Siirsin autoa 50m syrjäisellä hiekkatiellä. Pakitin auton nätisti pihaan. Sitten pääs autosta ulos, jonka jälkeen tulikin poliisi. Sakkoa 1700€ ja puol vuotta kortti kuivumassa. Tekisin uudelleen jos joutusin samaan tilanteeseen. Miksikö?
Kaveri oli päättänyt ottaa isänsä auton. Oli lähössä ajelee, mutta pääsikin max 50m tietä eteenpäin kunnes auto oli penkassa. Noh, mä tulin sattumalta paikalla(vaikka kello olikin kolme yöllä). Olisiki pitänyt olla auttamatta kaveriaan, joka olisi aiheuttanut kiinnijäämisen, kun autokin oli puolittain tiellä? Ei koskaan, sillä kaveria ei jätetä. Olisiko pitänyt soittaa poliisi paikalla. Ei, sillä kaveria ei vaan jätetä. Kiinni ei saanut ketään siirtoon sopivaa henkilöä. Noh minä siinä yritin pakittaa kaverin työntäessä. Eihän se mihinkään siitä liikunut. Laitoin sen ratin taakse pakittamaan ja itse työnsi, jonka jälkeen auto lähti siitä. Repäisin kaverin pois ratin takaa, ja menin itse siirtämään sen pois. Miksikö? En halunnut ottaa riskiä, että se lähtee jatkamaan ajeluitansa. Ei sen takia, että se voisi jäädä kiinni siitä, vaan sen takia että kohdalle voisi vielä sattua viaton uhri.
Saman siis tekisin uudelleen vaikka tietäisin jääväni kiinni. Sillä kaveria ei todellakaan jätetä. Enkä myöskään haluaisi ottaa riskiä, että joku jää auton alle sen takia etten tehnyt asialle itään. Itsellä oli siis auto ja kaikki muukin täydessä kontrollissa, josta todisteena vaikka se pihaan pakitus, jossa on vain puoli metriä auton lisäksi tilaa. Puhalsin muuten 0,01:n tarkuudella törkeän rajalle.
Koskaan en lähtisi huviajelulle, enkä koskaan lähtisi oman edun takia ajelemaan humalassa. Itse asiassa vihaan rattijuoppoja. Vihaan sitä, että aiheutetaan vaaraa sivullisille henkilöille.
Häpeän kyllä tekoani, mutta sitä en keltään kyllä ala salailemaan.