Aleksander Barkov jr. NHL:ssä

  • 1 363 982
  • 3 724

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kuvaile mitä lättysyöttö mielestäsi tarkoittaa.

Oli ihan pakko mennä wikipedian pakeille tämän taholta, kun meno menee niin heikoksi tässä ketjussa. Sieltä löytyi mielenkiintoista tietoa.

Saucer pass - Wikipedia, the free encyclopedia

The inventor of the saucer pass is commonly considered as the Finnish ice hockey legend, Raimo Helminen. According to the book "Raipe - Vaatimattomuuden lyhyt oppimäärä", he invented the pass when he was playing against grown-up men from his neighborhood when he was young child in Koivistonkylä, Tampere, Finland.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tuuria? Kyllä.
Syöttöyritys? Ei todellakaan. Katselin tuota tilannetta muutamaan kertaan, kun katselin matsin aamulla ja olen samaa mieltä, kuin Floridan selostajat: Sasha haki maalia. Kun toimittaa kiekkoa sinne, minne kuuluu, hyviä asioita tapahtuu. Ansaitut pisteet Sashalle ja Floridalle. Hieno kotiavaus.

Samaa katsoin itsekin ja jos se olisi ollut syöttöyritys, niin vaikka siinä ei olisi ollut yhtään Pingviinipelaajaa välissä, ei kiekko olisi kunnolla jaksanut edes Fleischmanille asti. Itse olen myös tehnyt useampia maaleja juurikin tuolla tavalla maalivahdin tai pakin jalan kautta ja uskon, että tätä myös Barkov yritti. Pikku flippi jalkaan ja siitä maalin. Toki tästä saa olla kumpaakin mieltä, mutta itse olen sitämieltä, että selkeästi yritti, eikä johdu mistään värilaseista.
 

Kaltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, kikkanikkarit
Noniin, noniin sitten katse kohti seuraavaa ottelua. Pidetään focus oikeissa asioissa, eikä väännetä täysin turhista asioista. Päät pois pyllystä ja kädet kohti kattoa, kun maali tulee.
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Samaa katsoin itsekin ja jos se olisi ollut syöttöyritys, niin vaikka siinä ei olisi ollut yhtään Pingviinipelaajaa välissä, ei kiekko olisi kunnolla jaksanut edes Fleischmanille asti. Itse olen myös tehnyt useampia maaleja juurikin tuolla tavalla maalivahdin tai pakin jalan kautta ja uskon, että tätä myös Barkov yritti. Pikku flippi jalkaan ja siitä maalin. Toki tästä saa olla kumpaakin mieltä, mutta itse olen sitämieltä, että selkeästi yritti, eikä johdu mistään värilaseista.

Siis tuossahan on oikeasti hyväkin idea iskeä kiekko pakin jalasta maalivahdin alueelle ja vaikka kiekko ei suoraan maaliin menisikään, niin tilanteesta saattaisi muodostua sopiva hässäkkä maalin eteen ja niistä niitä maaleja tulee. En nyt väitä, että juuri tuota Sasha yritti,sillä en kaverin aivoituksista tiedä enempää kuin kukaan muukaan täällä, mutta aika tahalliselta se maali näyttää.
 

CorporalSyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjois-New Yorkin joukkueet
Tuuria? Kyllä.
Syöttöyritys? Ei todellakaan. Katselin tuota tilannetta muutamaan kertaan, kun katselin matsin aamulla ja olen samaa mieltä, kuin Floridan selostajat: Sasha haki maalia. Kun toimittaa kiekkoa sinne, minne kuuluu, hyviä asioita tapahtuu. Ansaitut pisteet Sashalle ja Floridalle. Hieno kotiavaus.

Samaa mieltä vaikka katselinkin matsin äänettömällä enkä siten tiedä mitä selostajat kertoivat. ;)

Koko matsin juoni oli että joka paikasta laitetaan sitä kiekkoa Pens-maalille kun siellä oli rookie valitettavan jäässä tänään. Tai ehkä se taktiikka saattoi olla eri mutta ekat kaksi maalia vahvisti vain Floridan hyökkääjien intoa viskoa kiekkoa huonoistakin kulmista.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Siis tuossahan on oikeasti hyväkin idea iskeä kiekko pakin jalasta maalivahdin alueelle ja vaikka kiekko ei suoraan maaliin menisikään, niin tilanteesta saattaisi muodostua sopiva hässäkkä maalin eteen ja niistä niitä maaleja tulee. En nyt väitä, että juuri tuota Sasha yritti,sillä en kaverin aivoituksista tiedä enempää kuin kukaan muukaan täällä, mutta aika tahalliselta se maali näyttää.

Juurikin näin. Itse näen myös tilanteen juuri noin, sillä syöttöpaikkaa ei ollu kenellekään ja juuri nuo pakkien jalkoihin vipatut kiekot saattavat saada aikaan kivan hässäkän sinne maalille, josta se maali voidaan sitten hakata sisään. Itse omalla "urallani" käytin tuota useinkin, samoin jos maalivahdin jalka tai joku muu osa on mukavasti ulkona maalista, niin sitä kautta tuli laitettua useampia maaleja. Mutta oli miten oli, kukaan ei tuota totuutta tule tietämään, ellei Barkov sitä kerro.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Eihän huono syöttö poissulje maalin mahdollisuutta. Hyvästä syötöstä sen tekeminen on toki paljon todennäköisempää. Tiedä häntä mitkä luistimet Boyesilla oli jalassa mutta munkilla hän kiekon sai kiinni, se on selvä.

Porvoon Kärpän kirjottelusta huomaa, että tuntemus lajista on todella pientä. Tuurilla sai Boyes syötön kiinni? Niin vissiin. Itekkin oisin saanu kyseisen syötön kiinni ja heittänyt tyhjiin.

Lisäksi miten katsot tuloksen taakse, kun olet nähnyt vain Highlightsit? Kato niitä pelejä oikeesti ja tule sitten keskustelemaan asioista tulosten takana.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Boyesilta erittäin hieno haltuunotto vaikeaan syöttöön, ei Sashan lätty ihan pudonnut niin aikaisin kuin piti. Ja kyllä, pisteisiin tarvittiin myös paljon tuuria.

Toisaalta tuuripuheiden kanssa täytyy olla varovainenkin, koska niin loistavasta sijoittujasta on kyse. Mutta silti, jos tekee maalin takaa pakin kautta maalin ja lätty karkaa takatolpalle vähän pitkäksi ja näistä onnistumisprosentti 100 niin miksei sitä tuurin osuuttakin voida myöntää. Hyvällä pelaajalla sitä usein tuntuu olevan mukana.

Luistelu on kehittynyt kesän aikana hienolla tavalla. Missä Barkovin rajat pelaajana ovat, en tiedä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Toisaalta tuuripuheiden kanssa täytyy olla varovainenkin, koska niin loistavasta sijoittujasta on kyse. Mutta silti, jos tekee maalin takaa pakin kautta maalin ja lätty karkaa takatolpalle vähän pitkäksi ja näistä onnistumisprosentti 100 niin miksei sitä tuurin osuuttakin voida myöntää. Hyvällä pelaajalla sitä usein tuntuu olevan mukana.

Kyllä, tuuria on aina mukana, tilanteet tulee nopeasti ja erilaisista tilanteista syntyy maaleja ja jää syntymättä. Olen katsonut kaikki Barkovin matsit ja on hän myös jakanut sellaisia syöttöjä, että niistä olisi todellakin pitänyt laittaa sisään, mutta niissä tuuri on ollut toisinpäin. Samoin siinä kun Barkov oli nenäkkäin Masonin kanssa, mutta Mason veti pidemmän korren, eli huonoa tuuria.
 
Peliä en nähnyt mutta highlightsien perusteella en ihan tuollaiseen ylistykseen lähtisi. Toki tehot 1+2 mikä sinällään on loistava saavutus mutta millä tavalla ne tuli?

En viitsinyt lainata koko viestiäsi.

Mutta mutta, kyllähän me saadaan väännettyä vaikka kaikki Barkovin tehdyt (5) tehopisteet tuuriksi jos oikein halutaan. Esimerkiksi se uran 1. maali Dallasia vastaan. Hillitön tuuri kävi siinä, että kiekko sattui tulemaan juuri Barkoville maalin edessä. Ja vielä isompi mäihä kävi siinä, että Barkovin maalia kohti lähettämä kiekko meni juuri siitä pienestä raosta, jossa ei ollut puolustajan mailaa tai muuta ruumiinosaa eikä maalivahdin. Tuo oli ainoa kohta, josta kiekko saattoi mennä sisään, joten tuurilla oli väkisinkin iso osuus asiassa. No sitten syöttöpiste Phillyä vastaan. Siinä Barkov antaa harhasyötön suoraan vastustajan pakille, jonka luistimesta kiekko kimpoaa Boyesille, joka jatkaa viivaan Campbellille. Boyes käy sen jälkeen sutimassa kiekon maalin Campbellin kudin reboundista.

Noiden kahden tuuripisteen lisäksi ne loput kolme onkin jo analysoitu, joten nyt vain jännitetään milloin Barkov avaa ihan oikeasti pistetilinsä siten, että edes yksi piste olisi ansaittu.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuossa Barkovin kentän pelissä Crosbyn kenttää vastaan ei ollut mitään tekemistä tuurin kanssa. Asenne oli Floridan pojilla paljon parempi ja nimenomaan asenne on tärkein asia esimerkiksi silloin, kun aloituksia voitetaan/hävitään. Barkov oli koko pelin tasaisen hyvä. Uskomattomalla tasolla noin nuorena. Taistelee Calderista tällä kaudella tätä menoa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
En viitsinyt lainata koko viestiäsi.

Mutta mutta, kyllähän me saadaan väännettyä vaikka kaikki Barkovin tehdyt (5) tehopisteet tuuriksi jos oikein halutaan. Esimerkiksi se uran 1. maali Dallasia vastaan. Hillitön tuuri kävi siinä, että kiekko sattui tulemaan juuri Barkoville maalin edessä. Ja vielä isompi mäihä kävi siinä, että Barkovin maalia kohti lähettämä kiekko meni juuri siitä pienestä raosta, jossa ei ollut puolustajan mailaa tai muuta ruumiinosaa eikä maalivahdin. Tuo oli ainoa kohta, josta kiekko saattoi mennä sisään, joten tuurilla oli väkisinkin iso osuus asiassa. No sitten syöttöpiste Phillyä vastaan. Siinä Barkov antaa harhasyötön suoraan vastustajan pakille, jonka luistimesta kiekko kimpoaa Boyesille, joka jatkaa viivaan Campbellille. Boyes käy sen jälkeen sutimassa kiekon maalin Campbellin kudin reboundista.

Noiden kahden tuuripisteen lisäksi ne loput kolme onkin jo analysoitu, joten nyt vain jännitetään milloin Barkov avaa ihan oikeasti pistetilinsä siten, että edes yksi piste olisi ansaittu.
En edelleenkään ymmärrä sitä miksi täällä porukka veti herneen nenään kun sanoin että noissa Barkovin tehopisteissä oli rutkasti tuuria mukana? Minulla ei ole yhtään mitään Barkovia vastaan eli turhaan syytätte minua jostain Barkovin perusteettomasta dissaamisesta, sillä sitähän en ole edes tehnyt. Pidän häntä loistavana pelaajana. Silti voin kyllä sanoa ääneen jos kaveri saa munkilla tehopisteitä, ihan yhtä lailla kun kehun upeista suorituksistakin. Ja olen varma että niitäkin tullaan näkemään vielä kosolti loppukauden aikana.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
ihan yhtä lailla kun kehun upeista suorituksistakin. Ja olen varma että niitäkin tullaan näkemään vielä kosolti loppukauden aikana.

Niin ja niitäkin tuossakin pelissä nähtiin paljon. Jos siis katsoi ottelun eikä vain koostetta. Silloin kun oikeasti voi analysoida peliäkin. Ja näkee oikeasti niiden tilastojen taakse.
 

Sambody

Jäsen
Varmaan se herneenpalko menee sinne venttiiliin sen takia, kun tehopisteitä tai ei Barkov oli pelannut ilmeisen hyvän pelin, joten mitä sitten vaikka sieltä olisi tullut palkinnoksi osittain tuurilla tehopisteitäkin. Hyvä peli se olisi ollut ilmeisesti ilman pisteitäkin, jonka jälkeen joku ratsastaa paikalle kertomaan highlightit katsottuaan kuinka oli huikeeta munkkia Barkovilla. Joka saatanan pelaajalla osa pisteistä tulee "tuurilla", jos vaan pystyy illasta toiseen suorittamaan hyvällä tasolla, joten mielestäni aivan turhaa lähteä ylianalysoimaan yksittäisiä tilanteita.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tänä iltana onkin mielenkiintoinen mahdollisuus nähdä Viasat Hockey Finlandin avoimen viikonlopun vuoksi ympär Suomen niemeä, kuinka tuurilla ne Barkovin pisteet tulevat vai tulevatko ollenkaan. Vastus on ainakin kohtalaisen kova, kun kuninkaat tulevat paukuttelemaan miestä seinälle. Pitänee ottaa päiväunet ja korkata olunen - West Coast IPA, ilman mitään enteitä - kello 23, kun tuo matsi muistaakseni alkaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varmaan se herneenpalko menee sinne venttiiliin sen takia, kun tehopisteitä tai ei Barkov oli pelannut ilmeisen hyvän pelin, joten mitä sitten vaikka sieltä olisi tullut palkinnoksi osittain tuurilla tehopisteitäkin. Hyvä peli se olisi ollut ilmeisesti ilman pisteitäkin, jonka jälkeen joku ratsastaa paikalle kertomaan highlightit katsottuaan kuinka oli huikeeta munkkia Barkovilla. Joka saatanan pelaajalla osa pisteistä tulee "tuurilla", jos vaan pystyy illasta toiseen suorittamaan hyvällä tasolla, joten mielestäni aivan turhaa lähteä ylianalysoimaan yksittäisiä tilanteita.
Edelleenkin, onko se mitään Barkovin otteista pois jos sanoo ääneen että nuo tehopisteet tuli tuurin avustuksella? Jos siellä joku tekee hienon maalin niin voin kyllä sanoa ääneen että olipas hieno suoritus, kuten olen satoja kertoja sanonutkin. Yhtä lailla jos joku tekee hieman tuurin avustuksella maalin, voin sanoa että siinäpä kävi kaverilla munkki. Jostain syystä täällä vain menee se palko juuri jälkimmäisen kohdalla hemmetin paljon herkemmin sieraimeen.

Uskaltaakohan täällä mainitakaan Ellerin tekemään alivoimamaalia? Täällä varmaan väitetään kiven kovaan että Eller yritti sitä.
 

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Totta kai sen saa sanoa ääneen, että munkkia oli mukana, mikäli niin oli. Miksi sitä ei saisi sanoa, ja miten se olisi "ylianalysointia"? Barkovin maali oli munkki, mutta esimerkiksi tuo viimeinen syöttö oli oikein näppärä. Ja hyvä peli Sashalta, kuten sanottu. Faktoja pöytään mjötääh.
 

Selostaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, sinä Porvoon Kärppä sanoit alunperin, että ei Barkovia kuuluisi tuon ottelun perusteella hirveästi ylistää, kun olit katsonut highlightsit. Ja samaan aikaan varmasti moni Barkovia kehuneista oli katsonut pelin ja sen perusteella ylistänyt Sashan suoritusta. Tajuatko nyt, missä sinulla meni pieleen?
 

arska07

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Kärpät, Patrik Laine
Barkov jatkaa hienoja otteita ja tänään olisi taas peli. Panthers vs Kings primetime-ottelu. Pakko katsoa vaikka myöhään menee.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Edelleenkin, onko se mitään Barkovin otteista pois jos sanoo ääneen että nuo tehopisteet tuli tuurin avustuksella? Jos siellä joku tekee hienon maalin niin voin kyllä sanoa ääneen että olipas hieno suoritus, kuten olen satoja kertoja sanonutkin. Yhtä lailla jos joku tekee hieman tuurin avustuksella maalin, voin sanoa että siinäpä kävi kaverilla munkki. Jostain syystä täällä vain menee se palko juuri jälkimmäisen kohdalla hemmetin paljon herkemmin sieraimeen.

Uskaltaakohan täällä mainitakaan Ellerin tekemään alivoimamaalia? Täällä varmaan väitetään kiven kovaan että Eller yritti sitä.

Yritä nyt ymmärtää, äläkä leiki tyhmää kun et sitä varmaan kuitenkaan ole. Ongelma on tässä lauseessa:

Peliä en nähnyt mutta highlightsien perusteella en ihan tuollaiseen ylistykseen lähtisi.

Katso niitä pelejä niin saatat vaikka vahingossa huomata miksi porukka täällä hehkuttaa Barkovia.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin, sinä Porvoon Kärppä sanoit alunperin, että ei Barkovia kuuluisi tuon ottelun perusteella hirveästi ylistää, kun olit katsonut highlightsit. Ja samaan aikaan varmasti moni Barkovia kehuneista oli katsonut pelin ja sen perusteella ylistänyt Sashan suoritusta. Tajuatko nyt, missä sinulla meni pieleen?
En muuten sanonut. Sanoin että highlightsien perusteella ei kuuluisi ylistää. Sanoin heti ensimmäiseen viestiini että en kokonaista ottelua nähnyt enkä näin ollen kommentoinutkaan Sashan koko pelin otteita. Kommentoin vain ja ainoastaan highlightseissa näkyviä tehopisteitä.

Jos Sasha pelasi muuten loisto-ottelun niin hieno homma. Ei minulla ole mitään syytä epäillä sitä. Saman suuntaista kommenttia olen kuullut muistakin lähteistä. Ne loisto-otteetkaan ei silti poista sitä tosiasiaa että käytännössä jokainen noista tehopisteistä tuli pikemminkin tuurilla kuin Barkovin oivallusten ansiosta. Poislukien viimeinen syöttö, jossa Sashalla ajatus oli hyvä, toteutus hieman kehnompi. Tässäkin kuitenkin tuuri avitti sen verran että tuli maali ja Sasha sai syöttöpisteen.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Vittu mitä jengiä.. Väärin tehdyt pisteet! Eka itketäänm, kun ei ole pelaajia ja sittten kun muutama on breikkaamassa niin itketään, kun lätty ei ihan pudonnut lapaan! Herätkää!!
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
En muuten sanonut. Sanoin että highlightsien perusteella ei kuuluisi ylistää. Sanoin heti ensimmäiseen viestiini että en kokonaista ottelua nähnyt enkä näin ollen kommentoinutkaan Sashan koko pelin otteita. Kommentoin vain ja ainoastaan highlightseissa näkyviä tehopisteitä.

Toveri hyvä, kun kukaan ei ole pelkkien highlightsien perusteella kaveria ylistänytkään. Barkovia on ylistetty juurikin sen kokonaisen pelin perusteella. Siinä pelissä Barkov pelasi todella hyvin ja koska herra on vasta 18v niin silloin kyllä kuuluukin kehua. Osaatko antaa vastauksen, mikä ajoi sinut tulemaan pelkkien highlightsien perusteella toppuuttelemaan ylistystä, millaista ei ollut edes tapahtunut?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös