Varsinkin tästä olen samaa mieltä. Esimerkiksi Seida Sohrabi tekee hyvää työtä tämän asian eteen Suomessa. Toivottavasti myös muut feministit heräävät, mutta tällä hetkellä ainakaan ei näytä siltä kun vihervasemmisto ja Ohisalo haluaisi huivit poliiseille ja uimahalleihin. Tuollaisissa aivopieruissa ei ole mitään tasa-arvoista ja feminististä vaan ennemminkin kyse on, että kauniit naiset peitellään, jotta ei syntyisi naisnäkökannasta ikävää kilpailua suomalaisille persjaloille.
Tutkinnassahan tuo huiviasia on. Itse totesin, etten ota kantaa ennen kuin tiedän, mikä huivi olisi kyseessä, jos huivi tulee. Sen verran kommentoin aiemmin, että kannattaa pohtia kenttäkelpoisuus huivien osalta painetilanteessa, jotta viestintä ja kuulo toimii.
Olen samaa mieltä, vasemmalla uskon että tälläisiä ihmisiä on paljonkin, tosin tällä hetkellä ei taida olla merkittävässä asemassa puolueessa olevia. Feministisissä liikkeissä tuntuu olevan yhtä paljon keskinäisiä myllyjä mitä kommareilla, joten sen suhteen en henkeäni pidättäisi odotellessa. Tai ainakin siellä riippunee pitkälti sen suhteen mikä klikki on milläkin hetkellä vallassa, ehkä joskus 5-10 vuoden päästä ajat ovat erit.
Totta. Vaatii lisää naismaahanmuuttajia järjestöihin, ja ehkä tilanne on 5-10 vuoden päästä parempi. Mielestäni islamiin on syytä suhtautua korrektisti, mutta kun niin tekee, tulisi erottaa väkivaltainen ja poliittinen islam ja korostaa sharian tilalle länsimaista oikeuskäsitystä.
Hyvä, jos näin on.
Hämeen-Anttila lienee Suomen (tosin hän taisi lähteä tiedepakolaiseksi Edinburghiin Sipilän hallituksen yliopistoleikkurin ahdistamana) johtava islamin tuntija. Joskus olen kyllä vierastanut hänen näkemystään siitä, että kaikki on kiinni tulkinnasta. Itse lähtisin relativismin sijaan liikkelle siitä, että uskontojen perustassa, niiden ”pyhissä kirjoissa”, voi olla sisäänrakennettuja ongelmia, jotka heijastuvat mm. niiden kelvottomuutena nykymaailman moraalisiksi ohjenuoriksi. Tosin enpä uskaltautuisi hänen kanssaan väittelemään aiheesta.
Hämeen-Anttila on Euroopan johtavia islamin asiantuntijoita. Ja kyllä hän näkee pyhien kirjojen sisäänrakennetut ongelmat. Esimerkiksi lapsimorsiamet perustuvat Hämeen-Anttilan mukaan islamin lakiin. Aikaamme vaivaava uusi jihadismi on myös Hämeen-Anttilan mukaan osa islamia jne. Se on totta, että esimerkiksi jihadismin oikeutus länttä vastaan on tulkinnanvarainen, mutta yhtä kaikki, tulkitsijoita löytyy ja myös vihaa huutavia islamilaisia saarnaajia.
Hämeen-Anttilan mukaan Isis yms pyrkivät väkivallan ja vastakkainasettelun lisäämiseen ja osa iskuista on kohdistunut shiioihin. Isis pitää shiioja vääräuskoisina, ja käy jihadia myös heitä vastaan. Nythän Isisin iskut on taas lisääntyneet Lähi-Idässä ja Aasiassa ja Afrikassa ainakin.