Aleksi Saarela – superjunnusta liigapelaajaksi

  • 582 265
  • 1 752

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juu, Ässien ketjua lukiessa tuli sellainen kuva, että ainakin fanit ovat tyytyväisiä näkemäänsä. Ehkä se siitä, kun saa onnistumisia ja ensimmäisen maalin tehtyä.

Ainakin minä olen ollut tyytyväinen Saarelan ketjun esityksiin. Ässät on pelannut tuloksekasta jääkiekkoa ja Saarelan kenttä on luonut hyvin maalipaikkoja, ainoastaan viimeistely on ontunut. Ryan tuli viime peliin mukaan, odotan hänen tuovat tehoja ketjun peliin.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Perkele, siinä olisi ollut erinomainen paikka yrittää Lukonkin kakkossentteripaikan nappaamista. Mut ei, joten se siitä!
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Kyllä se siitä viel lähtee. Vahvan alun jälkeen ehkä hiukan kadonnut kuvasta välillä, vaikkakin pelissä tulee yksittäisiä nerokkaita suorituksia.
Onnistumisia Saarela kaipaa. Ihan mallikkaasti sinänsä Aleksi on pelannut, ainakin sen vähän mitä muutamia Ässien pelejä olen silmäillyt. Liigassa ei vaan riitä, että yrittää. Ei riitä ainakaan Saarelan kaltaiselle pelaajatyypille. Kaikki odottaa häneltä tehoja ja ei varmasti poika itseltään vähiten niitä odota. Mutta muutama onnistuminen tuohon alle ja homma näyttää ihan toisenlaiselta. Nyt Aleksi pääsee vähemmällä arvostelulla ehkä senkin vuoksi, kun Ässillä peli on kulkenut. Tappioputken sattuessa yksittäisiä pelaajia aletaan tiirailemaan selvästi tiheämmällä kammalla. Silloin punnitaan Allun pallit ihan eri tavalla.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huomenna ilmeisesti tulee Urheiluruudussa joku pätkä Allusta. YLE Puhe on huomenna seuraamassa Ässien aamujäitä ja siinä yhteydessä on tarkoitus Allua haastatella sekä radioon että telkkariin. Myös Satakunnan Radio on paikalla ja sieltäkin Allun mietteitä kuullaan jo aiemmin päivällä.

Yhtään en ole noita YLE Puheen pelipäivien aamujäitä seurannut joten en tiedä mistä tässä oikein on kyse mutta tämmöstä ne tänään radiossa puhelivat jos eivät kovin paljon valehdelleet.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Kun en ole vilkaissutkaan Ässät-ketjua, niin en tiedä ollaanko siellä tyytyväisiä tai ainakin levollisin mielin Allun esityksiin toistaiseksi. Mutta sen tiedän, että jos Allu pelaisi Lukossa kakkosen keskellä ja jos tehot yhdeksässä pelissä olisivat 0+1, niin haukkumiset kuuluisivat kauas. Semmosia me olemme me raumalaiset ja ex-raumalaiset. Mutta sanotaanko niin, että toistaiseksi näyttää, että Lukko teki oikean siirron päästäessään Allun Ässiin. NImenomaan Lukon rosteria ja tulostavoitetta kokonaisuutena ajatellen.

Toivon ja uskon, että Allu löytää kohta osumia ja kausi Ässissä on kaikin puolin kehittävä. Kyllä meillä on iso sympatia Saarelan poikaa kohtaan, vaikka Porissa nyt viillettääkin.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mutta sen tiedän, että jos Allu pelaisi Lukossa kakkosen keskellä ja jos tehot yhdeksässä pelissä olisivat 0+1, niin haukkumiset kuuluisivat kauas.

Tuskin Allu pelaisi enää Lukon kakkosketjun keskellä, jos 9 otteluun tehot olisivat 0+1. H.Koivisto, joka on Allua 7 vuotta vanhempi, on jo käynyt hakemassa vauhtia katsomon puolelta ja peliaika on pudotettu alle 10 min. Lukko pelaa vain mestaruudesta, siinä kakkosketjun sentterin on tehtävä heti tulosta, muuten tulee esim. ylivoimalle kokeneempi pelimies tilalle.

Siitä samaa mieltä, että Ässät on varmasti Saarelan uran kannalta hyvä ratkaisu. Allu on nyt saanut reilusti peliaikaa, vaikka tulosta ei olekaan tullut odotusten mukaan.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tajua miten Porissa voidaan olla tyytyväisiä, jos tehot on 0+1 ja +/- pakkasen puolella 4. Maalipaikkojen luominen on ihan ok, mutta jos tehoja ei tule ja omissa soi niin en tiedä millä laseilla pitää katsoa, että tulee hyvä fiilis. Kertokaa mulle.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tajua miten Porissa voidaan olla tyytyväisiä, jos tehot on 0+1 ja +/- pakkasen puolella 4. Maalipaikkojen luominen on ihan ok, mutta jos tehoja ei tule ja omissa soi niin en tiedä millä laseilla pitää katsoa, että tulee hyvä fiilis. Kertokaa mulle.

Ässät menestyy kakkosketjun tehottomuudesta huolimatta, yksinkertaista. Kyse on nuoresta huippulahjakkuudesta, joka on osoittanut jo nyt, että pystyy pelaamaan liigajoukkueen tulosyksikössä. Muutenkin pitää nähdä tilastojen taakse, koska Ässien harjoituskausi oli hyvin rikkonainen ja Ryan on pelannut vasta yhden ottelun Saarelan ketjussa
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tehoja totta kai kaivattaisiin. Paikkoja syntyy kuitenkin, yhteistyö varsinkin Jarno Kärjen kanssa toimii. Kun toisella puolella Michael Ryan pääsee pelituntumaan, voi jälki olla hyvää.

Tai sitten meno voi jatkua tukkoisenakin, mistä näistä tietää. Jos toivoa saa, niin seuraava lahja voisi olla Oskari Setänen.

Sentterinä Saarelan parasta antia ovat olleet aloitukset.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Huomenna ilmeisesti tulee Urheiluruudussa joku pätkä Allusta. YLE Puhe on huomenna seuraamassa Ässien aamujäitä ja siinä yhteydessä on tarkoitus Allua haastatella sekä radioon että telkkariin. Myös Satakunnan Radio on paikalla ja sieltäkin Allun mietteitä kuullaan jo aiemmin päivällä.

Nyt on netissä:

http://yle.fi/urheilu/assien_huippulupaus_ei_leiju_pilvilinnoissa_isa_pitaa_jalat_maassa/7513273

Allu painottaa siis itse haluaan pelata nimenomaan sentterinä, ja nähtävästi tässä nyt sitten mennään pojan halu edellä, vaikka itsekin olisin välittömästi siirtämässä häntä laitaan. Ihan jo, että saisi oman pelinsä vapautettua kun suurin puolustusvastuu poistuu. Sinällään ymmärrän kun sanoo, että on pelaamiseensa itse ihan tyytyväinen kun on päässyt paikoille jne. Mutta toki kylmä tosiasia on sekin, että kun niitä tehojakin tarvittaisiin! Ihan taas jo pelkästään pojan itsensäkin takia. Ainoa asia mikä konkretisoi pelaajalle (ja etenkin nuorelle pelaajalle) sen, että hän tekee ihan oikeita asioita on se, että syntyy myös niitä tuloksia. Eli käytännössä tehopisteistä..

On vaikea sanoa kuinka tyytyväisiä tai tyytymättömiä Porissa kokonaisuutena ollaan Allun pelaamiseen. Sen voi vain sanoa, että aikaa ollaan valmiit antamaan..
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ässät menestyy kakkosketjun tehottomuudesta huolimatta, yksinkertaista. Kyse on nuoresta huippulahjakkuudesta, joka on osoittanut jo nyt, että pystyy pelaamaan liigajoukkueen tulosyksikössä. Muutenkin pitää nähdä tilastojen taakse, koska Ässien harjoituskausi oli hyvin rikkonainen ja Ryan on pelannut vasta yhden ottelun Saarelan ketjussa

Millä tapaa Saarela on osoittanut pystyvänsä pelaamaan Liigajoukkueen tulosyksikössä, jos tehot ovat tuota tasoa? Tarkoittaako pystyä sitä, että on peliaikaa yli 10min/ottelu vai mitä se tarkoittaa? Mitään ei oo pisteitten valossa vielä nähty ja se on kuitenkin tulosyksikön pelaajan tärkein ominaisuus. Vai onko Saarela tarjonnut laitureille sellaisia paikkoja mistä olisi pitänyt tehdä? Eli Saarela tarvitsisi paremmat laiturit vai mitä?
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Omituista, että itse näkee vahvuudekseen omista lähdön ja kiekon jakamisen koska kakkosen laiturit eivät ole varmaan kertaakaan saaneet kiekkoa vauhtiin Allulta. Hyökkäyyspäässä tulee ihan hyviä väläytyksiä, mutta ei niitä paikkoja nyt ihan hirveästi ole muille luonut ja itse tuhrinut saman verran tontteja kuin laiturinsakin. Ihmettelen myös jos kokee pääsevänsä hyvin peliin sisään, sillä omaan silmään kyllä usein katselee kulmavääntöjä etäältä ja lähinnä odottelee, että hänelle pelattaisiin kiekko vapaaseen tilaan. Toisaalta onhan se vaikea jakaa kiekkoa laitureille, jos on itse aina ylimpänä miehenä lähdössä omista. Tämä Ässäfani ei ainakaan ole yhtään tyytyväinen Allun otteisiin ja siirto laidalle olisi kaikille osapuolille paras ratkaisu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Millä tapaa Saarela on osoittanut pystyvänsä pelaamaan Liigajoukkueen tulosyksikössä, jos tehot ovat tuota tasoa? Tarkoittaako pystyä sitä, että on peliaikaa yli 10min/ottelu vai mitä se tarkoittaa? Mitään ei oo pisteitten valossa vielä nähty ja se on kuitenkin tulosyksikön pelaajan tärkein ominaisuus. Vai onko Saarela tarjonnut laitureille sellaisia paikkoja mistä olisi pitänyt tehdä? Eli Saarela tarvitsisi paremmat laiturit vai mitä?

Kannattaa tutustua vaikka Ässäpelien laukaisukarttoihin, mikäli et minua usko. Sieltä löytyy Kärjeltä, Hansenilta ja itse Saarelaltakin aika monta vetoa parhaasta sektorista. Niin kauan kuin näitä paikkoja tulee ja Ässät voittaa, Saarelalle kannattaa antaa aikaa. Nyt mennään lokakuun alkupäiviä, ensi keväänä pelataan ne tärkeät pelit.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kannattaa tutustua vaikka Ässäpelien laukaisukarttoihin, mikäli et minua usko. Sieltä löytyy Kärjeltä, Hansenilta ja itse Saarelaltakin aika monta vetoa parhaasta sektorista. Niin kauan kuin näitä paikkoja tulee ja Ässät voittaa, Saarelalle kannattaa antaa aikaa. Nyt mennään lokakuun alkupäiviä, ensi keväänä pelataan ne tärkeät pelit.

Kuinka moni Saarelan vedoista on muuten mennyt maalia kohti? En siis ole itse noita tutkinut, mutta jotenkin tuntuu, että lähinnä ovat pleksit paukkuneet. Tiedä sitten onko apinaa selässä, vai mistä johtuu.. :/

Saarelan kannalta nyt seuraavat 10-15 peliä ovat aika ratkaisevat, että miten loppukausi menee. Sellaista lahjakkuutta en hevillä Liigasta muista, joka saa yli 20 matsia pelata kärkiketjuissa, jos tehoja ei tule. Oli yritys sitten kuinka hyvää tahansa.

Minulla on sellainen fiilis, että nyt Ryanin tultua mukaan kakkoskenttään, aukeaa myös Saarelan peli. Ehkä jo tänään (?).
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saarelaa on kusetettu Ässien toimesta! Äijä on neloskentässä tänään... Vieläkö Ässäfanit on muuten tyytyväisiä otteisiin, kun otti kaksi jäähyä HPK:ta vastaan ja niiden avulla HPK nousi 3-1 tappioasemasta 3-3 tasoihin ja ohi?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saarelaa on kusetettu Ässien toimesta! Äijä on neloskentässä tänään... Vieläkö Ässäfanit on muuten tyytyväisiä otteisiin, kun otti kaksi jäähyä HPK:ta vastaan ja niiden avulla HPK nousi 3-1 tappioasemasta 3-3 tasoihin ja ohi?

Molemmat jäähyt olivat hyvin kyseenalaisia, mutta onneksi meidän Allu alusti kaksi Ässien maalia.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Molemmat jäähyt olivat hyvin kyseenalaisia, mutta onneksi meidän Allu alusti kaksi Ässien maalia.

Mut mites se luvattu paikka kakkoskentässä? Täällä on aika paljon hehkutettu miten Ässät pystyy lupaamaan paikan kakkoskentässä. Jos kerran alusti kaks maalia niin miksi ihmeessä siirretään neloskenttään?
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Mut mites se luvattu paikka kakkoskentässä? Täällä on aika paljon hehkutettu miten Ässät pystyy lupaamaan paikan kakkoskentässä. Jos kerran alusti kaks maalia niin miksi ihmeessä siirretään neloskenttään?
Tuota voit käydä kysäisemässä Rautakalliolta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mut mites se luvattu paikka kakkoskentässä? Täällä on aika paljon hehkutettu miten Ässät pystyy lupaamaan paikan kakkoskentässä. Jos kerran alusti kaks maalia niin miksi ihmeessä siirretään neloskenttään?

Huilaa vähän tänään, jotta jaksaa huomenna nöyryyttää pikku veljeä.
 

C.S Kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitäs se Raymond siellä kiihkoilee? Ensimmäinen peli kun ei ole 2.ketjussa tällä kaudella, niin ollaan jo huutamassa ettei ässät pidä "lupauksiaan".

Hmmmm.... kiihkoilee vai rollailee...??
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös