Mikä ironisinta niin olen myös huomannut että teikäläinen vaikuttaa muissa ketjuissa normaalilta ihmiseltä.
Olen myös nuorempana ollut aika fanaattinen tiettyjen urheiluun liittyvien juttujen kanssa mutta ikinä en yrittäisi puolustella Ovetskinin kaltaista käyttäytymistä... tai ihmistä kuten tässä viimeistään vuoden aikana on kirkkaaksi käynyt.
Vaikeinta oli kun Totti sylkäisi 2004 tanskalaispelaajaa naamaan ja se sattui kun niin suuresti ihailemani pelaaja teki jotain niin törkeää ettei sitä voinut enkä edes halunnut puolustella ja on kärpäsen paska ja maailman mitättömin asia tämän rinnalla.
Mä itseasiassa en ole erityisen fanaattinen Ovechkinin kohdalla. Oon koittanut myös muistaa sanoa että olen valmis myös teilaamaan Ovien jos/kun sen aika tulee.
Mun mielestä se vaan ei ole vielä. Kuten sanottu, ennen sotaa tehdyt typeryydet on eri asia kuin sodan alkamisen jälkeen, ja niiden laittaminen samaan kontekstiin ei ole ihan reilua.
Olen ”fanaattinen” (mitä se tarkoittaakin) Capitals-fani vuodesta 98 alkaen, ja sitä kautta on väkisinkin tullut seurattua hyvin läheltä Ovechkinin elämää 17 vuoden ajan. Oon lukenut varmasti tuhansittain artikkeleja, haastatteluja ja tarinoita siitä, ja se kuva mikä mulla hänestä on niiden perusteella muodostunut ei tue sitä että se olisi paha ihminen. Päinvastoin, on aina vaikuttanut hyvinkin empaattiselta tyypiltä, joskin tyhmä se on aina ollut. Mutta jos se sen tekee että tähän tilanteeseen todellisen tuen osoituksen antaa, niin se ei enää
mene nuorena tehtyjen typeryyksien ja poliittisen sokeuden piikkiin, ja on mullekin liikaa.
Kyllä, osiltaan mun selitykset on melkoista spekulointia ja arvaamista ja pään työntämistä hiekkaan. Mutta niin kauan kun on riittävästi ”syytä epäillä” en ite halua antaa kenellekään tuossa tilanteessa olevalle niskalaukausta ilman kiistattomia faktoja.
Mut se on ainakin hyvä muistaa et kaikki me täällä palstalla ollaan ihan niitä suht normaaleja tyyppejä (tai ainakin sinnepäin), tekstaripalstalla keskustelu vaan helposti kärjistää. Luulen että mekin tultais ihan hyvin toimeen olut tuopin parissa :)