Aleksei Eremenko Jr

• 21 609
  • 155
Luulen että Eremenko sai suurimman osan vihat niskoilleen juuri sen takia että dissasi Suomea. Ei sen takia että sattuu olemaan venäläissyntyinen ja haluaisi mieluummin pelata siellä. Itse ainakin ymmärrän sen hyvin että haluaisi edustaa synnyinmaataan. Mieshän on itsekin rasisti kun puhuu suomalaisista noin. No se jannu on muutenkin aika pellen kuvan antanut itsestään. En jäisi kaipaamaan maajoukkueessa. Mieluummin sinne sellaisia pelaajia jotka kantaa Suomen paitaa ylpeydellä.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Speedye kirjoitti:
35 Serie A-ottelua.. Mielestäni ei kannata puhua ihan noin ylistävään sävyyn sillä suurimman osan noista matseista Eremenko istui vaihdossa pelaamatta minuuttiakaan.
Mitä ihmettä oikein höpötät?

Losalla on, aivan kuten sanoin, tilillään 35 pelattua Serie A-matsia. Näistä 27 peliä kaudella 2004-05, ja 8 peliä kaudella 2005-06. Korjaa jos olen väärässä, mutta futiksessa ei taida olla tapana merkitä ottelua pelaajan tilastoihin, jos hän ei käy kentällä.

Tiedän kyllä, että suurimmassa osassa noista matseista Eremenko oli vaihtomiehen roolissa, mutta väitöksesi: "Suurimman osan noista matseista Eremenko istui vaihdossa pelaamatta minuuttiakaan" on täysin hanurista revitty.

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Iker kirjoitti:
Mitä ihmettä oikein höpötät?

Losalla on, aivan kuten sanoin, tilillään 35 pelattua Serie A-matsia. Näistä 27 peliä kaudella 2004-05, ja 8 peliä kaudella 2005-06. Korjaa jos olen väärässä, mutta futiksessa ei taida olla tapana merkitä ottelua pelaajan tilastoihin, jos hän ei käy kentällä.

Tiedän kyllä, että suurimmassa osassa noista matseista Eremenko oli vaihtomiehen roolissa, mutta väitöksesi: "Suurimman osan noista matseista Eremenko istui vaihdossa pelaamatta minuuttiakaan" on täysin hanurista revitty.

OK, no sanotaan sitten näin, että suurimmassa osassa noissa matseja Eremenko tuli kentälle vaihdosta pelin loppupuoliskolla. Ja pelasi sen muutaman minuutin.. Aikaiseksi hän ei saanut juuri mitään joten ei ihme ettei häntä välillä edes valittu vaihtopenkille. Kilpailukaan ei Leccessä varmaan kovin kovaa ollut, vaikkakin löytyyhän sieltäkin muutamia kovia pelimiehiä.

Spezzzzza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ottawa Senators, AS Roma
Luulen että Eremenko sai suurimman osan vihat niskoilleen juuri sen takia että dissasi Suomea.
Mitähän niin pahaa Ere sanoi että hän on ansainnut tällaisen ryöpyn niskaansa? Minulle on ihan sama mitä ko. herra ajattelee Suomesta tai suomalaisista kunhan pelaa taitojensa mukaan maajoukkuepaidassa, se riittää minulle. Muu on turhaa! Tämä on niin tyypillistä suomalaista käytöstä.

fedorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sulaa hulluutta alkaa edes miettimään Eremenkolle potkuja joukkueesta. Suomella ei yksinkertaisesti ole vara menettää hänen tasoistaan pelimiestä. Jokainen vähänkään futista seuraava tietää että Losa on niitä harvoja joiden varaan rakentaa tulevaisuutta.

Osaltaan tämä hänen idioottimaisuutensa on myös hyväksi kentällä. Siellä tarvitaan tiettyä virtsapäisyyttä. Ikävä vain ettei mies osaa jättää noita juttuja viheriölle. Ehkä siksi että tyhmyydessään lähentelee Nykäsen Mattia.

Urheiluruudun jutun perusteella tämä taitaa olla taas ihan turha juttu.

"Tosiasia on, että hän haluaa pelata Suomen maajoukkueessa ja pelaa siinä, Hämäläinen kommentoi Reutersin kirjoitusta TV 1:n tiistai-illan Urheiluruudussa"

Suomen helvetin hieno lehdistö varmasti tietenkin keksii huomiseksi oikein mukavat otsikot. Minkä takia tälläistä paskaa pitää julkaista hienon Puola pelin jälkeen ja juuri ennen odotettua Portugali peliä.. Huomenna saa nauraa taas lehdille... Keltainen lehdistö on täyttä paskaa. Eremenkosta väännetään mitä tahansa juttua, aina.

Reutersin välittämän käännöksen mukaan Eremenko olisi sanonut edustavansa mieluummin Venjäjää kuin Suomea. Sitä ei kuitenkaan suoraan Sport-Expressin haastattelussa kysytty. Tässä käännös lehden haastattelusta;

-Onko sääli, että olet pelannut Suomen maajoukkueessa?

Kyllä joskus, kun lehdissä on heitetty päälleni kasa lantaa.

-Missä olisi mukavinta pelata?

Venäjällä. Olen enemmän venäläinen kuin suomalainen.

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Neloskenttä kirjoitti:
Urheiluruudun jutun perusteella tämä taitaa olla taas ihan turha juttu.

"Tosiasia on, että hän haluaa pelata Suomen maajoukkueessa ja pelaa siinä, Hämäläinen kommentoi Reutersin kirjoitusta TV 1:n tiistai-illan Urheiluruudussa"

Suomen helvetin hieno lehdistö varmasti tietenkin keksii huomiseksi oikein mukavat otsikot. Minkä takia tälläistä paskaa pitää julkaista hienon Puola pelin jälkeen ja juuri ennen odotettua Portugali peliä.. Huomenna saa nauraa taas lehdille... Keltainen lehdistö on täyttä paskaa. Eremenkosta väännetään mitä tahansa juttua, aina.

Reutersin välittämän käännöksen mukaan Eremenko olisi sanonut edustavansa mieluummin Venjäjää kuin Suomea. Sitä ei kuitenkaan suoraan Sport-Expressin haastattelussa kysytty. Tässä käännös lehden haastattelusta;

-Onko sääli, että olet pelannut Suomen maajoukkueessa?

Kyllä joskus, kun lehdissä on heitetty päälleni kasa lantaa.

-Missä olisi mukavinta pelata?

Venäjällä. Olen enemmän venäläinen kuin suomalainen.

Näin juuri, joku roti pitäs olla tossa lehtien kirjoittelussa, huomenna taas nähdään Suomen keltaisten lehtien taso. Sitä ei ole. Enkä todellakaan ymmärrä miten joku voi ottaa tuosta väärinkäännetystä haastattelusta niin pahasti herneen nenään kuin jotkut täällä.

Huomenna stadikalle kannustamaan Suomea, ja toivon että näen myös Eremenkon kentällä, jopa avauksessa.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Jooh. Oli kyllä aika älyttömät kärjistykset tehty. Eli ei tuossa sävyssä mielestäni Eremenko edes sanonut mitään tyhmästi vaan suoraan ja rehellisesti, ihan asiallisesti. Jos siis nämä suorat käännökset mitä nyt oli esillä pitivät paikkansa. Sitten otsikoidaan huomenna IL/IS "Eremenko ei tahdo enää pelata Suomen paidassa" tms. Noh onneksi pelaajat itse tietävät hommat ja tietävät lehdistön.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
eagle kirjoitti:
Jooh. Oli kyllä aika älyttömät kärjistykset tehty. Eli ei tuossa sävyssä mielestäni Eremenko edes sanonut mitään tyhmästi vaan suoraan ja rehellisesti, ihan asiallisesti. Jos siis nämä suorat käännökset mitä nyt oli esillä pitivät paikkansa. Sitten otsikoidaan huomenna IL/IS "Eremenko ei tahdo enää pelata Suomen paidassa" tms. Noh onneksi pelaajat itse tietävät hommat ja tietävät lehdistön.

Vittumaisintahan tässä on (Eremenkon kannalta) siinä, että varmaan 80% lukutaitoisista suomalaisista törmää lööppeihin päivän aikana liikkuessaan kaupungilla tai käydessään vaikkapa tankkaamassa autoaan tai viedessään veikkauskuponkia R-kioskille. Silti vain pieni osa kansasta lukee tuon Iltasanomien artikkelinkin, joka ei ole läheskään yhtä kärjistävä verrattuna lööppiin. Joskin täydellistä totuutta ei sieltäkään löydy.

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Speedye kirjoitti:
OK, no sanotaan sitten näin, että suurimmassa osassa noissa matseja Eremenko tuli kentälle vaihdosta pelin loppupuoliskolla. Ja pelasi sen muutaman minuutin.. Aikaiseksi hän ei saanut juuri mitään joten ei ihme ettei häntä välillä edes valittu vaihtopenkille. Kilpailukaan ei Leccessä varmaan kovin kovaa ollut, vaikkakin löytyyhän sieltäkin muutamia kovia pelimiehiä.

Niin, mitä nyt suoraan Eremenkon paikalle Dalla Bona ja osin myös Vucinic ja sittemmin hankittu Ledesma. Kärjessä pelasi Bojinov ja lähes kaikki pelinsä Eremenko pelasi laidalla. Mutta sivistä ihmeessä meitä lisää kun tiedät niin paljon.

Joka tapauksessa, siinä vaiheessa kun joku laskee vaparimaalin jotenkin negatiiviseksi, maalin arvoa heikentäväksi, niin meikäläinen kuittaa. Parempi ettei puhuta fudiksesta sen enempää.

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Mielenkiintoista tekstiä medialta, jos pitää paikkansa, että lausuntoja on vääristelty noin pahasti. Kiinnostaisi tietää, että mistä esim. tuo "ruotsalais" -kommentti on eksynyt maikkarin sivuille. Tekstiä on jopa vääristelty siinä määrin, että se muuttaa oleelliselta osin sen merkityksen.

Se täytyy kuitenkin todeta, että kyllä mies on käyttäytymisellään onnistunut vaakuuttamaan sen, että on joka tapauksessa aika pässi.

Media ilmeisesti kusetti tällä(kin) kertaa oikein huolella, joten kantakoon nyt seuraavaksi vastuunsa julkaisuistaan.

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Neloskenttä kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyisin, onko siinä Sport-Expressin haastattelussa mainintaa näistä...

- olen kuullut runsaasti solvauksia. En näytä suomalaiselta, Eremenko kertoo.

- vaikka edustan Suomea, olen heille venäläinen. Se on yksi syy siihen, miksi en halua asua siellä (Suomessa).

- tulen Suomeen vain jos minut valitaan maajoukkueeseen tai vierailemaan vanhempieni luona, mutta Helsinkiin en aio enää koskaan asettua, hän jatkaa.

- Ruotsalaiset ovat paljon ystävällisempiä kuin suomalaiset. Siksi he eivät pidä toisistaan.

... kommenteista? Vai mistä nämä on revitty?

LaTe_Show kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyisin, onko siinä Sport-Expressin haastattelussa mainintaa näistä...

- olen kuullut runsaasti solvauksia. En näytä suomalaiselta, Eremenko kertoo.

- vaikka edustan Suomea, olen heille venäläinen. Se on yksi syy siihen, miksi en halua asua siellä (Suomessa).

- tulen Suomeen vain jos minut valitaan maajoukkueeseen tai vierailemaan vanhempieni luona, mutta Helsinkiin en aio enää koskaan asettua, hän jatkaa.

- Ruotsalaiset ovat paljon ystävällisempiä kuin suomalaiset. Siksi he eivät pidä toisistaan.

... kommenteista? Vai mistä nämä on revitty?

En tiedä. Kolmosen sivuilta löytyi tämä;

Otsikko; Vapaata kääntämistä

Kansainvälinen uutistoimisto Reuters oli kääntänyt Eremenkon kohua herättäneen haastattelun venäläislehdessä hyvin vapaasti. Sananmukaisesti Eremenko sanoi lehdessä seuraavasti:

Kysymys: Onko sääli, että olet pelannut Suomen maajoukkueessa?
Vastaus: Kyllä joskus, kun lehdissä on heitetty päälleni kasa lantaa.

Kysymys: Missä olisi mukavinta pelata?
Vastaus: Venäjällä. Olen enemmän venäläinen kuin suomalainen.

Kysymys: Onko hän kokenut Suomessa rasismia?
Vastaus: Koulukavereille olen ja pysyn venäläisenä. Voi olla että se ei ole rasismia, mutta on havaittavissa tiettyä pidättyväisyyttä

Enempää suomennosta ei ole löytynyt.. Olikohan siinä kaikki.

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Neloskenttä kirjoitti:
En tiedä. Kolmosen sivuilta löytyi tämä;

Otsikko; Vapaata kääntämistä

Kansainvälinen uutistoimisto Reuters oli kääntänyt Eremenkon kohua herättäneen haastattelun venäläislehdessä hyvin vapaasti. Sananmukaisesti Eremenko sanoi lehdessä seuraavasti:

Kysymys: Onko sääli, että olet pelannut Suomen maajoukkueessa?
Vastaus: Kyllä joskus, kun lehdissä on heitetty päälleni kasa lantaa.

Kysymys: Missä olisi mukavinta pelata?
Vastaus: Venäjällä. Olen enemmän venäläinen kuin suomalainen.

Kysymys: Onko hän kokenut Suomessa rasismia?
Vastaus: Koulukavereille olen ja pysyn venäläisenä. Voi olla että se ei ole rasismia, mutta on havaittavissa tiettyä pidättyväisyyttä

Enempää suomennosta ei ole löytynyt.. Olikohan siinä kaikki.

Aika käsittämätöntä, että niinkin arvostettu journalistinen laitos kuin Reuters, kääntää haastattelut näin leveäperäisesti.

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
No joo, taas nähtiin roskalehdistön taitavuutta aivopestä tyhmiä piilorasisteja. Losalle respektiä rehellisestä mielipiteestä ja onnea jalkapallourassa! Kyseessä on kuitenkin loistava pelaaja, jonka sanomisia ja tekemisiä Ilta-Paska jaksaa seurata ja manipuoloida junttien iloksi.

Ja Reutersille pitkät miinukset tästä!

Suosikkijoukkue
HIFK
Antais pojan vaan pelata koska on siinä aika helvetin hyvä.

Mitä asiaan tulee: En ihmettele ollenkaan että kaverille tulee fiilis ettei oikein lasketa suomalaiseksi, näitä kirjoituksia kun lukee niin kyllä tuntee pientä myötähäpeää, kun porukka ilmoittelee isänmaalliseen sävyyn ettei miestä tarvita maajoukkueessa yhden lehtikirjoituksen takia.

Game on, rakentavana vittuiluna Jr voi tehdä vaikka pari kaappia portugalia vastaan.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Onko tähän ketjuun (itseni lisäksi) kirjoittanut vielä kukaan venäjäntaitoinen? Kyseessähän on Reutersin jutussa ainakin ihan omiaan vedelleen kääntäjän todella erikoinen juttu, kun puhutaan tästä suurimman kohun aiheuttajasta. Missään kohtaa haastattelua Losa ei sano "kadun päätöstäni", vaan tämä on keksitty jostain en-tiedä-mistä. Kannattaa lukea juttu alkukielellä.

Missä muuten pelaa Ylen mainitsema lehti Sport-Expressen?

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
fat of the land kirjoitti:
Game on, rakentavana vittuiluna Jr voi tehdä vaikka pari kaappia portugalia vastaan.
Joo, mutta jos se tekee ne vapareista, lähettäköön palloliiton edustajat Eremenkon ensimmäisellä junalla takaisin Siperiaan.

rage

Jäsen
Suosikkijoukkue
T:mi Porin hitsaus ja rengas
Major Julli kirjoitti:
Bikers for veterans ...isänmaata ollaan puolustamassa aivot takataskussa.
Major Julli kirjoitti:
...kannattaisi ehkä joskus tutustua asioihin hiukan eikä kategorisesti viljellä ryssävihaa. Kiitos 1939-44!

Nämä pätkät eivät liity suoranaisesti tähän Eremenko asiaan mutta on pakko kommentoida. Viittaat ilmeisesti näihin Kiitos 1939-1944 -paitoihin? Miten ne mielestäsi lisäävät ryssävihaa? Mitä niillä oikeastaan kiitetään?

Eiköhän niillä kiitetä ainoastaan sotiemme veteraanien antamaa panosta maamme itsenäisyyden puolesta. Ilman heitä Suomi olisi varmasti paljon paskempi paikka elää nykypäivänä. Kumarrukseni heitä kohtaan olisi yhtä syvä, vaikka vastapuolena sodissa olisi ollut vaikka ruotsalaiset.

Koska tämä kampanja oli moottoripyöräkerhojen järjestämä, niin se edistää ryssävihaa tai se on jotenkin "aivottomampi"? Viljeleekö sotainvalidien syyskeräys ryssävihaa? Moottoripyöräkerho ei välttämättä tarkoita näitä "moottoripyöräkerhoksi" itseään kutsuvia kriminaalijärjestöjä.

Jos teikäläisellä on ollut nakkikioskijonossa leuka maassa jonkun Kiitos -paitaisen ryssävihaaja/wannabebikerin toimesta, niin sehän ei vähennä tämän kampanjan arvoa pätkääkään. Ehdottaisin kuitenkin perehtymään asiaan, ennen aivot takataskussa tapahtuvaa tuomitsemista.

Jos nyt pakko on kommentoida tätä Eremenko asiaa, niin minun mielestäni kaveri voitaisiin jättää pois maajoukkueesta. Jos joku Ässien pelaaja ryhtyisi kovaäänisesti kertomaan halusta pelata Lukon joukkueessa, niin sinne vaan. Pelatkoon muualla, vaikka kyseessä olisi joukkueelle tärkeäkin mies.

Toisaalta ihan sama. Ei kiinnosta. Suomalainen jalkapallo menee samaan kategoriaan, suomiräpin, light limujen ja japanilaisten urheiluautojen kanssa.

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
jester kirjoitti:
Nyt herkuttelee Iltalehtikin:

http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/200609055080552_jp.shtml

Tosin kyseiseltä lehdeltä ei ole mitään uutta iskeä juuri silloin kun Suomen maajoukkueella on tärkeä hetki ja ottelu edessä.

Vituttaa tämä roskalehdistön toiminta. Tulisi nyt huomenna 6-0 turpaan niin keltaisen lehdistön edustajien tarttisi keksiä uusia juttuja.

Aivan sama mitä on sanonut, kunhan kentällä pelaa hyvin. Niinkuin useimmiten on tehnyt Suomen maajoukkueessa.

Spezzzzza kirjoitti:
Mitähän niin pahaa Ere sanoi että hän on ansainnut tällaisen ryöpyn niskaansa? Minulle on ihan sama mitä ko. herra ajattelee Suomesta tai suomalaisista kunhan pelaa taitojensa mukaan maajoukkuepaidassa, se riittää minulle. Muu on turhaa! Tämä on niin tyypillistä suomalaista käytöstä.
No miulle meinaa myös se millä mielellä siinä joukkueessa pelaa. Miksi edes pelaa Suomen maajoukkueessa jos Suomi on niin paska maa. No nuo lehdet varmaan aika hyvin tapahtumaa värittänyt. Ja mitä Eremenko on sanonut oikeasti ei varmaan tiedä kuin hän itse.

Mutta jos ei ole mitään väliä sillä ketä siellä pelaa niin miksei suomalaiset adoptoi jostain Brasiliasta 20-30 katulasta jotka osaavat tuon pallonpotkimisen jalot taidot. Aikuisena vaan Suomen kansalaisuus ja maajoukkueeseen. No tuo oli lähinnä vitsi. Ei minulla ole mitään sitä vastaan että Suomea edustaa joku ulkomailla syntynyt. Jos itse niin haluaa ja on ylpeä siitä. Tämä pätee ihan suomalaissyntyisiinkin. Miksi edustaa maataan jos sillä ei itselle ole mitään merkitystä. Sama pätee esim. sm-liigaan. Miksi joku siirtyisi vaikka SaiPaan jos vihaisi Lappeenrantaa ja ihmisiä siellä. No tämä on tietysti vaan minun mielipide asiaan. Joillain ei varmaan ole väliä millä motiiveilla kukakin pelaa. Ja tuskin tällainen ajattelumalli on tyypillistä vain Suomessa. Muualla maailmalla se on vielä pahempi juttu siirtyä esim. pahimman vihollisen leiriin.

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Sympatiat K-Espoo & Minnesota Wild
http://www.sport-express.ru/art.shtml?127015 tuolta linkistä mahdollisimman tarkasti suomennettuja pätkiä:

- tunnustitte joskus, että olette törmänneet rasismiin. Missä näin?

Koulussa mulle sanottiin vaikka mitä! en näytä ollenkaan suomalaiselta. Heille minä olen venäläinen, vaikka minulla on Suomen passi ja pelaan Suomen maajoukkueessa. tämä ei ehkä ole rasismia, mutta pidättyväisyyttä näkyy nykyaikanakin. Tämä on yksi syistä, miksi saatan tulevaisuudessa jäädä* Venäjälle.

- Onko isälläsi vastaava tilanne?

Ei ole. Häntä kunnioitetaan kovasti Pietarsaaressa. Siellä asuu paljon ruotsalaisia, ja he eivät ole niin kylmä ja itseänsä täynnä* oleva kansa kuin suomalaiset. (Kevyesti sanottuna) tämä on yksi syistä miksi he (ruotsalaiset ja suomalaiset) eivät pidä hirveästi toisistaan.

- Harmittaako, että pelaat Suomen maajoukkueessa?

Joskus tulee sellaisia ajatuksia, varsinkin kun Suomen media kaataa kasan paskaa niskaan, syystä tai toisesta. Siinä missä Moskovassa on helppo kadota väkijoukkoon, Suomessa seurataan tarkasti jokaista askelta. Mihinkään ei voi piiloutua. Tämän takia päätin, että käyn siellä vanhempien luona ja maajoukkueen takia. En aio astua enää ikinä jaloillani Helsinkiin. Lomat pitää viettää siellä, missä kukaan ei ole minusta kiinostunut.

Ja palatakseni kysymykseen - en yritä salata sitä, että tekisi mieli pelata isänmaani maajoukkueessa. Mutta saadessani Suomen passin kukaan ei tiennyt, miten urani tulee jatkumaan, olisiko tullut mahdollisuutta edustaa Venäjää. Silloin tämä kaikki tuntui niin utopialta... Noh, mennyttä ei voi palauttaa.

Tähdellä (*) merkityt ovat jotenkin suomennettuja, en osannut suomentaa tarkasti. Suluissa omat lisäykset/tarkennukset.

Termiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Athletico Madrid
Speedye kirjoitti:

Mahdatkohan tietää ollenkaan ketkä tappelivat Eremenkon kanssa samoista minuuteista Leccessa? Ilmeisesti et koska tuollaista paskaa jaksat täällä kirjotella. Kannattaisi ottaa asioista selvää ennen kun tulee tänne laukomaan "totuuksia".

Edit: Kuvernööri olikin kysynyt samaa jo. Noh, vastauksia odotellaan...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy