Ajatko kännissä?

  • 29 381
  • 144

Oletko ajanut kännissä?

  • Olen ajanut kännissä ja kärähtänyt

    Ääniä: 36 4,9%
  • Olen ajanut, mutten kärähtänyt

    Ääniä: 231 31,3%
  • En ole ajanut kännissä

    Ääniä: 445 60,2%
  • En muista ajaneeni kännissä.

    Ääniä: 27 3,7%

  • Äänestäjiä
    739

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Moto
Kyllä tuo juttu taitaa valitettavasti olla ihan tosijuttu. Sama osui silmiini Snopes-urbaanilegendasivustolta http://www.snopes.com/inboxer/adults/saburido.htm muutama päivä sitten ja siellä on linkki (alareunassa) tuon tytön hyväksi perustetun säätiön sivulle.

Lopputulos on tosiaan aika hurjannäköinen. Tuolla snopesin sivulla ei ole "pahoja" kuvia, mutta Cosmon antamassa osoitteessa ja heti sen säätiön etusivulla on. Ehkä kannattaa varoa, jos siltä tuntuu, mutta tuollaisen luulisi kuitenkin pysäyttävän hetkeksi paantuneimmankin rattijuopon.

En jaksanut oikein tutustua tuohon tarinaan sen tarkemmin, kun alkoi jo tehdä niin pahaa, joten en tiedä onko se totta vai ei, mutta kyllä se pistää ajattelemaan sitä, kuinka järjetöntä se kännissä ajaminen on. Valitettavan moni sitä kuitenkin harrastaa.
 

Akseli

Jäsen
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kännissä ajaminen on halveksuttavaa. Jos omasta elämästä ei niin väliä, niin muitten elämää voisi kunnioittaa sen verran, ettei sitä tarvitse turhaan vaarantaa.
Jonkun pitäisi vaan saada nuo kamoissa ajelijatkin kiinni.
 

Luiro

Jäsen
Olen ajanut.

Lukekaa minun juttuni, ennen kuin ristiinnaulitsette.

Olen ajanut kännissä n. 5 kertaa omien laskujeni mukaan. En yritä asiaa puolustella mitenkään, sillä se ei ole millään tavalla hyväksyttävää ja häpeänkin näitä tekojani suuresti.

En ole jäänyt kiinni kännissä ajamisesta, onneksi. Äiti-parkahan särkisi sydämensä siinä, sillä hänen äitinsä kuoli rattijuopon yliajamana vuosia sitten. Ei hän osoittaisi mitään myötätuntoa minua kohtaan, tosin ei ole syytä.

Tilanne, jossa olen lähtenyt ajamaan humalassa, on liittynyt usein humalaisen saamiin typeriin päähänpistoihin. Onneksi on ajeltu vain pikkuteillä, jossa ei sen kummempaa voi sattua. Ainakaan yöaikaan.

Silti tunnustan, mutta olen tehnyt viimeisen keikan jälkeen lupauksen, että en lähde rattiin yhtään maistaneena.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Raipe
Viestin lähetti Oloneuvos
En aja autoa kekkulissa. Mistähän johtuu, että meikäläisen rimpuloihin on viime vuosina tullut niin vähän kilometrejä... ;)

Aivan, onneksi on taksit keksitty:)
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
IS testasi: Älä luota jokamiehen alkometriin!

Voi idioottien idiootti minkä kommentin Komisario Ilkka Kantola Helsingin liikkuvasta poliisista päästi suustaan:

Oman alkometrin ostamista voi pitää oireena siitä, että henkilö on valmis menemään rattiin humalassa.

Miten poliisilla on varaa päästellä tällaisia idiotismeja suustaan, kun päälliköt käryävät itsekin ratista harva se päivä.
Jos minä olen ostanut alkometrin, se tarkoittaa sitä että tahdon olla ehdottoman varma, etten aamuhöyryissä rattiin mene.
Millä perkeleeen älykkyysosamäärällä nämä vesipäät oikein virkoihinsa pääsevät ???

Ja juttu:

Saaatana kivittää tuollaiset persereijät pitäsi.

K
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Re: IS testasi: Älä luota jokamiehen alkometriin!

Viestin lähetti Kaiser Soze
Voi idioottien idiootti minkä kommentin Komisario Ilkka Kantola Helsingin liikkuvasta poliisista päästi suustaan:

Oman alkometrin ostamista voi pitää oireena siitä, että henkilö on valmis menemään rattiin humalassa.

Miten poliisilla on varaa päästellä tällaisia idiotismeja suustaan, kun päälliköt käryävät itsekin ratista harva se päivä.
Jos minä olen ostanut alkometrin, se tarkoittaa sitä että tahdon olla ehdottoman varma, etten aamuhöyryissä rattiin mene.
Millä perkeleeen älykkyysosamäärällä nämä vesipäät oikein virkoihinsa pääsevät ???

Ja juttu:

Saaatana kivittää tuollaiset persereijät pitäsi.

K

Itsellenikin tuli heti sama mieleen, meinasin tuon jutun tännekkin laittaa mutta sinä ehdit ensin.
Ei kai kukaan nyt alkometristä ala tarkistelemaan että olen nyt tarpeeksi juovuksissa ajaakseni autoa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Re: Re: IS testasi: Älä luota jokamiehen alkometriin!

Viestin lähetti mafioso

Ei kai kukaan nyt alkometristä ala tarkistelemaan että olen nyt tarpeeksi juovuksissa ajaakseni autoa.

ihan totta...sehän on just päinvastoin...
hohhoijaa,on niillä jutut..
no mut itse asiaan.Mä oon ajanu muutaman kerran kännissä,kiinni en oo jääny enkä jää koska en enää lähde ajamaan kännissä mihinkään.
typerää touhua.
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Polkupyörällä olen joskus kaupungista ravintolaillan jälkeen kotiin ajanut ,mutta autolla en kännissä ole ajanut enkä aja. Oli tuo n. 3 km:n pyöräilykin sen verran vaikeaa ,että siinä kunnossa autolla ajaminen olisi täysin järjenvastainen ja tuomittava teko.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Kerran on tullut ajettu pienessä maistissa, nimittäin tänä juhannuksena. Meillä oli kuskina kaveri, joka ei pahemmin auton ratissa ole ollut. Vaihtoehtoja ei ollut, koska minä puhalsin 1,1% ja toinen joka oli kyydissä, ei ollut myöskään ajokunnossa. Lähdettiin sitten Himokselta ajamaan kohti Helsinkiä. Kaveri ei edes tiennyt mihin suuntaan pitää lähteä ajamaan. Matkan aikana sattui lukuisia vaaratilanteita tämän meidän kuljettajan johdosta. En ole koskaan pelännyt niin paljoa, kuin silloin pelkäsin. Pääsimme Helsinkiin ehjin nahoin, luojan kiitos! Matkaan meni aikaa reilu 3h. Lähellä kotia on 40km/h nopeus rajoitus. Olimme juuri kääntyneet tälle tielle, kun näin n.25-30m päässä oravan loikkivan tielle. Sanoin sitten kuljettajalle, että varo tota oravaa. Mitään ei tapahtunut. Kun näin että kohta se jää alle, huusin JARRUTA!! Ei pienintäkään reaktiota ja reilun sekunnin kuluttua tapahtui väistämätön eli orava jäi alle. Meillä oli tapahtuma hetkellä vauhtia n.30km/h ja takana ei tullut autoa. Se oli viimeinen pisara minulle. Kaveri ajoi kotiin, minä otin auton ja jatkoimme matkaa, mitä oli n. 2km.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rattfyllerist åker fast!

Eli rattijuoppo ajaa kovaa!
Henk. kohtasesti ei ole moista sikailua tullu harrastettua, mutta koska kännissä nuo herneet ei oikein törmäile, on useasti tullu oltua rattijuopon kyydissä. Tosin siitäkin taudista paranin pari vuotta sitten.
Flirttailin yhden hyypiön tyttöystävän kanssa ja tää päihdeitten väärikäyttäjä huomas sen -> "tuus tonne autoon kuuntelemaan musiikkia" tyhmä saa olla, mutta sillon tuli oltua rikollisen tyhmä.

Heti kun menin sinne autoon niin se persereikä pisti vaihteen pykälään ja napin lautaan. Vauhti kerkes kiihtyä yli 110 km/h ennenkuin se osu ojanpohjalle ja auto meni kaksikertaa katon kautta ympäri (Pituusakseli, ei voltteja).

Heti kun se rupes kiihdyttämään niin rupesin paniikissa kiskomaan turvavyötä päälle, en kerennyt sitä kiinni saamaan (kiskoin sitä liikaa) ennenkuin maailma rupesi pyörimään. Auto pääty kyljelleen (meni lunastuskuntoon) ja meikäläinen roikku turvavyössä kun se pyöriminen lakkas. Välittömästi potkasin etulasin irti ja hyökkäsin ulos (Rähdysvaara)

valo sytty lähitalon ikkunaan ja joku huusi: "Älä lähde mihinkään, me ollaan jo soitettu poliisit" vastaus: "Haista vittu! minä en tuota autoa ajanut... älä unta nää että mää jään putkakuljetusta odottamaan (humalaisia ei saa kuulustella) Aika hyvä tuuri kävi (Lottovoitto!) nimittäin en saanu edes mustelmaakaan, vaikka auto meni kasaan. Valitettavasti se murhanhimoinen kusipääkin jäi henkiin...
 
Viimeksi muokattu:

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Mulla mitään korttia ole eikä varmaan tule olemaankaan lähivuosiin. Ei sillä mokomalla lätyskällä tee mitään, kun koko huushollissa ei ole autoa ollut mun elinaikana.

Mutta en, en. Yllytyshullu toki olen, mutta en omaa (tai ystävieni saati sivullisten) henkeäni rupea uhkaamaan.
 

Spede#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti salla
Mulla mitään korttia ole eikä varmaan tule olemaankaan lähivuosiin. Ei sillä mokomalla lätyskällä tee mitään, kun koko huushollissa ei ole autoa ollut mun elinaikana.
Ei sitä autoa kortilla ajeta.


No mutta itse aiheeseen, eli en ole päissään ajanut enkä varmasti tule ajamaankaan.Täysin kahelia hommaa.
Ja jos nään että joku on päissään lähössä ajamaan ni soitan saman tien kytät paikalle ja pistän sen tyypin vaikka levyks jos se ei muuten usko että päissään ei ajeta
 
Re: Myönnetään

Viestin lähetti LexaMan
Yllättävän huimia lukemia tulee kunnon ryyppäämisen jälkeisenä päivänä vielä klo 14-16 välillä.

Olen tuota monesti itsekin miettinyt kun on ollut oikein huolella ottamassa ja seuraavana aamuna on "pakollisia ajoja", että kuinkahan selvin päin sitä ollaan. Eräänä aamuna tulin kotia umpitunnelissa kolmen maissa aamulla ja kello 11.00 piti lähteä töihin. Autolla menin ja olin epävarma ajokunnostani. Pysäköin auton työpaikan pihalle ja kävelin kohti työpaikkaa. Siinä sitten oli poliisipartio aivan vieressä bostailemassa ja päätin pyytää testipuhallusta. Auto oli pysäköity kulman taakse, joten ei siis huolta rattijuoppoudesta. Kerroin poliisille, että haluan ihan mielenkiinnosta testata ajokuntoni sillä olin viime yönä hieman ottanut. Pitkä puhallus pilliin eikä mitään tapahtunut. Otimme vielä toisella mittarilla lukemat eikä värähdystäkään. Olin ällikällä lyöty sillä olin varma, että pari promillen kymmenystä löytyisi vielä verestä mutta että ei mitään! Dokasin edellisenä yönä todella huolella ja silti ajokunnossa kahdeksan tunnin kuluttua. Osasyy saattaa löytyä tästä 192cm 103kg kropastani tai sitten mulla on vaan kerrassaan mainio maksa.

Kuningasmaksasta huolimatta olen silti tuomittu rattijuoppo. Kuulostaa todella pahalta sillä en suinkaan haluaisi rinnastaa itseäni "varsinaisiin" rattijuoppoihin. Tarinani löytyy toisesta ketjusta.

http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?s=&threadid=18564
 
Viimeksi muokattu:

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
10 Vuotta sitten paras kaverini ajoi Yrjö-Datsuninsa 150kmh vauhdista puolen metrin halkaisijalla olevaan terästolppaan.
Kännissä oli kuin käki. Muut kaverit kyllä tiesivät, mutta eivät ottaneet avaimia pois, saatikaan soittaneet poliisia. Toivottivat vain varovaista matkaa kun kaveri autoonsa hyppäsi. Itse en valitettavsti ollut paikalla kun Seppo autonsa starttasi.

Datsuni oli paalun ympärillä kuin karkkipaperi ja mies paloi autoon sisälle.

Rauha sielulleen.

K [/B][/QUOTE]

Miehen nimi natsaa mutta auton merkki ei. Puhutaanko Kaiser varmasti Yrjö-Datsunista? Samanlaisen tapauksen tiedän sattuneen mutta tämä Seppo ajoi Honda Civicillä pylvääseen vastaavalla nopeudella. Tapahtumapaikkana oli muuten Seinäjoki. Menin itse tapahtumapaikan ohi n 10-15 minuuttia sattuneen jälkeen ja tunnistin kyllä auton.
R.I.P Seppo
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Jusu7 [/B]Miehen nimi natsaa mutta auton merkki ei. Puhutaanko Kaiser varmasti Yrjö-Datsunista? Samanlaisen tapauksen tiedän sattuneen mutta tämä Seppo ajoi Honda Civicillä pylvääseen vastaavalla nopeudella. Tapahtumapaikkana oli muuten Seinäjoki. Menin itse tapahtumapaikan ohi n 10-15 minuuttia sattuneen jälkeen ja tunnistin kyllä auton.
R.I.P Seppo [/B]

Sama mies.
Ja auto oli kyllä yrjö. Se punertavanruskea metallinhohto.
Lukemattomat kerrat tuli tuon auton kyydissä oltua..

Vai muistanko tosiaan väärin ?

Oletkos muuten Ilmajoen häjyläisiä kans ?


K
 
Viimeksi muokattu:

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ilmajoeltahan minä aikanaan lähtenyt olen. Muistan kyllä sen yrjö-Datsunin ja kyydissä olen ollut muuten minäkin! Tämä auto millä Seppo ajoi siihen Alakylän tolppaan oli Civic jonka oli vaihtanut vasta vähän aiemmin. Se oli metalli viininpunainen semmonen pystyperäinen, vuosimalli jotain -87 tms.
 

Turambar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans

Uhh, Tuon kuvasarjan kuvia voisi ripustaa putkan seinille rattijuopon ympärille krapula-aamun ratoksi. Välittämättä siitä, onko tuo totta vai ei, varmasti pistäisi miettimään.

Muutamaan kertaan jouduttiin parhaan kaverin kanssa piilottamaan avaimet hänen äidiltään tämän yrittäessä lähteä ajelemaan vaikka ei edes pystyssä pysynyt. Viina vei pian sen naisen hengen. Ennen kuolemaansa hän ehti kuitenkin tehdä naisten Suomen ennätyksen rattijuopon promillemäärissä. Hieno ihminen oli ennen paria viimeistä elinvuottaan. R.I.P.

En aja kännissä. En ole koskaan ollut kännisen kyydissä. Ja näin tulee olemaankin, mikäli se minusta riippuu.
 

Miguel

Jäsen
En tiedä, olenko ajanut yli 0,5 promillen humalassa. Muutaman kerran on ollut rajoilla, onko riittävästi ehtinyt palaa pois. Ilosaarirockissa oli ainakin täydellisen idioottimainen teko ottaa muutama toisenakin päivänä, kun piti illalla lähteä ajamaan Lahteen. Reissun edetessä alkoivat silmät painaa turhan paljon, eikä varmasti pelkästään viikonlopun runsaan kävelemisen takia.

Krapulassa saatan joissain tilanteissa hypätä rattiin, mutta yritän välttää sitäkin. Selvässä humalassa en tule ajamaan.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Vastasin kysymykseen, että olen ajanut, mutten jäänyt kiinni.

En voi olla aivan täysin (vain 90%) varma, mutta yhden kerran olen ajanut pakon edessä (älkää nyt kukaan sanoko, että sellaista pakkoa ei olekaan, koska ette tiedä tilannetta) hirveässä kanuunassa, epäilen (eli oikeastaan olen lähes varma) silloin olleen vielä edellisillasta hieman huuruja jäljellä.

Itseni ja muutaman muun ihmisen onneksi tämä keikka kuitenkin päättyi onnellisesti ja kaikki ihmiset jatkavat iloisina elämäänsä.

Muuten olen kahdesti ollut itse turkasen plekseissä erittäin todennäköisesti kännissä ajavan kyydissä, molemmat matkat ovat olleet alle kolmen kilometrin matkoja, mutta molemmista on vieläkin morkkista.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Olen joskus ajanut, en tosin sellaisella paikalla missä olisi suuremmin liikennettä, mutta en aja enää. Toisi turhan suuria riskejä ja mahdolliset seuraamukset aiheuttaisivat isoja ongelmia joka suhteessa.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pyrin olemaan ajamatta. Tämä on kyllä aihe joka herättää tunteita.
 

Pietu10

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Sabres
No tottakai!

Voi jösses, eihän autolla ajaminen ole edes kivaa, jos ei ole kunnon pätkässä. Paska, mutta on hienoa imaista pitkä tappi viunaa, ja lähtee vähän kylille suhaileen. Yleensä otan vielä autosta pakoputken pois ennen lähtöä, että älyävät kaiken maailman moralistit pomppia tien sivuun jo ajoissa kun meikkis lähestyy.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Millä? Polkupyörällä olen vedellyt muutaman kerran aikamoisessa kaasussa. Alkoholin vaikutuksen alaisena autolla ajamiselle jyrkkä ei.
 

scholl

Jäsen
Varmasti olen ajanut 0,5:ssa. Alkoholi voi poistua hitaasti verestä, joten veikkaan, että on aivan turha väittää, etteikö olisi joskus ollut. Siis en toki mene viihteelle autolla (terassille voi mennä yhdelle tai kahdelle jos istuu jonkin aikaa siellä) mutta se mahdollinen 0,5 voi olla esim. viihdettä jälkeisenä iltapäivänä, kun ajaa pari sataa metriä esim. ostamaan burgerin. Siis vaikka tuntuu että on 0 niin miksei voisi olla 0,5. Saksassa asuessani raja oli 0,8. En itse pidä mitään eroa tuossa sinänsä, että on se sitten puoli tai neljäviidesosaa niin jos joskus viisari on enemmän niin sitten maksaa ne sakot. Ei siinä kännissä kukaan ole tuollaisessa puolessa promillessa. Se on fakta kuitenkin.

Täytyy myöntää tosin, että Paris Hiltonin häkkikeikan jälkeen on alkanut hieman pelottamaan se, että kärähtää joskus nollavitosesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös