Onko jollain antaa mitään tarkempaa reportaasia Saarelan peleistä junnumajun mukana?
Mä olen kuullut vain pieniä pirstaleita Saarelan esityksistä ja tietysti näin fanina vähän huolestutti, kun joidenkin mukaan Saarela ei oikein meinannut pysyä perässä noissa matseissa.
Kuten sanottua, en ole mitään tarkempaa analyysiä nähnyt, voihan olla että nämä väitteet olivat ihan puppua. Neljä peliä tuolla näytti vetäneen kiikareilla, näin kertovat tilastot.
Katsoin 2 jälkimmäistä matsia (1-9 USA, 4-2 SWE).
USA-pelissä nyt ei ollut koko joukkueella mitään mahdollisuutta jenkkien parhaimmistoa vastaan, yhden käden sormilla laskettavissa Suomen vaaralliset hyökkäykset.
Ruotsi-pelissä sen sijaan Saarela kuului, myös jenkkiselostajien mukaan, Suomen parhaimmistoon. Parin läpiajon lisäksi myös muutama hyvä vetopaikka, tällä kertaa ei vain osunut. Se täytyy myös sanoa, että mulle ainakin tuli yllätyksenä Saarelan peliin vahvasti kuuluva fyysinen aspekti. Jakeli aina silloin tällöin painavia taklauksia.
Eli sikäli em. puheet voi kuitata puppuna.
Niko Ojamäki, muuten, aloitti turnauksen kolmosketjusta ja lopetti ykkösessä Kasperi Kapasen ja Aleksi Mustosen rinnalla. Erittäin vauhdikasta ja raikasta peliä.
Sanotaan nyt vielä Vuorisalostakin sen verran, että sitä samaa perusvarmaa peliä esitti kuin A:ssakin. Sai myös peliaikaa ylivoimissa.