Aleksander Barkov jr. NHL:ssä

  • 1 355 100
  • 3 691

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Millä tavalla tyypillinen venäläispelaaja? Kuinka moni venäläispelaaja Datsyukin ohella profiloituu yhdeksi maailman parhaista kahdensuunnan hyökkääjäksi?
Annoin väärän kuvan , tarkoitin että tyypillinen venäläinen. Vanhemmat venäläisiä ja ihan venäläisen näköinen. Itseäni ei haittaisi vaikka edustaisikin venäjää.
 
Eihän se ole ei, mutta taitaa Barkov olla joukkueen paras tuossakin roolissa. Kädet riittää pienessä tilassa hakata ripareita sisään / hakea ohjauksia, kun samalla ajoittain valuu kulmaan peliä rakentamaan. Floridan yv:n roolituksen kannalta on pieni ongelma, kun selkeä sniper ja maskipelaamisen erityismies puuttuu joukkueesta. Hubyt, Barkovit jne. on kaikki enemmän tai vähemmän pelintekijöitä profiililtaan ennemmin. Jotain joukkueesta kertoo, että Barkovia on ajoittain (viime vai edelliskaudella?) peluutettu jopa laukojan paikalla.

Tämä roolitus tosiaan on hassu, mutta jos miettii, että siitä silti jää ulos Hoffman, niin kai se voi kokonaisuuden kannalta olla hyvä, kun ei siellä ole edes "heikommissa" pelaajissa maskimiehiä. Tämän kauden alussahan tosiaan kokeilivat viiden hyökkääjän yv:tä, missä Barkov oli vetäjän paikalla. Kyllä tämä sitä parempi on. Barkovin pisteille tämä ei ole hyvä, mutta joukkueellehan siellä pelataan. Mielenkiintoista nähdä, että korvaako Hoffman Huberdeaun jossain kohtaa parempana laukojana.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Annoin väärän kuvan , tarkoitin että tyypillinen venäläinen. Vanhemmat venäläisiä ja ihan venäläisen näköinen. Itseäni ei haittaisi vaikka edustaisikin venäjää.
Voisit vähän miettiä mitä lauot.

Todella ala-arvoisia mietteitä ja neuvoisin häpeämään, mutta et osaisi ottaa neuvoa vastaan.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Annoin väärän kuvan , tarkoitin että tyypillinen venäläinen. Vanhemmat venäläisiä ja ihan venäläisen näköinen. Itseäni ei haittaisi vaikka edustaisikin venäjää.

Puhuit nimenomaan tyypillisestä venäläispelaajasta, mutta tarkoititkin tyypillistä venäläistä. Asia kunnossa. Mä oon tuonkin asian suhteen hieman eri mieltä. Harvemmin tyypillinen venäläinen puhuu Suomea ärsyttävähköllä tampereen murteella, on syntynyt Suomessa, asuu pääosin Suomessa, edustaa Suomea ja pitää itseään suomalaisena. Eikä se Sasha nyt niin perivenäläiseltä näytä, niin kuin esim. Putin joka on mielestäni stereotyyppinen venäläinen, niin käytökseltään kuin ulkonäöltään.

Mutta se siitä. Itse olen äärimmäisen tyytyväinen, että Barkov nimenomaan edustaa Suomea eikä Venäjää, eikä hänellä ole koskaan käynyt mielessäkään toimia toisin.
 

Pardus

Jäsen
Granlundkin voisi tarkemmin ajateltuna edustaa Ruotsia ja mitä helvettiä amerikansuomalainen suomea taitamaton Kivihalmekin Suomen maajoukkueessa tekee? Saatanan jenkki!

Nojoo, ihme mielipide, että Suomen ykkössentterin voisi lahjoittaa naapurimaan maajoukkueelle.
 
Vaikka Barkov on kokonaisvaltaisesti lähellä täydellistä kiekkoilijaa, niin olisi kyllä vielä tehokkaampi ja tappavampi pelaaja hieman itsekkäämpänä ja röyhkeämpänä. Turhautti katsoa eilisessä pelissä syöttöyritystä Dadonoville 2vs1 tilanteessa, kun sauma olisi ollut ranteella pöllyyttää verkkoa. Muuten ei kyllä valittamista Sashan tekemisessä. Pienellä hienosäädöllä voisi olla kuitenkin vielä parempi pelaaja. Ainakin tulostaululla.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
No Barkov on kertonut että Venäläisiä ei kiinnostunut joten meni Suomen maajoukkueeseen. Olisi mennyt Venäjälle jos kutsu olisi käynyt. No on näitä nähty. Eremenkot ja Hetemajit. Heti kun päästiin eroon niin alko meneen futiksessa hyvin. Uskon että Barkov on sydämmestään Venäläinen. Mikään ei siis mikään ole muuta osoittanut. Myös armeija on käymättä kaverilta.
 

Scipio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
No Barkov on kertonut että Venäläisiä ei kiinnostunut joten meni Suomen maajoukkueeseen. Olisi mennyt Venäjälle jos kutsu olisi käynyt. No on näitä nähty. Eremenkot ja Hetemajit. Heti kun päästiin eroon niin alko meneen futiksessa hyvin. Uskon että Barkov on sydämmestään Venäläinen. Mikään ei siis mikään ole muuta osoittanut. Myös armeija on käymättä kaverilta.

Muistaakseni hän on sanonut haastattelussa että hän on kotona venäläinen ja kodin ulkopuolella suomalainen. Mikä on täysin ymmärrettävää kun vanhemmat ovat venäläisiä.
Hieno mies, jonka venäläinen syntyperä ei aiheuta ainakaan minulle minkäänlaisia ongelmia.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
No Barkov on kertonut että Venäläisiä ei kiinnostunut joten meni Suomen maajoukkueeseen. Olisi mennyt Venäjälle jos kutsu olisi käynyt.

Barkov ei ikinä ole tällaista haastattelua itse antanut, vaan tämä on isänsä spekulaatiota ja juttuja.

Myös armeija on käymättä kaverilta.

Ihan naurettavaa. Näitä riittää rapakon takana pelaavissa vaikka kuinka.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Sami Venäläisessäkin on enemmän venäläistä kuin Aleksander Barkovissa.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
No Barkov on kertonut että Venäläisiä ei kiinnostunut joten meni Suomen maajoukkueeseen. Olisi mennyt Venäjälle jos kutsu olisi käynyt. No on näitä nähty. Eremenkot ja Hetemajit. Heti kun päästiin eroon niin alko meneen futiksessa hyvin. Uskon että Barkov on sydämmestään Venäläinen. Mikään ei siis mikään ole muuta osoittanut. Myös armeija on käymättä kaverilta.

Tokihan sinä varsin älykkäänä ihmisenä tiedät että kaksoiskansalaisuuden omaava voi saada vapautuksen varusmiespalveluksesta, etenkin kun hän on töissä Suomen ulkopuolella. Mutta suotta minä tätä sinulle kerron koska erittäin älykkäänä ihmisenä tämän tiesitkin.
 
No Barkov on kertonut että Venäläisiä ei kiinnostunut joten meni Suomen maajoukkueeseen. Olisi mennyt Venäjälle jos kutsu olisi käynyt. No on näitä nähty. Eremenkot ja Hetemajit. Heti kun päästiin eroon niin alko meneen futiksessa hyvin. Uskon että Barkov on sydämmestään Venäläinen. Mikään ei siis mikään ole muuta osoittanut. Myös armeija on käymättä kaverilta.
Mitä helvettiä sää sönkötät?
Nyt kun lauot tuollaisia kommentteja niin faktat pöytään. Missä ja koska Barkov on sanonut että edustaisi mieluummin Venäjää tai että on sydämmestään venäläinen?

Ja jos Sashaa ei kiinnosta pelata Suomelle niin vissiin sitten ollut joku toinen Barkov Suomen paidassa monet kerrat.
 

agent082

Jäsen
Tokihan sinä varsin älykkäänä ihmisenä tiedät että kaksoiskansalaisuuden omaava voi saada vapautuksen varusmiespalveluksesta, etenkin kun hän on töissä Suomen ulkopuolella. Mutta suotta minä tätä sinulle kerron koska erittäin älykkäänä ihmisenä tämän tiesitkin.

No tuskin Sasha asevellvollisuuttaan Venäjällä suorittaa ja siteitä Suomeen löytyy yllin kyllin
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sasha vaikuttaa ihan hyvältä tyypiltä. Mukavammalta kuin moni muu...
Lisäksi Suomen kansalainen, loistava pelaaja ja haluaa pelata Suomen maajoukkueessa, niin mikä jottei. Tyhmä joka tollaista miettiikin jonkun syntyperän vuoksi. Ahdasmielistä etten sanoisi.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Itse oon ainakin helvetin ylpeä ja iloinen, että suomalainen Sasha Barkov edustaa Suomea. Aivan kuningas pelaaja ja paranee vaan kokoajan.
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hurjan hienot kaksi maalia tänään Barkoville, melkoista dominointia. Sasha valittiin tuplapeli-viikonlopun molemmissa otteluissa ykköstähdeksi.
 
Hurjan hienot kaksi maalia tänään Barkoville, melkoista dominointia. Sasha valittiin tuplapeli-viikonlopun molemmissa otteluissa ykköstähdeksi.
Hyvä, että on ruvennut käyttämään laukaustaan. Röyhkeämmällä ja itsekkäämmällä pelaamisella Barkovin maalisarake olisi varmasti vielä nykyistä muhkeampi. Ehkä tästä lähtee ketsuppipulloilmiö, kun huomaa vetojen uppoavan verkon perukoille.

Rauhassa saa Barkov operoida piilossa mediahuomiolta.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Itse oon ainakin helvetin ylpeä ja iloinen, että suomalainen Sasha Barkov edustaa Suomea. Aivan kuningas pelaaja ja paranee vaan kokoajan.
Korjataan että Suomen kansalainen mutta ei Suomalainen. Venäläinen joka asuu Jenkeissä ja on Suomen kansalainen.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Korjataan että Suomen kansalainen mutta ei Suomalainen. Venäläinen joka asuu Jenkeissä ja on Suomen kansalainen.
Jos on syntynyt Suomessa, elänyt koko ikänsä Suomessa ja käynyt koulut Suomessa, niin kyllä sä suomalainen olet mun kirjoissa.

Itse en ainakaan voi väittää olevani yhtään sen enempää suomalainen kuin Sasha.
 
Viimeksi muokattu:

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Korjataan että Suomen kansalainen mutta ei Suomalainen. Venäläinen joka asuu Jenkeissä ja on Suomen kansalainen.
Ei näköjään riitä suomalaisuuteen sekään, että on asunut koko ikänsä Suomessa ja puhuu täydellistä suomen kieltä. Miksi sinulle ottaa noin koville myöntää Barkovin suomalaisuus?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös