Aleksander Barkov jr. NHL:ssä

  • 1 361 614
  • 3 724

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Tämä tietysti vain minun mielipide, mutta ei Sasha Barkovin peli runkosarjassa tällä kaudella näyttänyt maagiselta oikeastaan missään vaiheessa. Siitä huolimatta hän teki 68 otteluun 78 pistettä ja tässä on se Sashan suuruus. Joukkue pääsi pudotuspeleihin ja on nyt kahden voiton päässä konferenssifinaaleista, jonka Panthers voi saavuttaa kotonaan.
Totta kyllä, että runkosarja oli tällä kaudella pelillisesti vaisumpi kuin edelliskausi, vaikka pisteitä tulikin hyvin. Nyt on joka tapauksessa aivan viime peleissä ollut selkeästi oikea suunta pudotuspeleissä.
 
Ei se ole näinkään. Sinulla on viestissäsi nyt 34 tykkäystä ja yllä olevissakin useita. Tykkäykset ovat tapa kompata asiaa ettei tarvitse jokaisen erikseen kirjoittaa samaa.

Niin no ehkä se juuri kertoo siitä, että muutkin ovat samaa mieltä. Barkovin erinomaisuus ei ole kiinnostavaa.

Kyllä mä edeltävän keskustelun perusteella seison edelleen tuon takana. Ihan sama ilmiö on muissakin meidän huippupelaajiin liittyvissä otsikoissa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Niin no ehkä se juuri kertoo siitä, että muutkin ovat samaa mieltä. Barkovin erinomaisuus ei ole kiinnostavaa.

Kyllä mä edeltävän keskustelun perusteella seison edelleen tuon takana. Ihan sama ilmiö on muissakin meidän huippupelaajiin liittyvissä otsikoissa.
Kyllä erinomaisuus kiinnostaa. Siitä ei vain riitä keskusteltavaa kun kaikki tulevat komppaamaan toisiaan. Rantanen on mielestäni paras suomalainen enkä mä sinne ketjuun mitään kirjoittele. Ei siksi etteikö kiinnosta Rantasen erinomaisuus ja otteet vaan siksi, että eipä siitä paljon puhetta muodostu. On se mahtava, ja sitten toinen komppaa. Näinhän se tuppaa menemään.

Tai sitten kaikki viestistäsi tykkäävät myöntävät etteivät he itse kirjoita tänne siksi, että erinomaisuus ei kiinnosta? En nyt kuitenkaan usko, että he käsittivät viestisi ihan noin sanan tarkasti.

Barkovista puhetta riittää, koska palstan puolustajat älähtävät heti kun häntä kehtaa arvostella. Barkovin heikko startti playoffeihin ja surkea playoff-historia aiheuttivat keskustelua. Nyt parempaan päin onneksi, mutta vieläkin on mielestäni varaa parantaa ja paljon. Tehokkuus on ollut hyvää, mutta sellainen maagisuus puuttuu mihin Barkov on kuitenkin parhaimmillaan urallaan pystynyt, mutta ei pudotuspeleissä. Nyt odottaisi sitä vaihetta parhaassa peli-iässä olevalta pelaajalta.

Ylipäätään pitää ymmärtää se, että kun ollaan suomalaisella jääkiekkopalstalla, niin suomalaisilla pelaajilla on puolesta puhujansa täällä aina, meni heillä sitten lähes kuinka huonosti tahansa. Tällöin käy just niin, että jos pelaaja pelaa huonosti tai ei täyty odotuksia, niin keskustelua syntyy ihan pakostikin.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ylipäätään pitää ymmärtää se, että kun ollaan suomalaisella jääkiekkopalstalla, niin suomalaisilla pelaajilla on puolesta puhujansa täällä aina, meni heillä sitten lähes kuinka huonosti tahansa. Tällöin käy just niin, että jos pelaaja pelaa huonosti tai ei täyty odotuksia, niin keskustelua syntyy ihan pakostikin.
Sanoisin kyllä että tässä keskustelussa on hyvin usein myös jonkinlainen suomalaisen negatiivisuuden erityispiirre - suorastaan rakastetaan olla ilkeitä ja nuivia omia kohtaan. Minua nämä tietyt pelaajaketjut eivät kauheasti huvita, kun ne ovat täynnä ala-arvoista ilkkumista.
 
Suosikkijoukkue
FC Barcelona
Sanoisin kyllä että tässä keskustelussa on hyvin usein myös jonkinlainen suomalaisen negatiivisuuden erityispiirre - suorastaan rakastetaan olla ilkeitä ja nuivia omia kohtaan. Minua nämä tietyt pelaajaketjut eivät kauheasti huvita, kun ne ovat täynnä ala-arvoista ilkkumista.
No täytyy kyllä sanoa, että täällä pääsee helpolla, ku vertaa mitä keskustelu on hfboardsilla. Että en nyt tekis siitä mitään kansallista erityispiirrettä.
 

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
No täytyy kyllä sanoa, että täällä pääsee helpolla, ku vertaa mitä keskustelu on hfboardsilla. Että en nyt tekis siitä mitään kansallista erityispiirrettä.
Siellä oli kyllä palaute aivan helvetisti brutaalimpaa ja minkäälaista puolustelua ei ollut havaittavissa ollenkaan, joten olisiko kuitenkin niin, että sinivalkoisin lasit päässä harrastettu selittely on lähempänä suomalaista erityispiirettä.

Tää koko keskustelu kyllä jotenkin hämmentää mua. Barkov on ollut aiemminkin heikko pudotuspeleissä ja oli suoraan sanottuna surkea Boston-sarjan alussa, niin miks häntä ei olisi saanut kritisoida? Sasha on ollut yksi mun suosikkipelaajista siitä asti, kun olin katsomassa hänen ensimmäistä liigapeliään Hakametsässä vuonna 2012 ja olen pitänyt häntä yhtenä maailman parhaista pelaajista jo monia vuosia, mutta jos Barkov pelaa huonosti kauden tärkeimpänä hetkenä, niin totta helvetissä se pitää sanoa ääneen. Maailman parhailla pelaajilla pitää olla maailman kovin vaatimustaso. Barkov on onneksi vihdoin vastannut huutoon ja oon siitä kyllä ihan helvetin onnellinen. Eilenkin taklasi, repi, raastoi ja pelasi kauttaaltaan erittäin fiksusti. Tätä tässä juurikin on odoteltu.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Siellä oli kyllä palaute aivan helvetisti brutaalimpaa ja minkäälaista puolustelua ei ollut havaittavissa ollenkaan, joten olisiko kuitenkin niin, että sinivalkoisin lasit päässä harrastettu selittely on lähempänä suomalaista erityispiirettä.

Tää koko keskustelu kyllä jotenkin hämmentää mua. Barkov on ollut aiemminkin heikko pudotuspeleissä ja oli suoraan sanottuna surkea Boston-sarjan alussa, niin miks häntä ei olisi saanut kritisoida? Sasha on ollut yksi mun suosikkipelaajista siitä asti, kun olin katsomassa hänen ensimmäistä liigapeliään Hakametsässä vuonna 2012 ja olen pitänyt häntä yhtenä maailman parhaista pelaajista jo monia vuosia, mutta jos Barkov pelaa huonosti kauden tärkeimpänä hetkenä, niin totta helvetissä se pitää sanoa ääneen. Maailman parhailla pelaajilla pitää olla maailman kovin vaatimustaso. Barkov on onneksi vihdoin vastannut huutoon ja oon siitä kyllä ihan helvetin onnellinen. Eilenkin taklasi, repi, raastoi ja pelasi kauttaaltaan erittäin fiksusti. Tätä tässä juurikin on odoteltu.
Juuri sama on omalla kohdallanikin ollut syy häntä aiemmin kritisoida. Ja kyllä minäkin hänestä olen parhaimmillaan aina pitänyt ihan sieltä hänen viimeistä junnuvuosistaan asti. Toki siihen olen jo vuosikausia kiinnittänyt huomiota, että kovimmissa peleissä hän on aiemmin melkein aina hyytynyt, oli kyseessä seurajoukkueet tai maajoukkueet.

Olin myöskin ihan viimeisiin vuosiin asti sitä mieltä, että hän alisuoritti myös runkosarjassa. Potentiaali kun hänellä on oikeasti valtava. Mahtavaa nähdä, että sieltä on viime peleissä kuoriutunut sellainen taisteleva ja ärhäkämpi Sasha ja toivottavasti ihan kunnon tiikerinsilmäkin tulee vielä niin esiin, että pystyy sitä taitojensa mukaista magiikkaa väläyttämään ainakin hetkittäin vielä näissä pudotuspeleissä.

Viime peleissä on joka tapauksessa ollut jo todellinen ilo seurata hänen pelaamistaan. Samaa iloa olen kyllä saanut myös Lundellin sekä Luostarisen pelin seuraamisesta varsinkin viimeisissä peleissä. Hienosti ovat kamppailleet ja pelannneet kaikki kolme Floridan suomalaista!
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Voi Afrikkaa, tää on sarvikuonojen maa. Sasha puskis norsunkin pois kiekonsuojaustilanteessa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
No täytyy kyllä sanoa, että täällä pääsee helpolla, ku vertaa mitä keskustelu on hfboardsilla. Että en nyt tekis siitä mitään kansallista erityispiirrettä.
Ja jääkiekko on vielä aikamoista pikkupuuhastelua tässäkin mielessä, kun sitä verrataan esimerkiksi jalkapalloon. Ihan maasta ja mantereesta riippumatta, ovat jalkapalloilijat aivan toisenlaisen palautevyöryn kohteena, ja aika monessa maassa jalkapalloilijat ottaisivat luultavasti helpotuksella vastaan sen, että heistä höpöteltäisiin paskaa vain jossain paikallisessa jatkoajassa.

Sinänsä nyt mitenkään puolustelematta tuota täälläkin suomalaisista pelaajista käytävää keskustelua. Kyllähän se aika urpoa välillä on, ja aina MM-kisojen aikaan saavuttaa joka vuosi sen kliimaksinsa. Mutta se, että tämä suhteellisuudentajun kadottanut möyhöäminen olisi joku nimenomaan suomalainen erityispiirre, niin se ei kyllä millään muotoa pidä paikkansa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
No täytyy kyllä sanoa, että täällä pääsee helpolla, ku vertaa mitä keskustelu on hfboardsilla. Että en nyt tekis siitä mitään kansallista erityispiirrettä.
No se nyt on niin ilmeista sontaa - hfboards on kokonaisuudessaan uskomattoman ala-arvoinen palsta. Ja siitä yksinkertaisesta pohjoisamerikkalaisesta aggressiosta puuttuu usein sellainen perisuomalainen vittumainen vahingonilo, joka välillä voi yltää ihmeellisen luovuuden asteelle. Mutta toki makuasioita nämä. Se toki on sanottava hfboardsin kunniaksi, että esim kielivaikeudet nähdään siellä sangen arkipäiväisinä ja periferisinä asioina. Ei helvetti sitä satojen tai varmaan tuhansien viestien "keskustelua" Puljujärvi-ketjussa...
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ja siitä yksinkertaisesta pohjoisamerikkalaisesta aggressiosta puuttuu usein sellainen perisuomalainen vittumainen vahingonilo, joka välillä voi yltää ihmeellisen luovuuden asteelle.
Tämäkin on kuitenkin ajan saatossa minusta vähentynyt todella paljon. Joskus menneinä vuosikymmeninä tämä oli suorastaan kansankulttuuria. Nykyään onneksi jo melko marginaalista.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No täytyy kyllä sanoa, että täällä pääsee helpolla, ku vertaa mitä keskustelu on hfboardsilla. Että en nyt tekis siitä mitään kansallista erityispiirrettä.
Jatkoaikaa pidetään tasokkaana keskustelupalstana jota moderoidaan ja jonne kaikki eivät saa kirjoitusoikeuksia. Hfboards on suomi24-tasoinen palsta. Tämä tuo jo ison eron.

Tämäkin on kuitenkin ajan saatossa minusta vähentynyt todella paljon. Joskus menneinä vuosikymmeninä tämä oli suorastaan kansankulttuuria. Nykyään onneksi jo melko marginaalista.
Juu onhan tämä muutos kymmenenkin vuoden aikana ollut iso. Sellaista selkeää vahingoniloa vastaan hyökätään nykyään. Tai sellaista mielikuvituksetonta (esim. aikanaan kaikken suosituin "pää ei kestä") huutelua vastaan myös jengi alkaa lyömään vastaan. Kritiikkiä vaaditaan esitettävän sellaisessa muodossa että siinä on sisältöä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Juu onhan tämä muutos kymmenenkin vuoden aikana ollut iso. Sellaista selkeää vahingoniloa vastaan hyökätään nykyään. Tai sellaista mielikuvituksetonta (esim. aikanaan kaikken suosituin "pää ei kestä") huutelua vastaan myös jengi alkaa lyömään vastaan. Kritiikkiä vaaditaan esitettävän sellaisessa muodossa että siinä on sisältöä.
Joo varmasti näin. Ihmisten suhde (penkki)urheiluun on mennyt valtavan paljon terveempään suuntaan.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Jotain vastakkainpeluutuksia:

Barkov v Matthews
Maalit: 0-0
Maalipaikat: 13-4
1-sektorin paikat: 6-3

Barkov v Marner
Maalit: 0-0
Maalipaikat: 14-2
1-sektorin paikat: 8-1

Kaikkien pelaajien arvoa ei mitata tehopisteillä.
 
Jotain vastakkainpeluutuksia:

Barkov v Matthews
Maalit: 0-0
Maalipaikat: 13-4
1-sektorin paikat: 6-3

Barkov v Marner
Maalit: 0-0
Maalipaikat: 14-2
1-sektorin paikat: 8-1

Kaikkien pelaajien arvoa ei mitata tehopisteillä.

Aika hyvin se nollasi Bergeroninkin lopulta Boston-sarjassa.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Jotain vastakkainpeluutuksia:

Barkov v Matthews
Maalit: 0-0
Maalipaikat: 13-4
1-sektorin paikat: 6-3

Barkov v Marner
Maalit: 0-0
Maalipaikat: 14-2
1-sektorin paikat: 8-1

Kaikkien pelaajien arvoa ei mitata tehopisteillä.
Mites Tavares ja OReilly tähän vielä vertautuu.

Ainiin. Ja Barkov ollut paska. Kumma kun Florida porskuttaa tämmöisten murskajaisten jälkeen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Oliko Aleksanterilla kuumetta vai mitä virusta ja nyt on parantunut? Häh? Onko peliote toisenlainen kuin ekalla kiekalla?
 

Meluzin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Iltalehden jutusta (8.5.):

Oletko nyt sataprosenttisessa kunnossa?

– Ei mulla ole tuohon kysymykseen oikein mitään kommentoitavaa nyt. Katsotaan tätä asiaa sitten kauden jälkeen, kippari väistää aiheen ystävällisesti.

Kiekkojargonissa, erityisesti playoffien, näihin yleensä tapana vastata, että "kaikki kunnossa ja jääkiekko on hieno laji". Tämä vastaus jätti nyt omalla medialukutaidolla melko selvän vihjeen joistakin terveyshuolista. Toisaalta Barkovin tuntien voi olla kyseessä myös ajattelemattomasti muotoiltu vastaus hetken huumassa.
 
Hyvä peli Sashalta. Oli pelin päällä jatkuvasti, osallistui aktiivisesti myös kiekollisena peliin ja selkeästi muutenkin mies tuntuu parantavan samaa tahtia muun joukkueen kanssa. Toivotaan, että paras on vielä näkemättä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Iltalehden jutusta (8.5.):

Oletko nyt sataprosenttisessa kunnossa?

– Ei mulla ole tuohon kysymykseen oikein mitään kommentoitavaa nyt. Katsotaan tätä asiaa sitten kauden jälkeen, kippari väistää aiheen ystävällisesti.

Kiekkojargonissa, erityisesti playoffien, näihin yleensä tapana vastata, että "kaikki kunnossa ja jääkiekko on hieno laji". Tämä vastaus jätti nyt omalla medialukutaidolla melko selvän vihjeen joistakin terveyshuolista. Toisaalta Barkovin tuntien voi olla kyseessä myös ajattelemattomasti muotoiltu vastaus hetken huumassa.
Loistava vastaus. Jättää auki sekä sen mahdollisuuden, että jotain vaivaa on, että myös sen mahdollisuuden ettei mitään vaivaa ole. Vastustajalle kannattaa kertoa juuri tämän verran.
 
Ylipäätään pitää ymmärtää se, että kun ollaan suomalaisella jääkiekkopalstalla, niin suomalaisilla pelaajilla on puolesta puhujansa täällä aina, meni heillä sitten lähes kuinka huonosti tahansa. Tällöin käy just niin, että jos pelaaja pelaa huonosti tai ei täyty odotuksia, niin keskustelua syntyy ihan pakostikin.

Tämä oli nimenomaan se pointti. Kun menee huonommin, niin ihmiset kaivautuvat koloistaan kertomaan mielipiteensä. Eli silloin tuo hypoteesi (tykätään viesteistä kun ollaan samaa mieltä eikä keskustelua siten synny) ei kuitenkaan toimi. Nyt taas kun Barkov on laittanut koko Leafsin taskuunsa, niin tämä ketju on täysin kuollut. Eli aivan kuten kirjoitin, erinomaisuus ei ole kiinnostavaa.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Tämä oli nimenomaan se pointti. Kun menee huonommin, niin ihmiset kaivautuvat koloistaan kertomaan mielipiteensä. Eli silloin tuo hypoteesi (tykätään viesteistä kun ollaan samaa mieltä eikä keskustelua siten synny) ei kuitenkaan toimi. Nyt taas kun Barkov on laittanut koko Leafsin taskuunsa, niin tämä ketju on täysin kuollut. Eli aivan kuten kirjoitin, erinomaisuus ei ole kiinnostavaa.
Vääränlaista erinomaisuutta. Jos vetäisi 3+1 tehoja matseissa, keskustelua syntyisi varmasti enemmän. Edistyneet tilastot ja nollan pelaaminen eivät vaan ole kovin kiinnostavia asioita. Kyllä ne Rantasen ja kumppaneiden ketjut aina esiin pomppaavat, kun tulee tuollaisia pelejä. Ei sillä, pohjimmiltaan allekirjoitan silti tuon viestissäsi olleen pointin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös