Aleksi Mustonen

  • 26 249
  • 153

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
"Aleksi Mustonen on loistava pelaaja, joka tulee pomminvarmasti auttamaan vielä Oulun Kärppiä." -Mikko Manner

Ja tänään tämä konkretisoitui, kun Mustonen iski voittomaalin!
 

Uraanitumppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets, Bärilund
"Aleksi Mustonen on loistava pelaaja, joka tulee pomminvarmasti auttamaan vielä Oulun Kärppiä." -Mikko Manner

Ja tänään tämä konkretisoitui, kun Mustonen iski voittomaalin!
Olen edelleen kuin ällikällä lyöty. Mustosen miinus sarake sen kuin pienenee peli peliltä, uskotteko kotona?!
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Hyvin ehtii vielä tämän päivän maalitahdilla kevään MM-kisakoneeseen. Go Aleksi!

Kyllä, onnistumisenkin hetkellä on hyvä muistaa vittuilla.

Ei maaginen peli, mutta hyvä peli. Tasoitti kentän pelaamista, ja myös Aaltonen näytti paremmalta kuin moneen matsiin. Mielestäni Kristoff oli ketjun heikoin osa tänään.

Toivotaan, että Mustonen löytää itsensä, voi olla Kärpille tärkeä mies vielä hankien sulaessa, ei tuossa joukkueessa niin paljoa kokemusta kuitenkaan ole.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Hohhoijaa. Sulla on kyllä söpösti ollut tuntosarvet pystyssä tämän päivän aikana.

Kiitos, seurasin peliä tänään tarkkaan. Näin hyviä asioita, myös Mustosen pelissä. Mutta tietenkin on onnistumisen jälkeen toki hyvä muistella kaikkia epäonnistumisia.
 

Micol

Jäsen
Kyllä, onnistumisenkin hetkellä on hyvä muistaa vittuilla.

Ei maaginen peli, mutta hyvä peli. Tasoitti kentän pelaamista, ja myös Aaltonen näytti paremmalta kuin moneen matsiin. Mielestäni Kristoff oli ketjun heikoin osa tänään.

Toivotaan, että Mustonen löytää itsensä, voi olla Kärpille tärkeä mies vielä hankien sulaessa, ei tuossa joukkueessa niin paljoa kokemusta kuitenkaan ole.
Mikähän vittu sullakin on hätänä, kun pitää koittaa päästä nyt kovin usein ihon alle jollain töksäytyksellä? Pari päivää sitten olin gloryhunter, nyt vittuilija.

Se, että heittää pientä "hassuttelua", kun yksi kaveri osuu pitkän ajan päätteeksi vihdoin maaliin, niin saa kai siinä pientä ironiaakin käyttää. Ei tässä mitään raakaa vittuilua ole tarkoitus harrastaa.

Edit. Aleksilta tänään hyvä matsi. Toivottavasti jatkaa samaan malliin, niin voidaan nähdä myös lisäosumia. Sitä kai me kaikki lopulta toivomme, että kärppäläiset onnistuu maalinteossa.
 
Viimeksi muokattu:

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kova tarve tuntuu olla aloittaa riidanhaastoa. Kukin tyylillään.
Tätähän tämä tuntuu nykyään paljolti olevan, valitettavasti. Eikä tämä siis henkilöidy sinua kommentoineeseen nimimerkkiin pelkästään, vaan hyvin moneen muuhunkin.

Suosittelisinkin näinollen vakavampiaatteisia palstaveljiä muistamaan veli Mooren sanoja, onhan herra kuitenkin UNICEFin hyvän tahdon lähettiläs:
Vanha sanonta kuuluu että vittuilu on välittämistä.
 
H

Hidas_ja_kankea

Kiekollinen vastuu huomattavasti pienempi tämän päivän pelissä, joka sopii hänelle. Ketjussa oli kaksi kiekon kanssa viihtyvää. Haastattelussa kertoi myös haluavansa jatkaa laiturina. Ymmärrettävää.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Tätähän tämä tuntuu nykyään paljolti olevan, valitettavasti. Eikä tämä siis henkilöidy sinua kommentoineeseen nimimerkkiin pelkästään, vaan hyvin moneen muuhunkin.

Suosittelisinkin näinollen vakavampiaatteisia palstaveljiä muistamaan veli Mooren sanoja, onhan herra kuitenkin UNICEFin hyvän tahdon lähettiläs:

Minulla ei ole tarvetta vittuilla, mielestäni tämä on keskustelupalsta johon pitääkin mahtua eri mielipiteitä. Se, että myös heitän piikkejä kanssakeskustelijoihin, ei ole pahantahtoista vaan yritän ehkä haastaa näkemään peliä/pelaajaa myös toiselta kantilta. Tuntuu joskus, että tällä palstalla vallitsee massahysteria, joka tarttuu. Ja monesti silloin jää se peli näkemättä tuloksen taakse.

Omaan maailmankuvaan myös kuuluu se, että joukkuetta/pelaajia kannustetaan myös vaikeilla hetkillä eikä tämä tarkoita kritiikittömyyttä. Se, että sanotaan ettei joukkue kiinnosta kun se pelaa paskasti, on minun näkökulmasta gloryhuntaamista, enkä tätä tarkoita kellekään pahana.

Se, että Mustonen on ollut tällä kaudella huono on fakta, ja sen tietää kaikki. Silti tuntuu välillä miehen kohtelu on miltei "koulukiusaamisasteella" ollut tällä palstalla, siksi hieman kritisoin viestissäni sitä, että kun nyt tuli onnistuminen, niin silti piti hassutella se jollakin tavalla kuitenkin negaatioksi.

Tarkoitus ei ole ketään loukata, mutta haastaa toki. Toki itsekin vierastan suoranaisia hyökkäyksiä toisia nimimerkkejä kohtaan, mitä esim. McT on saanut osakseen. Joku raja näissäkin pitää olla.

Mutta toivotaan että Aleksi jatkaa tästä ylöspäin, luulen että pelaa nyt laidassa helmikuun ja sitten nähdään missä mennään. Edelleen olen sitä mieltä, että on joukkueen etu peluuttaa Aleksi väkisin tasolleen.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Kiekollinen vastuu huomattavasti pienempi tämän päivän pelissä, joka sopii hänelle. Ketjussa oli kaksi kiekon kanssa viihtyvää. Haastattelussa kertoi myös haluavansa jatkaa laiturina. Ymmärrettävää.

Parissa vaihdossa myös näkyi se, ettei mies tiennyt mihin sijoittua, haki keskialueen puolustuksessa selvästi sentteri paikkaa, ja tajusi vasta sitten että hänen pitäisi olla kärkikarvaamassa :D Totuttelua varmasti vaatii, mutta Mustosella riittää kuitenkin jalat tuohon Kärppien pelitapaan laitahyökääjän tontilla, toivottavasti sieltä se paikka nyt löytyy.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minulla ei ole tarvetta vittuilla, mielestäni tämä on keskustelupalsta johon pitääkin mahtua eri mielipiteitä. Se, että myös heitän piikkejä kanssakeskustelijoihin, ei ole pahantahtoista vaan yritän ehkä haastaa näkemään peliä/pelaajaa myös toiselta kantilta. Tuntuu joskus, että tällä palstalla vallitsee massahysteria, joka tarttuu. Ja monesti silloin jää se peli näkemättä tuloksen taakse.
Ymmärrän ja olen huomannut saman. Eikä se koske tätä palstaa pelkästään, vaan se on nykyään ihmisten tapa käyttäytyä varsinkin anonyymiyden takaa, jonka tämä teknologiayhteiskunta on kaikenmaailman sosiaalisine medioineen eteemme tuputtanut. Tätä tapahtuu nykyään poliittisesta keskustelusta ihan säätiedotusten kommentointiin.

Omaan maailmankuvaan myös kuuluu se, että joukkuetta/pelaajia kannustetaan myös vaikeilla hetkillä eikä tämä tarkoita kritiikittömyyttä. Se, että sanotaan ettei joukkue kiinnosta kun se pelaa paskasti, on minun näkökulmasta gloryhuntaamista, enkä tätä tarkoita kellekään pahana.
Minun mielestäni se ei ole gloryhuntaamista, vaan se on ihmiselle psykologisesti luontainen tapa käsitellä negatiivisia asioita. Kun ihminen suhtautuu kiinnostuksensa kohteeseen intohimoisesti, eli tässä tapauksessa Oulun Kärppiin, tuon "oman joukkueensa" hyvät otteet tuottavat elimistöön dopamiini -nimistä hormonia, joka aiheuttaa hyvänolontunnetta. Mikäli taas otteet ovat huonoja ja tuon dopamiiniannoksensa sijaan joutuu pettymään kerta toisensa jälkeen, ihminen turhautuu eikä halua enää kokea sitä tunnetta. Ei Raksilakaan varmasti olisi koko 90-lukua ollut ääriään myöten täynnä Kärppien pelatessa divarissa jos Kärpät olisi siellä kyntänyt pohjamudissa.

Se, että Mustonen on ollut tällä kaudella huono on fakta, ja sen tietää kaikki. Silti tuntuu välillä miehen kohtelu on miltei "koulukiusaamisasteella" ollut tällä palstalla, siksi hieman kritisoin viestissäni sitä, että kun nyt tuli onnistuminen, niin silti piti hassutella se jollakin tavalla kuitenkin negaatioksi.
Tähän ei tietenkään voi kukaan vaikuttaa, sinä koet asiat niinkuin sinä koet. Minä taas koen nuo kommentit pilke silmäkulmassa heitettyinä ja niin myös kommentoin useasti itsekin. Toisaalta luetusta tekstistä on vaikea erottaa mikä on sanottu tosissaan, mikä vitsillä tai mikä sarkastisesti. Ymmärrän myös sen aiheuttaman mahdollisen katkon eri ihmisten ajatusten välillä.

Siksipä lähes aina ohitankin itse olankohautuksella sellaiset viestit, jotka ovat täysin omaa ajatusmaailmaa vastaan. Tällä palstalla on paljon henkilöitä joiden kanssa on aivan turha keskustella, mutta sinä et ole yksi heistä, vaikka eri mieltä tästä(kin) asiasta olemme. Siksi vastaankin sinulle olankohautuksen sijaan.

Mutta toivotaan että Aleksi jatkaa tästä ylöspäin, luulen että pelaa nyt laidassa helmikuun ja sitten nähdään missä mennään. Edelleen olen sitä mieltä, että on joukkueen etu peluuttaa Aleksi väkisin tasolleen.
Tämän pätkän alusta olen samaa mieltä ja tuo laidassa pelaaminen tuntuikin nyt olevan paras asia mitä Aleksin suhteen on tällä kaudella tehty. En vain ymmärrä miksei tätä tehty aiemmin. Toivottavasti tuo nyt tuosta tosiaan lähtee, mutta mielestäni Musea ei silti tule peluuttaa väkisin, vaan juuri tuossa rotaatiossa, missä mies tämän viikonlopun olikin. Jos näytöt alkaa olla toistuvasti tuota tänään nähtyä, niin mies voidaan puolestani nostaa kierrätyksestä takaisin runkoon. Yhden ottelun otannalla en sitä kuitenkaan vielä joukkueen etua ajatellen soisi.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aleksi Mustoselta tänään paras peli Kärpissä koko kaudella.

Siinä se. Ei tarvita kommentteja. Ei tykkäyksiä. Ei omien kirjoitusten katumisia tms. Plain and simple, sanoisi tähän jumalasta seuraava henkilö.

Eteenpäin.
 

Micol

Jäsen
Annetaanpa nyt myös sitä isoa posia, koska sen on nyt Mustonen ansainnut. Nyt kaksi peliä putkeen hyvällä tasolla ja nimenomaan laiturin tontilla. Itseluottamus on kasvanut nyt pienessä ajassa kohisten ja alkaa näyttämään nyt siltä vahvistukselta, jota Kärppiin odotettiinkin. Laiturina on selvästi ominmillaan, joten ei enää ikinä keskelle kiitos!
 

Uraanitumppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets, Bärilund
Olen ollut sitä mieltä, että Mustonen pitäisi heivata helvettiin, mutta jos pelaa loppu Kärppä pestinsä laidassa ja tulosta tulee niin olen valmis syömään sanani. Keskellä mies menee hukkaan, eikä osaa siellä pelata. Olen valmis hautaamaan lempinimen "Miinuskeisari".
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kaiken kuran jälkeen posia annetaan, kun on paikka. Ja nyt on. Hyvä Muse! Heti paljon raikkaamman näköistä. Onnistumiset ruokkii.

Nyt vaan sormet varpaita myöden ristissä, että peli vapautuu herralla lopullisesti laiturin tontilla. Sitten Kristofin tilalle mitat täyttävä sentteri, niin siinä olisi valmis sylinteri kevääksi.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Jospa hanat aukesi. Kiekko vaan maaliin huomennakin! Maalintekijöitä ei ole tällä hetkellä liikaa.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Annetaanpa nyt myös sitä isoa posia, koska sen on nyt Mustonen ansainnut. Nyt kaksi peliä putkeen hyvällä tasolla ja nimenomaan laiturin tontilla. Itseluottamus on kasvanut nyt pienessä ajassa kohisten ja alkaa näyttämään nyt siltä vahvistukselta, jota Kärppiin odotettiinkin. Laiturina on selvästi ominmillaan, joten ei enää ikinä keskelle kiitos!
Eli, koska pelasi hyvin ja ansaitsisi isompaa vastuuta, niin istuu ensi pelin popapreilla, Kärpät tuntien...

Ihan tosissaan, niin kyllähän Muse on viime aikoina parantanut huomattavasti otteitaan, mihin ei kyllä paljoa vaadittu, niin heikkoa ja miinusmerkkistä oli tekeminen alkukaudella, mutta nyt on kyllä tekemässä uutta tulemista ja Musen kausi ikään kuin alkoi alusta. En halua alkaa negailla tai mitään, mutta silti jos katsotaan sitä peliä siellä tulosten takana, niin vielä siinä on hommia. Jos alkukaudesta ei saanut yhtään mitään aikaan kentällä tai luotua minkäänlaista hyökkäyspeliä, niin nyt oli tänäänkin pariin otteeseen hyvin luomassa hyökkäyspeliä, mutta ei silti riittävästi mestaruustason joukkueen kärkiketjun pelaajalle.

Parannusta on tullut alkukaudesta, mutta ei se vieläkään häikäise tai ole sillä tasolla, kuin mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa pitäisi olla tai sillä tasolla mitä Muselta odotettin alkukaudesta. Kokonaisvaltaisesti ihan hyvää peliä, mutta jos katsotaan nyt tosiaan Musen tasoa ja verrataan sitä mestaruustason joukkueeseen, niin nyt Musen tekeminen alkaa olla aika lähellä mestaruustason joukkueen 3.ketjun pelaajan tekemistä. Jo tuo on valtava harppaus siitä alkukauden onnettomasta tussuttelijasta. Vielä on matkaa Kärppien tasoisen jengin 2.ketjun pelaajaksi.

Eikä pidä käsittää väärin, Muse on parantanu peliään ja ansaitsee siitä kiitosta, mutta vielä on matkaa paljon jäljellä ja paljon pitää vielä parantaa Musen tekemistä, jotta voidaan puhua kärkiketjujen pelaajasta. Käyrä on kuitenkin ylöspäin ja parantuneiden otteiden myötä ansaitsee tällä hetkellä vakiokokoonpanon paikan ja jos Muse parantaa peliään tässä pikku hiljaa kevään aikana, en näe estettä sille, miksei Musesta voisi kuoriuta se pelaaja, jota hänestä odotettiinkin kuoriutuvan. Muuan Tieksola sen on osoittanut miten lyhyessäkin ajassa, kun parantaa joka pelissä aina vähän, ja seuraavassa pelissä taas vähän, sitä "kehitystä" tulee (tässä tapauksessa kehityksellä voidaan viitata ehkä enemmän mentaalipuolen lukkoon). Jos näin käy, että sitä parannusta tulee peli peliltä aina vähän, niin parin viikon päästä Muse voi olla jälleen ihan uudella tasolla.

Kaikkein tärkeintä Muselle oli nyt saada maaleja ja tehopisteitä, jotka avaavat sitä henkistä lukkoa ja vapauttivat pelaamista rennompaan ja parempaan suuntaan. Nyt kun tehot on isketty ja itseluottamus palautettu, näen seuraavaksi tärkeänä keskittyä siihen kokonaisvaltaiseen peliin. Jos maalit ja tehopisteet olivat juuri nyt tärkeitä, niin seuraavien parien viikkojen aikana tilanne kääntyykin toisinpäin. Eli ne maalit eivät ole enää niin tärkeitä lähitulevaisuudessa, vaan pitää alkaa keskittyä siihen kokonaisvaltaiseen pelaamiseen ja keskittyä siihen mitä tapahtuu tuloksen takana. Että Muse saa sen kokonaisvalatisen pelaamisen sille tasolle, että pystyy luomaan joka pelissä paikkoja ja hyökkäystä, lähes jatkuvalla syötöllä vaihdosta toiseen, pystyy puolustamaan laadukkaasti ja olemaan omassa ketjussaan, jopa sellainen "play-driver" tyyppinen pelaaja ja oikeasti kasvaa Kärppien tasoisen joukkueen kahden kärkikentän tasoiseksi pelaajaksi.

Tottakai maaleja ja tehopisteitäkin pitää tulla, mutta nyt kun henkinen lukko on niiden avulla avattu, niin näen tärkeimpänä lähiviikkoina kuitenkin parsia Mustosen kokonaisvaltaista peliä kasaan ja sitä, että peli alkaa tuottaa enemmän ja enemmän paikkoja. Sitten kun se itse peli siellä taustalla on kovassa tikissä, eikä se vuoda suuntaan tai toiseen, tulevat ne pisteetkin ajallaan ja sitten Kärpillä voi ihan oikeasti olla Mustosesta kova lisäsylinteri kevättä ajatellen.

Vieläkin pelissä on sellaista lainehtimista ja pelin ulkopuolista pyöriskelyä etc. Musen pitää pyrkiä ahkerammin pelin ytimeen ja mikä tärkeintä _ei vältellä tai pakoilla vastuuta_ kuten alkukaudesta ja vielä vähän aika sitten, vaan _ottaa sitä vastuuta_ näyttää, että haluaa ratkaista. Noin itse näen Musen tämän hetken tilanteen ja lähitulevaisuuden. Musen, kuten koko Kärppienkin käyrä on kuitenkin kääntynyt nousuun, mikä on hienoa asia.

Edit. Typot
 
Viimeksi muokattu:

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Aivan kuin eri pelaaja ollut kahdessa viime pelissä.

Kiekollinen pelaaminen ottanut isoja harppauksia parempaan. Nyt uskaltaa odottaa ratkaisua kiekollisena, eikä pelkää pitää kiekkoa pidemmänkin aikaa. Näyttäisi nyt myös antavan kaikkensa luisteluvoimassa ja siitä kiitoksena maali tänään Lappeenrannassa. Ajoi myös itseään tänään mukavasti pieniin väleihin ja hyvän luistelun ansiosta myös yleensä ensimmäisenä kulmakiekoissa kiinni.

Ketsuppipullo on nyt avattu ja gorilla nakattu selästä, niin tästä voidaan saada vielä hyvä pelaaja tälle ja ensi kaudelle.

Go Muse!
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Olen ollut sitä mieltä, että Mustonen pitäisi heivata helvettiin, mutta jos pelaa loppu Kärppä pestinsä laidassa ja tulosta tulee niin olen valmis syömään sanani.
... mutta entä jos Muse on sitten kauden lopulla Kärppien pelatessa mitaleista tekijämiehiä? Voi kuinka tämä itkumuuri löytäisikään kansitakkeja...

Isot pisteet ensimmäiselle, joka vihelsi oman virheen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös