Aleksi Anttalainen

• 46 309
  • 385

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
SK:n tietojen mukaan optio on käytetty.

66,66% peukku ylös täältä. Katsotaan nyt miten jänne kestää pidemmällä otannalla ja maltillistuuko vastuu kauden edetessä. Seurannassa PAPP, maalinedusta ja merkkauspeli.

Ja toisaalta ajattelen ettei yhden Anttalaisen jatkolla ole juurikaan merkitystä sen suhteen millä resursseilla pakkipoolia vahvistetaan jos vahvistetaan.

Leveyttä pakistossa, fyysisemmän puolen luonnepelaaja ja mitä ilmeisemmin Pikkaraiselle mieleen.

raisionjoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ässät+Allu sisältää kyllä tiettyjä ennakko-odotuksia hienosta liitosta, toivotaan että menee lujaa ja ajelee kovaa.
Lainaan itseäni toukokuulta. Edelleen (ja kun oletettavasti nyt siis soppari jatkuu) olen sitä mieltä että tuollainen ajoittain arvaamaton ja puolihulluna paineleva luupää, jonka habitus on kuin suoraan Tummien perhosten kodista, sopii täydellisesti Poriin. Ja tämä siis jonkinnäköisenä kehuna niin Allulle kuin kaupungille.

nuukapuuha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks #88
Itse en niin innoissani ole jatkosta, mutta jos oppii ajoittamaan taklauksensa jatkossa paremmin, niin eiköhän paikkansa ansaitse.

(1)
  • Tykkää
Reactions: oppi
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Eiköhän ne rumat taklauksetkin vähene, kun sopimus taskussa ja kausi etenee. Kyllä Ässissä aina yksi kukonpoika tarvitaan.
Vähät niistä taklauksista - olkoot kuinka "rumia" tahansa. Kunnon enforcerille on aina tilaa. Mut mitä pitää karsia on turhat kakkoset vääristä vaihdoista ja virvelöinneistä. Virvelöikööt kesällä Kokemäen joella riittävästi ettei tartte jatkaa kalastuskautta enää kaukalossa.

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Nyt kun loppuun vetää, niin pakko pelin on parantua. Todellla paljon valmennus ilmeisesti Anttalaisesta tykkää. Jatkossa maalinedusta ei voi olla vastustajalle vapaa hiekkalaatikko.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Nyt kun loppuun vetää, niin pakko pelin on parantua. Todellla paljon valmennus ilmeisesti Anttalaisesta tykkää. Jatkossa maalinedusta ei voi olla vastustajalle vapaa hiekkalaatikko.
Eli olit ilmeisesti yllättynyt, kun Anttalainen jatkaa koko kauden? Pidin sitä itse kokolailla selvänä hommana, koska herranjumala hän on pelannut melkein kaikki pelinsä kakkosparissa ja 14,5 minuutin peliajalla. Pikkarainen siis päivänselvästi tykkää hänestä..

Tepsin puolelta on tullut sitä kommenttia, että suurin haaste Anttalaisen kohdalla on se minkä mekin olemme jo nähneet. On hyvä pakki, mutta kun se ylimääräinen perseily ei tahdo loppua niin millään, jotenkin on koko ajan sellainen "arvaamaton" pelaaja. Mutta tässä on nyt juuri tilanne, missä Piken on näytettävä hauista Anttalaisen touhuilun suhteen, kun kerran itse halusi miehen jatkavan koko kauden Ässissä

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Eli olit ilmeisesti yllättynyt, kun Anttalainen jatkaa koko kauden?
En ollut yllättynyt. Olen yllättynyt, jossei joukkueeseen hankita kunnollista kiekollista pakkia. Myös yllätyn, jos Anttalaisen viimeisimpien pelien otteet jatkuu ja paikka on sementoitu kakkospariin.

On hyvä pakki
Tätä odottaisin myös näkeväni. Kovasti puhutaan fyysisestä pakista, mutta kovin on pehmeä.

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tepsin puolelta on tullut sitä kommenttia, että suurin haaste Anttalaisen kohdalla on se minkä mekin olemme jo nähneet. On hyvä pakki, mutta kun se ylimääräinen perseily ei tahdo loppua niin millään, jotenkin on koko ajan sellainen "arvaamaton" pelaaja. Mutta tässä on nyt juuri tilanne, missä Piken on näytettävä hauista Anttalaisen touhuilun suhteen, kun kerran itse halusi miehen jatkavan koko kauden Ässissä
Eiköhän Ässät ole laskenut pelaajan plussat ja miinukset, jolloin päädytty plussan puolelle. Toivotaan, että kevätpuolella voidaan sanoa olevamme plussan puolella. Näkisin myös, että tietty arvaamattomuus kuuluu ns. pakettiin. Sitä ei varmasti saada pois, eikä varmasti ole kokonaan tarkoituskaan saada. Tottakai nuorella pelaajalla on mahdollisuus vielä kehittyä tunnistamaan tilanteet paremmin, missä kohtaa hakea kovaa pommia. En silti usko, että Pikkarainen kovin paljon lähtee Anttalaista sitomaan.

Anttalainen on ollut pitkälti se pelaaja, jota odotettiinkin, eli senkin puolesta, kuten sanoit, sopimus oli selvä homma.

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyl mä jo odotan noitakin pelejä, joissa tuollaiselle Anttalaiselle on tilausta. HIFK, Lukko, Sport matseista tulee mielenkiintoisia, vastustajissa sitä fyysistä osa-aluetta myös.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kyl mä jo odotan noitakin pelejä, joissa tuollaiselle Anttalaiselle on tilausta. HIFK, Lukko, Sport matseista tulee mielenkiintoisia, vastustajissa sitä fyysistä osa-aluetta myös.
Heh, pääsin muuten miettimästä aiemmin samaa, että ihan nyt vaikka Raumalla pelattavissa otteluissa Anttalainen tulee olemaan ihan kultaa *hymiö*

Suosikkijoukkue
Ässät
Eli olit ilmeisesti yllättynyt, kun Anttalainen jatkaa koko kauden? Pidin sitä itse kokolailla selvänä hommana, koska herranjumala hän on pelannut melkein kaikki pelinsä kakkosparissa ja 14,5 minuutin peliajalla. Pikkarainen siis päivänselvästi tykkää hänestä..

Vaikka Anttalaisen kohdalla nää taklausasiat on ollut tapetilla, niin mun mielestä isompi kysymysmerkki pelillisesti on arvaamattomuus kiekon kanssa.

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka Anttalaisen kohdalla nää taklausasiat on ollut tapetilla, niin mun mielestä isompi kysymysmerkki pelillisesti on arvaamattomuus kiekon kanssa.
Kyllä mä uskon, että kiekollisestikin menee eteenpäin tämän kauden aikana. Sitä potentiaalia siellä on ja se lähtökohta tähän kauteen viime vuosien jälkeen oli kuitenkin iso haaste, siihen nähden mennyt jopa yllättävänkin hyvin. Tästä ukosta saadaan vielä jonkinlainen painos vaikka Sammalkankaasta, pelityylissä jotain samaa.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... On hyvä pakki, mutta kun se ylimääräinen perseily ei tahdo loppua niin millään, jotenkin on koko ajan sellainen "arvaamaton" pelaaja. Mutta tässä on nyt juuri tilanne, missä Piken on näytettävä hauista Anttalaisen touhuilun suhteen, kun kerran itse halusi miehen jatkavan koko kauden Ässissä

En ole vielä nähnyt hyvää pakkia Anttalaisessa, perustekemisen taso omissa on vaatimatonta ja tyhmiä jäähyjä tulee paljon.

Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä mä uskon, että kiekollisestikin menee eteenpäin tämän kauden aikana. Sitä potentiaalia siellä on ja se lähtökohta tähän kauteen viime vuosien jälkeen oli kuitenkin iso haaste, siihen nähden mennyt jopa yllättävänkin hyvin. Tästä ukosta saadaan vielä jonkinlainen painos vaikka Sammalkankaasta, pelityylissä jotain samaa.
Toivotaan näin. Joskus tosin, kun ongelmat on pelinluvussa, niin niitä on vähän vaikea kehittää. Joitain hyviä ominaisuuksia Anttalaisella toki on, kuten taklausvoimaa löytyy, ihan hyvä luistelemaan ja laukauskin taitaa olla aika hyvä!

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Valitettavasti koen kyllä samoin, varsinkin ensimmäinen TPS-peli oli tällä saralla todella heikko.
Melkeimpä voisi sanoa että onneksi loppui ennen aikojaan, oli kyllä jopa heikompi kuin odotin vaikka ulosajo olikin sitten vääryys*. Noh, toivottavasti parantaa tuosta. Ainakin syytä olisi.

* En ole edelleenkään katsonut tuota kuin sen kerran kun livenä näin ja se oli minun silmiini kylki kylkeä vasten. Tuomaritkin taisivat ensinäkemällä olla samaa mieltä. Enkä edes katso uusiksi kun joku randomturkulainen alkoi siitä vittuilemaan.

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
En ole vielä nähnyt hyvää pakkia Anttalaisessa, perustekemisen taso omissa on vaatimatonta ja tyhmiä jäähyjä tulee paljon.
Jaetulla ykkössijalla ässäpakkien maalipörssissä. Eikö mikään riitä täällä.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaetulla ykkössijalla ässäpakkien maalipörssissä. Eikö mikään riitä täällä.

Ei, koska maalinteko ei ole se mitä häneltä ensisijaisesti odotetaan. Anttalaiselta odotetaan hyvää peruspelaamista, maalinedustan siivoamista ja silloin tällöin kovia, PUHTAITA taklauksia.

Nyt ollaan saatu yksi maali, kaksi hölmöä kakkosta, vääriä ratkaisuja omissa ja idioottimainen taklaus vastustajan selkään.

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jokaisella on mielipiteensä. Omaan silmään Anttalaisen perustekeminen on ollut vähintään kohtalaista lukuunottamatta viimeistä matsiaan. Kuuteen matsiin ollut 2 kertaa tasakentällisin jäällä, kun omissa on soinut. Ensimmäinen Kärppiä vastaan, kun kiekko jäi vesilätäkköön ja toinen nyt viimeisessä pelissään TPS:n avausmaalissa. Sivuhuomiona on +/- tilastossa Ässien jaetulla ykköstilalla.

Tottakai on hänelläkin parannettavaa esim. maalineduspelaamisessa, mutta ei ole yksin tässä asiassa.

Mitää tulee lukuisiin tyhmiin jäähyihin, niin kiistatta Mikkelissä otti pari huolimatonta turhaa kakkosta ja viime pelissään tuo numeroihin ajelu. Näitä ennen 4 peliä pelannut siististi jäähyjenkin suhteen.

Nyt ollaan saatu yksi maali, kaksi hölmöä kakkosta, vääriä ratkaisuja omissa ja idioottimainen taklaus vastustajan selkään.
Eikö tosiaan mitään muuta? 1 maali ja muuten pelkkää sekoilua? Ainakin Ässäjohto on nähnyt muutakin, kun koeaika johti sopimukseen.

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä on niin hieno juttu, tarina Ässien kanssa vasta alussa ja parempaa on vielä tulossa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy