Al-Holin leiriläiset ja hallituksen toiminta

  • 195 671
  • 2 030

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos heidät olisi tuotu reittilennolla niin kuinkahon monta kuvaa heistä olisi julkaistu esimerkiksi IP-lehdissä? Tuolla tilauslennolla varmistettiin heidän yksityisyys.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
...ja vielä varmasti VIP-tilojen kautta kuljetettiin yksityisellä kuljetuksella. Tässä just näkee, että meitä valkoisia heteromiehiä syrjitään, kun me joudutaan itse maksamaan omat matkat ja ei ole meille VIP-palveluita tarjolla.

On tämä hirveetä aikaa meille valkoisille heteromiehille!
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täysin käsittämätöntä, kun vertaa että sairaita suomalaisia ei tuoda muuta kuin omakustanteisesti ambulanssilennolla. Miksi terroristeja kohdellaan paremmin?

Viittaatko siihen natsiin, joka lähti Thaimaahan ilman matkavakuutusta ja kuoli sinne sairaalaan, kun oli dokannut maksansa hajalle?
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan noita keissejä jatkuvasti. Joku julkkiskin keräsi rahaa saadakseen oman veljensä jenkeistä Suomeen jne.

Matkavakuutus kannattaa hankkia, luulisi jokaisen järkevän aikuisen tajuavan tämän. Nämä tapaukset eivät liity mitenkään kyseessä oleviin lapsiin.
 
...ja vielä varmasti VIP-tilojen kautta kuljetettiin yksityisellä kuljetuksella. Tässä just näkee, että meitä valkoisia heteromiehiä syrjitään, kun me joudutaan itse maksamaan omat matkat ja ei ole meille VIP-palveluita tarjolla.

On tämä hirveetä aikaa meille valkoisille heteromiehille!

Valkoinen heteromies tosiaan tuskin saisi ilmaista yksityislentoa kotiin, mutta saisiko jos koukkaisi terroristileirin kautta?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kyllähän tuo nouto on melkoisen hassu, koska vihreä ministeri haetuttaa kaksi orpolasta yksityiskoneella toiselta puolelta maapalloa. Onko tämä nyt ulkoministeriön standardi kurjuuden ja vaaran keskellä elävien/olevien lasten suhteen?

Takavuosikymmeninä haettiin äiti ja x määrä lapsia Pietarista Suomeen. Eivät olleet venäläisiä. Täältä jatkoivat matkaansa Ruotsiin ja sieltä edelleen eteenpäin. Supo oli tietoinen hankkeesta, josta ei enempää tässä. Mutta yllä oleva teksti sai mieleeni vanhan, jo haalistuvan kuvan: vaunussa oli mahdollisen tartuntavaaran sekä parin muun syyn takia vain hakijat ja perhe. Ei muita matkustajia. Vaunuun ei myöskään päässyt ulkopuolisia.

Yksityiskone on järkevä ja halvempi vaihtoehto al-holiin liityen kuin jonkun reittikoneen tyhjentäminen jossain. Nykyään kun tuntuu olevan hälytystila jo pelkästä tuhkarokkoepäilystä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viittaatko siihen natsiin, joka lähti Thaimaahan ilman matkavakuutusta ja kuoli sinne sairaalaan, kun oli dokannut maksansa hajalle?

Miksi levität täällä täysin valheellista tietoa kuolleesta henkilöstä.

Miikka Mustonen jätettii kuolemaan Thaimaahan. Häntä oli pistänyt skorpioni ja hänet olisi voitu hoitaa Suomessa kuntoon. Hänellä oli lapset Suomessa, eli ainakaan tässä lasten etu ei mennyt kaiken edelle. Ja kuuluminen Soldiers of Odiniin ei tarkoita, että henkilö on natsi.

 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ulkoministeriöllä tulee tämän jälkeen joka tapauksessa olemaan kova työ kehitellä kielteisiä perusteluja matkavakuutusta vailla oleville konsuliavun tarvitsijoille, jotka kysyvät, että "miksi heitä ei auteta, kun ne ISIS-leiriläisetkin haettiin".
Tokkopa tuonne Syyriaan aikovat vakuutuksia olisivat saaneet, vaikka olisivat halunneet, ja tiesivät sen kyllä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ulkoministeriöllä tulee tämän jälkeen joka tapauksessa olemaan kova työ kehitellä kielteisiä perusteluja matkavakuutusta vailla oleville konsuliavun tarvitsijoille, jotka kysyvät, että "miksi heitä ei auteta, kun ne ISIS-leiriläisetkin haettiin".
Tokkopa tuonne Syyriaan aikovat vakuutuksia olisivat saaneet, vaikka olisivat halunneet, ja tiesivät sen kyllä.

Tätä myös minä ajan takaa. Vankilassa olevia vapautellaan ja haetaan. Heillä ei ole matkavakuutusta, heillä ei ole passeja, oikeuksia liikkua leirin ulkopuolella koska ovat toiminnallaan tämän saaneet aikaan mahdollisesti vielä pahempiakin asioita. Silti heitä lähdetään noutamaan leiriltä ja maksetaan vielä jotain kidnauppaus lunnaita sekä kustannetaan Charterit tätä varten.
 

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ulkoministeriöllä tulee tämän jälkeen joka tapauksessa olemaan kova työ kehitellä kielteisiä perusteluja matkavakuutusta vailla oleville konsuliavun tarvitsijoille, jotka kysyvät, että "miksi heitä ei auteta, kun ne ISIS-leiriläisetkin haettiin".
Tokkopa tuonne Syyriaan aikovat vakuutuksia olisivat saaneet, vaikka olisivat halunneet, ja tiesivät sen kyllä.
Luulen kyllä, että orvoksi jääneet lapset haettaisiin kyllä ilman matkavakuutustakin. Siitähän tässä puhutaan, orpolapsista? Vai onko sieltä muita haettu?
-h-
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kuinkahan helposti seuraavat palautettavat löytyy leiriltä ettei käy kun Ruotsissa.
Kummasti palautettavat katosi johonkin. Aika "outoa" että sit löytyikin muksuille omaisia. Vai kidnappasiko joku lapset.
No ei koske suomalaisia mutta mikä estää vastaavan suomalaisten kohdalla?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Konsuliavuista sen verran, että Suomeen on haettu monta kertaa väkeä. Thaimaasta haettiin, kun tuli tsunami ja jos halutaan rajata alueelliseen väkivaltaan, niin vuonna 2011 Egyptistä haettiin kymmeniä suomalaista, kun tilanne kävi maassa uhkaavaksi. Aiemmin on haettu myös, mutta nämä tuli mieleen 2000-luvulta. En ole kuullut kenenkään sanovan, että hänet pitää hakea, kun on haettu Thaimaasta ja Egyptistä. Ihmiset ymmärtävät todellisuudessa sen, miksi näitä käytetään.

Mitä tulee al-Holiin, sukulaiset Suomessa ovat ilmaisseet halunsa maksaa matkat. He pyysivät ainoastaan Suomelta apua, jotta saisivat tarvittavat palvelut. En tiedä mihin päädyttiin, mutta tämä oli alkuperäinen sukulaisten esitys.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mitä tulee al-Holiin, sukulaiset Suomessa ovat ilmaisseet halunsa maksaa matkat. He pyysivät ainoastaan Suomelta apua, jotta saisivat tarvittavat palvelut. En tiedä mihin päädyttiin, mutta tämä oli alkuperäinen sukulaisten esitys.
Näinhän se alunperin oli. Luulen, että maksuhalut ovat menneet sen jälkeen, kun matkaan oääsemisen vaikeus (ja hinta) heille selvisi. Saivat idean luultavasti sen ruotsalaisisoisä Patricio Galvezin melkein itse järjestämästä seitsemän orvon noudosta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Näinhän se alunperin oli. Luulen, että maksuhalut ovat menneet sen jälkeen, kun matkaan oääsemisen vaikeus (ja hinta) heille selvisi. Saivat idean luultavasti sen ruotsalaisisoisä Patricio Galvezin melkein itse järjestämästä seitsemän orvon noudosta.

Hinnasta ei ole al-Holin tapauksessa itselläni mitään tietoa.

Yleisellä tasolla voin pari sanaa sanoa. Kuljetuksessa (2 orpoa) käytetty konetyyppi on luokkaa 30 000 - 35 000 tuolla matkalla. Hinta on heitetty muutaman vuoden takaisen pikkujetin tuntihinnasta noin 4 000 km edestakaisella matkalla. Ulkomailla lisäksi tulee hemmetinmoinen määrä oheiskustannuksia ja itse olen ollut (en viime vuosina) tilanteessa, jossa on ilmoitettu, että kenttää ei avata teidän koneelle ja siten lentovalmisteluja suoriteta, ellei makseta lisää hyvin mukavaa summaa. Kun ei heti uskottu, kenttä laitettiin pimeäksi. Sitten uskottiin. Lisäksi odotusmaksu maksaa maltaita. Kuinka paljon, en tiedä, koska kun olen itse käyttänyt, laitoin kaukaakin koneen takaisin Suomeen sopien, että vuorokautta ennen tulee paluupyyntö ja sen jälkeen kone odottaa meitä lähellä kentällä niin valmiina lähtöön kuin mahdollista. Tämäkin maksoi sairaasti.

Luulen, että kulut on tämäkin lennon osalta arvioitavissa yltä. Oisko luokkaa 150 000 euroa lentojen (Hki-void-Hki) osalta, jossa on koneen vuokran lisäksi paikalliset kulut riistohinnoilla ja odottaminen useita tunteja sekä riskilisä myös. Oletan, että menee valtion piikkiin. En tiedä, onko valtio halunnut velkoa sukulaisia lainkaan.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Häntä oli pistänyt skorpioni ja hänet olisi voitu hoitaa Suomessa kuntoon.

Tosin Thaimaassa ei esiinny yhtään sellaista skorpionilajia, jonka pistos olisi tappava. Ainoastaan anafylaktinen shokki voi olla tappava pistoksen yhteydessä, mikäli pistokselle on allerginen, mutta se shokki vie nopeasti jos on viedäkseen, ei viikkojen jälkeen. Tuo narratiivi, jota mm. MV-lehti tuntui kertovan vaikuttaa vähän aukolliselta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös