Minä uskon ja luulen, että Barkov tulee tekemään pitkän (eli 8v) jatkon Floridaan. Joukkueen tulevaisuus on erittäin paljon kirkkaampi mitä pari kautta sitten. Coach Q:n ja joukkueen "kuherruskausi" on ohi ja nyt siellä pelataan voittavaa jääkiekkoa. Aaron Ekblad on kuin uudestisyntynyt (jos 25-vuotiaasta pelaajasta voi näin sanoa) ja alkaa lunustamaan valtavaa potentiaaliaan.
Prospect-poolissa on lupaavaa laatua, josta Tippett ja Luostarinen ovat hyvää vauhtia vakiinnuttamassa paikkaansa NHL:ssä. Taustalta löytyy vielä mm. Lundell, Denisenko ja maalille on muutaman vuoden päästä tulollaan sellainen kaveri kuin Spencer Knight. Minun silmissäni Panthersin tulevaisuus näyttää erittäin hyvältä, eikä Barkovin kannata siellä nyt minnekään höntyillä. Muutamilla täsmäkaupoilla joukkuetta pystyy vieläkin vahvistamaan, kuten esim. Henrik Borgströmin treidaaminen jos paikkaa Panthersissa ei enää löydy. Erittäin hyvä pelaaja kuitenkin kyseessä. Voisi treidata vaikka johonkin potentiaaliseen puolustajaan.
Olen aivan satavarma, että Vincent Viola kaivaa kuvettaan ja Barkoville lyödään jo tämän sopimuskauden aikana sellainen paperi (10-11 miljoonaa per kausi) pöytään, että siinä kannattaa miettiä kahdesti tai kolmesti että "mikä ihmeen UFA-aika". Panthersilla ei ole historiansa aikana ollut näin ylivoimaista pelaajaa, vaikka siellä on Burea ym. Jokista pyörinyt. Joukkueella on todella suuret intressit saada Barkovin nimi pitkään sopimukseen mahdollisimman pian.
Kesä 2022 on muutenkin palkkakaton suhteen hyvä vuosi, kun Luongon buyout poistuu capista ja ikämiessarjaan pikkuhiljaa kuuluvan Anton Strålmanin 5,5 miljoonan taalan sopimus päättyy. Myös poppareita tällä hetkellä järsivän Nutivaaran 2,7 miljoonaa voisi käyttää paremminkin.
Panthers on tällä kaudella NHL:n 10. nuorin joukkue ja Carolinan ohella toinen nuori kärkijoukkue koko NHL:ssä. Tästä on hyvä ponnistaa menestykseen.