Aleksander Barkov jr. NHL:ssä

  • 1 347 911
  • 3 661
Pointti oli se, minä en anna tuolle mitään painoarvoa. SIellä on Pate ja Sepe antanu Sashalle votea, hieno homma. Jos sinä olet eri mieltä, niin ole.

No en minä tuosta sen enempää kiksejä saa. Ihan hieno juttu, että pelaajaa arvostetaan kanssapelaajien toimesta. Itse en löytänyt mistään tietoa, että kuka on ketäkin äänestänyt eikä sillä oikeastaan minulle ole väliäkään.

Ei tuollainen äänestys mitään absoluuttista totuutta kerro (kuten ei mikään muukaan äänestys/tilasto/mielipide/ym.), mutta ihan mielenkiintoista näitä on lukea.

PS. Ei liity varsinaisesti tähän asiaan, mutta ihmettelen hieman viestiesi sävyä. Jotenkin kumman hyökkäävä asenne jatkuvasti ketjusta toiseen. En oikein näe syytä tälle.

edit: Kiitos vastauksestasi tuohon viimeiseen kohtaan. Oli minulle ihan uusi havainto enkä kyllä allekirjoita tätä, mutta kunnioitan toki mielipidettäsi.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
No en minä tuosta sen enempää kiksejä saa. Ihan hieno juttu, että pelaajaa arvostetaan kanssapelaajien toimesta. Itse en löytänyt mistään tietoa, että kuka on ketäkin äänestänyt eikä sillä oikeastaan minulle ole väliäkään.

Ei tuollainen äänestys mitään absoluuttista totuutta kerro (kuten ei mikään muukaan äänestys/tilasto/mielipide/ym.), mutta ihan mielenkiintoista näitä on lukea.

PS. Ei liity varsinaisesti tähän asiaan, mutta ihmettelen hieman viestiesi sävyä. Jotenkin kumman hyökkäävä asenne jatkuvasti ketjusta toiseen. En oikein näe syytä tälle.
Tällä foorumilla saa 99% ajasta passiivis -aggressiivisen vastauksen omaan postaukseensa. Ei kannata ihmetellä jos vastauksetkin ovat aggressiivisia. Tulkitset sävyn ihan oikein ja se johtuu lähinnä siitä, että minä tulkitsin sinun viestisi passiivis-aggreessiivisiksi.
 

teppana

Jäsen
Tällä foorumilla saa 99% ajasta passiivis -aggressiivisen vastauksen omaan postaukseensa. Ei kannata ihmetellä jos vastauksetkin ovat aggressiivisia. Tulkitset sävyn ihan oikein ja se johtuu lähinnä siitä, että minä tulkitsin sinun viestisi passiivis-aggreessiivisiksi.

Kannattaa vähän löysätä hattua, koska ainakin omaan silmään tapasi keskustella täällä on todella hyökkäävä ja negatiivinen. Vaikka siihen ei läheskään aina ole syytä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelaajat äänestäneet Barkovin viidenneksi parhaimmaksi hyökkääjäksi ja aliarvostetuimmaksi pelaajaksi NHLPA:n kyselyssä, johon osallistui yli 500 pelaajaa.
Barkov valittiin myös viime vuonna aliarvostetuimmaksi, joten mielenkiintoista nähdä kauanko voidaan pitää "aliarvostettuna", kun arvostusta kuitenkin tippuu.

Nämä on niitä isoimpia meriittejä, kun kanssapelaajat listailevat.

Edit: No tästähän olikin jo puhetta.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Aleksander Barkov on osoittanut, että vähemmän on enemmän – NHL:n tämän hetken tehokkain pelaaja nauttii kaventuneesta jääajasta

Linkki ylen sivuille.

Juttu tästä Barkovin kaventuneesta vastuusta ja hurjasta pistetahdista. Tilastojargonia, mutta miellyttävää lukea kun ajattelee miten hyvin mies on pelannut viimeisen pari kuukautta.

Sama kun katsoo Kucherovin jääaikaa, niin vähemmän on enemmän. Kaveri pysyy pitkässä sarjassa freesinä joka ilta. McDavidin pitäisi tehoilla enemmän mutta kun ei jaksa.
 
Sama kun katsoo Kucherovin jääaikaa, niin vähemmän on enemmän. Kaveri pysyy pitkässä sarjassa freesinä joka ilta. McDavidin pitäisi tehoilla enemmän mutta kun ei jaksa.

Nämä ovat mukavia huomioita niille, jotka aina valittavat, miten oma suosikki ei saa pelata 23 minuuttia pelissä ja sen takia ei tee tehoja. Tai sitten, miten jonkun P/60 on heikko, eikä huomioida, miten kaveri pelaa 23 minuuttia pelissä, mikä heikentää oikeasti jopa kokonaispistemäärää verrattuna siihen, että saisi pelata sen 20-21 minuuttia. Yleensä ne viimeiset minuutit ovat todella rankkoja lisäminuutteja.
 

teppana

Jäsen
Ja sieltä kauden 33. maali helähti varsin nätisti.

Kivan näköinen peli oli pojilta. Oikein huokui tuo Barkovin fyysinen olemus siinä kahden kojootin tuntumassa just ennen vetoa. Olis mahtava nähdä Barkov MM kisoissa. Sen verran kovalla tasolla on fysiikka, että varmasti jää muutama Euroopassa pelaava kaveri selällään miettimään "herranjumala, mikä sieltä tuli"!!
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Pitkin kautta tuntui että Barkov on jäänyt Rantasesta ja jopa Ahosta jälkeen. Nyt kun kauden loppu on ovella, Barkov on taas noussut muiden yläpuolelle. Muilla alkaa jalka painaa ja Barkov vaan lisää kaasua. On se härkä.
Yhtään vähättelemättä Barkovin hienoa loppukautta, mutta on paljon helpompaa pelata loppukautta täysin paineettomasti ja rennosti, kun joukkue oli hyvissä ajoin menettänyt mahdollisuudet jatkopeleihin. Aho ja Rantanen puolestaan taistelevat kynsin hampain viimeisistä pudotuspelipaikoista, joten pelaaminen saattaa helpommin mennä väkinäiseksi puurtamiseksi.
 
on paljon helpompaa pelata loppukautta täysin paineettomasti ja rennosti, kun joukkue oli hyvissä ajoin menettänyt mahdollisuudet jatkopeleihin
Kuulisin tästä mielelläni lisää. Mitä olen lukenut eri pelaajien elämänkertoja ja kuunnellut juttuja uran jälkeen, tämä on enemmänkin joukkueriippuvainen asia. Useammankin pelaajan suusta olen kuullut, ettei se voittamisen ja suorittamisen paine välttämättä lähde koskaan pois, sillä pärjättävä on henkilökohtaisesti joka tapauksessa jos haluaa shown puolella olla. Joissain joukkueissa taas henki on hyvä ja paineeton joukkueen taistellessa viimeisestä pleijaripaikasta ja sen ansiosta on jopa helpompi pelata. Usein kohtaan tekemäsi väitteen ja ymmärrän logiikan sen takana, mutta mitään johdonmukaista evidenssiä en ole sen puolesta vielä itse pelaajilta nähnyt.

Hienoa kautta Sasha kyllä pelaa, ei voi muuta sanoa. Mielenkiintoista nähdä miten pörssitaistelun käy.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Yhtään vähättelemättä Barkovin hienoa loppukautta, mutta on paljon helpompaa pelata loppukautta täysin paineettomasti ja rennosti, kun joukkue oli hyvissä ajoin menettänyt mahdollisuudet jatkopeleihin. Aho ja Rantanen puolestaan taistelevat kynsin hampain viimeisistä pudotuspelipaikoista, joten pelaaminen saattaa helpommin mennä väkinäiseksi puurtamiseksi.

Meinaatko, että Florida oli jo täysin menettänyt mahdollisuutensa 18 peliä sitten, kun Barkovin tykitys alkoi? Onhan siellä edelleen teoreettinen mahdollisuus olemassa, vaikkei se enää täysin omissa hyppysissä olekaan. Pirun kovatasoinen tuo itä, varsinkin pudotuspeliviivan tuntumassa on tällä kaudella.

Kyllä mä henkilökohtaisesti uskon, että isompi merkitys Barkovin 'heräämiselle' (olihan mies ihan piste per peli tuntumassa jo ennen tätä) oli Trocheckin paluu kokoonpanoon ja Sashan kuorman helpottaminen.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Yhtään vähättelemättä Barkovin hienoa loppukautta, mutta on paljon helpompaa pelata loppukautta täysin paineettomasti ja rennosti, kun joukkue oli hyvissä ajoin menettänyt mahdollisuudet jatkopeleihin. Aho ja Rantanen puolestaan taistelevat kynsin hampain viimeisistä pudotuspelipaikoista, joten pelaaminen saattaa helpommin mennä väkinäiseksi puurtamiseksi.

En tiedä, mihin perustat väitteesi, mutta olen kyllä täysin eri mieltä. Urheilija yleensä saa enemmän irti itsestään, kun on päämäärä ja isot panokset buustaamassa suoritusta. Jos peleillä taas ei ole panosta, suoritukseen on vaikea saada samaa latausta, mikä näkyy vajaana suoritustasona.
 

Nick Neim

Jäsen
Meinaatko, että Florida oli jo täysin menettänyt mahdollisuutensa 18 peliä sitten, kun Barkovin tykitys alkoi? Onhan siellä edelleen teoreettinen mahdollisuus olemassa, vaikkei se enää täysin omissa hyppysissä olekaan. Pirun kovatasoinen tuo itä, varsinkin pudotuspeliviivan tuntumassa on tällä kaudella.
Kyllä ne siinä kohdin kun n. 15 peliä oli joukkueilla jäljellä, olivat jo menneet. Vanhoja keskusteluja kun katselin, nii eroa oli viivaan 10 pistettä ja välissä vähintään 3 ohitettavaa joukkuetta. Columbuksella oli tuolloin mm. Carolinaa ja Montrealia vastaan keskinäinen jäljellä, mikä tarkoitti 100% varmaa 2 pistettä molemmista otteluista edellä oleville, ja Floridan urakan vaikeutumista entisestään.

Vaikka Florida olisi voittanut kaikki loput 15 otteluaan, olisi se päätynyt maksimissaan 98 pisteeseen. Tällä hetkellä se viimeinen paikka vaatinee tuollaista 94-95 pisteen (tai jopa korkeampaakin) saldoa, mikä mielestäni kertoo aika realistisesti siitä, minkälaiset mahdollisuudet Floridalla tuolloin olivat. Ne olivat olemattomat, ja olisivat vaatineet erittäin poikkeuksellista voittoputkea Floridan tasoiselle organisaatiolle.
 
Viimeksi muokattu:

Kipinä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
Lisäksi Sasha on jokaisella kaudella pelannut loppukauden paremmin kuin alkukauden. En jaksa uskoa että se johtuu pyyhkeen kehään heittämisestä ja Sasha alkaisi vaan pellailemaan..
 

Kipinä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
Kyllä ne siinä kohdin kun n. 15 peliä oli joukkueilla jäljellä, olivat jo menneet.

Mutta Palle kysyi, "Meinaatko, että Florida oli jo täysin menettänyt mahdollisuutensa 18 peliä sitten, kun Barkovin tykitys alkoi?" Silloin pelejä oli jäljellä 26 kappaletta kun tykitys alkoi, eikä 15 kappaletta.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
En tiedä, mihin perustat väitteesi, mutta olen kyllä täysin eri mieltä. Urheilija yleensä saa enemmän irti itsestään, kun on päämäärä ja isot panokset buustaamassa suoritusta. Jos peleillä taas ei ole panosta, suoritukseen on vaikea saada samaa latausta, mikä näkyy vajaana suoritustasona.
Ai niinkuin Kaisa Mäkäräinen arvokisoissa?
 

Nick Neim

Jäsen
Mutta Palle kysyi, "Meinaatko, että Florida oli jo täysin menettänyt mahdollisuutensa 18 peliä sitten, kun Barkovin tykitys alkoi?" Silloin pelejä oli jäljellä 26 kappaletta kun tykitys alkoi, eikä 15 kappaletta.

Lainasitko kenties väärää henkilöä, jos kerran olet eri mieltä pallen kanssa mistä "tykitys" alkoi?

Lähinnä rajasin tuon 15 otteluun sen takia, koska @palle itse puhui 18 ottelusta, mutta noissa pois jätetyissä 3 ottelussa Barkov teki "ainoastaan" 2 maalia. Näiden peräänhän tuli se 5 syötön ilta, minkä jälkeen tahti on ollut tykitystä, joten rajasin otantaan pallen arvion kannalta otollisempaan suuntaan.

Kokonaan sitten eri kysymys on, että onko 18 ja 26 sama asia, ja miten se varsinaisesti liittyy minun viestiini.

E: Ei perhana, meikäläisen moka. 18 peliä sitten, ei 18 peliä jäljellä, kuten virheellisesti alunperin luin. Mun piikkiin tämä, olet täysin oikeassa. Eli @palle voi myös sivuuttaa tuon aikaisemman viestini täysin, lukihäiriö. En tiedä mikä ihmeen ajatuskatkos tuossa oikein kävi.

E2: No joo, eipä ne mahdollisuudet toisaalta silloinkaan näemmä sen kummemmat olleet. 5 joukkuetta ohitettavana, 12 pistettä eroa viivaan. Vaikka nämä 18 peliä ovat menneet erittäin kelpo 10-4-4 saldolla (109 pisteen runkosarjatahdilla), on ero edelleenkin liian suuri. Eli vaikka se matemaattisesti näyttäisikin pieneltä erolta, voi sanoa Floridan olleen jo tuolloin melkeinpä käytännössä pudotuspeleistä ulkona.
 
Viimeksi muokattu:

teppana

Jäsen
Yhtään vähättelemättä Barkovin hienoa loppukautta, mutta on paljon helpompaa pelata loppukautta täysin paineettomasti ja rennosti, kun joukkue oli hyvissä ajoin menettänyt mahdollisuudet jatkopeleihin. Aho ja Rantanen puolestaan taistelevat kynsin hampain viimeisistä pudotuspelipaikoista, joten pelaaminen saattaa helpommin mennä väkinäiseksi puurtamiseksi.

Ihan totta. Tällainenkin asia on hyvä muistaa.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Ihan totta. Tällainenkin asia on hyvä muistaa.
Yhtä hyvin voi sanoa, että helppo niitä pisteitä on alkukaudesta kerätä, jolloin parhaat pelaajat vasta käynnistelevät peliään ja yllättäjät pyörivät pistepörssin yläpäässä. Usein homma lähtee monilla joukkueilla ja pelaajilla kunnolla käyntiin vasta marraskuussa.

Toki keväällä on helpompaa kerätä pisteitä niissä matseissa, joissa joukkue pääsee pelaamaan tankkausjoukkueita vastaan.

Mielestäni on silti ihan turhaa höpötystä, että Barkovin pisteet olisivat jotenkin väärin hankittuja, koska ovat tulleet paineettomissa matseissa. Kuten useampi kirjoittaja aiemmin mainitsi, on Barkovin tilanteeseen vaikuttanut epäilemättä eniten se, että Trotchek on tullut loukkaantumisten jälkeen takaisin. Muutenkin pidän melko todennäköisenä, että Barkovin otteet olisivat ihan yhtä kovia keväällä, vaikka Florida taistelisi vielä vahvemmin pudotuspelipaikasta.
 

teppana

Jäsen
Siellähän se Barkov jo kolkuttelee top-10 pistepörssin sijaa. Pisteen päässä sijalla 10 olevista Stamkosista ja Wheeleristä.

Itse tykkään enemmänkin seurata miten pelaajat sijoittuvat vertaistensa kanssa, kuin pelkästään raakoja numeroita. Vaikka joku 80-luvulla paineli 95 pistettä ei se välttämättä ole yhtä hieno tulos kuin 85 pistettä tänä vuonna.

Mutta ei siitä pääse mihinkään, että Barkov on aivan hemmetin kova pelaaja. Näin itsekkäästi en edes ole pahoillani siitä, että Panthers ei pleijareihin pääse. Jos saisin yhden pelaajan NHL:stä napata maajoukkueen käyttöön niin se olisi Sasha. Ei hänestä Leijonien kapteenia tule (pl. jos joskus joutuu aivan yksin olemaan jengissä a'la Jokinen) kun käytössä on Rantasta ja Ahoa. Mutta Leijonien pelillinen johtaja hän aivan takuulla on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös