Olen ajanut kännissä autoa, kyydissä toinen ihminen. Ei sattunut mitään, jäin kiinni, ja sain tuomion, ajokiellon ja sakot. Tästä on jo monta vuotta. Jouduin siitä tietyissä tilanteissa ongelmiin, ja tuo tuomio vaikeutti elämääni, mm. töitä paljolti jonkin aikaa. Kärsin tuomioni, ja ymmärsin tehneeni elämäni isoimman virheen.
Eli olenko mielestäsi yhteiskunnan pohjasakkaa?
Vanha Len kirjoitti:
Mitäs sitten kun on aamulla muistunut mieleen, että tulipa ajettua auto kännissä kaverilta kotiin...sun kirjoituksen mukaan sitten auto loppuelämäksi pois? Vai?
Tämä onkin mielestäni se ärsyttävä asia. Ajoin kännissä, mitään ei sattunut ja se siitä. Okei, varmasti se kaduttaa ja vituttaa raskaasti, en minä sitä koitakaan kieltää. Mutta kun on niitä jotka ajavat sen kerran ja sitten toisenkin ja ehkä vielä kolmannen... Kunnes sitten päätyy joku onneton tällaisen kuoleman peltiohjuksen eteen ja se on hyvää yötä. Ja sanomattakin on selvää että se kännikala ei kuole vaikka lentokone tippuisi niskaan.
Minä siis vihaan sitä että ajetaan edes sen ensimmäisen kerran. Se on mielestäni ylivoimaisinta itsekkyyttä maailmassa ja samalla siinä leikitään sivussa muiden hengellä. Aamulla 0,6 puhaltava ihminenkin on vielä niin pöllyssä, että voidaan katsoa hänen olevan vaara liikenteessä.
Liikenteessä tapahtuu muutenkin onnettomuuksia koko ajan, onko sitä pakko sitten oikein alkaa hakemaan niitä juomalla vähän viinaa? "Mää ajelen tästä kaverilta vaan himaan, eihän tässä oo kun kilsa matkaa". Totaalisen vastuutonta touhua.
Ei minulta löydy mitään ymmärrystä kenellekään rj:lle, vaikka olisikin sen yhden kerran jälkeen viettänyt nuhteetonta elämää. Se yksi kerta kun on jo tarpeeksi, jos "käy huono säkä". En siis sano että kerran rattijuoppo on aina rattijuoppo, mutta pointin varmasti löydätte.
Saataisiin nyt ne helvetin alkolukot niin saatettaisiin välttyä muutamalta turhalta tapolta.
EDIT: Hespeler: Sanotaan nyt näin, että pohjasakkaa ovat ne jotka ovat jonkun tappaneet tai vammauttaneet. Mutta en minä sinunkaan ratkaisuasi hyväksy.