Täällä on nyt osa vetänyt herneen nekkuun, kun moni on toivonut (minä mukaanlukien) Jeremenkon ulkoistamista maajoukkueesta. Muun muassa Tinke-80 veti tästä sen johtopäätöksen, että suomalaiset vihaavat ryssiä ja samalla ovat ulkomaalaisvastaisia.
En voi vastata syytöksiin kuin omasta puolestani, mutta mun mielestä se, ettei pidä Jeremenkoa maajoukkuepaidan arvoisena, ei ole rasismia eikä ulkomaalaisvastaisuutta. Mulle on ihan sama, mistä tänne tullaan, jos eletään tämän yhteiskunnan lakien ja sääntöjen mukaan, tehdään töitä ja opetellaan kieli. Maajoukkuepaitaan vaaditaan kuitenkin hieman enemmän. Mun mielestä maajoukkueeseen tulee valita pelaajia, jotka todella haluavat edustaa Suomea. Tämä koskee siis myös syntyperäisiä suomalaisia.
Tuo rasismi- ja ulkomaalaisvastaisuusläppä on nykyajan ilmiö, joilla toiset ihmiset haluavat päteä ja saada itsensä tuntemaan erinomaisiksi yksilöiksi. Ei ole mitään pahaa siinä, että on hieman varautunut, eikä ole ensimmäisenä puhumassa toiselle ihmiselle esimerkiksi bussissa tms. Se on eräänlainen suojamekanismi, johon nähdäkseni kaikilla on oikeus.