Ilmoitukset

Nimimerkki FASlapsi on saanut kahden viikon pelikiellon Jesse Puljujärven ketjuun ilmestyneen offtopicin, provosoinnin ja flametuksen vuoksi. Aiempi rikehistoria vaikutti pelikiellon pituuteen korottavasti.

Nmimerkki Rambokala syyllistyi samassa ketjussa jatkuvaan aggressiiviseen käytökseen ja hänet on passitettu viikoksi rauhoittumaan.

Nimimerkki Wizzö on ansainnut lauantaiaamuyön sisällöttömästä spämmistään kahden viikon kirjoitustauon.

Sulje ilmoitus

Nimimerkki Salama15 pääsee viikon päästä kokeilemaan uudelleen, jos Trumpin ketjuun eksyisi pelkän nimittelyn ja sisällöttömän huutelun sijasta välillä vaikka jotain asiaakin.

Sulje ilmoitus

Nimimerkki Nynoamous jatkoi offtopicia ja turhaa vääntöä ketjunootin jälkeenkin, joten hän saa harjoitella viikon ajan luetun ymmärtämistä.

Sulje ilmoitus

Aleksander Barkov jr. NHL:ssä

Viestiketju osiossa 'NHL' , aloittajana Schröder, 01.07.2013 klo 14.57.

1. Rambokala Jäsen

Suosikkijoukkue:
    NHL
    Lainaus:
    No, heitin vain jotain. Ajattelin että edes täältä ei löydy ketään, joka jaksaa tulla vänkäämään oikeasta luvusta tuossa tilanteessa. Noh, hieno pelaaja joka tapauksessa ja en montaa sentteriä häntä ennen ottaisi tiimiin.

2. Mängimies Jäsen

Lainaus:
    Joo mitäpä pienistä. Tottakai täällä saa heitellä ihan mitä sattuu. Mutta siis pointtisi oli mikä?

3. Rambokala Jäsen

Suosikkijoukkue:
    NHL
    Lainaus:
    Pointti oli se, minä en anna tuolle mitään painoarvoa. SIellä on Pate ja Sepe antanu Sashalle votea, hieno homma. Jos sinä olet eri mieltä, niin ole.

4. Mängimies Jäsen

Lainaus:
    No en minä tuosta sen enempää kiksejä saa. Ihan hieno juttu, että pelaajaa arvostetaan kanssapelaajien toimesta. Itse en löytänyt mistään tietoa, että kuka on ketäkin äänestänyt eikä sillä oikeastaan minulle ole väliäkään.

Ei tuollainen äänestys mitään absoluuttista totuutta kerro (kuten ei mikään muukaan äänestys/tilasto/mielipide/ym.), mutta ihan mielenkiintoista näitä on lukea.

PS. Ei liity varsinaisesti tähän asiaan, mutta ihmettelen hieman viestiesi sävyä. Jotenkin kumman hyökkäävä asenne jatkuvasti ketjusta toiseen. En oikein näe syytä tälle.

edit: Kiitos vastauksestasi tuohon viimeiseen kohtaan. Oli minulle ihan uusi havainto enkä kyllä allekirjoita tätä, mutta kunnioitan toki mielipidettäsi.

Ippenator tykkää tästä.
  5. Rambokala Jäsen

Suosikkijoukkue:
    NHL
    Lainaus:
    Tällä foorumilla saa 99% ajasta passiivis -aggressiivisen vastauksen omaan postaukseensa. Ei kannata ihmetellä jos vastauksetkin ovat aggressiivisia. Tulkitset sävyn ihan oikein ja se johtuu lähinnä siitä, että minä tulkitsin sinun viestisi passiivis-aggreessiivisiksi.

Virveliä kainaloon tykkää tästä.
  6. teppana Jäsen

Lainaus:
    Kannattaa vähän löysätä hattua, koska ainakin omaan silmään tapasi keskustella täällä on todella hyökkäävä ja negatiivinen. Vaikka siihen ei läheskään aina ole syytä.

Patahaukka, Anthoon, olliwaa ja 13 muuta tykkäävät tästä.
  7. king of the jungle Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK, #87
    Pelaajat äänestäneet Barkovin viidenneksi parhaimmaksi hyökkääjäksi ja aliarvostetuimmaksi pelaajaksi NHLPA:n kyselyssä, johon osallistui yli 500 pelaajaa.
    Barkov valittiin myös viime vuonna aliarvostetuimmaksi, joten mielenkiintoista nähdä kauanko voidaan pitää "aliarvostettuna", kun arvostusta kuitenkin tippuu.

Nämä on niitä isoimpia meriittejä, kun kanssapelaajat listailevat.

Edit: No tästähän olikin jo puhetta.

8. Atthe Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Espoon Blues, Detroit Lions, HJK
  9. Henkka Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Tappara, Red Wings, Arsenal, Grand Rapids Griffins
    Lainaus:
    Sama kun katsoo Kucherovin jääaikaa, niin vähemmän on enemmän. Kaveri pysyy pitkässä sarjassa freesinä joka ilta. McDavidin pitäisi tehoilla enemmän mutta kun ei jaksa.

Kirveellä töitä tykkää tästä.
  10. steierwrass Jäsen

Lainaus:
    Nämä ovat mukavia huomioita niille, jotka aina valittavat, miten oma suosikki ei saa pelata 23 minuuttia pelissä ja sen takia ei tee tehoja. Tai sitten, miten jonkun P/60 on heikko, eikä huomioida, miten kaveri pelaa 23 minuuttia pelissä, mikä heikentää oikeasti jopa kokonaispistemäärää verrattuna siihen, että saisi pelata sen 20-21 minuuttia. Yleensä ne viimeiset minuutit ovat todella rankkoja lisäminuutteja.

Mr. Smith, Kirveellä töitä, Jack DiBiase ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  11. Jukisto Jäsen

Ja sieltä kauden 33. maali helähti varsin nätisti.

teppana tykkää tästä.
  12. teppana Jäsen

Lainaus:
    Kivan näköinen peli oli pojilta. Oikein huokui tuo Barkovin fyysinen olemus siinä kahden kojootin tuntumassa just ennen vetoa. Olis mahtava nähdä Barkov MM kisoissa. Sen verran kovalla tasolla on fysiikka, että varmasti jää muutama Euroopassa pelaava kaveri selällään miettimään "herranjumala, mikä sieltä tuli"!!

13. Knox Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Flyers
    On se hurja. Eipä olis vuoden vaihteessa uskonut että Barkov kisaa tosissaan suomalaisten pistepörssin voitosta.

Ihana, ihana pelaaja.

14. Jack DiBiase Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Montreal Habadiens
    Lainaus:
    Yhtään vähättelemättä Barkovin hienoa loppukautta, mutta on paljon helpompaa pelata loppukautta täysin paineettomasti ja rennosti, kun joukkue oli hyvissä ajoin menettänyt mahdollisuudet jatkopeleihin. Aho ja Rantanen puolestaan taistelevat kynsin hampain viimeisistä pudotuspelipaikoista, joten pelaaminen saattaa helpommin mennä väkinäiseksi puurtamiseksi.

15. Frostbite Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, АЦ Оулу
    Vaatimaton sälli on Barkov. Ei turhaa halunnut juhlia toista maalia, jonka teki tyhjiin.
    Hieno mies.

Moses, Alamummo, Naamavelli ja yksi muu tykkäävät tästä.
  16. Alamummo Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK, Liverpool FC, Miro Heiskanen, Mikko Rantanen
    Mahtava pelaaja, hattu päästä.

17. Rantojen mies Jäsen

Lainaus:
    Kuulisin tästä mielelläni lisää. Mitä olen lukenut eri pelaajien elämänkertoja ja kuunnellut juttuja uran jälkeen, tämä on enemmänkin joukkueriippuvainen asia. Useammankin pelaajan suusta olen kuullut, ettei se voittamisen ja suorittamisen paine välttämättä lähde koskaan pois, sillä pärjättävä on henkilökohtaisesti joka tapauksessa jos haluaa shown puolella olla. Joissain joukkueissa taas henki on hyvä ja paineeton joukkueen taistellessa viimeisestä pleijaripaikasta ja sen ansiosta on jopa helpompi pelata. Usein kohtaan tekemäsi väitteen ja ymmärrän logiikan sen takana, mutta mitään johdonmukaista evidenssiä en ole sen puolesta vielä itse pelaajilta nähnyt.

Hienoa kautta Sasha kyllä pelaa, ei voi muuta sanoa. Mielenkiintoista nähdä miten pörssitaistelun käy.

18. palle Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Minnesota Wild, HIFK
    Lainaus:
    Meinaatko, että Florida oli jo täysin menettänyt mahdollisuutensa 18 peliä sitten, kun Barkovin tykitys alkoi? Onhan siellä edelleen teoreettinen mahdollisuus olemassa, vaikkei se enää täysin omissa hyppysissä olekaan. Pirun kovatasoinen tuo itä, varsinkin pudotuspeliviivan tuntumassa on tällä kaudella.

Kyllä mä henkilökohtaisesti uskon, että isompi merkitys Barkovin 'heräämiselle' (olihan mies ihan piste per peli tuntumassa jo ennen tätä) oli Trocheckin paluu kokoonpanoon ja Sashan kuorman helpottaminen.

Mängimies ja Gust tykkäävät tästä.
  19. xkouhiax Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Panthers
    Lainaus:
    En tiedä, mihin perustat väitteesi, mutta olen kyllä täysin eri mieltä. Urheilija yleensä saa enemmän irti itsestään, kun on päämäärä ja isot panokset buustaamassa suoritusta. Jos peleillä taas ei ole panosta, suoritukseen on vaikea saada samaa latausta, mikä näkyy vajaana suoritustasona.

RäpyläRepe, seniororanjes & Kipinä tykkäävät tästä.
  20. Kari Runk Jäsen

Lainaus:
    Kyllä ne siinä kohdin kun n. 15 peliä oli joukkueilla jäljellä, olivat jo menneet. Vanhoja keskusteluja kun katselin, nii eroa oli viivaan 10 pistettä ja välissä vähintään 3 ohitettavaa joukkuetta. Columbuksella oli tuolloin mm. Carolinaa ja Montrealia vastaan keskinäinen jäljellä, mikä tarkoitti 100% varmaa 2 pistettä molemmista otteluista edellä oleville, ja Floridan urakan vaikeutumista entisestään.

Vaikka Florida olisi voittanut kaikki loput 15 otteluaan, olisi se päätynyt maksimissaan 98 pisteeseen. Tällä hetkellä se viimeinen paikka vaatinee tuollaista 94-95 pisteen (tai jopa korkeampaakin) saldoa, mikä mielestäni kertoo aika realistisesti siitä, minkälaiset mahdollisuudet Floridalla tuolloin olivat. Ne olivat olemattomat, ja olisivat vaatineet erittäin poikkeuksellista voittoputkea Floridan tasoiselle organisaatiolle.

Viimeksi muokattu: 22.03.2019 klo 09.16
  21. Kipinä Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Suomalaiset
    Lisäksi Sasha on jokaisella kaudella pelannut loppukauden paremmin kuin alkukauden. En jaksa uskoa että se johtuu pyyhkeen kehään heittämisestä ja Sasha alkaisi vaan pellailemaan..

22. Kipinä Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Suomalaiset
    Lainaus:
    Mutta Palle kysyi, "Meinaatko, että Florida oli jo täysin menettänyt mahdollisuutensa 18 peliä sitten, kun Barkovin tykitys alkoi?" Silloin pelejä oli jäljellä 26 kappaletta kun tykitys alkoi, eikä 15 kappaletta.

23. Keltainen Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
    Lainaus:
    Ai niinkuin Kaisa Mäkäräinen arvokisoissa?

24. Kari Runk Jäsen

Lainaus:
    Lainasitko kenties väärää henkilöä, jos kerran olet eri mieltä pallen kanssa mistä "tykitys" alkoi?

Lähinnä rajasin tuon 15 otteluun sen takia, koska @palle itse puhui 18 ottelusta, mutta noissa pois jätetyissä 3 ottelussa Barkov teki "ainoastaan" 2 maalia. Näiden peräänhän tuli se 5 syötön ilta, minkä jälkeen tahti on ollut tykitystä, joten rajasin otantaan pallen arvion kannalta otollisempaan suuntaan.

Kokonaan sitten eri kysymys on, että onko 18 ja 26 sama asia, ja miten se varsinaisesti liittyy minun viestiini.

E: Ei perhana, meikäläisen moka. 18 peliä sitten, ei 18 peliä jäljellä, kuten virheellisesti alunperin luin. Mun piikkiin tämä, olet täysin oikeassa. Eli @palle voi myös sivuuttaa tuon aikaisemman viestini täysin, lukihäiriö. En tiedä mikä ihmeen ajatuskatkos tuossa oikein kävi.

E2: No joo, eipä ne mahdollisuudet toisaalta silloinkaan näemmä sen kummemmat olleet. 5 joukkuetta ohitettavana, 12 pistettä eroa viivaan. Vaikka nämä 18 peliä ovat menneet erittäin kelpo 10-4-4 saldolla (109 pisteen runkosarjatahdilla), on ero edelleenkin liian suuri. Eli vaikka se matemaattisesti näyttäisikin pieneltä erolta, voi sanoa Floridan olleen jo tuolloin melkeinpä käytännössä pudotuspeleistä ulkona.

Viimeksi muokattu: 22.03.2019 klo 09.50
  25. teppana Jäsen

Lainaus:
    Ihan totta. Tällainenkin asia on hyvä muistaa.