Al-Holin leiriläiset ja hallituksen toiminta

  • 194 002
  • 2 030
Ei tapahtunut. Olisi tapahtunut, jos kyse ei olisi suomalaislapsista. Kun Syyriassa olevalla leirillä ei kunnioiteta lasten oikeuksia, ihmisoikeuksia tai oikeusvaltiota, vaan lasten henki, kehitys ja terveys ovat uhattuina ja kyseessä ovat suomalaislapset, lapsista voidaan tehdä lastensuojeluilmoitus ja viranomaiset voivat ottaa heidät huostaan.
Mahtaako nyt mennä ihan näinkään? Nyt voitiin kurdien luvalla ja yhteistyöllä ottaa koska katsottiin heidän olevan alueen hallitsijoita. Jos taas lupaa ei olisi ollut niin ei olisi tainnut Suomen viranomaisten toimivalta riittää.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mahtaako nyt mennä ihan näinkään? Nyt voitiin kurdien luvalla ja yhteistyöllä ottaa koska katsottiin heidän olevan alueen hallitsijoita. Jos taas lupaa ei olisi ollut niin ei olisi tainnut Suomen viranomaisten toimivalta riittää.

Noin se menee. Ja huomaa, että siinä ei käsitelty vielä lainkaan lasten noutoa. Lopetin siihen, kun lastensuojeluilmoitus oli tehty ja ja viranomaisilla oli oikeus ottaa heidät huostaan.

Mitä noutoon tulee, sen laillisuuden osalta voivat oikeusoppineet ottaa kantaa. Olen muutaman näkökannan heiltä löytänyt, ja yksikään ei näe Suomen toimia laittomina. Päinvastoin: aluetta hallitsevat kurdit ovat ei edes pyytäneet vaan ovat edellyttäneet länsimaiden hakuja ja lasten tilanne on suht toivoton noissa oloissa. Kyse on suomalaisista lapsista, jotka ovat alueella ilman syytään.

Ja mitä tulee al-Assadiin, niin mm. oikeuskansleri Pöysti on ottanut kantaa. Pöystin mukaan virka-apu Syyriasta (al-Assad) ei tule kysymykseen, koska al-Holin aluetta ei hallinnoi valtio, eikä alueella ”ylipäänsä ole toimivaa lastensuojelujärjestelmää”. Syyria tai kurdihallinto eivät myöskään ole Haagin lastensuojelusopimuksen osapuolia.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Voi tätä tahallisen väärinymmärtämisen määrää...

Tuotas noin, ainakaan sinuun en viitannut. Missäköhän määrin tunnet armaisen somemme öyhöjä ääriä? Minä tunnen sangen hyvin, tein siitä tietyn harrastuksen muistaakseni joskus 2012-14. Ja kuule, ei tarvitse yhtään mitään ymmärtää väärin, tahallaan tai vahingossa. Ja tuo fanaattisuus ja antilänsimaalaisuus on todellakin hyvin pitkällä halla-aholaisuuden ytimessä, ei missään marginaalissa. Ja mitä mies itse on blogissaan kirjoittanut niin ei 'välttämättä kauhean kaukana hänestä itsestäänkään.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuotas noin, ainakaan sinuun en viitannut. Missäköhän määrin tunnet armaisen somemme öyhöjä ääriä? Minä tunnen sangen hyvin, tein siitä tietyn harrastuksen muistaakseni joskus 2012-14. Ja kuule, ei tarvitse yhtään mitään ymmärtää väärin, tahallaan tai vahingossa. Ja tuo fanaattisuus ja antilänsimaalaisuus on todellakin hyvin pitkällä halla-aholaisuuden ytimessä, ei missään marginaalissa. Ja mitä mies itse on blogissaan kirjoittanut niin ei 'välttämättä kauhean kaukana hänestä itsestäänkään.

Viittasin siis vain @The Hockey Handbook :n viestiin jota @heavy päivitteli, ja vastauksesi heavyn viestiin vaikutti täysin siltä että sinäkin kohdistit purkauksesi nimimerkille @The Hockey Handbook . En missään nimessä ajatellut että minuun viittasit sillä en ole lausunut mitään puoliksikaan noihin suuntiin viittaavaa aiheesta, joten siltä osin ei huolta. Hyvä jos muutenkin kyseessä väärinkäsitys minun toimestani.

Nämä ampumisfantasioinnit on todellakin aivan helvetin sairaita. Muutenkaan tuolta öyhötykseltä on mahdotonta välttyä nykyään. Twitterissä kun meuhkaavat aivan höyrypäinä nykyään kansan kaikki portaat aina kansanedustajiin saakka...
 
Noin se menee. Ja huomaa, että siinä ei käsitelty vielä lainkaan lasten noutoa. Lopetin siihen, kun lastensuojeluilmoitus oli tehty ja ja viranomaisilla oli oikeus ottaa heidät huostaan.

Mitä noutoon tulee, sen laillisuuden osalta voivat oikeusoppineet ottaa kantaa. Olen muutaman näkökannan heiltä löytänyt, ja yksikään ei näe Suomen toimia laittomina. Päinvastoin: aluetta hallitsevat kurdit ovat ei edes pyytäneet vaan ovat edellyttäneet länsimaiden hakuja ja lasten tilanne on suht toivoton noissa oloissa. Kyse on suomalaisista lapsista, jotka ovat alueella ilman syytään.

Ja mitä tulee al-Assadiin, niin mm. oikeuskansleri Pöysti on ottanut kantaa. Pöystin mukaan virka-apu Syyriasta (al-Assad) ei tule kysymykseen, koska al-Holin aluetta ei hallinnoi valtio, eikä alueella ”ylipäänsä ole toimivaa lastensuojelujärjestelmää”. Syyria tai kurdihallinto eivät myöskään ole Haagin lastensuojelusopimuksen osapuolia.
Kirjoitin asioista yleisesti. Orpolapset voitiin ottaa huostaan koska kurdeilta oli lupa ja heidät katsottiin alueen hallitsijoiksi. Ilman lupaa Suomen viranomaiset eivät voisi tuolla alueella toimia, ei vaikka maassa ei olisi lastensuojelujärjestelmää ja sopimuksetkin olisi allekirjoittamatta.

Lapsia joiden vanhemmat ovat samalla leirillä, ei käsittääkseni voi ottaa huostaan mikäli vanhempaa ”vastaan” ei olisi mitään. Tässä tapauksessa sinänsä tuskin olisi ongelma.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Nämä ampumisfantasioinnit on todellakin aivan helvetin sairaita. Muutenkaan tuolta öyhötykseltä on mahdotonta välttyä nykyään. Twitterissä kun meuhkaavat aivan höyrypäinä nykyään kansan kaikki portaat aina kansanedustajiin saakka...

No, minulle se Gurun avainteksti on oheinen: Ihmisarvosta

Jos mikään erottaa länsimaisen kultttuurin kaikista muista on tämä kristillis-humanistinen ajatus yksilön itseisarvosta. Jerusalem ja Ateena yhteen sulautuneina. Eikä se tarkoita sitä että Jammu Siltavuori on yhtä hyvä ihminen kuin vaikka Gandhi tai Alan Turing, kuten Halla-aho älykkäänä ihmisenä erittäin hyvin tietää. Eli miksi siis kirjoitti niin jo valmiiksi vaahtosuisille seuraajilleen?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ulkoministeriön tiedotteessa sanotaan suoraan miksi poikettiin.
Tuli tieto että lapset olivat joutuneet haavoittuvaiseen asemaan.

Luulisi olevan varsin ymmärrettävää että orpolapsien olot leirillä ovat varmastikin kurjemmat kuin jos äiti/isä leirillä elossa.

Joo
Ulkoministeriön tiedotteessa sanotaan suoraan miksi poikettiin.
Tuli tieto että lapset olivat joutuneet haavoittuvaiseen asemaan.

Luulisi olevan varsin ymmärrettävää että orpolapsien olot leirillä ovat varmastikin kurjemmat kuin jos äiti/isä leirillä elossa.

Tässä nyt sekoitetaan orpolapset ja lapset joilla on se äiti siellä leirillä. Orpolapsien kohdalla tuo perusteluhan on erinomainen. Lapset joilla on äiti ja äitiä ei eroteta lapsista, tuo ei enää niin hyvin palvele.

Minä en missään vaiheessa ole sanonut, etteikö perusteluja olisi esitetty. Minä puhuin siitä, että miten perustelet seuraavalle äiti tai isä / lapsi matkailijalle, ettei charter lento haekaan jos joku porukasta on kuoleman vaarassa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Syyria :" During the Syrian civil war, a UN report described actions by the security forces as being "gross violations of human rights".The UN report documented shooting recruits that refused to fire into peaceful crowds without warning, brutal interrogations including elements of sexual abuse of men and gang rape of young boys, staking out hospitals when wounded sought assistance, and shooting of children as young as two."

Jatkuva tarve vetää Assadin hallinto uudelleen ja uudelleen mukaan, ja hokea kuinka laki muka vaatisi jotain kahdenvälistä toimintaa siihen suuntaan.

Ylläoleva lainaus on YK:n raportista, jonka mukaan Assadin hallinto on tällä hetkellä maailman eniten ihmisoikeuksia rikkova hallinto maailmassa.

Oletko tosissasi, että hallinto, joka teloittaa alle kouluikäisiä lapsia, jopa 2-vuotiaita, ja säännönmukaisesti pommittaa kouluja,sairaaloita, ja joka on kieltänyt YK:n humanitäärisen avun tuonnin maahan, olisi vastuussa lastenoikeussopimusten valvomisesta?

Toivottavasti tämä on viimeinen kerta, kun totean, että Bashar Al-Assadin hallinto ei ole millään muotoa osapuolena näissä asioissa.

Montako jouluglögiä on tullut otettua?

Missä puhun tuossa tekstissä Assadista? Näytä minulle todisteet, ettei Syyriaa valtiona enää ole olemassa. Riippumatta kuka sitä johtaa, valtio on olemassa. Vaikka olisi Hassan-, Ali- tai Muhammed johtajana, niin Syyria on valtiona olemassa ihan YK:nkin mukaan.

Missä olen puolustanut Assadia? Hän on täysi mätäpaise? Olen sanonut useasti, että saisin JA:ssa vähintään pelikieltoa jos ilmaisisin kuinka paljon halveksin Assadia.

Minä kerron vaan miten asiat lain mukaan menee. Syyria on allekirjoittanut tuon sopimuksen käsitykseni mukaan, jenkit ainoana maana ei.

Syyria on yksi pahimpia ihmisoikeuksien rikkojia, kuten myös Saudit, jotka taas ovat tämän toisen Syyriassa toimiva hallinnon takuumiehinä.

Ihan totaalinen oksennus sinulta, koska en ole puolustanut Assadin tekoja vaan puhunut siitä, että on maita jotka tukee Assadia, esim. Venäjä jolla YK turvallisuusneuvostossa veto oikeus.

Edit: Kirjoitusvirheitä, koska olen salilla ja meni kuppi täysin nurin. Oli vastattava.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ei tapahtunut. Olisi tapahtunut, jos kyse ei olisi suomalaislapsista. Kun Syyriassa olevalla leirillä ei kunnioiteta lasten oikeuksia, ihmisoikeuksia tai oikeusvaltiota, vaan lasten henki, kehitys ja terveys ovat uhattuina ja kyseessä ovat suomalaislapset, lapsista voidaan tehdä lastensuojeluilmoitus ja viranomaiset voivat ottaa heidät huostaan.

Puhutko nyt orpolapsista vai myös lapsista äitiensä kanssa? Haluaisin myös tarkennuksia millä tavalla leiriä hallitsevat Kurdit rikkoo noita mainitsemiasi oikeuksia leirillä? Käsittääkseni YK ja USA tukee Kurdien toimintaa leirillä. Rikkovatko YK ja USA myös? Tarkennuksia olisi tosiaan kiva saada.

Kuten tuossa aiemmin, olen salilla.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, minulle se Gurun avainteksti on oheinen: Ihmisarvosta

Jos mikään erottaa länsimaisen kultttuurin kaikista muista on tämä kristillis-humanistinen ajatus yksilön itseisarvosta. Jerusalem ja Ateena yhteen sulautuneina. Eikä se tarkoita sitä että Jammu Siltavuori on yhtä hyvä ihminen kuin vaikka Gandhi tai Alan Turing, kuten Halla-aho älykkäänä ihmisenä erittäin hyvin tietää. Eli miksi siis kirjoitti niin jo valmiiksi vaahtosuisille seuraajilleen?

Korostetaan vielä etten ottanut mitään kantaa mihinkään Halla-Ahon kirjoitteluihin vaan ainoastaan tuohon nimimerkin @The Hockey Handbook tekstin nähdäkseni väkinäiseen väärinymmärtämiseen ainakin nimimerkin @heavy toimesta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kirjoitin asioista yleisesti. Orpolapset voitiin ottaa huostaan koska kurdeilta oli lupa ja heidät katsottiin alueen hallitsijoiksi. Ilman lupaa Suomen viranomaiset eivät voisi tuolla alueella toimia, ei vaikka maassa ei olisi lastensuojelujärjestelmää ja sopimuksetkin olisi allekirjoittamatta.

Lapsia joiden vanhemmat ovat samalla leirillä, ei käsittääkseni voi ottaa huostaan mikäli vanhempaa ”vastaan” ei olisi mitään. Tässä tapauksessa sinänsä tuskin olisi ongelma.

OK. Itse käsittelin vain al-Holia, kun siitä on saatavissa dataa ja oikeusoppineiden ja oikeuskanslerin linjauksia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Puhutko nyt orpolapsista vai myös lapsista äitiensä kanssa? Haluaisin myös tarkennuksia millä tavalla leiriä hallitsevat Kurdit rikkoo noita mainitsemiasi oikeuksia leirillä? Käsittääkseni YK ja USA tukee Kurdien toimintaa leirillä. Rikkovatko YK ja USA myös? Tarkennuksia olisi tosiaan kiva saada.

Ihan mediasta luin oikeusoppineiden kantoja, kun en juristi ole. Heiltä voi kysyä tarkennuksia. Itselleni riittää se, kun perustelevat näkemyksensä + mediassa kerrotaan lasten kuolemista. Itse taas olen sitä mieltä, että Isis-leiri ei ole ihmisoikeuksien kannalta paikka jossa voi elää. Leirillä on runsaasti Isis-rikollisia naisia ja miehiä, joiden haltuun en antaisi edes kanaa, koska voisivat käyttää sitäkin uuden kalifaatin luomiseen.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ihan mediasta luin oikeusoppineiden kantoja, kun en juristi ole. Heiltä voi kysyä tarkennuksia. Itselleni riittää se, kun perustelevat näkemyksensä + mediassa kerrotaan lasten kuolemista. Itse taas olen sitä mieltä, että Isis-leiri ei ole ihmisoikeuksien kannalta paikka jossa voi elää. Leirillä on runsaasti Isis-rikollisia naisia ja miehiä, joiden haltuun en antaisi edes kanaa, koska voisivat käyttää sitäkin uuden kalifaatin luomiseen.

Juuri nämä kannat minuakin kiinnostaa, missä avaavat leirin vaarallisuutta ja niitä ihmisoikeurikoksia. Ilman sarvia ja hampaita. Olisiko jotain linkkiä, haluan ehdottomasti tutustua ja voin tarkistaa myös omia kantojani.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Juuri nämä kannat minuakin kiinnostaa, missä avaavat leirin vaarallisuutta ja niitä ihmisoikeurikoksia. Ilman sarvia ja hampaita. Olisiko jotain linkkiä, haluan ehdottomasti tutustua ja voin tarkistaa myös omia kantojani.

Sinustako pienten lasten eläminen Isis-tappajien kanssa jihadistisessa alakulttuurissa on sellaista, mikä olisi ihan OK, ellen laittaisi sinulle linkkejä? Eli et näe siinä mitään yleistä ongelmaa, vaan haluat tarkistella asioita linkkieni avulla?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tähän yksi linkki, joka kertoo mistä leirillä on kyse:


Me tapamme teidät. Teurastamme teidät kaikki, yksi haastatelluista lapsista sanoo Sky Newsin väelle.

Tässä kertomus siitä, mitä Isis-aikuiset (nyt usein naiset) ovat:


Ei heidän voida antaa jatkaa aivopesua. He eivät ole äitejä, vaan hirviöitä. Jos he olisivat oikeita äitejä, he asettaisivat lapsen edun ensimmäiseksi, mutta sitä he eivät tee. Heidän ideologiansa on niin vahva, että se menee kaiken edelle.

Tällaista menoa siellä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Sinustako pienten lasten eläminen Isis-tappajien kanssa jihadistisessa alakulttuurissa on sellaista, mikä olisi ihan OK, ellen laittaisi sinulle linkkejä? Eli et näe siinä mitään yleistä ongelmaa, vaan haluat tarkistella asioita linkkieni avulla?

Mitä? Missä olen sanonut että on ok. Nythän tässä ei ollut siitä kyse vaan sinun väitteestäsi. Ilmeisesti samat glögit menossa vahvennettuna @Hatchetman
tapaan?

Minä toivoisin, että kaikki maailman lapset voisivat elää samantapaisessa ympäristössä mitä Suomi tarjoaa. Se ei vaan toteudu monessakaan paikassa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mitä? Missä olen sanonut että on ok. Nythän tässä ei ollut siitä kyse vaan sinun väitteestäsi. Ilmeisesti samat glögit menossa vahvennettuna @Hatchetman
tapaan?

Minä toivoisin, että kaikki maailman lapset voisivat elää samantapaisessa ympäristössä mitä Suomi tarjoaa. Se ei vaan toteudu monessakaan paikassa.

Minä vastasin aivan asiallisesti kysymyksiisi. Kaivoin linkitkin ja kerroin vielä ydinkohdan molemmista linkeistä. Toivoisin samanlaista asiallisuutta myös omiin kysymyksiini.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Minä vastasin aivan asiallisesti kysymyksiisi. Kaivoin linkitkin ja kerroin vielä ydinkohdan molemmista linkeistä. Toivoisin samanlaista asiallisuutta myös omiin kysymyksiini.

Minusta se ei ollut kovin asiallista, että edes vihjaat tai kyselet, että onko minulle lasten ISIS leirillä asuminen ilman linkkejä ok. Minulle ei ole lasten väärin kohtelu ok, mutta ei nämä mitkään missikisat ole. Jäätävä aasinsilta ja loppujen lopuksi en edes saanut oikeusoppineiden sanomisista linkkejä joita kovasti julistit lukeneesi mediasta. Joka siis oli sinun väitteesi ja halusit kääntää keskustelun minuun ja siihen mikä on minulle ok.

Oliko niitä linkkejä oikeusoppineiden linjauksiin leirillä todistettaviin ihmisoikeusrikkomuksiin? Eli selkeitä kantoja siitä, että Syyriassa esim. Kurdit kohtelee lapsia huonosti.

Toinen keskustelu on sitten se, mitä leirin sisällä tapahtuu näiden jihadisti sekopäiden toimesta ja miten tämä solmu pitäisi avata.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minusta se ei ollut kovin asiallista, että edes vihjaat tai kyselet, että onko minulle lasten ISIS leirillä asuminen ilman linkkejä ok.

Minä en mitään vihjannut. Kysyin. Kysymys oli ihan perusteltu, koska olet itse muistaakseni linkittänyt ja/tai tykännyt artikkeleista, jotka laitoin esille. Niissä näkyy hyvin leirin pahuus ja lasten aivopesu. Kun ne olet itse lukenut (tykännyt/linkittänyt) ja kysyt silti, missä avaataan leirin vaarallisuutta ja ihmisoikeusrikoksia, niin päätin kysyä sinulta, millainen on vaarallinen leiri ihmisoikeusrikoksineen, jos tuokaan ei riitä.

Toivoisin ihan vastausta, miksi epäilet al-Holin vaarallisuutta ja sitä, onko siellä ihmisoikeusrikoksia, kun aiemmin olet itse muistaakseni tykännyt/linkittänyt samat jutut?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Oliko niitä linkkejä oikeusoppineiden linjauksiin leirillä todistettaviin ihmisoikeusrikkomuksiin? Eli selkeitä kantoja siitä, että Syyriassa esim. Kurdit kohtelee lapsia huonosti.

Mistä on päähäsi tullut, että kyse on kurdeista ja heidän ihmisoikeusrikkomuksistaan esimerkiksi suomalaislapsia kohtaan? Kuka ja missä on väittänyt kurdien olevan syyllisiä? Tähän asti mediassa on ollut tietoa, jonka mukaan kurdit yrittävät pitää järjestystä leireillä ulkorajalla, ja uhkana on kalifaatin kannattajat leirien sisällä ja heidän kontaktinsa ulos leireiltä sekä Isisin kontaktit ulkoa leirin sisälle ja myös leirin sisällä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Minä en mitään vihjannut. Kysyin. Kysymys oli ihan perusteltu, koska olet itse muistaakseni linkittänyt ja/tai tykännyt artikkeleista, jotka laitoin esille. Niissä näkyy hyvin leirin pahuus ja lasten aivopesu. Kun ne olet itse lukenut (tykännyt/linkittänyt) ja kysyt silti, missä avaataan leirin vaarallisuutta ja ihmisoikeusrikoksia, niin päätin kysyä sinulta, millainen on vaarallinen leiri ihmisoikeusrikoksineen, jos tuokaan ei riitä.

Toivoisin ihan vastausta, miksi epäilet al-Holin vaarallisuutta ja sitä, onko siellä ihmisoikeusrikoksia, kun aiemmin olet itse muistaakseni tykännyt/linkittänyt samat jutut?

Tämä kirjoitus kummalisuudessaan- sekä mutuilussaan hakee vertaistaan. Ensin esität väitteen mielettömistä ihmisoikeusrikkomuksista sen jälkeen useiden oikeusoppineiden kertomuksista mediassa. Kun sinulta kysyy aiheesta ihan reilusti ja täälläkin JA:ssakin käytännön mukaisesti, jotain pohjaa väitteellesi, lähdettä tälle ja vielä tulokulmalla, että minua oikeesti kiinnosti. Käännät keskustelun minuun ja mielipiteisiini tykkäysteni perusteella. Toistan, tykkäysteni perusteella.

Nyt on korkealentoista analysointia.

Kun tykkäykseni kiinnostaa niin kerron, että saatan tykätä jostain viestistä vaikka en olisi yhtään samaa mieltä, jos se on hyvin kirjoitettu. Tykkään viesteistä jos siinä on joku hyvä heitto, vastine, lause. Tykkään viesteistä vaikka ne saattaisi olla sinun viestiisi vastauksia. Harvoin tykkään viestistä niin, että allekirjoittaisin täysin tai että viesti voisi tulla minun kynästä. Toinen kysymyksesi syy oli "muistaakseni".

Käsittämätön päätelmä.

Täällä olen kertonut, mitä tekisin ihmisoikeusrikkoja diktaattoreille. 3 neliön koppi, loppuelämä, sama yksitoikkoinen ruoka, koko loppuelämäksi yksi ainut kirja jota voi lukea. Kuolema on liian helppo ratkaisu ja se tulee kuitenkin.

Onko rikottu ihmisoikeuksia leirillä. Helppo vastaus: Kyllä. Hyvin todennäköisesti koska yhdessä maailman turvallisimmista maista johon Suomi kuuluu on myös rikottu. Se ei silti avaa tuota sinun väitettäsi ja listausta kaikista niistä pahuuksista. Epäilemättä niitä tapahtuu ja niitä tapahtuu joka puolella maailmaa, sekin on selvää.

Ei tapahtunut. Olisi tapahtunut, jos kyse ei olisi suomalaislapsista. Kun Syyriassa olevalla leirillä ei kunnioiteta lasten oikeuksia, ihmisoikeuksia tai oikeusvaltiota, vaan lasten henki, kehitys ja terveys ovat uhattuina ja kyseessä ovat suomalaislapset, lapsista voidaan tehdä lastensuojeluilmoitus ja viranomaiset voivat ottaa heidät huostaan.


Ihan mediasta luin oikeusoppineiden kantoja, kun en juristi ole. Heiltä voi kysyä tarkennuksia. Itselleni riittää se, kun perustelevat näkemyksensä + mediassa kerrotaan lasten kuolemista. Itse taas olen sitä mieltä, että Isis-leiri ei ole ihmisoikeuksien kannalta paikka jossa voi elää. Leirillä on runsaasti Isis-rikollisia naisia ja miehiä, joiden haltuun en antaisi edes kanaa, koska voisivat käyttää sitäkin uuden kalifaatin luomiseen.

Näihin kahteen en saa vastausta millään sinulta vaan käännät keskustelun asioihin mikä ei liity alkuperäiseen. Oletan siksi, että kaikki mitä aikaisemmin kirjoitit on vaan tunnepuolen mutuilua, ei faktaa.

Mistä on päähäsi tullut, että kyse on kurdeista ja heidän ihmisoikeusrikkomuksistaan esimerkiksi suomalaislapsia kohtaan? Kuka ja missä on väittänyt kurdien olevan syyllisiä? Tähän asti mediassa on ollut tietoa, jonka mukaan kurdit yrittävät pitää järjestystä leireillä ulkorajalla, ja uhkana on kalifaatin kannattajat leirien sisällä ja heidän kontaktinsa ulos leireiltä sekä Isisin kontaktit ulkoa leirin sisälle ja myös leirin sisällä.

Minä nostin Kurdit, koska se on kaikista oleellisin. He hoitavat leiriä YK ja USA tuella ja heillä on myös vastuu. Jos kovia rikkomuksia tulee esiin, niin Kurdeilta otetaan tuo valta pois. Heidän tulee huolehtia ihmisten hyvinvoinnista siellä, toki niillä edellytyksillä mitä heillä on. Ihan samalla tavalla Suomella on vastuu nimenomaan Suomessa olevista ihmisistä. Eli lainkäyttövalla alla, jossa Suomi on toimija. Suomella ei ole lainkäyttövaltaa ilman lupia tuolla puolella maailmaa. Ei sitten millään.

Itse luotan ennemmin Seidan Sohrabin kirjoituksiin tässä ja esimerkiksi hän ei ollut kovin tyytyväinen Haaviston väitteestä, että lapset on ihmiskaupan varassa kun olivat Kurdien valvonnassa.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tämä kirjoitus kummalisuudessaan- sekä mutuilussaan hakee vertaistaan. Ensin esität väitteen mielettömistä ihmisoikeusrikkomuksista sen jälkeen useiden oikeusoppineiden kertomuksista mediassa.

Tässäkö siis on vastauksesi kysymyksiini?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Näihin kahteen en saa vastausta millään sinulta vaan

Molempiin sait vastauksen. Näyttää vahvasti siltä, että et vaan ymmärrä vastausta. Syynä voisi olla se, että ihmisoikeudet on outo käsite. Tässä siitä:

Ihmisoikeuksiin kuuluvat esimerkiksi

1. oikeus elämään,
2. henkilökohtaisen koskemattomuuden suoja,
3. omaisuuden suoja,
4. sananvapaus,
5. mielipiteenvapaus,
6. uskonnonvapaus,
7. kokoontumisvapaus,
8. liikkumisvapaus,
9. oikeus toimeentuloon,
10. oikeus perusopetukseen,
11. oikeus terveyden- ja sairaudenhoitoon sekä
12. oikeus välttämättömään sosiaaliturvaan.

Suomalaislasten osalta al-Holissa ei taida yksikään kohta täyttyä.

Hyvää joulua osaltani, en tästä kanssasi viitsi jatkaa ja silloin on parempi lopettaa. Ollaan siis erimielisiä siitä, mitä ovat ihmisoikeudet ja mitä mm. oikeuskansleri tai Päivi Leino-Sandberg tai Tuomas Ojanen ovat sanoneet ja tarkoittaneet.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Molempiin sait vastauksen. Näyttää vahvasti siltä, että et vaan ymmärrä vastausta. Syynä voisi olla se, että ihmisoikeudet on outo käsite. Tässä siitä:

Ihmisoikeuksiin kuuluvat esimerkiksi

1. oikeus elämään,
2. henkilökohtaisen koskemattomuuden suoja,
3. omaisuuden suoja,
4. sananvapaus,
5. mielipiteenvapaus,
6. uskonnonvapaus,
7. kokoontumisvapaus,
8. liikkumisvapaus ja j
9. oikeus toimeentuloon,
10. oikeus perusopetukseen,
11. oikeus terveyden- ja sairaudenhoitoon sekä
12. oikeus välttämättömään sosiaaliturvaan.

Suomalaislasten osalta al-Holissa ei taida yksikään kohta täyttyä.

Hyvää joulua osaltani, en tästä kanssasi jatka.

Tämä nyt ei pidä väitteenä alkuunsakaan paikkaansa ja olen tässäkin ketjussa esimerkiksi tuominnut Assadin toimet. Sinulla ei suoraan sanottuna ole mitään syytä edes olettaa näin, mutta yhdistät silti minut ns. maalittamalla ihmisoikeusrikoksien puolustajaksi tai etten tiedä niistä mitään.

Antamatta vastauksia sinulle esitettyihin kysymyksiin (kysyin ennen kuin käänsit keskustelun minuun henkilönä), väittämällä ja pakenemalla keskustelusta ilman minkäänlaisia perusteluja väitteillesi.

Hyvää joulua sinnekin vaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös