Tottakait saat sanoa mielipiteesi, ja pitääkin sanoa. Malkin on täysin selvästi toisiksi eniten Putinin tukija, en jokaisen Venäläisen instagram tiliä ole tutkinut, voi kait sielä jollain olla kuva Putinin kanssa.
Nyt pitäisi enää myös tietää, että millainen kannanotto on istua siinä presidentin tuolissa? Siis presidentin tuolissa. Ei putinin jolle koko tuoli edes ei kuuluisi. Kerro mulle nyt mitä väärää/kantaa ottavaa siinä on istua? Onko presidentin tuolissa istuminen tuki putinille? Ei se putinin tuoli ole tietääkseni. Jos minä pääsisin Suomessa istahtamaan presidentin tuolille niin annanko siinä tahtomattani myös mm. Halosen aikakaudelle kannatuksen?
Tiedätkö, jos minulla olisi mahdollisuus istua tuossa putinin tuolissa niin minäkin istuisin siinä, ja sopivilla saatesanoilla laittaisin varmasti julkisesti jakoonkin, enkä usko että kukaan pitäisi minua putinin tukijana. Tosin, en pääse siihen ikinä istumaan koska en kuulu putinin lähipiiriin, ja tässä tapauksessa pitäisi kuulua aika isostikkin siihen lähimpään piiriin.
Jos yhtään ajattelee kuvan taakse, niin siinä tuolissa istuminen on erittäin iso tuen osoitus putinille. Siihen tuoliin nimittäin et pääse istumaan jos et ole pro-putin fani, kuten Malkin on. Ja siltikin ne on erittäin harvassa joille tuollainen tilaisuus annetaan. Voihan niitä toki yrittää etsiä netistä, onko siinä monikin istunut. Lisätään tähän kuitenkin, että samaa propagandaa se on mitä Ovien kohdalla. Saadaan maailmalle kuvaa, miten nämä "starat" ovat Venäjän "ystäviä".
Suomessa lienee voisi olla mahdollistakin istua jossain tuolissa, jos sellaista edes on. Tuossa naapurimaassa se ei valitettavasti ole jokaisen oikeus. Istuisin minäkin Suomen tuolissa, kuten sinäkin, mutta tuo Halos vertaus menee kyllä nyt mulla ihan ohi, en ymmärrä mitä sillä hait takaa.
Silti Malkinin ja Ovechkinin kohdalla on iso ero mitä et nyt näytä millään haluta ymmärtää. Vähän kuin vertaisi raiskaajaa ja ryöstäjää, että molemmat ne ovat rikollisia. No niin ovat, mutta on siinä eroa.
Tämä vertauskuva ontuu nyt ihan "pikkusen". Jotenkin tuntuu että sinä et halua ymmärtää. Raiskaajalla ja ryöstäjällä ei ole mitään yhteistä, ei yhtään mitään, niillä on täysin eri rikokset. Oviella ja Malkinilla on täysin sama agenda, eli tässä tapauksessa rikos. Toinen on vaan raiskannut vähän enemmän / pahemmin, tai ryöstänyt isomman saaliin kuin toinen. Niitä voit vertailla. En oikeasti käsitä yhtään millä ihmeen ajatusmaailmalla saat Malkinin ryöstäjäksi, ja Ovien raiskaajaksi.
Toinen näyttäytyy aktiivisena putinin tukijana, toinen on hiljaa.
aika paljon on eroa Malkinin ja Ovechkinin välillä mitä tulee käyttäytymiseen mediassa sodan jälkeen.
Tiedän Ovien kuvan sen lapsisotilaan kanssa. Siinä nyt on mahdollisuus, että se olisi puoli vahingossa tullut mutta en usko siihen itsekkään. Käsittääkseni keneltäkään muulta Venäläiseltä ei ole kysytty edes mitään koko sodasta, muuta kuin Ovielta. ( Tästä isot miinukset NHL:lle / toimittajille. Tosin niitä on käsketty näin tekemään. ) Ovie eikä Malkin ole käsittääkseni tehneet yhtään mitään mediassa sen jälkeen, eikä somessa, pois lukien se Ovien yksi kuva. Kumpikaan ei ole poistanut yhtään kuvaa, muokanneet mitään tms. Miten Ovie on niin aktiivinen tukija sodan alettua ollut verrattuna Malkiniin? Sen takia kun ei ole poistanut kuvaa instagramista joka on ollut sielä vuosia vuosia, vai sen yhden kuvan takia?
Sanoisin, että melkoista whataboutismia harrastat nyt kun koitat hiljentää minut Malkinilla. Minulle ei tuota mitään ongelmaa sanoa sitä, että myös Malkinilla olisi erittäin paljon petrattavaa ja olisi todella suotavaa, että venäläiset NHL-pelaajat avaisivat turpansa ja tekisivät pesäeron putinin toimiin. Malkin voisi ensitöikseen erota team-putinista, poistaa kuvat/tehdä tilistään taas yksityisen.
Ei minulla ole mitään tarvetta saada ketään hiljennettyä. Sinun harmiksesi voin kuitenkin kertoa että Malkin ei tule eroamaan team-putinista, eikä tule poistamaan kuvia putinin kanssa, eikä myöskään tule kommentoimaan sotaa "pahaksi", hiljentyminen on hyväksymisen merkki. Mitä se tilin yksityiseksi laittaminen auttaisi?