julkisesti paasaa veroista, vähättelee omaa toimintaansa ja valehtelee silmät ja suut täyteen (1 miljoon arvoinen talk-show, vuodessa vai parissa verovelat kuitattu, miljoonien arvosta valtiolle tehty rahaa, yms.) ja isoon ääneen arvostelee muiden ihmisten ymmärrystä valtiontaloudesta niin mielestäni jokaiseem Valeksin twiittiin pitäisi tulla vittuilua veroista.

Ihan hemmetin ylimielinen ja ärsyttävä persoona. Sekä narsistisella tavalla huijari ja keplottelija.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Pääsi kyllä spontaanit naurut, kun luin Hanen uusimmasta projektista. Kunnes tajusin, että tässä tosiaan juuri törkeästä veropetoksesta tuomittu rikollinen omalla nimellään ja naamallaan kertoo varainkeräävänsä miljoonan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Nyt tuli kyllä ihan spontaani facepalm täällä, kun luin tämän uusimman päivityksen. Kyllä ihmismieli taipuu aivan häkellyttäviin juttuihin silloin, kun on kyse oman itsensä ja omien ongelmiensa pakenemisesta.

Ja oikeastaan vielä häkellyttävämpää on se, että kuinka moni ihminen lähtee mukaan tuohon samaan valheeseen. Minun mielestäni Aleksi vaikuttaa tyypilliseltä addiktilta. Hänen pitäisi nyt kohdata nuo omat ongelmansa, eikä paeta niitä. Jos joku on joskus kuullut siitä, mitä on kun joku mahdollistaa alkoholistin juomisen jatkamista, niin tuossa hiihdon rahoittamisessa on minun mielestäni kyse ihan samasta asiasta. Sen saman valhemaailman ylläpitämistä.
 
Viimeksi muokattu:

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Tuossa projektissa ei mikään voi mennä vikaan. Onnittelut jo tässä vaiheessa ideasta ja nopeasta kuiville pääsemisestä. Tekijät tekee ja hanhinaamat kaakattaa. Ensialkuun hankin Nussittu Kitzbühel-paketin. Seuraavasta tilistä sitten järeämpää hankintaa.

Siitä ostoksille kaikki muutkin VALAHIIHTO – Valavuori
 

Schadowan

Jäsen
Nyt tuli kyllä ihan spontaani facepalm täällä, kun luin tämän uusimman päivityksen. Kyllä ihmismieli taipuu aivan häkellyttäviin juttuihin silloin, kun on kyse oman itsensä ja omien ongelmiensa pakenemisesta.

Ja oikeastaan vielä häkellyttävämpää on se, että kuinka moni ihminen lähtee mukaan tuohon samaan valheeseen. Minun mielestäni Aleksi vaikuttaa tyypilliseltä addiktilta. Hänen pitäisi nyt kohdata nuo omat ongelmansa, eikä paeta niitä. Jos joku on joskus kuullut siitä, mitä on kun joku mahdollistaa alkoholistin juomisen jatkamista, niin tuossa hiihdon rahoittamisessa on minun mielestäni kyse ihan samasta asiasta. Sen saman valhemaailman ylläpitämistä.

IG päivityksellä+kuvilla haetaan sääli/marttyyriaspektia kehiin - termit kuten "Selviytymistaistelu", "Elämäni vaativin projekti" ovat suoraan klikkiotsikkotasoa, on siellä äidin menehtymiset ja tuomiot myös nostettu esiin.

Varmaan olisi pitänyt arvata, että tämän kaltaista nopeaa "exittiä" haetaan kinkkiseen ja ahdistavaan tilanteeseen - kuuluu jotenkin asiaan, kun kyse Valavuoresta.

On tämä hivenen kornia touhua - ensin jätetään verot maksamatta ja sitten ollaan muiden kukkarolla. Toki, onhan diplomi, mainospaikka ja treeniohjelma varsin kattava vastine sille summalle, mitä tuohon sijoitetaan (min 100e, max 100k e).

On paksua, helvetin paksua toimintaa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja tästä se alkaa:

Antti Mäkinen
@makinenantti



Jokaisella melkeinpä on mielipide hänestä. Minä kutsun häntä ystäväksi.
@Valavuori laittaa itsensä likoon isosti, hoitaakseen asiat kuntoon. Sinä ja minä voimme auttaa. Osoitteessa http://valavuori.com lisätiedot. Minä osallistuin jo näihin talkoisiin,tule sinäkin mukaan



Onneksi Aleksilla on näitä ystäviä ja ymmärtäjiä.

Kurjaa olisi jos tähänkin hienoon ideaan kaikki suhtautuisivat niin kuin me ilkimykset täällä ja käskisivät Aleksin suksia ... No sinne jonnekin.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
On kyllä oksettavaa touhua. Äijä tietoisesti luistaa kaikista velvoitteistaan ja sitten on itkemässä muilta apua. Pokkaahan sillä on aina riittänyt, mutta rajansa kaikella. Mäkinenkin laittoi vain 250€, olisi nyt vetäissyt yhden nollan perään, että ei tarvitsisi hävetä.
 

Sirkkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo LFC
Ihan käsittämätöntä. Siellä Akit Linnanahde ja Riihilahti lähteneet mukaan talkoisiin, Aitolehden ja Juhani Putcolan peesatessa.
Tykkäsin vertauksesta viinaa alkoholistille on sama kuin rahan lahjoittaminen Valavuorelle. Olisi silloin hiihtänyt kun Olympiaedustajille piti perustaa talleja sekä kerätä rahaa ammattilaisuuteen. Veikkaan että tästä ei taas hyvä heilu, valitettavasti.
 

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Ymmärtäisin tämän keräyksen, jos tuomio olisi ollut joku suuri vääryys, sotisi jotain moraalikäsitystä vastaan tai muuta vastaavaa, mutta että halutaan kerätä yksityisen ihmisen veropetossakkosumma kasaan muiden lompakoista... Uskomaton jätkä.

Tämä. Ja sitten vielä jotkut julkkikset kehuvat Valavuorta Twitterissä ja oikein kilpaa ilmoittavat tukevansa ja lähtevänsä mukaan. En vaan voi käsittää tällaista toimintaa, joskaan ei Valavuoren tapauksessa yllätä.
 

teppana

Jäsen
On tämä maailma kyllä ihmeellinen paikka, komppaajia löytyy instassa ja twitterissä tällekin idealli.

Ei siinä sinänsä, Valavuoren osalta tuo vaikuttaa olevan ihan kelpo diili. Miljoonaa ei varmastikaan kasaan saa, mutta eiköhän tuolta sievoinen summa tonneja keräänny.

Mutta otetaan tähän nyt vielä lainaus tuolta Aleksin omalta nettisivulta:

"Yksinkertaistetusti sanottuna vielä tämä kaikki, jos onnistun miljoonan metrin myymisessä ja Valahiihdossa oheistuotteineen: summa menee ulosoton kautta vanhoihin veroihin, korkoihin, uusiin tuloveroihin ja muihin pienempiin kuluihin. "

Siellä on mukavasti annettu ymmärtää, että tuo koko summa tulee menemään entisiin ja nykyisiin veroihin sekä joihinkin pieniin kuluihin ulosoton kautta. Ensinnäkin, ulosotto ei maksele Aleksin muita pienempiä kuluja tai nykyisiä ei tuomion alaisia veroja. Se on herran ihan itse tehtävä. Toisekseen, ulosotto ei ulosmittaa tuota summaa kokonaisuudessaan vaan Aleksin täytyy itse painaa sitä maksa nappia verkkopankissa että kokonaisuudessa saatu tuotto menee ulosoton kautta verovelkoihin. Ulosottomies saa toki siivunsa ottaa, mutta ei se muistaakseni yli 2/3 saaduista varoista voi olla.

Eli en olisi kovin yllättynyt, että tuostakin rahasummasta päätyy kaikki mikä mahdollista varainkerjuumiehen omiin taskuihin.

Mutta ei tuo edes ole se kaikkein ihmeellisin asia. Aivan käsittämätöntä on se, että Linnanahteet ja Mäkisenantit komppaa tuolla sosiaalisessa mediassa tämän teennäisen marttyyrin tarinaa. Kyse on ihmisestä joka on varastanut verottajalta suuren summan rahaa, hassannut sen johonkin ja nyt meidän pitäisi sääliä kaveria ja maksella hänen velkansa.

Valavuori on kyllä päässyt inhottavuudellaan ihan poikkeuksellisesti meikäläisen ihon alle. Aivan käsittämätön limanuljaska jolla ei ole tasan yhtään itsereflektointikykyä, moraalia tai edes kykyä häpeään.
 

Schadowan

Jäsen
Kyllä mä tavallaan ymmärrän muiden julkimoiden tuen Valavuorelle, koska heillä on (oletettavasti) henkkoht kaveri/ystäväsuhde kyseiseen henkilöön - kyllähän kaveria autetaan hädässä. Mutta sitten muut ihmiset, vaike nähdä, että monikaan tuohon lähtee messiin, koska mitään vastinetta ei rahalle saa.
 

Isaa

Jäsen
No mitä yllättävää siinä nyt on, että tää tietty porukka on siellä lahjottamassa ja osottamassa loputonta tukeaan. Noihan on tota porukkaa, joille äijjä + urheilu on aina "siis vitun huikeeta, mahtavaa settii bro, hattu päästä!" Valittajat on mikkihiiriä, jotka mössöttää pullaa eikä oo ikinä varmaan hiihtäny senttiäkään.

Ja jos ne hiihtokilometrit sitten lopulta jääkin vaikka siitä kuvitellusta ostettujen kilometrien määrästä, niin ei voi muuta ku rispektii heittää, äijjä yritti parhaansa ja teki vitun kovan duunin siitä huolimatta.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta ei tuo edes ole se kaikkein ihmeellisin asia. Aivan käsittämätöntä on se, että Linnanahteet ja Mäkisenantit komppaa tuolla sosiaalisessa mediassa tämän teennäisen marttyyrin tarinaa. Kyse on ihmisestä joka on varastanut verottajalta suuren summan rahaa, hassannut sen johonkin ja nyt meidän pitäisi sääliä kaveria ja maksella hänen velkansa.

Valavuori on kyllä päässyt inhottavuudellaan ihan poikkeuksellisesti meikäläisen ihon alle. Aivan käsittämätön limanuljaska jolla ei ole tasan yhtään itsereflektointikykyä, moraalia tai edes kykyä häpeään.

Ihan suotta päästät jonkun itsellesi vieraan ja tuntemattoman henkilön ihosi alle.

Ei missään ole sanottu, että kenenkään PITÄÄ sääliä Valavuorta tai maksaa hänen velkansa. Mutta ne ketkä haluaa tukea tuota velan maksamista, voivat sen tehdä. Kenenkään teidän, jotka inhoatte ko.henkilöä, ei ole mikään pakko laittaa senttiäkään tuonne.

Mutta eikö se kuitenkin ole parempi, että jotenkin yrittää tuon velan kuitata, kuin jättää maksamatta? Koska tuollaista velkaa ei ihan helpolla perusduunilla makseta.

Rikos, minkä Valavuori on tehnyt, on omassa lajissaan ihan merkittävä, mutta se on nyt tuomittu ja rangaistus annettu. Se on toki onni, että tämä ketju kertoo sen, ettei Suomessa ole ketään muita, jotka olisi koskaan verottajaa mitenkään huijanneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös